golf 4 + 1
loop al weer een tijdje mee op volksforum.. (in eerst instantie aangemeld op spullen te koop aan te bieden :redface: )
maar na het doorkijken van de topics vond ik het toch een stuk leuker als ik had gedacht. maar nooit echt een garage topic gehad dus bij deze: mijn auto's tot nu toe: golf 3 1.9d golf 3 vr6 golf 2 gti golf 3 1.8 ik heb niet echt meer foto's wel een filmpje van mij tuningsverleden :redface: http://www.youtube.com/watch?v=W7e1XcHOJdY (als ik het terug zie.. wat een smaak?? :shake: ) het filmpje stopt bij de bbsen van mijn golf 2, die is uiteindelijk zo geworden: daarna heb ik nog een golf 3 gehad: toen was ik het laag rijden spuug en spuugzat!! de schroefset was lek door al de kuilen en drempels en had er geen zin meer in! er moest een dagelijkse auto komen en een projectauto! na 8 weken zoeken heb ik mijn keuze gemaakt en het is een golf 4 en een golf 1 geworden. heb alleen nog slechte foto's |
Leuke wagens! Succes met het project :thumbup:
|
moooie wagens heb jij gehad/heb je nog super netjes
en succes met je project |
In 't begin ben je inderdaad effe heel erg de verkeerde kant op gegaan. :D
Maar met alle auto's is 't heel erg goed gekomen zo te zien. En die BBS-en zijn geweldig!! Alsnog, welkom hier. :D |
bedankt voor de reacties!
die tuningspulletjes.. tjah.. ik was jong en wist niet beter.. de 16 inch bbs zijn met de golf 3 meeverkocht, erg jammer. waren echt mega dik en heerlijke maten! weken met polijsten bezig geweest.. heb voor de golf 1 de volgende velgen liggen: 15 inch bbs rs 7j 16 inch nothelle n-classic 7j 16 inch gulliedeckel (pirelli look) 7+8j een van deze 2 wordt wordt een 2de set zodat ik af en toe kan afwisselen. maar jah. zo ver is het nog LANG niet.. vandaag een poging gedaan om de auto op te halen, maar vanwege het ontbrekende sleepoog kregen we hem niet op de oprijwagen maandag poging 2 dan driftig op zoek naar een loods en een lasser en iemand die het volledige blok gaat aanpakken en afstellen |
netjes bas,ziet er goed uit je nieuwe aanwinsten.
|
Quote:
bedankt man! de beide golfjes staan inmiddels voor de deur.. (helaas rijden ze nu ook geen van beide meer : http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=78250) :mad: |
Dat kan ik ergens van "aangemeld om spullen te verkopen" :D
Die beginners "fouten" heb je helemaal goed gemaakt, die laatste mk2 en mk3 waren dikke wagens :thumbup: Succes met je huidige wagens ! |
Leuke karretjes hoor!
Binnenkort maar eens kijken of er nog leven in de motor zit:D |
ja graag..!!
de eerste onderdelen liggen l klaar voor de 1 bbs rs tittenraustacho orginele chrome spiegels chromeraamrubbers zoek nu nog 2 mooie schalensitze |
nog geen updates (slecht weer + playstation 3)
gisteren wel een foto gemaakt van de winter setup |
wat een dikke MK4.... pfff
netjes hoor... kudos |
Quote:
thnx!! :thumbup: |
gisteren deze mail naar Bolku verstuurd:
Geachte, ik ben op uw website gekomen via vwforum. ik heb sinds kort een golf 1 1.8 16v (golf 2 gti kr blok) met dubbele webers. de auto is van een vriend van mij geweest en de auto staat al bijna 2 jaar buiten stil. (de bougies en bougiekabels waren er al deze tijd uit) graag zou ik de motor na willen laten kijken en offerte willen hebben om deze weer in goede staat te laten maken. graag zou ik hiervoor een afspraak willen maken. heeft u misschien de mogelijkheid om de auto op te laten halen? of zal ik deze zelf moeten brengen? en heeft u bij voorbaat al een idee wat er zou moeten gebeuren? en wat dit zou kunnen gaan kosten? ik hoor gaag van. deze mail kreeg ik terug: Hoi Bas, Ik durf je zo niet te zeggen wat er aan de motor moet gebeuren om hem weer goed lopend te krijgen. Ik zou er als eerste bougies en bougiekabels op zetten en hem starten, dan weet je meteen ofdat er schade is of niet. Ik kan de auto helaas niet voor je ophalen. Met sportieve groeten, Bolku Tuning Jeroen Sluiter nou hoor ik van iedereen.. NIET STARTEN!! eerst nakijken.. wat nu? |
Ik zou hem proberen te starten wat Jeroen ook al aangeeft. Als ie het niet doet omdat de boel staat oid moet de kop er toch af, kun je het net zo goed ff proberen.
|
Ik zou eerst eens kijken of je hem nog rondgedraaid krijgt onder op de krukas, als dat zo is even je distributie nakijken, en als deze nog redelijk uitziet, schone bougies erin(liefst even uitspuiten met lucht) en kabeltjes erop, volle accu en dan kijken wat ie doet, dus niet meteen gaan starten.
Succes ermee Groetjes ron |
ik neem aan dat Bolku het wel weet, dus zal het geen kwaad kunnen! :thumbup:
|
zou ik ook doen,
eerst met de hand proberen rond draaien en dan een met de luchtspuit in blazen, wat wd-40 overal inspuiten, bougies erin en kabels erop en maar eens proberen . |
ja 'gewoon' proberen te starten leek mij ook niet echt handig. maar goed ik ben een leek.
maar ik zoek eigelijk gewoon een adres waar ik de de auto en de motor kan na laten kijken.. dacht dat bolku wel oke was maar vond dit nogal een vreemde reactie.. als ik namelijk even langs ga bij iemand ben ik al weer 2x transportkosten kwijt |
Wat wil je dan, op lokatie laten maken ofzo? Als je auto wordt opgehaald door bolku of wie ook dan kost t toch ook geld?!
|
eerst ff rondtornen met een sleutel 19 op de krukas beetje kruip olie dr in spuiten ,,,en als ie draait ,dan maar es rondstarten,,,anders rook je nog een starter op misschien,,,vinger spitzen gevoel,,,,
|
Quote:
nee de auto hoeft niet op lokatie gemaakt te worden. transport zal inderdaad in beide gevallen geld kosten, dat is ook niet erg. maar ik wil het liefst 1 bedrijf vinden die de auto geheel klaar kan maken, (motor nakijken en eventueel herstellen + dorpel lassen) op een trailer brengen en rijdend ophalen met apk ik heb de auto namelijk gekocht zonder er in te rijden (heb er ooit 1 keer in gereden want hij was van een vriend) en wil hem even aan de praat hebben en er een paar maanden in rijden en kijken of ik het wel wat vind. voordat de grote verbouwing kan beginnen ik probeer via de mail wat informatie in te winnen van bedrijven en zo een van deze bedrijven te kiezen. het mooiste zou offertes zijn van verschillende bedrijven, maar dan zal ik overal langs moeten gaan en dan heb ik dus steeds die transport kosten |
Jeroen van Bolku is wel oke hoor en daar weten ze inderdaad wel wat ze doen, alleen in jouw situatie is een beetje voorzichtigheid wel geboden. Ik begrijp alleen niet zo dat je zoiets koopt en een leek bent met auto's.....
Als je wat dichterbij woonde zou ik je kunnen helpen, maart als je zoiets naar een bedrijf moet brengen dan gaat het echt geld kosten en of dat het waard is...... Als je eens wat tips hier op het forum volgt dan kun je al een heel end komen. Als je 2 linkerhanden hebt dan stop ermee, als je een beetje handig bent lukt het jou ook. Als je nog vragen hebt horen we het hier graag daarom is het ook een forum. Succes ermee Groetjes ron |
Geef in ieder gaval de regio even aan waar je woont.......misschien wonen er wel forummers in de buurt die je op weg kunnen helpen.....
|
Ik ben redelijk handig, maar kom hiervoor tijd en ruimte te kort.
Wil zodra het lekker weer wordt kunnen rijden met de auto en niet dat ik dat pas kan beginnen met sleutelen Het lassen van de dorpel zal ik toch moeten uitbesteden want dat kan ik zelf niet en werd toen denk ik een beetje gemakzuchtig om alles lekker te laten doen. Tevens zullen de webers ook afgesteld moeten worden, ook iets wat ik niet zelf kan. Zodoende ben ik bij Bolku uitgekomen. Ik ga bij het eerste zonnige weekend zelf eens kijken hoe ver ik kom. |
Quote:
bedankt voor de tip! ik kom uit Almere.. en alle infomatie en hulp is zeer gewaardeerd! |
hee Bas,
ik wil je wel helpen, wist je al (A). als het jou lukt de auto eventueel op een ambulance te krijgen zodat we naar de beunloods kunnen komen, kijken we daar even. kan ik meteen je las delen zien enzo. moet het goed komen! hoor het wel van je. Groet Rick Noblehouse |
Quote:
hey rick, wederom bedankt!! ik ga zsm kijken of ik hem aan de praat krijg en zodra dat gelukt is komt het laswerk.. hoe staat het met je velgen? |
gisteren wederom pech met de daily!! :mad:
ineens een hard kloppend geluid rechtsvoor.. (bij rechtdoor rijden) auto even op de brug bekeken en waarschijnlijk de aandrijfas krom. Ga nu GROOT onderhoud aan de auto doen waaronder een nieuwe schroefset: bij sommige schroefsets staat: Bij auto`s met een aandrijfas diameter (rechts) van meer dan 42 mm vermindert de verlaging zich met 15 mm. ik heb een golf 4 2.0 heeft die dat? en kan het zijn dat door de huige schroefset de aandrijfas nu defect is? de schokbrekers zijn namelijk niet echt stug meer en linksachter is zelfs lek. als jullie verder nog suggesties hebben voor een goede betaalbare schroefset, ik wil de kassen van de auto goed gevuld hebben (rij op 8x18) echter wil ik nog wel enige vorm van comfort overhouden. |
Hoe doe je dat dan zo plotseling een aandrijfas kromrijden? Klinkt meer iets van een homokineet...
groet Ron |
Ik hoorde het deze week al vaker bij afremmen en bij het optrekken vanuit stilstand. Een monteur heeft gisteren proefgereden en op de brug gekeken. Bij volledig insturen naar rechts hoor je de as ook aanlopen. Homokineten waren wel goed zei hij
|
Nog steeds vind ik dit vaag, dit klinkt mij zeker in de oren als een kapotte homokineet, om een as krom te rijden moet er toch iets zijn gebeurd wat jij zeker gemerkt hebt, maar goed jouw monteur zal het zeker wel weten als die hem om de brug heeft bekeken.
Succes. Groetjes Ron |
Zoek maar gauw een andere monteur..
Ineens een kromme aandrijfas bestaat niet! |
het geklop is niet ineens gebeurd, ik hoorde het begin vorige week als ik wegreed
maar sinds gister begon het op de snelweg op sommige toerentallen wel en om sommige toerentallen niet, op sommige hard en op sommige zacht. auto op de brug gezet. en aan het wiel 'gewiebeld' hier zit totaal geen speling in. de monteur reed de garage uit en bij het insturen hoorde je eeeeuuuuhhhhh volgens hem was dat de aandrijfas die aanliep deze jongen heeft vaak mijn auto gedaan en zal mij niet snel naaien het kan wel zijn dat hij te snel de oorzaak heeft bepaald |
Heeft niets met bewust "naaien" te maken, gewoon een verkeerde diagnose.
Je aandrijfas kan niet zomaar krom trekken, daar moet je heel wat voor doen. Bijvoorbeeld een aanrijding hebben, je ziet toch zelf ook wel dat dit behoorlijk dik staal is. Ik blijf erbij dat "geklop" is je homokineet. Je hoeft ook niet altijd speling in je wiel te voelen, als jouw kogels van de homokineet versleten zijn, ook al is het er maar eenstje dan kun je al gauw dat "geklop" horen. Succes ermee. Groet Ron |
wat uiteraaard wel kan is dat door de verlaging ( slechte verlaging misschien) en ergens over/ of door gereden dat je met de chassisballk een dreun op je aandrijfas hebt gegeven en dat daardoor krom is en ergens raakt nu..
is maar een sugestie... veel vaker zal het idd de homokineet zijn... |
Ik vond het zelf ook al vreemd. Vandaar dat ik gelijk deze post op het forum heb gezet. Ik ga wel eerst voor een second opinion!
Bedankt voor de reacties |
Dat kan inderdaad, de schokbreker linksachter is lek en rechtsvoor was ook niet al te best meer. Ik wil nu een nieuwe set bestellen en daar staat die tekst ook bij over die aandrijfas, dus dat zal wel dicht bij elkaar liggen.
|
ja ja het was lekker weer en we hebben eindelijk de motorkap open gedaan!
we hebben aan de krukas gedraaid en deze draaide gewoon. hij draaide wel 'onregelmatig' dus als je een volledig rondje draaide, draaide hij op sommige punten was soepeler als op andere.. ik heb er wel vertrouwen in! van de week maar eens proberen te starten. voor de daily is de schroefset besteld. het is er 1 van koni geworden incl. hardheid |
It's ALIVE!!!! Na 3 jaar stilstaan.. Starten LOPEN!!
|
All times are GMT +1. The time now is 09:41. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.