Klein project: Oldtimer MK1 1100cc op R6 Carbs
Hej iedereen,
EDIT: Ik heb de golf overgenomen van men broer en ga er zelf mee rijden als oldtimer. ik wil er R6 carbs op gaan bouwen. De reden is niet om meer PK's of iets dergelijks maar just for fun om het eens te doen. Beetje een leerschool voor mij :thumbup: 24/07/2011 Ik zal eens beginnen met het maken van projecten zodat men kan volgen wat ik zoal uitsteek. Het is een MK1 1100cc geworden. Wagentje vorige week opgehaald en bij mij boven de put gezet. Hij heeft eventjes gedraaid maar daarna niets meer. Bedoeling is om hem technisch in orde te zetten zodat we de winter ermee door kunnen en dan in de zomer te schuren en te spuiten. Ik ben vandaag begonnen met het afbouwen van de in- en uitlaat. Ga alles wat proper maken en pakkingen vervangen. Ik ga ook de carbu eens opkuisen. Het is een carburator van het type SOLEX 31PIC - 6 Als er mensen zijn die tips hebben hieromtrent dan zijn ze welkom. Ik ga proberen overal foto's van te maken en deze hier te posten met de uitleg van wat ik gedaan heb. Grtz Jel |
Deze namiddag verder gedaan,
Eerst ff de oude schijven en blokken gewisseld voor een nieuw setje. Oude schijven waren niet zo vet meer :D Na dit aan beide zijde gedaan te hebben me nog ff bezig gehoude met de solex carbu. onderkant bovenkant eraf en ja hoor gescheurde pakking. :mad: Van de mengschroef is het rubbertje kapot Bij de luchtschroef is het nog in orde. |
dat dak :D :thumbup:
|
Quote:
:D Ja en het is zo dik erop geschilderd dat het precies met stickers gedaan is. Denk dat er 2mm verf op de wagen ligt. Maar nergens roest te bekennen :thumbup: |
Netjes hoor! Alleen die kleurencombo vind ik niet zo geslaagd:P Fijn dat er nergens roest zit! Succes hoor
|
Quote:
De kleur is ook zeker niet ons ding :D Men broer zou hem graag mat zwart laten spuiten maar dat zal iets zijn voor na de winter. Op de moment is het puur om mee rond te rijden zodat de GTI binnen kan blijven. :thumbup: Revisieset voor de solex carbu word vanavond besteld en dan hoop ik hem binnen dit en 14 dagen terug rijdend te hebben. EDIT: Link topic bestellen revisieset carbu solex |
Vrijdag had ik het kleppendeksel afgehaald, geschuurd en gespoten.
en ook de carterpan ff gedaan Gisteren zaterdag, heel de dag men broer samen met een maat van ons op bezoek gehad om te komen helpen. Kleppendeksel terug gemonteerd met nieuwe pakking en ieuwe draadeinden. Assen losgemaakt om na te kijken. Daarna carterpan opnieuw gemonteerd, ook met nieuwe boutjes en nieuwe pakking. Alle torx bouten van da assen waren dolgedraaid. Deze eruit gehaald en vervangen door imbus bouten 12.9 van dezelfde maat. Bleek aan de bestuurderskant een stofhoes gescheurd, deze word van de week vervangen. Bougies er terug in en nieuwe naftpomp geplaatst. Daarna de elek nagekeken maar dat is een warboel, Veel losse draden en afgeknipte dingen :screwy: Ik denk dat er metertjes en muziek in hebben gestaan en neon of iets dergelijk, Alles is/was aangesloten met 220v kabel en luidsprekerdraad. Sommige dingen zijn gewoon afgeknipt maar aan de andere kant nog rechtstreeks op de batterij aangesloten. Ook is er een knop geinstaleerd en deze gaat naar aparte relais. en die gaan naar de lichten, ik ben nu ff aan het uitzoeken waar deze voor dienen en ga ze gewoon proberen te verwijderen. Dit was het weer ff voor vandaag. strak ga ik nog wat aan de elek werken. ik blijf wel foto's nemen. :D |
Daarnet ff geprobeerd de as uit elkaar te krijgen, bleek de kooi van de kogellagers kapot te zijn.
Nu heb ik nog een setje steekassen liggen van een 1300 MK2 4-bak. Heb eens aan het meten geweest en volgens mij is dit volledig dezelfde. Ga ik die er morgen maar ff onder zetten. :thumbup: |
lekker bezig dan :)
|
doet me denken aan al dat draad wat ik er heb uitgehaald, audio,parrot en centr. deurvergrendeling! :D
Alles is er uit bij mij. Maar goed het is idd wel kijken waar alles na toe loopt! succes ermee! :thumbup: |
Quote:
Merci, :D heeft idd centrale vergrendeling n gezeten, de pompjes zitten nog in de deur en zijn gewoon afgeknipt :screwy: |
Je hebt er nog aardig wat werk aan, maar wel mooi om te zien dat deze weer helemaal terug in orde wordt gezet.
|
Goed bezig! Ben benieuwd naar het eindresultaat :)
|
Hey Jel..
Je bent lekker bezig aan de golf! grtz Thomas |
bedankt jongens.
Ik doe men best om hem terug op te lappen. Momenteel heb ik hem ff terug buiten staanaangezien de motor van men golf 3 verkocht is en deze op de moment word uitgebouwd. Ook wacht ik nog steeds op de revisieset van de carbu. Binnekort terug update's |
Owja voor ik heb buiten gezet heb ik de aandrijfas van de 1300 eronder gezet.
Ws idd dezelfde als die van de 1100. Daarna nog ff nieuwe draadstangen en pakking voor de uitlaatcollector gemonteerd en warmte plaatje ook terug gemonteerd. Hoop morgen men revisiekit binnen te hebben , ze zou opgestuurd zijn gisteren. |
pakketje met carb revisieset mag morgen worden opgehaald bij de post dus vanaf morgen nieuwe update's :D
|
kijk goed bezig hoor! leuk projektje.
Ik wil ook weer bezig maar ik kom tijd te kort:d |
revisieset is binnen :D
Alleen dat ding met het rode membraam ben ik niet zeker van of dat klopt maar de pakkingen en de o-ringen zijn in orde en daar was het vooral om te doen. :thumbup: |
Deze wagen komt van ducs4, had vroeger een topic op cleaned ;)
|
Quote:
Ah serieus, mijn broer heeft em gekocht van iemand die em een jaartje of 2 in de garage had staan. Zijn hier ergens foto's van te vinden? Ik heb geen account op cleaned en ik vind de naam ducs4 wel maar kan er nx van zien. :thumbup: |
Quote:
Ja op cleaned dus, maar zonder account kan je idd geen fotos bekijken. Grtz |
Vandaag dus men pakketje aangekregen en maar inneens alles in elkaar gezet.
Ik gebruik dus deze vraagbaak :thumbup: En ben begonnen met de dichting tussen het deksel en de carb waar de veer zit om de choke te laten terug komen. Dan zie je de stang die de pal terug trekt. dit is met een membraam onder vacuum, dit heb ik ook vervangen en inneens de veer en de stang terug geolied. Ook heb ik een nieuwe brandstofverstuiver gestoken. Hiermee was het bovenste deel van de carbu al klaar. Bij het onderste stuk heb ik eerst de nieuwe ringetjes rond de benzine- en luchtstelschroef gedaan en deze terug ingebouwd. Dan heb ik de hoofdsproeier eruit gehad en eens proper geblazen. De afsluitdop kreeg natuurlijk ook een nieuw ringetje (staat niet op foto) en de vlotter er terug in Daarna de terug slag van de kleine klep naar de inlaat. Dit is ook een membraam dat werkt met een veer. oude en nieuwe en hier zit nog een veer tussen; (niet op foto) Dan de nieuwe pakking tussen de 2 delen en alles in elkaar met de orginele plaatjes van VW :D De pakking die erbij zat paste niet. Dus eig mijn vraag. Moet hier een pakking tussen? want dat was niet het geval. Al bij al heb ik een half uurtje werk gehad , dus viel heel goed mee :D :D :thumbup: Vande week de auto terug binnen zetten en dan kan ik de inlaat en carbu er terug opbouwen. Tips om zo een ding af te stellen of iemand die een basisafstelling heeft om te starten ivm de schroeven de lucht en benzine? |
Gisteren nog wat gedaan aan de wagen. Inlaat en carbu terug gemonteerd en toen gemerkt dat ik een vacuumslangetje mis.
Zijn er mensen die eens foto's kunnen posten hoe de aftakkingen lopen van de vacuumslangen en wat er aangesloten moet worden?? Foto's volgen straks of morgen. :thumbup: |
inlaat + carb
en hier mis ik een slangetje tussen denk ik. (aangeduid met de gele pijl) en de drank die er bij hoort. :D :D |
oke, daarnet alles aangesloten en ff geprobeerd te starten.
Motor loopt maar slaat af na 10sec, volgens mij verzuipt ie. Zijn er mensen die mij kunnen helpen ivm het afstellen van de benzine en luchtregeling?? Zal proberen morgen filmpje te schiete. |
heb je ondertussen wel dat vacuum slangetje terug gemonteerd? want daardoor zou hij natuurlijk ook stil kunnen vallen als die mist.
en staat er niks in je vraagbaak over waar de vacuumslangen moeten zitten? |
Quote:
Jep ik heb het sllangetje gemonteerd en nope in heel de vraagbaak staat niet 1 keer iets over het vacuum uitgelegd. :screwy: Vind het raar maar ook op geen enkele tekening staan de slangetjes bij. Ik ga eens proberen met een apart potje benzine want ik heb het gevoel dat hij niet genoeg benzine door zen aanzuigleiding krijgt. |
hoe staat je luchttelschroefje nu trouwens?
ik begin altijd door hem helemaal in te draaien en dan 1.5 slag terug uit. dan moet ie meestal wel lopen. stationair een beetje bijstellen en dan de luchtschroef weer beetje stellen tot hij lekker klinkt. |
Its alive, moet nog wel eens fatsoenlijk afgesteld worden maar hij draait al :thumbup:
filmpje 1 filmpje 2 De schroeven die het filterhuis moeten vasthouden zijn niet helemaal inorde waardoor ie omhoog komt wanneer ik start. Morgen fatsoenlijke rubbers erin en nieuwe schroeven en dan zal het wel in orde komen :D |
Heb gisteren en vandaag een hoop overbodige elek uit de auto gehaald.
De extra relais zijn ook verwijderd en de lichten weer normaal aangesloten. Foto's volgen morgen. :thumbup: |
Quote:
Ik wil wel effe wat foto's voor je maken. Heb zelf ook een 1.1, maar dan moet je effe aangeven wat je precies op de foto wilt hebben, want dat is me helemaal niet duidelijk :confused: |
Quote:
Hej bedankt dat je het wil doen maar het is al in orde. :thumbup: Ik miste idd 1 stukje slang maar dat heb ik ondertussen gevonden. :D :D Het stukje dat ik kwijt was, was het slangetje van onder het luchtfilterhuis naar de vacuumaansluiting aan de kant waar de gaskabel zit. |
cool projektje! me like:D
|
Okeeeeej, eindelijk ff tijd om de foto's te posten van de elek werken van vorige week.
Denk dat ik alles bij elkaar een uurtje of 8 heb liggen zoeken en meten om daarna alles een beetje fatsoenlijk aan te sluiten. Als ik dingen zo aansluit dan brand de wagen gegarandeerd binnen de 3 weken af :screwy: Foto's zeggen meer dan woorden. in de motorruimte. Van dit Naar dit en nog wat kleine dingen. en dit was de zooi die nog onder spanning stond maar nergens meer was op aangesloten. (alles netjes verwijderd dus) Binnenkant De zelfbouw leds die in het dash zaten voor tellerverlichting. lekker geplakt met ductape :screwy: en afgetakt met klemmetjes alles eruit gehaald waren aangesloten met nijpklemmen Alles verwijderd en de orginele lampjes er terug ingestoken. Werkte de lampjes niet :mad: :screwy: Er achter gekomen dat de orginele draad er laag maar niet was aan te sluiten op de zekeringkast. Dus afgetakt en alles terug netjes in orde. Deze draad was degene van de telllerverlichting Daarna mistlicht achter opnieuw aangesloten. Dit was gedaan met een deel van de bedrading die ik heb verwijderd. Lamp was aangesloten met 220V draad dus dat vond ik niet zo netjes. Nieuwe draad getrokken en relais aangesloten en achter zekeringkast gehangen. foto's van de bedrading naar het licht heb ik niet maar heb gewoon een nieuwe aftakking gepakt van de batterij en dan met de orginele draad die klaar lag voor het mistlicht naar achter gegaan. de stekker naast degene die ik vast heb is degene die ik gebruikt heb voor mistlicht achter. Na het mistlicht was de verwarming aan de beurt. Ik had gezien dat er een redelijk nieuwe weerstand zat maar hij werkte niet goed. Beetje gezocht en toen kwam ik bij de aansluiting uit. :screwy: en dat heb ik dus maar ff veranderd naar dit Toen dacht ik klaar te zijn , maar men broer vroeg om ff de nummerplaatverlichting te checken. :screwy: :screwy: en de aansluiting van de achterwisser moter die er niet meer inzit heb ik wel ff een blokje op gezet met het gedacht dat de wisser er mss terug inkomt. Al de rest terug voorzien van nieuwe klemmetjes, nieuwe zekeringen erin en alles af getapet met isolerende elektrotape voor in de wagen. Daarna dash terug ingebouwd en was de elek klaar. :thumbup: :thumbup: Na dit alles hebben we ook alle remmen ontlucht , de onderkant in de routex gezet en is de auto bijna klaar om naar de oldtimerkeuring te gaan. :thumbup: :thumbup: update's volgen nog :D |
mooi bezig Jel, echt een wonder dat dat ding nog niet was afgebrand.
|
Quote:
idd dat was mijn gedacht ook. :screwy: op een gegeven moment sloot ik de batterij aan en zag ik dat de pluskabel begon te roken. Deze werd gloeiend heet. Dus ik koppel alles af, bleek er nog een draad achter de middenunit te zitten waarvan de + en de - elkaar raakten. Heb er geen foto's van want ben direct begonnen met alle draden die niet nodig waren te verwijderen. de kabels waren gebruikt voor 2 relais aan te sluiten voor de voormistlichten en het achtermistlicht. Maar deze werkten niet toen ik hem kreeg, de voorste zijn zelfs niet aanwezig :D Dit was allemaal aangesloten met kabels voor 220v en met speakerdraad. Daarom dat ik alles maar eens heb nagekeken, men broer is er blij mee :D |
Lekker bezig, keep up the good work!
|
Sommige mensen kunnen zo verschrikkelijk klooien met electra, kroonstenen in de motor ruimte, draden die nergens op uit komen maar wel op spanning.
Ik heb nu ook een golf staan waar ze weet ik wel niet allemaal hebben zitten klooien. Maar je bent goed bezig zo :) |
mooi werk daar
het mag dan bijna gaan sneeuwen en vriezen groeten johan |
All times are GMT +1. The time now is 23:17. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.