schokbreker kapot gevroren?
gisteravond de auto weggezet, wilde zojuist een stukje gaan rijden en het voelde nogal stug.. bij de eerst drempel een flinke klap gevolgd door nog een klap..
auto veert niet meer en maakt bij elke drempel flinke klappen kan het zijn dat de schokbreker kapot gevroren is vannacht? :confused: het gaat om een golf 4.. (type verlagings set weet ik niet, is niet meer te lezen) |
Dat zou heel goed kunnen.
|
Het zou kunnen maar onwaarschijnlijk? Wel heel appart!
|
is er geen veer gebroken?
|
Niks is tegenwoordig onmogelijk..maar zo hard heeft het toch niet gevroren;)
|
Quote:
lijkt me ook als ik het zo lees |
erg vreemd inderdaad, morgen met daglicht maar eens goed kijken..
rijden is in in iedergeval geen mogelijkheid , klapt en deinst alle kanten op |
olie/gas bevriest niet zomaar ;)
|
de schroefset is van koni,
type: 1150 5048 is dus wel kwaliteit, de auto heeft de afgelopen 8 jaar echter altijd binnengestaan en nog nooit regen of nachtvorst gezien.. ik ga zo mijn golf 1 ophalen, (met de bus) en dan met het sleepbedrijf weer terug. en dan ga ik kijken of ik een oorzaak kan vinden. |
Quote:
heb ff gegoogeld en het schijnt dat als hij als iets lekt dat er vocht in kan komen wat dus wel makkelijk bevriest. |
Alles is mogelijk, maar lijkt me sterk in dit geval...
|
ja mij ook.. de golf 1 staat thuis.. :)
nu even kijken af ik kan zien wat er aan de hand is.. tot zo |
even de wielen eraf gehaald..
schokbreker ziet er goed uit en is droog.. veer ziet er ook prima uit alles zit nog goed vast.. geen idee wat het kan zijn.. :( |
Zuiger van de stang gebroken? Heeft de stang speling?
|
nee alles zat gewoon nog degelijk..
zo maar proberen om naar een garage te komen.. |
8 jaar stilgestaan, keerringen van de demper verdroogd/zitten vast. of idd de veer gebroken, maar vanaf mn computer kan er veel geroepen worden ;)
|
Wie heeft het over "stil" staan... Staat toch echt 8jaar binnen gestaan!
|
Auto heeft niet 8 jaar stil gestaan, maar is de afgelopen 8 van dezelfde eigenaar geweest die hem altijd in een verwarde garage gehad. Nooit in de winter of in de regen mee gereden.
|
Quote:
Tja, als ik in een "verwarde" garage had gestaan ..... (Sorry, kon het niet laten :rolleyes: ) |
Ja heb ik ook wel een keer gehad met mn mk2, na een nacht hard vriezen zat de schokdemper vast.
|
en toen?
|
Nieuwe gemonteerd, de oude een dag in de verwarmde werkplaats en toen ineens ''pong'' sprongen ze na 8 uur los. Zat gewoon vocht in
|
Komt iid wel vaker voor , ik heb ook al eens een toledo in de spuitcabine gezet met vastgevroren schokbrekers , an een half uurtje stoken waren ze ook weer los ,kwam door vocht in de schokdemper ,waarschijnlijk lekke keerring waardoor er vocht in was gekropen .
|
pppff net terug van een helse rit richting de garage.. (er is een weg afgesloten, en moet nu over 721 drempels )
kon mijn auto weer eens beide bruggen niet op.. was nog wel een kolombrug GGGRRRRrrr..... :mad: :mad: heeft het nut als ik met een bouwfohn aan de gang ga? weet iemand een betrouwbare garage in de buurt van almere (een waar lage auto wel op een brug kunnen) |
Kunnen ook de rubbers van de achteras zijn, die lagen er bij een klasgenootje ook uit,
na het vervangen was het weer perfect. |
Heb het ook gehad met mijn Audi 80 in Zweden, maar daar was het dan ook wel een stukje kouder dan hier. Richting het voorjaar ontdooiden ze weer en reed hij als vanouds :D
|
Nou ik zal jullie 1 ding vertellen, als je schokdemper vast zit door bevrijzing moet je jezelf eens afvragen hoelang je al met verrotte schokdempers rijdt!
Je olie is er dan al lang en breed uit, en door regen is je schokdemper voorzien van een mooi zooitje water... Wat dus bevriest.. Een beetje water erin dan bevriest hij niet, ja bevriest wel, maar daar gaat je demper niet van vastzitten... |
inderdaad de schokbreker is zo lek als een mandje.
er zat meer water in als olie. vreemd genoeg is het tijdens het rijden echt helemaal niks van te merken! als het niet had gevroren had ik dus niks doorgehad. en ik heb de auto pas enkele weken dus weet niet beter. maar hij temperaturen boven 0 rijd de auto erg goed en zeer stug inmiddels contact gehad met erik overeem carstyling, en die met efka-import en die met koni. tevens met de vorige eigenaar of hij de bon nog had of een kopie kan opvragen ivm garantie de demper zijn 215,- euro per stuk excl. btw, vracht en montage kosten nou vind ik dit erg prijzig aangezien de gehele set 1200,- was en de voorkant de meeste dure onderdelen bevat kan ik hiervoor geen andere demper gebuiken? ik heb de volgende set: 1150 5048 |
Losse onderdelen zijn altijd duurder dan het geheel. Ik zou sowieso weer een Koni demper monteren. Neem aan dat het een hardheid instelbare set is? Je zou eventueel bij FK kunnen vragen, die monteren ook Koni geel demperpatronen in de Konigsport sets. KW Var 2 ook trouwens.
|
Quote:
ik weet dat de set voor in hardheid en in hoogte is. maar achter weet ik dat niet cker. |
Oh wacht MK4. Nee die zijn niet hardheid verstelbaar.
|
All times are GMT +1. The time now is 22:37. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.