Kustom's corrado VR6
Ik zal ook hier mijn "nieuw" project een keer posten.
de eerste post zullen allemaal gekopieerd worden van een ander forum, daarom dat er wat veel in 1 keer zal staan. Daarna zal het geleidelijk gaan als ik wat vorderingen maak :D Zoals sommigen al weten was ik begonnen aan een VW Corrado vr6. Nu deze kas niet echt goed meer was, heb ik hem naar oud ijzer gebracht en een nieuwe kas gaan zoeken die wat beter was. Dit keer ook weer zonder schuifdak. Een 5 tal weken terug zijn we de kas gaan halen en sinds vorige week heeft hij terug een plaatske in de hal waar er sporadisch kan aan gewerkt worden. Zaterdag de voorbumper gecleaned. En begonnen met de VR6 motors die ik had liggen uit elkaar te draaien, de beste onderdelen af te nemen en dan het ganse blok te reviseren. Misschien nog wat extra erbij doen, maar daar ben ik nog niet uit. Wat fotos: |
Het zal in ieder geval niet voor dit jaar zijn dat hij klaar is. Worthersee volgend jaar is streefdoel, maar er moet veeeeel gedaan worden.
Ben nog aan t twijfelen of ik de motor ook niet wat meer pks zou geven, 250pk zou ik minimum toch willen hebben. Eerste zorg is toch de motor en motorruimte, en tegelijkertijd ook een deel carrosseriewerken. De binnenkant gaat voor het allerlaatste zijn want daar ben ik nog niet uit, kleuren weet ik al, leder en alcantara liggen al klaar, maar t concept zit nog niet int koppeke :-? |
Lang geleden dat hier nog eens iets gedaan en gepost is, maar sinds vorige week zijn we er weer stillekes ingevlogen.
De 2 wielkassen zijn volledig ontdaan van de routex tnx to Tim en Maarten, en daarna helemaal in de epoxyprimer gezet zodat er niks meer kan aankomen: Ook stilletjes begonnen aan de motorruimte. Beetje cleanen mag wel :D |
Ondertussen hebben we wel al onderdelen zitten bestellen.
Alles wat nodig is voor de kettingrevisie als het blok terug is van het honen. Alles rubbers om de gehele voorophanging onder handen te nemen alsook het stuurhuis. Een nieuwe waterpomp + toebehoren. En dan voor het interieur hebben we de eerste dingen ook al; de stoeltjes: |
Zaterdag nog wat verder gedaan aan de corrado.
De linker daklijst is helemaal klaar. En de linkerkant van de motorruimte begint weer wat meer vorm te krijgen, maar er is nog veel laswerk en dat gaat zo moeizaam met die puntlaskes zetten. |
Gisteren avond nog een paar onderdelen gaan halen
VR6 kop met maximum grootte van in en uitlaatkleppen. Ook de inlaatkanalen bewerkt. Inlaatspruitstuk dat bewerkt is. Spec stage3 koppeling + drukgroep 6-2-1 uitlaatspruitstuk. De fotos. Culasse met maximum grootte van in en uitlaatkleppen. Ze is bitter weinig gebruikt, dus dat kon ik niet laten liggen. De Spec Stage 3 koppeling en drukgroep. Het uitlaatspruitstuk. Dit zal ingetaped worden of keramisch gecoat. En het inlaatspruitstuk dat is aangepast aan de pakkingen die ertussen komen. Ook de inlaatcollector is hieraan aangepast zodat er nergens geen opstaande rand meer is waar de lucht weerstand zou kunnen hebben. |
Gisteren nog eens een dag goed doorgewerkt met 2 en de linkerkant van de motorruimte is helemaal afgelast , afgeschuurd en in de epoxy gezet. Hier komt niks meer aan.
Ook in het schutbord zijn bijna alle gaten dichtgemaakt. Enkel het gat van de gaskabel blijft een twijfel geval, maar dit kan nadien nog altijd dichtgemaakt worden. Volgende week aan de rechterkant beginnen :D |
Gisteren een pasvelg gemaakt, en beginnen te passen achteraan.
Veren eronderuit, velg erop, krik eronder en hoppa alles omhoog. Pffffff direct op de kas wat we al verwacht hadden. :-w Geen probleem, ff denken :-w Oplossing van mij: kas wegslijpen. Oplossing van Tim: Wielrandje platkloppen en dan alles wat naar buitenkloppen, dan moete er ook wel komen. ff denken :-? En toen hoorde ik tim zeggen: Nie doen, nie doen, nie ... TE LAAT :lol: Inderdaad de wielboog eraf geslepen :D En al maar een geluk dat ik dat gedaan heb, nu kon ik goed kijken of ik nog ergens zou raken en dus weer velg erop, alles omhoog en voila, de band raakt weer kas, deze keer de binnenkant. Dus die gaan we ook moeten verplaatsen zodat we toch nog lager kunnen gaan. Vandaag me eens met bezig houden zodat die toch lager in de wielkassen kan. Doel is de rand van de velg net in de kas te hebben. |
En zo ligt hij nu:
Lager ga ik niet gaan, zit dicht bij 2 punten waar ik niks wil aan aanpassen, het begin van de dorpel en begin van de bumper want anders krijg ik mijn wielboog heel moeilijk terug naar origneel model. En dat is echt wel de bedoeling. Echt lager gaan kan nog, maar dan moet ik heel mijn chassis ga aanpassen want ik zit zoals hij nu ligt met de achteras tegen het chassis aan. |
Gisteren nog wat verder gedaan aan het subframe en dat steekt er nu terug onder.
Dan alles terug gemonteerd en eens aan het kijken geweest wat de problemen zouden zijn met de wielen vooraan. Eerst test, maximum dat ik kon (valt al redelijk mee): Dan een klein aanpassingske gedaan: Dat was al beter, maar om op dezelfde hoogte te hangen als vanachter zal ik ook hier toch nog een 2 a 3 cm moeten kunnen zakken. Maar dan moet ik eerst een kitje bestellen om mijn stuurstangen langs onder te monteren ipv langs boven want deze raakt nu mijn chassis. |
schitterend project, en dit zijn niet de uiteindelijke velgen neem ik aan?
ps, welke techniek/gereedschap gebruik je voor het kunststoflassen? Of eventueel prijsopgave voor deels cleanen van corradobumper (via pb)? bvd. |
koen weer aan de corrado..welkom terug kerel
|
@Jens: Nee dit zijn niet de uiteindelijke velgen die eronder komen, zo heb ik er maar 1 en dienen dus enkel om wat te kunnen proberen hier en daar.
Pb me wat er juist moet gedaan worden aan je bumper, dan kan ik je daar een prijs voor maken. @Richard: tja het virus blijft erin zitten blijkbaar, ook al had ik gezegd van nooit nog een corrado. Deze wordt nu ook demowagen voor de zaak, dus hij zal pas buitenkomen als hij helemaal klaar is. |
mooi werk, had em ook al gezien op het corrado-forum.
Goed bezig :thumbup: |
Mooie plannen Koen, ik volgde je al een beetje op het corrado-forum :D
Gr.Nigel |
Mooi project!!
Succes met de ombouw!! |
Idd mooi project! Zal deze zeker blijven volgen!
Je kunt je wielkasten wel verder naar buiten krijgen, maar dan moet je ook je bumper aanpassen... Maar blijven jouw ideeën en plannen, tot nog toe vind ik ze er super uitzien! Succes! :thumbup: MVG Nol |
Ronnie: tnx
nigel: ja er zullen er nog van hier wel op het corrado-forum volgen denk ik. Doridaan: opbouw zal nog even duren denk ik :d nol: ik wil zoveel mogelijk de standaard lijnen behouden wat betreft bumpers en spatborden. Ook al zal dat op een bepaald moment niet voor 100% meer lukken. |
Ook hier aanwezig Koen ;-).
Respect! |
haha roy, jij zit ook overal :D
|
supergaaf project :thumbup:
en heel erg netjes laswerk :thumbup: mvg |
tnx vwgolfmk2vw
zaterdag hebben we nog wat verder gedaan aan het dak. alles mooi afgewerkt en dan in de spuitplamuur gezet. Dat blijft nu zo staan tot alles klaar is en we kunnen gaan schuren om grondverf te zetten. Ondertussen zal ik tussendoor ook nog een paar keer de infrarrood op het dak zetten zodat alles zich goed kan zetten. Ik heb dit al bij elke stap tussendoor ook gedaan, dus in principe zou er niet veel meer mogen aftekenen als hij in de zon komt de eerste keer. Gisterenavond hebben we de ruiten er dan ook uitgesneden. Makkelijker om aan de te werken en niet steeds te moeten opletten en alles afplakken als je iets doet en dan kan ik in 1 hap ook het kleine beetje roest wegwerken dat zich aan de rand van de ruit aan het vormen was. |
Dit weekend is de roest weg gewerkt, tankklep dicht gelast en relocated :)
Nu dringend op zoek naar een set 8x18 et35 5x100 zodat ik er banden kan optrekken en we hem even op de grond kunnen zetten zodat ik kan kijken wat ik moet aanpassen om hem mooi recht te houden. Als ik die niet heb kan ik momenteel niet veel meer doen. |
heb je het dak gelast of alleen geplamuurd?
Ziet er allemaal leuk uit! |
niks gelast, klein beetje plamuur :d
|
En wat hebben ze vrijdag geleverd?
Mijn bandjes :thumbup: En nog vroeger dan dat ze gezegd hadden want normaal was de levering voorzien voor 4 november Vrijdag avond ze op de set 18ers gelegd en ze onder de corrado gezet. Hij ligt momenteel nog 4 cm van de grond met het subframe. Dus ik kan nog een 1.5 a 2 cm zakken voor ik met de carter op de grond kom. Zoeken hoe we zover nog kunnen zakken :p |
mooi bezig doe zo verder
groeten johan |
Eindelijk ligt hij zoals ik hem wil hebben:
volgende probleem nu; mijn krik krijg ik er niemeer onderuit, k ga dus een extra lage moeten kopen :)) |
Quote:
ben je niet doodsbenauwd dat met het torderen van de carroserie alles knapt dan? |
vertrouw koen zijn werk daar maar op dat dat goed zit gerben
|
Quote:
dan heb ik niets gezegd ;) |
Zaterdag avond nog eens goed doorgedaan en hij ligt vooraan zoals ik hem wil hebben.
|
Ligt hij nu gewoon met de lip op de grond? het is namelijk niet goed te zien met de tekst er voor. Ik vind het in ieder geval voor zover ik kan zien wel erg gaaf!
|
Rekening gehouden met het gewicht van de motor wat er nog bij komt ?
|
nee ligt niet met de lip op de grond, 1cm is er nog tussen.
Kan zijn dat er nog een smalle lip op komt, die vind ik mooier. Moet ik bekijken als ik de dorpels en achterbumper ga verlangen zodat de wagen rondom gelijk is. Bij een corrado is er altijd een extreem verschil tussen de voorbumper en de rest van de body, dat wil ik weg hebben. Eerst maar eens metalen zijlijsten laten plooien. ronaroot: Gewicht motor speelt geen rol, op deze hoogte worden de bumpstops geplaatst dat hij niet verder meer kan zakken. En mocht hij theoretisch verder zakken, dan zit hij binnnen in de wielkasten op het ijzer en de carterpan ligt op deze hoogte ook al op de grond. |
Quote:
Dan kun je er net zo goed een stalen pijp tussen maken met een rubbertje, als je hem toch OP de bumpstops legt... Scheelt je een dure schroefset (maar eigenlijk zou ik het gewoon in 1x goed doen als ik jou was :)) |
Komt airride op ;)
Banden zo ver in de kassen is ook niet mogelijk om er nog met te draaien :d |
Nee precies :)
Goed bezig dan ;) |
Quote:
Dat had ik wel verwacht :D Wat mijn vraag betreft was meer omdat je het erover had dat hij nu "perfect" lag. Als de motor erbij komt ligt die natuurlijk niet meer zo, maar inderdaad met bumpstops komt het goed. Mooi project, met zo te merken een hoog niveau kwa details :thumbup: |
mooi!
Echt leuk project,zeg ...en ook netjes gedaan allemaal :thumbup:
Wat zijn nu de ET-maten van de 18"velgen en de maten van de banden? Ik begrijp alleen niet helemaal dat afslijpen van de wielkast-rand achter; :screwy: komt die terug of las je er een breder spatbord op, of wat? :tongue: D'n Belgen gaan altijd 'n stukske extremer, prachtig vin'ik dat! :D |
All times are GMT +1. The time now is 16:30. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.