Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   jetta slaat af.bijna alles al vervangen wie weet de oplossing? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=72413)

DeeDub 10-07-2010 17:27

jetta slaat af.bijna alles al vervangen wie weet de oplossing?
 
heb flink de balen, inmiddels bijna alles aan de motor vervangen en nog wil hij het niet doen.
hoewel de accu zo goed als leeg is start de auto direkt.als ik dan niet vlug het gas intrap slaat hij meteen weer af.
hou ik het gas erop dan blijft hij wel lopen maar wanneer ik het gas ook maar iets loslaat en weer gas wil geven dan zakt hij in en slaat af.
ik kom er gewoon echt niet meer uit.
het is een jetta mk2 met 1.3 MH motor en pierburg carb.
inmiddels heeft de auto 2x bij een garage gestaan die konden niks vinden, toen ben ik er zlef maar aan begonnen en heb het volgende inmiddels vervangen:

- koppakking
- waterpomp
- distributieriem
- rotor verdeler kabels en bougies
- de ontsteking zelf
- voet onder de carburateur
- vervroeger op de ontsteking
- vacuumslangetjhes
- carburateur heb ik ook een andere geprobeerd, hielp niet.

misschien ben ik nog iets vergeten het is in ieder geval een hele waslijst.

ik wil nu nog proberen of het misschien de module van de ontsteking is, die zit onder de parafan.ik heb er nog eentje van de 1.6 golf (benzine met carb.).kan ik die ook gebruiken om te proberen?of is dit niet uit te wisselen.

het vervelendste is dat er niet met de auto te rijden is, anders kon ik misschien iemand van hier ernaar laten kijken, of is er iemand uit de buurt van Oss die me wil helpen?
ik begin het onderhahand op te geven na 3 maanden tegenslag.

Sjeesbeest 10-07-2010 17:49

elleboogie en terugslagkleppie naar rembekrachtiger ook nagekeken?

DeeDub 10-07-2010 17:50

het elleboogje wel, die is heel.hoe kun je het terugslagklepje controleren?zit dat in het gele plastic gedeelte?

Melvin 10-07-2010 18:04

Ontsteking staat op tijd? Zeker weten?

En probeer het sowieso eens met een volle accu! levert je dynamo wel voldoende spanning?

koenjanssen 10-07-2010 18:12

hier ben ik ook benieuwd naar, mijn jetta slaat ook af als ik na het starten niet het gas erop houd, echter als hij een beetje warm begint te worden is het probleem weg. choke probleem?

DeeDub 10-07-2010 18:45

als iemand me kan helpen met het afstellen van de ontsteking dan zou dat heel erg fijn zijn, zelf kan ik dat niet en dat zou best eens het probleem kunnen zijn.
choke probleem weet ik niet want de motor heeft geen kans om op temperatuur te komen.
kan je de dynamo ook doormeten zonder dat de motor draait?omdat hij nu gewoon niet blijft draaien..

wobster 10-07-2010 19:00

als je het gas er op houd blijft die lopen?

moet je ff "sigaar" stationair regelklep kijken of die klikt deze zit op de carb loopt een zwart kabeltje heen hier moet 12v op staan wanneer contact opstaat.

zet op auto op contact en trek deze fiche los en steek er deze terug op moet een duidelijke klik horen.Hoor je deze niet en er staat toch 12v op de fiche vervangen de handel

gr kevin


ps nrm is het transistorblokje niet.maar heb nog wel zo'n transistorblokje liggen van een 1.3 stuur me nog maar eens een pb met je gegevens dan doe ik het wel op de post moest het toch niet zijn bezorg je me die maar terug ;)

DeeDub 11-07-2010 15:17

de stationairklep klikt als de auto op contact staat, die is nog ok.

gooigolf 11-07-2010 15:25

heb je al andere carburateur geprobeert ..
je hebt veel vervangen ,,
wie niet waagt wie niet wind .

vrgr gooigolf

DeeDub 11-07-2010 15:43

andere carb zit er nu op, die had ik van wobster gekocht samen met een ander spruitstuk.die zit er ook al op.
ik hoop dat er iemand is die me wil helpen met het afstellen van de ontsteking, misschien dat daar het probleem wel zit.

gooigolf 11-07-2010 16:12

hallo ...

oke .. dan heb je dat ook uitgesloten ,,

zet eerst eens alles op je merktekens .puntje verdeelkap

dan effe kijken wat hij doet ,,
dan moet hij zoizo blijfen lopen als het daar aan ligt .
vrgr gooigolf

Golfsburg 11-07-2010 16:22

even een nieuwe accu halen dacht ik :thumbup:

wobster 11-07-2010 18:17

bougiekabels losgehad mss volgorde niet correct ?

gizmo98 12-07-2010 19:06

ik denk dat het hem zit in stationair gedeeldte van de carburateur
of wordt deze carbu aangestuurd door een module ?????
mocht dat zo zijn dan moet het de module wezen

iemand sugessties

DeeDub 12-07-2010 21:18

Quote:
Originally Posted by wobster
bougiekabels losgehad mss volgorde niet correct ?


als je recht op de verdelerkap kijkt dan is de volgorde vanaf linksboven met de klok mee: cilinder 1, cilinder 2, cilinder 4, cilinder 3,

oftewel:

1 | 2
-- --
3 | 4

JerryGT 12-07-2010 22:08

dat hoort 1-3-4-2 te zijn ;)

DeeDub 12-07-2010 22:15

Quote:
Originally Posted by JerryGT
dat hoort 1-3-4-2 te zijn ;)


dus jij bedoeld:

1 | 3
-- --
2 | 4

begrijp ik het goed?

JerryGT 12-07-2010 22:16

O shit, nee. Dit is antuurlijk een 1300 met onsteking op de nokkenas zeker? dan klopt het wel zoals jij het zegt.

DeeDub 12-07-2010 22:18

klopt ontsteking op de nokkenas (smallblock) ik schrok al :d

wobster 13-07-2010 08:24

onstekingsvolgorde is 1342

dus recht op de verdelerkap kijkend en links boven beginen

1/3
4/2

en cilinder 1 is distrubutiezijde

gr

Henk_Pigo 13-07-2010 08:51

Euhm, de rotor draait tegen de klok in en ontsteekt in volgorde 1-3-4-2. Op de verdelerkap kijkend moet dit de volgorde zijn:

1 / 2
3 / 4

wobster 13-07-2010 09:04

idd zat ff fout

martiepartie 13-07-2010 09:05

Quote:
Originally Posted by DeeDub
dus jij bedoelT:

1 | 3
-- --
2 | 4

begrijp ik het goed?


Stap1;
Check ontstekingsvolgorde, EDIT; maar die schijnt goed te staan :thumbup:

Stap2;
check distributietiming, als deze een paar tanden verkeerd staat wil je motor ook niet lekker lopen.

Stap3;
met dit weer heb je geen choke nodig, ook al zou die niet werken, dan nog moet de motor redelijk goed kunnen lopen.
Als je het deksel van de filterbak haalt bij het starten, de motor slaat weer af; hoe staan de vlinderkleppen in de kanalen van de carburateur dan? Open/dicht??


Je hebt al een hele boel gechecked, nu moet je nog een keer systematisch alle stappen langslopen en pas afvinken als je 100% zeker weet dat daar niets mis gaat.

gizmo98 14-07-2010 18:19

up !!! al nieuws omtrent dit probleem ??

DeeDub 14-07-2010 19:05

Quote:
Originally Posted by gizmo98
up !!! al nieuws omtrent dit probleem ??


Nee :( nog niks helaas.
ik denk dat ik er toch een deskundige bij moet halen...
wie biedt zich aan?
ik wil de auto ook best verplaatsen maar hij moet worden gesleept dan, dus liefst niet te ver van Oss (Noordbrabant)

Sjeesbeest 14-07-2010 19:22

Misschien vreemd gedacht van mij.......... maar loopt je vlotterkamer wel vol?

Als je blijft door starten, worden je bougies nat? Heb je de opbrengst van je brandstofpomp gecontroleerd? Is de brandstofretour wel in orde?

golf mkII 16v 14-07-2010 19:55

Quote:
Originally Posted by DeeDub
Nee :( nog niks helaas.
ik denk dat ik er toch een deskundige bij moet halen...
wie biedt zich aan?
ik wil de auto ook best verplaatsen maar hij moet worden gesleept dan, dus liefst niet te ver van Oss (Noordbrabant)

Kom maar een X langs

tim_j 16-07-2010 09:56

staat het CO goed?
en Luchtmengsel schroef?

als de auto loopt, gaat ie enorm op en neer stationair?
dat duid op de luchtmengselschroef, die luisterd erg nauw.

de CO schroef moet helemaal naar rechts (dicht) en dan 2 slagen uit. dan heb je grof weg de basisstand te pakken.
van daar uit, moet ie in iedergeval lopen.

Verder ik heb eens een hele dag verspeelt aan het uitzoeken waarom ie niet eens aansloeg. van de een op andere dag. wat blijkt het bronzen veertje aan de 3-trap schijf was losgeschoten. het veertje is zo klein dat je het bijna niet ziet.
stationair wou die lopen, maar als je gas gaf verschoot de trap waardoor die gewoon dood viel.

Polodee 16-07-2010 23:00

De Pierburg 2E2 carb: problemen na een tweekommavijf ton zijn niet vreemd... Vaak auto-choke-huisje of vacuum paddootje of... Ik zeg Pierburg vervangen voor een goed (jong) sloop-exemplaar en kijken wat er gebeurt.

Sjeesbeest 17-07-2010 09:04

Quote:
Originally Posted by Polodee
De Pierburg 2E2 carb: problemen na een tweekommavijf ton zijn niet vreemd... Vaak auto-choke-huisje of vacuum paddootje of... Ik zeg Pierburg vervangen voor een goed (jong) sloop-exemplaar en kijken wat er gebeurt.


Quote:
Originally Posted by DeeDub
....... inmiddels bijna alles aan de motor vervangen en nog wil hij het niet doen.......

- carburateur heb ik ook een andere geprobeerd, hielp niet.



Heeft ie al geprobeerd

Nol 17-07-2010 09:31

Mijn 1300MH had hetzelfde probleem, bij mij was de voetpakking lek waardoor carb vervuilde.... Na (laten) reinigen was 't probleem opgelost. Lijkt miss onwaarschijnlijk dat je 2x 'tzelfde probleem hebt, maar is een idee..

Succes! :thumbup:

Mvg Nol

DeeDub 17-07-2010 15:26

voetpakking net nog gecheckt, die is in orde :D
carb gisteren uit mekaar gehaald en helemaal opnieuw gecleaned sproeiers eruit etc.
denk dat ik maar eens een bezoekje ga brengen aan golf mkII 16v :thumbup:
ff kijken wanneer ik genoeg tijd heb.
ik heb ook de massa nog eens opgeschuurd die naar de accu loopt.
bij lopende motor meet ik op de pluspool van de accu 13,8V

gizmo98 17-07-2010 16:39

tip haal de vaccuum slang maar is van de stationar regelaar af dop dit slangetje af
regele de stationair dan met het kleine inbus je
stationair regelaar zit links achter op de pierburg

gizmo98 17-07-2010 16:46

http://www.volksforum.com/forum/sho...rburg+afstellen

DeeDub 20-07-2010 14:06

ik blijf toch stiekem de vacuumvervroeging van de ontsteking verdenken, maar ik weet het niet helemaal zeker..

gizmo98 20-07-2010 19:47

Vervang het en je weet het ?

tim_j 20-07-2010 20:19

Quote:
Originally Posted by DeeDub
ik blijf toch stiekem de vacuumvervroeging van de ontsteking verdenken, maar ik weet het niet helemaal zeker..


even eraan zuigen

DeeDub 20-07-2010 21:19

heb ik gedaan Tim maar hij lijkt in orde, ik heb er ook al een andere verdeler op gehad en daar zat een kapotte vervroeger op, ik heb de mijne toen ff overgezet zonder resultaat.misschien dat er een heel klein gaatje in zit dat ik het niet merk als ik eraan zuig?

gizmo98 20-07-2010 21:42

gaat het nu om een 1.3 of 1.6 jetta en bouwjaar ?
ik hou het er op dat het in de carburateur zit

Johan-dtc 20-07-2010 22:21

brandstoffilter niet vuil?
kijk anders eens of er benzine uit de leidingen komt

eventueel heb ik ook nog wel een mh module liggen


All times are GMT +1. The time now is 03:29.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.