Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Motor keuze (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=81149)

rodydejonge 08-02-2011 20:34

Motor keuze
 
Hallo!

Ik heb momenteel een 1100 in mn golfje zitten.
Maar wil voor de volgende winter er een ander blok inzetten ( of laten zetten)

Maar wil graag nu al een ander blok kopen plus toebehoren en dit allemaal te reviseren.

Wat zou de juiste keuze voor een ander motorblok, hij moet sowieso een stuk sneller zijn, maar wat is een betrouwbare motor neem aan dat jullie wel antwoord weten op die vraag.

Ook graag in het achterhoofd gehouden wat redelijk simpel in te bouwen is.

Dat is dus het andere, weten jullie in de omgeving van Gelderland mensen die dat tegen kosten willen doen, heb zelf wel een beetje verstand van auto's maar nog nooit een motorswap gedaan.

Dus even op een rijtje:

Wat is een betrouwbare , redelijk makkelijk in te bouwen in een 1.1?

En iemand die weet waar het in de buurt gedaan kan worden, en wat voor prijzen ik ongeveer in gedachtte moet houden?

Zat zelf trouwens te denken aan een golf 2 gti blok of iets in die richting...

Ik hoor graag van jullie!

Groeten

guusvandevenne 08-02-2011 20:42

ik zit zelf met het zelfde vraagstuk, dus altijd interessant.
maar sowieso gaan mensen zeggen dat je eerst de zoekfunctie maar eens flink op de proef moet stellen.

1.1 is een voorover gekanteld blok, smallblock, dus golf 2 gti blokje gaat sowieso niet lukken zonder de motorsteun om te lassen.

als je bereid bent om die steun om te lassen zijn de mogelijkheden wel een stuk groter. anders zijn je mogelijkheden beperkt tot 1.3 of vogels mij een 1.4 vroege golf III of 1.6 uit een polo, maar pin me er niet op vast

rodydejonge 08-02-2011 20:46

dat omlassen etc ik ben van alles op de hoogte.. dat maakt ook allemaal niet uit

Maar moet weten wat een betrouwbaar blok is,

plus of er in de buurt mensen zijn die dat willen doen of eventueel willen helpen

Rooney GTI 83 08-02-2011 21:46

Ik heb eventueel nog een stuk rechter koker liggen met het motorsteun van een 1.8 GTI MK1

staande golf 08-02-2011 22:17

wat voor vermogen zit je aan te denken?

golf1gti83 08-02-2011 23:00

hmm, 1300 motor uit een oude polo gt ?
lijkt origineel en is ook nog redelijk snel
en geen injectie, dus makkelijk allemaal

golfcabriolet 08-02-2011 23:26

Wat dacht je heer van dan.



De Pul 08-02-2011 23:30

1.3 turbo op basis van een g-40 blokje.....hmmmmm:tongue:

Mikf 08-02-2011 23:44

Ik zit ook met precies hetzelfde vraagstuk. 1,3 blok met motorcarbs lijkt me ook een mooie :) Maar als de motorsteunen toch omgelast gaan worden is de keuze een stuk ruimer.

Maar in mijn geval zoek ik iemand die dit zou kunnen doen in de omgeving Rotterdam.

Chr-ome Weber 09-02-2011 00:00

Dat ligt er natuurlijk ook een beetje aan wat je wilt uitgeven.

Maar denk dat een 16v nog wel een van de goedkoopste en leukste ombouw.is. :thumbup:

Jelle-Mk1G60 09-02-2011 00:04

ik zou zoizo de motorsteun omlassen, heb je een veel grotere keuze.
en ik zelf rijd met een golf 1 met G60 in wat wel een leuk vermogen is voor een 1. maar voor een G60 blok moet je een beetje liefhebber zijn ook qua kosten van g-lader tijdig reviseren en dergelijke. Als ik opnieuw kon kiezen ging ik nu ook wel voor een 1.8 met turbo van een TT, betrouwbare motors waar je nog alle kanten mee opkan qua vermogen.

En het is al vaak gedaan dus veel over te vinden, ook stukken en wel genoeg mensen met kennis.

Hannibal65 09-02-2011 07:46

Er gaat niks boven het geluid van een G-lader...en de kosten dat valt best wel mee.

arnus71 09-02-2011 08:07

Wat voor een motor je er in legt ligt aan een aantal dingen:
* wat voor budget heb je?
* wat voor vermogen wil je?
* hoe handig ben je? (zie ook budget)
* wat ben je bereid aan te passen? (motorsteunen, kabelboom, remmen, etc)
* vast wel wat meer ;)

Jelle-Mk1G60 09-02-2011 15:28

Quote:
Originally Posted by Hannibal65
Er gaat niks boven het geluid van een G-lader...en de kosten dat valt best wel mee.


:woowoo: :thanks: :wee:

mk2 td driver 09-02-2011 15:43

Quote:
Originally Posted by walravens
:woowoo: :thanks: :wee:

Als het om een daily winterauto gaat, gewoon een 1600 td erin, beetje opdraaien en een intercooler ervoor en hij gaat leuk, is zuinig en superbetrouwbaar. :thumbup:

Jelle-Mk1G60 09-02-2011 16:27

niemand spreekt toch over een winterauto...
hij wil het gwn in de winter laten inbouwen omdat hij ert dan niet mee rijd waarschijnlijk ;)

breadfan83 09-02-2011 16:36

Echte vermogenswinst met redelijk weinig werk en kosten, haal je met de inbouw van een 1.8 16v (KR of PL). Dit is al vaak zat gedaan, info is er overal over te vinden, en er hoeft niet echt veel op maat gemaakt te worden. Meeste delen die aangepast moeten worden zijn al kant en klaar te koop (uitlaatspruitstuk bijvoorbeeld).

Vervangings- en reparatieonderdelen zijn makkelijk te vinden en kosten niet veel, en het motorblok kost ook de wereld niet.

En moest je geld over hebben is het altijd mogelijk d'r nog een turbo of vier op te zetten. ;)

Martijn1300 09-02-2011 16:52

Quote:
Originally Posted by mk2 td driver
Als het om een daily winterauto gaat, gewoon een 1600 td erin, beetje opdraaien en een intercooler ervoor en hij gaat leuk, is zuinig en superbetrouwbaar. :thumbup:



Wat versta jij onder zuinig met een intercooler erbij?

rodydejonge 09-02-2011 18:15

Inderdaad de winter aangezien hij dan in de schuur staat..

Ja ik dacht zelf ook aan 1.8, maar dit is met spinnekop toch? en hoor dat dat niet altijd even fijn is... Of kun je hier ook wat anders opverzinnen?

Heb namelijk nu een 1.1 met motorcarbs ( loopt alleen nog niet ) ben nog bezig met de ombouw ervan, maar heb al nieuwe plannen haha..

1.8 klinkt dan wel goed, welke motorcode kan ik dan het best hebben ook qua onderdelen een KR ? en kan ik hier ook motorcarbs opbouwen? vindt dat namelijk er wel tof uitzien met motorcarbs..

En ja remmerij etc wordt natuurlijk ook omgebouwd.
Zou mooi zijn als ik nu een KR op de kop kan tikken, mooi het hele jaar ervoor om alles bij elkaar te zoeken, rustig tempo te reviseren en dan volgende winter die erin knallen!

rodydejonge 09-02-2011 18:17

Budget maakt opzich niet heel veel uit aangezien ik er toch het hele jaar voor heb de boel te reviseren en te kopen..

GOLFMEISTER 09-02-2011 18:53

Op youtube staan er een paar met motorcarbs op een kr is goed te doen

maar dan moet je toch minimaal voor 40mm carbs gaan van een r1 ofzo

rodydejonge 09-02-2011 19:15

De keus is gemaakt , het wordt een KR ook iemand hier gevonden die wil helpen met overbouwen, alleen nog niks gehoord over een prijs haha..

Motorcarbs komen er waarschijnlijk ook op!

Chr-ome Weber 09-02-2011 21:32

Ja zei ik toch. :D
Is zeer zeker een leuke ombouw, en erg goed te doen. :thumbup:
En met carbs loopt het ook nog beter. :thumbup:

Black Devil 09-02-2011 21:38

16v kr rijdt ik nu ook al een paar jaar in als daily en heeft me nog nooit in de steek gelaten. Wil je altijd zonder geklooi rijden dan zou ik m gewoon op orginele injectie laten lopen eerlijk gezegd.

MOKKArosa 30-07-2012 17:56

effe gebruik maken van dit topic :redface:

heb ook een Golje I met een 1100 en ben van plan om er een Polo 6n 1400 carbu motortje in te hangen

kan iemand mij vertellen wat ik allemaal juist moet aanpassen

en wat verschil er zou zijn qua aanpassingen met een carbu of injectie

grtz...

De Pul 30-07-2012 18:02

polo 6n motor met carburateur?ik denk dat je monopoint injectie bedoelt?of wil je er weer een carburateur ophebben?

ombouw naar injectie is appeltje eitje,vorige motortje in mijn 1.1 was een 1.4 mpi.alleen kabelboompje maken is wat werk,rest plug en play.

MOKKArosa 30-07-2012 18:12

ja de eerste Polo 6n modeletjes hadden nog een carburateur geloof ik

dus de Polo 6n motor zou er zo moeten in passen dan geen steunen herlassen enzo...

de 5 bak kan ik dan overzetten en de polo cardans ook of niet ?

enkel de kabelboom maken dan

thanks voor de info ;-)

grtz...


All times are GMT +1. The time now is 07:17.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.