'80 T3 singlecab (foar heit)
euh, deze auto heb ik al sinds 2002... maar nu toch maar eens het ding op de weg zien te krijgen, 'ús heit' wilde er wel in rijden, dus ik ben nu druk bezig de auto voor zijn verjaardag (4 november) klaar te maken.
Toen ik de auto kocht zat er een recent gereviseerde motor in, echter alleen het draaiende gedeelte, het roestige plaatwerk hadden ze er zo weer omheen gevouwd... Maar het geluk wil dat ik nog NOS plaatwerk had liggen voor een 1600 CT motor, dat is gepoedercoat en super netjes dus: dit is de bus: plaatjes album wordt bijgehouden op http://s299.photobucket.com/albums/mm313/JeeWeetje/2010/16SB40/#!cpZZ1QQtppZZ16 |
Nice, succes met klussen...
|
Das de eerste keer dat ik een nette, komplete 1600 CT motor zie !!
:tongue: |
Zou je voor de rest van Nederland kunnen vertalen wat je bedoelt met: 'ús heit' ? :D
mooi projectje! maar wel een krappe deadline, moet er nog veel gebeuren? |
Z'n pa ;)
Goed bizzie JW! Nr 3 bijna on the road :thumbup: |
Als dat maar goed gaat!
|
Quote:
Idd het bier is over de houdbaarheidsdatum heen :) |
Coole bus! :)
|
mooi busje idd...
|
Quote:
Fries bier is net als wijn Ernst ;) |
Leuk project.. Succes ermee!
|
Quote:
Thanks, dat was ook het doel... ben er erg blij mee, vele NOS delen erop! Maar afgelopen donderdag hadden we de apk perikelen... niet goed! 6 puntjes (toeter, knipperlicht, stuurhoesjes, loopt niet op LPG, CO te hoog, lichtbeeld (?!?!?!)) waarvan ik er nog 1 op moet lossen... CO te hoog, waarschijnlijk lekt de voorverwarming van het inlaat spruitstuk, waardoor ik, naja de motor dan, valse lucht krijgt en het CO te hoog is. Naja, 2 dan, een kl*te stuurstang hoesje die niet wil, rechts ging wel, links wil niet, heb het idee dat ik een verkeerde heb gekregen van meneer YPE K. |
Quote:
Goede wijn is nog geen bier :D Lekker bezig broer! Nog 1 bus en je hebt ze allemaal weer op de weg ;). Tot dinsdag! |
vannacht met PJ en Marco tot 2 uur doorgewerkt... staat nu bij de APK voor de herkeuring...
|
zo wassie eerst, de oude reclame was weggeschuurd door de heren van de NWM.
Dus die vlekken maar bijgerold, wel wat kleurverschil, maar ach... Verder nog wat onverklaarbare motorproblemen gehad, dus deels de motor nog weer laten zakken en dingen gecheckt etc... damm wat een klus als je haast heb! PJ en Marco flink aan het polijsten en poetsen enzo daarna...: toen was het 2 uur middernacht... wat biertjes en snacks verder: Maar de volgende dag bij de APK stond de bus er zo voor (woensdag 3 november): Daarna 's avonds heeft mooney (Jacobus) nog stickers geplakt: en dit was vanochtend het resultaat, de bus afgeleverd bij mijn vader (us heit) op zijn 59tigste verjaardag. De reclame is dus van Koopmans meel, waar mijn vader al iets van 30 jaar werkt, en het logo wat op de bus geplakt is stamt uit de jaren 60, tegenwoordig is het dus anders. Wat je niet heel goed ziet is dat op de tresorklep 'kwaliteitsdienst' staat, waar hij dus al die jaren gewerkt heeft: even stukje sturen: |
Fantastisch!! Erg leuk zo. Ook APK dus nu, super!! :thumbup:
|
Gerk vond het zo leuk dat hij vandaag al ff de bus in gebruik heeft... heeft die ouwe van mij er al weer niks aan...
|
Snel gefixt allemaal! En een leuk cadeau uiteraard :)
|
Echt super, leuk klusje geweest! Jan Willem Foose vind ik wel een passende benaming nu. Vanochtend heb ik maar ff lekker uitgeslapen van de perikelen. Leuke reacties ook gehad, volgende keer ben ik er graag weer bij :D
|
echt een gaaf ding geworden,erg leuk!
|
gaaf ding, nu nog ff met de buik op straat :D
|
Quote:
Hmm, als dat gebeurt moet hij de auto weer inleveren! Deze auto moet zo orgineel mogelijk blijven! het enige wat ik heb liggen is een setje T3 14" 6J's... |
Mooi project mannen!
En ook nog eens voor een goed doel.. Nu kan Heit weer met een glimlach naar zijn werk. |
vandaag kwam ik hem tegen op de woudweg richting leeuwarden en zag er super uit met pa achter het stuur en een big smile dat ie had :D ,hij stak zn duimpje even omhoog naar mij van kijk mij nou lekker genieten van dit super verjaardagscadeau :thumbup:
strak gedaan JW Foose :D :thumbup: |
Quote:
Geweldig ding om ff mee te rijden! En zondag keurig weer afgeleverd bij Senior :) Quote:
Dat doet ie zeker! Vanochtend gespot op de Wâldwei: de familie Van Rangelrooij in de Koopmans-bus :thumbup: |
waar blijven de fototjes gerk... ik bin sa beneid!
|
Vette bak :rock:
Vrijdag al even gezien, erg stoer! |
Jajaaaaa, had de bus laatst ff geleend en in opdracht ook meteen even een paar plaatjes geschoten:
|
Lekkah! Mooie herfst kleuren ook weer!
Wat heb je daar achterop joh? Verlamping ofzo? Kraak al uit het stuur?? |
Moeten er niet van die platen op met zo'n blauw NL randje?
Of stiekem blauwe ;) Leuk ding :thumbup: |
Quote:
Volgens mij is als je het goed doet dat eerste wel verplicht ja. Maar Blauw dat staat echt niet op een T3 :puke: zelfde als op een golf 2 ofzo :confused: |
Bliksem, vette foto's Gerk!!!
Jups, vrijdagavond de kraak uit het stuur gehaald. De stuurstang zat te laag waardoor het stuur constant op het lipje drukte. Nu heeft hij meer ruimte en ligt het lipje vrij, waardoor het schurende geluid bijna weg is. Het schuurt nu nog een beetje omdat de lip de ring beschadigd heeft, dat is k*t, want er zat net een nieuwe ring op. Verder het scharnier van de zonneklep vervangen, de oude was lam, zonneklep was nog perfect! Ik had nog een gescheurde klep liggen met een goed scharnier, dus die overgezet. O ja, zoek nog een huif voor deze bus. |
Wordt nog wel weer wat met dit hok!
Mooi dat die kraak eruit is, als de stuurstang te laag zat, dan haakte hij ook bijna uit aan de onderkant of wat het zo erg nog niet? Huif kan ik je niet aan helpen |
nee valt wel mee, de afstand van de top van de stuurstang naar de zwarte bus moet 52mm zijn volgens de VW documentatie, die was 49mm. Hij is nu 51mm, en dan ligt het lipje vrij, dus we hebben het maar over een 2mm, dan valt uithaken wel wat mee.
De thermostaat afgelopen week nog gedemonteerd en gecheckt op werking, want ik vond dat verdacht, en inderdaad, na het plaatsen van de thermostaat in koken water veranderde er niks, dus kapot! Als de thermostaat eraf is rij je dus met maximum koeling... altijd beter dan dat de kleppen dicht blijven staan, wat eerst het geval was. Even een nieuwe proberen te scoren somewhere. |
NP JW, erg handig zo en jij meteen leuke pics van de 16-SB-40!
Quote:
Thnx! Jeps, lampen voor ons concert. Ideaal zo! |
dit idee wilde ik nastreven... heb alleen nog steeds het idee dat de ouwe versie net iets smaller waren... wie weet dat toevallig???
Bronvermeling: www.teedrie.nl |
Gave foto's! :)
|
hmm ben er achter gekomen dat ik het verkeerde lettertype op de platen heb... het zijn nieuwe letters op een 'ouwe plaat'. Het jaren 80 lettertype was groter!
Nog maar eens even proberen of ik nog het juiste type platen kan bemachtigen |
en voor diegene die benieuwd is voor wie US HEIT is:
er is druk gelast aan de bus, het voorruit is eruit geweest en de gaatjes dicht gelast! Bodemplaat is een deel van vervangen, alsmede een ander hoekje. |
voor de plaatjes liefhebbers:
photobucket wordt momenteel nog aardig aan gewerkt / staan nog aardig wat dingetjes op stapel! - slechte stukken zijn vervangen - sleutel van klep was er niet meer, via classic parts center een nieuwe sleutel besteld! - Thermostaat bleek defect, is besteld - tankmeter voor LPG inbouwen - voorruit er weer in en de gelaste stukken opnieuw lassen. - demping aanbrengen onder de hemel - verlaagde huif maken |
All times are GMT +1. The time now is 10:04. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.