![]() |
Wat is BPM bedrag voor invoeren van deze Golf3...?
Wat is BPM bedrag voor invoeren van deze Golf3...?
Ik weet dat er waarschijnlijk al meerdere topics over zijn maar bij deze mijn volgende vraag. Ik heb in Belgie het volgende gevonden en zou graag willen weten wat voor bedrag ik moet betalen voor het invoeren (naar Nederland) BPM etc... Automerk: Volkswagen Carrosserie: Hatchback Bouwjaar: 06 - 1996 Brandstof: Benzine Kilometerstand: 120.000 - 140.000 Aantal deuren: 3-deurs Opties: ABS, Airbag dubbel, Airco, Alarm, Boordcomputer, Centr.vergrendeling, Elektr. buitenspiegels, Elektr.ramen voor, Getint glas, Lichtmetalen velgen, Metallic lak, Open dak, Stuurbekrachtiging Kleur: Blauw /Paars golf 3 gti 20th anniversary edition 2.0 16v Wereldwijd zijn hier 1000 exemplaren totaal van gemaakt, waarvan 600 gti 8v, 250 tdi's en slecht 150 gti 16v. Alvast bedankt |
ik heb in 2007 nog 550 euro bpm betaalt voor mijn 2l variant gt. En dan nog 200 euro voor keuring/platen/papieren. Ik gok dat dit voor die van jouw ook wel zoiets zal zijn. Die gti heeft alleen een pak meer extra's. Ik was alleen al voor de airco en metallic lak 300 euro kwijt.
|
wat was de orginele verkoop prijs toen in Nederland?
dan kan ik het uitrekenen voor je, de berekening klopt dan niet hellemaal omdat ze tegenwoordig uitgaan van de bruto verkoopprijs in Nederland(dus zonder bpm) |
zal kant en klaar dus met keuren en alles om en nabij de €600,- zitten.
|
Super om te horen dat jullie er toch meer verstand van hebben dan mij.....:rolleyes:
Dit is nog te overzien kwa bedrag. Nu nog even kijken hoe het allemaal in zijn werk zal gaan etc. Thanx.... :thumbup: |
Zoals Bas al aangaf is alles te berekenen aan de hand van de netto cataloguswaarde via www.bpmberekenen.com is dat dan redelijk goed na te gaan.
succes! gr Quote:
|
Ik durf niet te zeggen wat de cataloguswaarde van dit model is geweest.
Ipv een oplage van 1000stuks blijkt het maar 750 stuks te zijn totaal waaronder de 2.0 16v incl tdi samen 150 stuks.... Denk namelijk dat dit model duurder was dan een originele 16v en zijn nog exclusiever dan de 20jahre gti edition 2.0 16v. |
als het nen gti anniversaire geweest is, dan is het ene die enkel in Frankrijk te krijgen is geweest en moet hij volgende kenmerken hebben
plaatje met nummering op dashboard + logo's op spatborden en achterpaneel ![]() is niet duurder dan nen 20 jaar editie van Belgie of Duitsland hoor die wat gij te koop weet staan op internet (http://www.2dehands.be/autos/autos/...pl=&pc_id=&afd=) heeft in ieder geval die logo's al niet. als het dus ene van Frankrijk geweest is, dan zou het plaatje met nummering er nog moeten instaan of moet hem kunnen aantonen dat het nen originele Franse geweest is |
is die uitvoering in Nederland geleverd? zo niet dan zijn ze bij de rdw niet te beroerd om Bijvoorbeeld die standaard 20jahr editie te nemen, heb je hem alleen niet op kenteken als die Speciale uitvoering
|
en bij invoeren zo weinig mogelijk opties erop:
stalen wielen kapot interieur oid enz enz... scheelt ook weer. |
geloof dat ze daar niet zo heel erg meer op kijken
|
Quote:
Dat zijn fabeltjes van alles er vanaf halen dan word het goedkoper..... Ze tikken gewoon het chassienummer in bij de douane en krijgen te zien wat er af fabriek in de auto zat. Daarom was de airco zo duur voor mij. Dat was in 1994 een optie van 3500 gulden..... tel daar maar al eens de bpm ovr. |
He Henk,
Ik heb in mei een paarse vr6 highline geïmporteerd, 1 van de 500 :) Bouwjaar 1997 BPM kosten waren 330euro RDW keuring 100 euro Apk 30 euro En dan zien ze nog de helft van de opties over het hoofd. Slimme gasten :rolleyes: |
Heb net mijn Audi 100 ingevoerd ook vanuit Belgie, men twijfelde even over het Belgische kenteken want daar staat echt niks op vermeld, geen massa, wielbasis etc. Ze hebben niet naar opties e.d. gekeken, wel wielbasis en spoorbreedte opgemeten en in het instructieboekje gekeken wat de lengte, vermogen(haha) en massa, fluitje van een cent. Je krijgt met die leeftijd een aardige korting op BPM dus voor €600 heb je hem wel op kenteken. APK door de RDW gelijk laten doen bij kentekenkeuring kost 29,50 extra
|
Quote:
Mooi verhaal, als het er niet opzit zit het er niet op... kan je dr ook moeilijk voor betalen... :screwy: of klinkt dat te logisch? |
Klopt.
Heb ooit eens een mercedes ingevoerd, zou volgens douane spraakgestuurde Nederlandse navigatie inzitten... Auto kwamt uit Duitsland en was vrij summier in opties. Hoefde dan ook niet voor die navi te betalen. Het zal je verbazen hoeveel bedrijven zelfs schade-onderdelen op hun auto's zetten (schermen, motorkap, deuren, etc) en dan tegen taxatiewaarde invoeren. Oeps, trucje blootgelegd ;) |
Quote:
Ik heb echt een fijne.... kap open alles controleren.... ik had ook zo het airco paneeltje kunnen wissellen... Dat is hier bij ons in de buurt het geval. Ik weet natuurlijk niet hoe slim ze daar bij jullie zijn. Voor mij was een vent met een 206cc die had ook de helft niet ingevuld op zijn lijst. Die vent van de douane netjes het lijstje met opties uitgeprint en met de beste man naar de auto.... was die beambte niet blij mee(zacht uitgedrukt nog) dat die de helft niet had opgegeven. hieris het korting alleen met een taxatie raport en anders niet. |
Quote:
dat deed ik al 20 jaar geleden...... :thumbup: :thumbup: werk nog steeds |
is het uit eindelijk wat geworden henk?
|
De gti anniversaire uit Belgie is niks geworden....
Voldeed wel aan de originele kenmerken en was wel een echte uitvoering. Had voor mij te veel plekken en beschadegingen. Rustig op zoek naar een echte nette 2.0 16v, maar volgens mij zijn deze al schaars geworden. |
Quote:
hey tim je vr6 is echt een strake auto de panelen er al in? |
Quote:
Bij mn 1400 heb ik de panelen er inderaad in nu :) |
All times are GMT +1. The time now is 11:18. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.