1600 aee met 1300 nz injectie
Ik zit te denken om een aee motor die ik nog heb liggen, in mijn jetta te bouwen. Maar om kabelwerk e.d. te vermijden, wou ik graag de 1300 injectie met eventueel andere drukregelaar of injectoren monteren. Weet iemand of dit past? Ps. vermogenverlies maakt niet uit.
alvast bedankt :thumbup: |
De afstanden tussen de bevestigingsbouten zijn sowieso anders. Hier zul je dus een adapter voor nodig hebben.
|
Oke, als dat het enige is lijkt me dat niet zo'n punt. Iemand nog meer obstakels?
|
|
Dat ziet er goed uit, en ik heb wel een adressje waar ik dat kan laten maken.
Zijn er verder nog problemen die ik tegen zou kunnen komen omdat dit een ander blok is? Zoals de verdeler van de koeling, past die? de ontsteking van de nz, past die op die aee? bak van die nz, past die op die aee? uitlaatspruitstuk? :thumbup: |
Kan iemand mij antwoorden geven op de bovengestelde vragen ? :thumbup:
|
de bak die gaat wel passen
ik heb een uitlaatspruitstuk van powersprint die eigenlijk voor een 1.3 gt is(zelfde maat als een nz)en die past net bij mijn aee weet niet of het originele gaat passen omdat het aee blok wat hoger is de verdeler van de ontsteking zit bij een aee wel een beetje verdraaid tov een nz maar dat geeft ook geen problemen want ik heb er ook de ontsteking van een oudere polo op verdeling van de koeling van een aee gebruiken en daar de sensoren van de nz in zetten past ook gewoon |
bak gaat nooit passen,aee heeft een 02k bak waar ook een bigblock oppast.
nz heeft gewoon een ahd bak ofzo? abu blok kun je wel gebruiken... |
Quote:
misschien sommige aee blokken maar niet allemaal heb het bewijs bij mij onder de motorkap zitten ik denk dat de aee blokjes in de polo 6n met de 085 bakken geleverd zijn en de aee motors in golf 3? denk ik met de andere versnellingsbakken zijn als je de bak van de nz wil gebruiken wel effe het vliegwiel en starter van nz meenemen en dan de koppeling van een g40 gebruiken die kan het koppel ven de 1.6 wel de baas |
ABU is ook in 2 types geleverd. Geloof dat vroege ABU's gewoon met 085 bak zijn (die heb ik zelf in de Derby) en de latere zijn ook al voor een andere bak
|
een 1.6 multipoint in een polo heeft een andere motorcode toch?
in principe zijn de blokken allemaal gelijk,op de bakbevestiging na.... |
Quote:
dan is het geen abu meer,maar aea;) |
bij mij is het toch wel degelijk een aee met een 085 bak bevestiging
en een aea is ook weer anders als een abu abu span je de dis-riem op met de waterpomp en aea met een spanrol net zoals bij een aee |
Quote:
vaag,maargoed als jij het zegt;) |
maar waarom eigenlijk deze ombouw ?
|
.
|
Quote:
wat is er vaag aan?? omdat jij ze niet kent anders dan golf! |
wat er vaag aan is?
weinig,heb net de codes even nagekeken en multipoint 1.6 in een 6n heeft motorcode ahs... zo helder als glas dus:D |
Grappig dat in mijn 6N 1.6 8v mpi (NX-GL-94) toch echt een AEE ligt. Kenteken van de 6N 1.6 8v mpi van een maatje van me nagetrokken, daar heeft VW alweer zo'n fout gemaakt en er een AEE in gestopt!
Maar zonder dollen, een 1.6 8v mpi uit een 6N is wel degelijk geleverd met motorcode AEE, en ook wel degelijk met een 085-bak. Ik rij er zelf in rond ;) |
.. {was 2maal} :redface:
|
zo helder is het!! :tongue: ik weet niet waar jij kijkt? :rolleyes:
|
in de onderdelencomputer op m'n werk;)
daar staat letterlijk: vw polo 6n 1.6 8v 55kw ahs(*) en dan onderaan de pagina: *=similar to aea,aee maargoed antwoord op Ts's vraag is dus,ja mits het blok uit een polo komt. |
.
|
Quote:
aha ;) ik was er zelf vanuit gegaan dat de motorcode die de computer aangaf de juiste zou zijn,en dat die verschilde omdat de bakaansluiting anders is.logische verklaring,helaas niet juist :redface: maar wel weer wat bijgeleerd :thumbup: |
Lekker ingewikkeld allemaal, :tongue:
Maargoed, het blok komt uit een ibiza dus de bak zal waarschijnlijk niet passen. Dus heb ik nu de nokkenas van de aee klaar liggen om in de nz te bouwen. Verdere plannen zijn om de kat leeg te maken. En eventueel nog wat met de injectie te doen. Ik weet alleen niet wat weisheid is, dus misschien kunnen jullie mij helpen. - Eventueel de aee injectoren op de nz bouwen ( als dit past ) - Andere crystal in de ecu zetten ( waar kan ik deze krijgen, welke moet ik hebben, en hoe in te bouwen) - Gewoon de nz injectoren behouden en de drukregelaar wat indrukken Ik hoor graag jullie ideeen hierover. De bedoeling is niet om er veel pk's uit te halen, maar gewoon wat simpele aanpassingen voor een net wat pittiger blokje. :thumbup: |
polo en ibiza is volgens mij beide smallblock en zou passen...
|
injectie over je schouder en carbs plaatsen :D
|
Nee blijf nu toch bij die 1300 en injectie, 1600 ombouwen gaat me teveel geld en tijd kosten. Daarbij vind ik de 1300 lekker hoogtoerig, waar de 1600 met zijn langere slag het laat afweten.
Maar iemand suggesties om wat aan de injectie te doen? is een andere chip een optie? :thumbup: |
Zoek eens op www.polo86c.nl daar is een hele topic over de NZ kietelen.
|
All times are GMT +1. The time now is 07:30. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.