schroefkit?
Hallo,
ik ben wat aan het rondkijken voor een schroefkit voor onder mijn polo 2F van 92 omdat ik net even iets lager wil. Ik zou ze bestellen op de site van Car fantasy, ik was tevreden over mijn vaste set die ik daar voordien gekocht heb. Op de site heb je een hele reeks verschillende kits, en nu weet ik niet echt goed waar ik voor moet gaan... iemand ervaring of tips over onderstaande veren: - bij deze moet je blijkbaar je originele veren mee geven? zou ik liever niet doen, dus wss een setje van de sloop halen dan http://www.carfantasy.nl/fk-highspo...93-p-51964.html - volgende set heb je in 2 versies, grote en kleine wiellagers, maar ik heb geen idee welke ik heb :) het is ook een stuk duurder, is het dan kwalitatief beter of gewoon omdat je hier geen originele veren moet meesturen? http://www.carfantasy.nl/fk-konigsp...-93-p-8707.html http://www.carfantasy.nl/fk-konigsp...-93-p-8706.html - volgende set is van supersport, mss hebben veel mensen die al gekocht omdat hij de goedkoopste is? maar is hij goed? http://www.carfantasy.nl/supersport...94-p-55330.html - er is dan ook ng een setje van spax maar das echt wel direct extreem duur :s http://www.carfantasy.nl/spax-schro...94-p-55624.html tips en ervaring, laat maar komen :) |
ik heb een paar jaar rondgereden met de eerste set maar dan zonder hardheid verstelling en was er wel tevreden over na een jaar of 5 zijn wel de verstelringen gebarsten bij mij
als je je eigen veerpoten (of dezelfde vanop de sloop)meestuurt dan hoef je je geen zorgen te maken over groot of klein wiellager ik rijdt nu rond met dit setje http://cgi.ebay.de/Gewindefahrwerk-...=item3a5fd53088 ben ik tot nu toe ook tevreden over alleen de tijd moet nog uitwijzen of ze net zo lang zullen meegaan als de fk set vanvoor gaat hij ook ongeveer 1,5cm minder laag als de fk set bij dit setje hoef je geen veerpoten op te sturen |
Hierboven is setje van TA Technics. Te verkrijgen in Belgie via Hottuning.be. Zou idd nt slecht zijn maar FK is toch beter hoor...
Grtz Poloken |
Quote:
het rij gedrag is ongeveer hetzelfde dus of fk beter is dat moet de tijd nog uitwijzen of heb jij al ervaring met beide setjes ? fk koste in de tijd dat ik het kocht 550 euro dus de prijs alleen zegt ook niks |
Quote:
daarom is FK duurder ;) Ta is heeel goed voor dat geld.. |
toen ik mijn fk set kocht was fk ook nog een beginnend bedrijf en toen lag de prijs ongeveer hetzelfde als nu bij de ta-set dus misschien dat een ta setje over een jaar of 5 ook wel 200 euro duurder word
en ik ken nog een aantal mensen die bij hun fk set last hebben gehad van gebarste verstelringen |
ta technix kan niet zo laag als fk, is goedkoper als fk en je hoeft je oude veerpoten niet in te leveren, ta technix maakt deze nieuw, voor zover ik heb begrepen.
|
als ik dat ta setje zou bestellen (wat ik wel zie zitten vooral omdat het een Belgisch bedrijf is) kost het bijna evenveel als het FK setje. met dat TA setje van hottuning kun je precies wel lager gaan dan die TA set op ebay? 100 ipv 85
http://www.hottuning.eu/?nav=produc...product_id=1416 natuurlijk voor 30euro meer heb je een fk set... :) @ The_max: blijkbaaar kan je lager met de TA set? 10cm en met de FK "slechts" 9... |
lees mijn eerste post eens ik heb een fk set gehad en heb nu en ta set
de ta set gaat net iets minder laag die cijfers die ze opgeven is tot hoever hij verlaagd mag worden om nog volgens de tuv regels in orde te zijn als je nu die ta set via ebay bestelt heb je de set voor 575 euro thuis de veerpoten worden niet nieuw gemaakt denk ik die zullen wel van de sloop komen denk ik en na het bewerken zien ze er wel weer als nieuw uit |
Quote:
En hoe zit het dan met de garantie? Tis mss wel goedkoper maar als er wat aan is sta je daar!!! Ik bestel liever via officiele dealer hoor.. Ivm de verlaging weet ik van iemand dat als je de hulpveer ervan tss haalt je nog dieper kunt gaan met TA... Check mijn topic maar es: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=70419 Grtz Poloken |
Quote:
Waar je het besteld kun je toch ook mailen en terug vallen op garantie, daarvoor hoeft er toch gene winkel te zijn! Je moet natuurlijk zelf weten waar jij je het prettigste bij voelt maar ik koop tegenwoordig niks meer in eeen winkel kwa auto-onderdelen of stylingsmateriaal :tongue: .. ebay.de rulez.. :) |
FK Königsport bestaat uit hardheid verstelbare KONI dempers!!!
Wat het verschil is in wiellagerhuis weet ik ook niet... Volgens mij heeft een 2F altijd versterkte veerpoten, dus zullen het wel de grotere zijn! (bij 2F hebben alle motorvarianten dezelfde veerpoten) |
ok, kben niet helemaal meer mee :s
dus de maten die op de site van hottuning staan: Verlaging voor (mm): 15 - 100 Verlaging achter (mm): 15 - 100 zijn niet de maten die je er effectief mee kan zakken? maar de maten die toegelaten zijn van TUV? dus ik kan er gewoon nog lager mee gaan? (zoiso als ik de hulpveren ervantussen smijt maar dat ben ik zker niet van plan) als ik vooraan tussen 6 en 8 kan zakken, en achteraan tussen 4 en 6 ben ik tevreden :) denk ik haha :p en ebay, kweetniet, ik ben er niet thuis in en hoe zit dat dan met attesten enzo voor hier in belgie? |
8 cm zakt hij wel vanvoor zonder de hulpveer ertussen uit te halen
zo stond hij er bij net na het plaatsen met vanvoor op de laagste stand met de hulpveer er nog tussen hij zal opndertussen nog wel +-1cm verder zijn gezakt ik weet niet met welke velg en banden mat je gaat rijden maar ik heb mijn wielkassen moeten laten rollen om zo met 7x13 en 175-50-13 te kunnen rijden |
|
ze worden steeds goedkoper die TA setjes :)
bij teiletreff zit diezelfde set op 389euro.. http://item.teiletreff.de/010622-ta...vw-polo-86c-neu Neuware! passend für folgende Modelle: VW Polo 86c Coupe VW Polo 86c Steilheck Motor: alle inklusive G40 max. Achslasten VA-640kg HA-640kg TüV geprüfter Einstellbereich: Vorderachse bis ca.70mm Hinterachse bis ca.70mm in der Lieferung : 1x TA-TECHNIX Gewindefahrwerk 1x Verstellschlüssel 1x TÜV Teilegutachten |
wow die scheelt echt super van prijs, maar er staat hier ook opnieuw nx bij van attesten :s hier in belgië is dat wel een must...
|
je zal het toch echt via een belgische firma moeten aanschaffen, en daar betaal je extra door en ook voor de attesten. Helaas...
zou zeggen, kom in nederland wonen :P |
Quote:
niet noodzakelijk, ik heb een tijdje terug een vaste set van TA technics op Ebay Oostenrijk gekocht en daar zat een attest voor de TÜV bij en daarmee heeft de garagist die het plaatsingsattest opgemaakt heeft ook het attest van de GOCA (keuringsorgaan in België) aangevraagd als ge iets koopt in Duitsland of Oostenrijk, gewoon zorgen dat da TÜV-attest derbij zit, daar staat alles op om GOCA-attest aan te vragen :), dus da setje van 389 euro is wel safe :thumbup: kben ook aant zien vr n schroefset omdatk mij n trackday-steilheckske aant bouwen ben maat tgaat ofwel KW var 2 ofwel FK königsport worden dus dat gaat nog ff sparen worden :D |
hottuning ik koop daar nog geen moertje. wat een !@#$% bedrijf is dat zeg
en owee als je garantie geval hebt. wat elke dag daar voorkomt. dan geven ze niet thuis. .... |
Ik heb een kw schroefset eronder ben er zeer tevreden mee rijdt lekker stug en je kan er goed laag mee.
|
kan ik bij hottuning zonder probleme zo'n goca attest aanvrage voor TA techniks?
mvg |
jup ik heb mijn set daar gekocht maar de attesten waren niet bij geleverd :o
1 telefoontje en ze werden mij direct opgestuurd! |
Quote:
ik ben voor die attesten naar hottuning geweest, blijkbaar die van zwalm genomen ipv oudennaarde ?? in & of ander boere gat :D zo nen oude mens in dien winkel :) 25eurootjes aub :D mvg weet er iemand hoe het juist zit in BELGIE hoe je dat moet doen voor de autocontrole? |
Goca attest en montage attest is nodig voor de keuring. En ook een uitlijning van de wagen. Want ze testen de geometrie/uitlijning van de wagen bij een keuring van een verlaagd voertuig.
Voor de geometrie-keuring moet je op voorhand een afspraak maken bij een keuring station die geometrie keuringen kan uitvoeren. Dus niet zo maar naar de keuring rijden, maar op tijd een afspraak maken. Goca attest moet normaal gezien gratis geleverd worden door de producent van de verlaging en het montage attest moet de plaatser (garage/bandencentrale/tuningshop) invullen. Indien je geen goca attest hebt, maar wel tüv attest, dan kan met dat tüv attest bij de goca ook een goca attest verkregen worden. Alle nodige gegevens voor een goca attest staan op het tüv attest. En best voor je de kit plaatst eens kijken of de nummers van de veren van de kit overeen komen met die op het goca attest. Anders kan dat voor problemen zorgen op de keuring. Greetz,Den Dimme!!! |
dat is een gehele boterham gewoon voor een verlagingsset ...
|
Let wel, de uitlijning kan problemen opleveren bij een verlaagde polo. Het is wel mogelijk om het allemaal goed te zetten, maar een gemiddelde uitlijner stelt enkel je spoorstang bij. Meer geeft de computer niet aan dat kan worden aangepast.
Ik weet niet of dit in belgië problemen oplevert, maar het is gewoon lastig om de wielstanden terug naar origineel te krijgen bij verlaagde polotjes. Camber kan bijvoorbeeld niet zomaar gesteld worden. |
Nee dit geeft problemen volgens mij indien je voldoende hoog blijft :)
Bodemvrijheid moet namelijk minimum 11 Cm zijn met tolerantie van 2 Cm, dus met 9 Cm geraak je naar het schijnt ook door de keuring. Ik denk dat ze vooral de sporing meten, anders moeten ze ook bijna alle BMW's afkeuren, want die hun banden slijten achteraan nogal makkelijk uit langs de binnenzijde door het negatieve camber van de achteras. Greetz,Den Dimme!!! |
idd met 9 cm kom je gewoon door de keuring
en als je gewoon laat uitlijnen na het verlagen is het goed voor de keuring |
zou ik dan 60-40 of 40-40 nemen?
dit op gewoon 13" staal |
60/40 is toch echt de minimum om te verlagen voor een iets of wat mooi resultaat op orgineel staal met orginele bandenmaat. 80/60 of 80/80 is natuurlijk nog beter en een schroefkit zonder hulpveren das pas echt mooi plat vind ik.
Heeft er iemand eigenlijk nog wat voorbeelden van Polo's verlaagd op diverse schroefkitjes? Want het voorbeeld op de vorige pagina van de polo 1 met TA technix vind ik niet echt duidelijk. Het formaat van de foto is wat te klein vind ik. Greetz,Den Dimme!!! |
met 60-40 hoeveel is dan mijn laagste punt van de polo?.
|
Laag genoeg om de einddemper los te rijden :) Alé dat was bij men vorige polo toch het geval :)
Greetz,Den Dimme!!! |
haha, maar hier in belgie moet die 11 cm vn ggrond blijven.. -2cm correctie is 9cm
|
Quote:
bij mijn vorige polo ook en bij die van mijn vriendin ook. polo kwaaltje he :D |
Voor 60/40 verlaging bij een Polo krijg je in België nog een Goca attest. wil je lager dan kun je niet anders dan een schroefkit aan te schaffen.
En het kwaaltje van de uitlaat is simpel op te lossen. Klem van de uitlaat los zetten en de uitlaatbuis tussen middendemper en einddemper meer de bodem van polo draaien. Klem terug vastzetten en 3-tal puntlassen aanbrengen waar uitgaande buis middendemper eindigt en ingaande buis einddemper begint. Zo heb ik het toen gedaan en had geen last meer van de uitlaat tot als de buis van de einddemper bijna helemaal was weg geschuurd & begon af te breken. Gaf wel leuke sound :D Men Polo 2 Classic ga ik nu op 15 inch velgen zetten. Op 13 inch velgen schuurde de uitlaatbuis ook al wel eens tegen de grond :) Greetz,Den Dimme!!! |
ik heb inderdaad zo'n goca attest voormijn 60-40.
zo een set van ta technix is 60-60 hé? |
ta technix bestel je als 60/40 maar wordt je geleverd als 60/60 omdat de achterdempers universeel zijn voor 30 t/m 80
Notenverstelling moet 2 stappen omhoog (2cm) om de 40mm te bereiken die je eigenlijk wilt. 60/60 staat ook niet op een classic. mijn coupe hangt al iets achterover om die reden. Moet zelf de notenverstelling nog eens omhoog zetten. Overigens. het is vrij simpel om te doen, en het beste voor montage. Zie desbetreffende howto op het poloforum ;) |
ik ga de polo deze vrijdag gewoon binnensteken bij de lokale bandencentrale /ophanging etc, etc, binnensteken, en deze laten plaatsen.
kost mij +-100 euro met uitlijning incl. en dan ben ik zeker dat het goed gebeurt is :) mvg |
Verstandig :)
Heb je in ieder geval geen kans op gezeur toch! |
All times are GMT +1. The time now is 07:14. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.