Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Vento MK III (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Pleurisding! (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=72464)

gti-er 12-07-2010 17:54

Pleurisding!

Echt waar, ik heb 4 oude auto's gehad en nooit geen problemen. En nu heb ik zo'n ding en het is weer raak (g*dver!)

Het probleem:
Als de auto een paar dagen stilstaat start hij niet meer, hij start wel maar hij slaat niet aan! :mad: Start ik bijv. na een half uur of zo start hij gewoon! :shake:
1 keer maar meegemaakt, dat hij afsloeg voor een stoplicht nooit meer aan de gang te krijgen. En na 45 min. ophalen en wat denkt je.... hij doet het! :screwy:

Iemand enig idee?

Hoorde dat de hall-sensor wel eens kapot gaan, zou dat de oorzaak kunnen zijn?

Larsv5 12-07-2010 18:10

Zou goed kunnen hal sensor... Zit er toevallig geen oud alarm in wat over de zeik is met dit weer...? Toevallig een collegatje vandaag geholpen met ze Caddy vandaag.

Succes

Lars

gti-er 12-07-2010 18:22

waarschijnlijk zit er een org. start-onderbreker in?
moet wel zeggen dat mijn accu-lampje zwak brand. Maar heb de dynamo en de accu al na laten meten. En dat was het niet! :thumbup:

Ron mk1 12-07-2010 18:44

bobine blok stuk aan je schutbord, scheurtje in .

Larsv5 12-07-2010 18:45

Heb je zelf ook even spanning gemeten van de dynamo en je accu..?? Ik denk toch dat het dan een halgever is die stuk is..???

GoAzBox 12-07-2010 18:54

heb eens eenzelfde probleem gezien, hierbij was de startonderbreker de boosdoener.

DUB 12-07-2010 19:11

ik heb hier ook last van gehad..
soms wel starten, soms niet.. soms wel lekker lopen soms stotteren..

ik heb de volgende dingen toen gehoord in mijn zoektocht,

bobine (boosdoener 1 bij mij)
bougies
bougiekabels
voetpakking gasklephuis (boosdoener 2 bij mij)
benzinepomp
schoonmaken gasklephuis (was bij mij ook erg vies)
onsteking op tijd

ik hoop dat je er wat aan hebt..

VWJYI 12-07-2010 19:17

kijk eens naar het startblokje achter je contact slot. Deze gaat bij iedere golf 3 vroeg of laat kapot. Zelf al bij 3 golfjes vervangen.

gti-er 12-07-2010 19:32

thnx mannen, kreeg net een tip van tik eens tegen de zekeringenkast aan tijdens het starten. en verdomd hij liep. Misschien toch een relais of zo?
Maar ja... welke dan? En maar hopen dat als hij het weer doet met een tikje verholpen is! :thumbup:

@ Ron mk1 : Bobine is van 2009, neem aan dat dat weer niet de oorzaak is! Maar goed kan natuurlijk wel! ;)

@ Larsv5: Dynamo en accu zijn doorgemeten en allebei zijn ze goed! :thumbup: Dus misschien toch!

@ GoAzBox: Mmmh, startonderbreker zou kunnen maar daar twijfel ik aan!

@ DUB: Al die dingen heb ik nog niet gedaan, alleen dan de bobine kan nieuw zijn. Maar goed is wel idee om dat een keer te vervangen. Maar als hij loopt, loopt hij netjes, trekt lekker door en stotter niet o.i.d.! :thumbup:

@ VWJYI: Zou kunnen natuurlijk, en zijn de kosten ook niet! Dus dat zou evt. het volgende kunnen zijn wat wordt vervangen! :thumbup:

breadfan83 12-07-2010 19:42

Ik ga ook voor de halgever, als dat tenminste dat frutteldingetje op je verdelerhuis is. :D

Zelfde euvel met de witte Golf gehad. Heel de motor d'r uit gesloopt, en toen er achter gekomen dat dat ding afgebroken was. :D

Ach, goede reden om 16 ventielen te nemen. :tongue:

gti-er 12-07-2010 20:21

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Ik ga ook voor de halgever, als dat tenminste dat frutteldingetje op je verdelerhuis is. :D

Zelfde euvel met de witte Golf gehad. Heel de motor d'r uit gesloopt, en toen er achter gekomen dat dat ding afgebroken was. :D

Ach, goede reden om 16 ventielen te nemen. :tongue:

dat is idd dat frutteldingetje op je verdelerhuis! :D
Schijnt wel eens vaker kapot te gaan, maar goed vraag mij af of je zo'n ding kunt testen? ;)

De Pul 12-07-2010 21:09

ik heb het zelfde probleem gehad bij onze mk3.
zit in de startblokkeringsmodule,tegen de zekeringkast aan.witte stekkertje(van leesring) eruittrekken pootjes iets bijbuigen zodat ze weer goed contact maken en het was eruit.

(kwam er ook achter door tegen de zekeringkast te tikken;) )

gti-er 12-07-2010 21:24

Quote:
Originally Posted by De Pul
ik heb het zelfde probleem gehad bij onze mk3.
zit in de startblokkeringsmodule,tegen de zekeringkast aan.witte stekkertje(van leesring) eruittrekken pootjes iets bijbuigen zodat ze weer goed contact maken en het was eruit.

(kwam er ook achter door tegen de zekeringkast te tikken;) )

had al zitten kijken bij de zekeringenkast, en heb alles maar goed aangeduwd! Dus ik ben benieuwd, die witte stekkertje van de leesring zit die ook bij alle grote relais in de buurt. Of zit die ergens anders? ;)

gti-er 12-07-2010 21:27

en alle lampjes op het moment dat ik hem ga starten branden ook heel zwak. Of zal dat gewoon aan de lampjes zelf liggen dan?

De Pul 12-07-2010 21:27

zwart kastje met een wit stekkertje van onderaf eringestoken is het bij ons....zit scheef boven/naast de zekeringkast.

De Pul 12-07-2010 21:30

Quote:
Originally Posted by gti-er
en alle lampjes op het moment dat ik hem ga starten branden ook heel zwak. Of zal dat gewoon aan de lampjes zelf liggen dan?

kn dus ook een massaprobleem zijn,bekijk de massakabel accu/carroserie/versnellingsbak eens.heb het ook eens meegemaakt dat die op de carosserie helemaal dicht zat met 'bloemkool' ,nieuwe bouten en kabel en over.ook zelfde probleem trouwens,de startmotor had massa zat maar de aansturing/ontsteking etc niet.

gti-er 12-07-2010 21:30

Quote:
zwart kastje met een wit stekkertje van onderaf eringestoken is het bij ons....zit scheef boven/naast de zekeringkast.

ik zal morgen eens ga neuzen daaronder! Thnx voor de tip, hoop dat dit het is anders weet ik het ook niet! Bedankt! :thumbup:

gti-er 12-07-2010 21:32

kijk hier heb ik wat aan, ga morgen gelijk aan de gang ermee! En hopen dat dit het is anders staat er zo weer een 2 op de stoep! :D

De Pul 12-07-2010 21:33

mk3 en mk2 verschillen technisch niet veel hoor...moet gek gaan wil je het niet kunnen vinden:thumbup:
succes ermee;)

gti-er 12-07-2010 21:34

Quote:
mk3 en mk2 verschillen technisch niet veel hoor...moet gek gaan wil je het niet kunnen vinden:thumbup:
succes ermee;)

Top man! Laat het je zeker weten van hoe of wat als het lukt morgen! :thumbup:

Larsv5 13-07-2010 16:26

En, heb je al gekeken naar wat de Pul zei. kan heel goed een massa probleem zijn...

gti-er 13-07-2010 16:31

Quote:
Originally Posted by Larsv5
En, heb je al gekeken naar wat de Pul zei. kan heel goed een massa probleem zijn...

ben net thuis van het werk, ga er zo aan beginnen! :thumbup:

gti-er 13-07-2010 17:33

nu snap ik het niet meer, hij start dus weer niet en een paar tikken tegen de zekeringenkast aan hielp niks! :shake:
massa-probleem heb ik nog niet na gekeken, aangezien het andere belangrijker is! :(

marcmk1 13-07-2010 19:05

he,

ik heb presies het zelfde gehad met mijn oude auto!!
wel is waar was dat een fiat bravo :spank: maar de problemen die je om schrijft waren als 1 met die van mij..

omdat ik er zelf niet uit kwam heeft de dealer de start onderbreker onklaar gemaakt(koste 64euro)..daarna nooit meer problemen gehad..

ik hoop dat je er wat aan hebt..

gti-er 13-07-2010 21:01

probleem was dus relais nr.30 die af en toe weigert! :tongue:
heb even mijn broer laten kijken, zekeringkast naar beneden laten zakken na dat ik zei van het euveltje met de relais!
ik had hem voor die tijd al 10 keer proberen te starten, en mijn broer tikte erop en verdomd hij liep! :thumbup:
Dus al met al een kapotte relais kan je heel lang laten zoeken! :thumbup:

@ de Pul en de andere mensen! Thnx mannen! :cool:

martiepartie 14-07-2010 08:40

Je overdrijft wel een beetje.. Je oude auto een pleurisding noemen omdat er een relais kapot is :D

Wees maar blij dat je met de 3 vorige pleurisdingen probleemvrij gereden hebt :thumbup:

Hij doet 't weer, dat is het belangrijkste.

gti-er 14-07-2010 13:26

Quote:
Originally Posted by martiepartie
Je overdrijft wel een beetje.. Je oude auto een pleurisding noemen omdat er een relais kapot is :D

Wees maar blij dat je met de 3 vorige pleurisdingen probleemvrij gereden hebt :thumbup:

Hij doet 't weer, dat is het belangrijkste.

Nu dat ik het probleem weet is het een aardig meisje! :D
Als ze voor de rest maar lief doet tegen het baasje! :D

gti-er 14-07-2010 17:17

Nou... nieuwe relais zit erin dus nu even afwachten, over een paar dagen weer starten en dan kijken wat zij dan doet! :thumbup:

De Pul 14-07-2010 17:23

ben benieuwd;)

Larsv5 14-07-2010 19:23

Lang leven electronica... :D

gti-er 14-07-2010 19:30

ja idd, ik laat hem even tot zaterdag staan en start hem dan wel weer! ;)
alleen het massa-probleem is er nog steeds! :shake:
en alles is schoon netjes, dus dat is nog het enigste op dit moment!

gti-er 15-07-2010 19:06

kon niet wachten tot vandaag en..................... starten en lopen!
hoop nu dat het probleem is opgelost! :thumbup:

All times are GMT +1. The time now is 12:22.