![]() |
hydraulische G60 koppeling ombouwen naar mechanisch
Beste VW vrienden .
Wie heeft er ervaring met het ombouwen van hydraulische koppeling van een G60 naar mechanisch? Ik heb een aantal steunen nodig iets van een passat en transporter heb ik weleens gehoord. Gaarne vraag ik de VAG artikelnummers. zodat ik deze kan bestellen en gebruiken. Groeten Alvin |
passat mechanisme idd. had ik ook op de cabrio...volgens mij van een passat van 1990 met een 1.8 8v motor..
|
Ik ben benieuwd of iemand je aan die nummers kan helpen (vast wel!!).
Ik heb namelijk al eens in ETKA geprobeerd om de mechanische koppeling voor de 02a bak te vinden maar mij is het niet gelukt. Ik weet wel dat alles wat je nodig hebt op de passat zit, mits die kabel geshakeld is. En of je de pedalen van een mechanisch bediende koppeling nodig hebt weet ik niet zeker. |
nope...enkel het schakelmechanisme....zit op de bak...3 boutjes volgens mij... alleen is het wel een gepiel met je koppelingskabel....je hebt die van een type 1...beetje aanpassen geboden.. maar tis niet veel werk..
|
gewoon ff morrien of schaap/bron bellen...hebben het zo wel liggen.. heb ik toen ook gehaald..gewoon zeggen dat je van een 02a bak van een passat het mechanische schakelgedeelte nodig hebt...
|
Wat zijn de voor- en nadelen ten opzichte van een hydraulische koppeling?
(Een van de voordelen lijkt me dat je niet met die koppelingscilinders hoeft te klooien.) Maar verder nog wat? |
Bij de dealer kost het ook niet eens duur hoor.En een zelfstellende kabel van een golf 2 past er zo op,zonder aanpassen.Bij elkaar kost het nieuw bij elkaar iets van 75 euro dacht ik,maar zou even op de rekening van de dealer moeten kijken voor de nummers.
Voordeel is tov hydraulisch........makkelijker inbouwen tov je pedalen. |
is niet duur...kost niet veel....;)
|
sloperij..20 eurie ben je wel klaar...maar zoals chris zegt..75 eurie is ook niet duur..
|
Quote:
Ja de slopers zijn gek tegenwoordig......voor 20Euro krijg je het ding niet meer. Je kunt de mechanische koppelingsbediening gebruiken van vroege Passats, en de T4. De kabel kun je je eigen gebruiken. Steuntjes...die maak je toch zelf!!!! Stelt niet zoveel voor. Rij er al 3 jaar mee. Let niet op de smerige omgeving of plasticbuisjes......dat was puur voor testen... Zo ziet het er nu uit... Ach weet je wat: 02B-141-708A €62,48 dat is het bedieningsdeel N 101-953-01 €4,34 dat is TORX M8x35 heb je 2 van nodig. 02A-141-728 €7.16 dat is de rubberhoes om het bedieningsdeel. Prijzen netto, zonder korting oid. |
bedankt voor de snelle reactie,s ik ga de onderdelen bestellen.
Groeten Alvin |
gti1-g60 wat is nou het voordeel? een beetere feeling van de koppeling ofzo?
|
nope ...je kan een 02a bak [16v/g60....]in je auto bouwen[is een kabelgeschakelde bak, standaard heeft een gti1 een 020 bak...dit is een stangenbak] maar deze hebben [meestal, bv de genoemde passat] hydrolische koppeling...als je de tijd hebt om de hele hydrolische ombouw te doen...motor moet er uit, pedalen moeten omgebouwd worden etc...etc..veel werk...dan moet je het doen... wil je die gehele ombouw niet doen dan is dit de optie...
dus das je antwoord |
[QUOTE=Gti1-G60]Ja de slopers zijn gek tegenwoordig......voor 20Euro krijg je het ding niet meer.
Je kunt de mechanische koppelingsbediening gebruiken van vroege Passats, en de T4. De kabel kun je je eigen gebruiken. Steuntjes...die maak je toch zelf!!!! Stelt niet zoveel voor. Rij er al 3 jaar mee. Ach weet je wat: 02B-141-708A €62,48 dat is het bedieningsdeel N 101-953-01 €4,34 dat is TORX M8x35 heb je 2 van nodig. 02A-141-728 €7.16 dat is de rubberhoes om het bedieningsdeel. Jongens is dit de goede??? En dat steuntje? is dat niet hetgeen wat er nu al opzit. Hier kan je toch gewoon je kabel inzetten? Of hebben jullie het over een ander steuntje P.s hoe krijg ik nu deze foto in het scherm?? |
Quote:
Dat moet je idd hebben. |
Quote:
Nou nee, eigenlijk is het niet echt een hele lekkere koppeling die je krijgt. Beetje vaag in het gevoel. (heb er een verzwaarde koppeling in dus dubbel erg.) Heb nog steeds vanplan om het hele zaakje om te bouwen naar hydro, want inmiddels staat er al een 02J bak op de plank om te worden ingebouwd. |
dacht dat jij het hele zaakje al hydro had?
|
Hydro boy and girl
|
he niet zo katten op die slopers he ,,,,,,
|
Quote:
En weet iemand ook het onderdeel nummer van de beugel waar de kabel aan vast komt. Want die zit nog niet bij dit lijstje ;) |
keertje omhoog
|
en nog een keer,
|
Waarom moet ie up dan :cool: , alles wat je moet weten staat er :tongue:
De beugel voor je vaste punt moet je zelf maken. |
kep nog wel zo een steun liggen voor mechanische koppeling bediening.......me home made mag eruit want papa heeft een 'echte' van de dealert.....
|
En edward, als jij nu een echte hebt, weet je vast wel het nummer ervan :)
|
baksteun: 357 199 356 (± 41 euri)
bediening: 02A 141 708B (±78 euri) rubber voor bediening: 02A 141 728 (geen idee meer) ik heb ervaring met een zelfstellende koppelings kabel van een passat. Anderen zeggen dat een 1300 kabel volstaat.....wat je wilt. De zelfstellende kabel was geloof ik 80 / 90 euri. Als je die steun niet meer kan krijgen heb ik er een voor je, wel zelf gebakken. Succes |
Dankje :) Kan de steun alleen niet vinden in ETOS maar komt wel goed.
|
Ik wil er ook wel eentje maken voor je hoor.
|
zoek bij transporter of passat
|
Als je je golf of corrado G60 nu zou willen ombouwen naar een mech. koppeling wat voor kabel moet je dan hebben (ik wil geen zelfstellende)? En moet je dan een ander pedaal hebben? Of gaat dit niet ivm het gat op het schutbord?
|
ik heb wel een zelfstellende maar ik meende dat een kabel van een golf 2 met 1300 motor ook goed paste. Pedaal is het zelfde, met die rubberen ring en dat oog erin. Hoe dat zit met dat gat in het schutbord weet ik niet.
|
Oke als het pedaal hetzelfde is moet het lukken! De rubberen ring met het oog zit wel aan de kabel dan toch? Op mijn pedaal zit een pin waar je normaal de stang naar de koppelingscilinder overschuift iig.
Ik denk dat het gat in het schutbord te groot is, maar daar maak ik wel een plaatje voor om dat op te lossen. Van wat voor auto komt jouw kabel af Edward? |
in koppelings pedaal zit een haak waar je de koppelingskabel aan haakt (wit plastic vierkant oog). De kabel die ik heb gebruikt komt van een passat G60 af, zelfstellend.
ik kijk even in de blijbel...... ik zie het al, je pedaal wijkt af voor die hydraulische cilinder voor je abs unit. maar ik denk dat je met die borgring en de haak een je kabel wel wat voor elkaar kan bakken. Dat is aan jou wel besteed denk ik. |
Oke thnx en anders kan ik op de sloop wel ergens een pedaal uit een golfje schroeven dat is ook niet zon probleem lijkt me...
|
All times are GMT +1. The time now is 01:47. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.