jetta slaat af.bijna alles al vervangen wie weet de oplossing?
heb flink de balen, inmiddels bijna alles aan de motor vervangen en nog wil hij het niet doen.
hoewel de accu zo goed als leeg is start de auto direkt.als ik dan niet vlug het gas intrap slaat hij meteen weer af. hou ik het gas erop dan blijft hij wel lopen maar wanneer ik het gas ook maar iets loslaat en weer gas wil geven dan zakt hij in en slaat af. ik kom er gewoon echt niet meer uit. het is een jetta mk2 met 1.3 MH motor en pierburg carb. inmiddels heeft de auto 2x bij een garage gestaan die konden niks vinden, toen ben ik er zlef maar aan begonnen en heb het volgende inmiddels vervangen: - koppakking - waterpomp - distributieriem - rotor verdeler kabels en bougies - de ontsteking zelf - voet onder de carburateur - vervroeger op de ontsteking - vacuumslangetjhes - carburateur heb ik ook een andere geprobeerd, hielp niet. misschien ben ik nog iets vergeten het is in ieder geval een hele waslijst. ik wil nu nog proberen of het misschien de module van de ontsteking is, die zit onder de parafan.ik heb er nog eentje van de 1.6 golf (benzine met carb.).kan ik die ook gebruiken om te proberen?of is dit niet uit te wisselen. het vervelendste is dat er niet met de auto te rijden is, anders kon ik misschien iemand van hier ernaar laten kijken, of is er iemand uit de buurt van Oss die me wil helpen? ik begin het onderhahand op te geven na 3 maanden tegenslag. |
elleboogie en terugslagkleppie naar rembekrachtiger ook nagekeken?
|
het elleboogje wel, die is heel.hoe kun je het terugslagklepje controleren?zit dat in het gele plastic gedeelte?
|
Ontsteking staat op tijd? Zeker weten?
En probeer het sowieso eens met een volle accu! levert je dynamo wel voldoende spanning? |
hier ben ik ook benieuwd naar, mijn jetta slaat ook af als ik na het starten niet het gas erop houd, echter als hij een beetje warm begint te worden is het probleem weg. choke probleem?
|
als iemand me kan helpen met het afstellen van de ontsteking dan zou dat heel erg fijn zijn, zelf kan ik dat niet en dat zou best eens het probleem kunnen zijn.
choke probleem weet ik niet want de motor heeft geen kans om op temperatuur te komen. kan je de dynamo ook doormeten zonder dat de motor draait?omdat hij nu gewoon niet blijft draaien.. |
als je het gas er op houd blijft die lopen?
moet je ff "sigaar" stationair regelklep kijken of die klikt deze zit op de carb loopt een zwart kabeltje heen hier moet 12v op staan wanneer contact opstaat. zet op auto op contact en trek deze fiche los en steek er deze terug op moet een duidelijke klik horen.Hoor je deze niet en er staat toch 12v op de fiche vervangen de handel gr kevin ps nrm is het transistorblokje niet.maar heb nog wel zo'n transistorblokje liggen van een 1.3 stuur me nog maar eens een pb met je gegevens dan doe ik het wel op de post moest het toch niet zijn bezorg je me die maar terug ;) |
de stationairklep klikt als de auto op contact staat, die is nog ok.
|
heb je al andere carburateur geprobeert ..
je hebt veel vervangen ,, wie niet waagt wie niet wind . vrgr gooigolf |
andere carb zit er nu op, die had ik van wobster gekocht samen met een ander spruitstuk.die zit er ook al op.
ik hoop dat er iemand is die me wil helpen met het afstellen van de ontsteking, misschien dat daar het probleem wel zit. |
hallo ...
oke .. dan heb je dat ook uitgesloten ,, zet eerst eens alles op je merktekens .puntje verdeelkap dan effe kijken wat hij doet ,, dan moet hij zoizo blijfen lopen als het daar aan ligt . vrgr gooigolf |
even een nieuwe accu halen dacht ik :thumbup:
|
bougiekabels losgehad mss volgorde niet correct ?
|
ik denk dat het hem zit in stationair gedeeldte van de carburateur
of wordt deze carbu aangestuurd door een module ????? mocht dat zo zijn dan moet het de module wezen iemand sugessties |
Quote:
als je recht op de verdelerkap kijkt dan is de volgorde vanaf linksboven met de klok mee: cilinder 1, cilinder 2, cilinder 4, cilinder 3, oftewel: 1 | 2 -- -- 3 | 4 |
dat hoort 1-3-4-2 te zijn ;)
|
Quote:
dus jij bedoeld: 1 | 3 -- -- 2 | 4 begrijp ik het goed? |
O shit, nee. Dit is antuurlijk een 1300 met onsteking op de nokkenas zeker? dan klopt het wel zoals jij het zegt.
|
klopt ontsteking op de nokkenas (smallblock) ik schrok al :d
|
onstekingsvolgorde is 1342
dus recht op de verdelerkap kijkend en links boven beginen 1/3 4/2 en cilinder 1 is distrubutiezijde gr |
Euhm, de rotor draait tegen de klok in en ontsteekt in volgorde 1-3-4-2. Op de verdelerkap kijkend moet dit de volgorde zijn:
1 / 2 3 / 4 |
idd zat ff fout
|
Quote:
Stap1; Check ontstekingsvolgorde, EDIT; maar die schijnt goed te staan :thumbup: Stap2; check distributietiming, als deze een paar tanden verkeerd staat wil je motor ook niet lekker lopen. Stap3; met dit weer heb je geen choke nodig, ook al zou die niet werken, dan nog moet de motor redelijk goed kunnen lopen. Als je het deksel van de filterbak haalt bij het starten, de motor slaat weer af; hoe staan de vlinderkleppen in de kanalen van de carburateur dan? Open/dicht?? Je hebt al een hele boel gechecked, nu moet je nog een keer systematisch alle stappen langslopen en pas afvinken als je 100% zeker weet dat daar niets mis gaat. |
up !!! al nieuws omtrent dit probleem ??
|
Quote:
Nee :( nog niks helaas. ik denk dat ik er toch een deskundige bij moet halen... wie biedt zich aan? ik wil de auto ook best verplaatsen maar hij moet worden gesleept dan, dus liefst niet te ver van Oss (Noordbrabant) |
Misschien vreemd gedacht van mij.......... maar loopt je vlotterkamer wel vol?
Als je blijft door starten, worden je bougies nat? Heb je de opbrengst van je brandstofpomp gecontroleerd? Is de brandstofretour wel in orde? |
Quote:
Kom maar een X langs |
staat het CO goed?
en Luchtmengsel schroef? als de auto loopt, gaat ie enorm op en neer stationair? dat duid op de luchtmengselschroef, die luisterd erg nauw. de CO schroef moet helemaal naar rechts (dicht) en dan 2 slagen uit. dan heb je grof weg de basisstand te pakken. van daar uit, moet ie in iedergeval lopen. Verder ik heb eens een hele dag verspeelt aan het uitzoeken waarom ie niet eens aansloeg. van de een op andere dag. wat blijkt het bronzen veertje aan de 3-trap schijf was losgeschoten. het veertje is zo klein dat je het bijna niet ziet. stationair wou die lopen, maar als je gas gaf verschoot de trap waardoor die gewoon dood viel. |
De Pierburg 2E2 carb: problemen na een tweekommavijf ton zijn niet vreemd... Vaak auto-choke-huisje of vacuum paddootje of... Ik zeg Pierburg vervangen voor een goed (jong) sloop-exemplaar en kijken wat er gebeurt.
|
Quote:
Quote:
Heeft ie al geprobeerd |
Mijn 1300MH had hetzelfde probleem, bij mij was de voetpakking lek waardoor carb vervuilde.... Na (laten) reinigen was 't probleem opgelost. Lijkt miss onwaarschijnlijk dat je 2x 'tzelfde probleem hebt, maar is een idee..
Succes! :thumbup: Mvg Nol |
voetpakking net nog gecheckt, die is in orde :D
carb gisteren uit mekaar gehaald en helemaal opnieuw gecleaned sproeiers eruit etc. denk dat ik maar eens een bezoekje ga brengen aan golf mkII 16v :thumbup: ff kijken wanneer ik genoeg tijd heb. ik heb ook de massa nog eens opgeschuurd die naar de accu loopt. bij lopende motor meet ik op de pluspool van de accu 13,8V |
tip haal de vaccuum slang maar is van de stationar regelaar af dop dit slangetje af
regele de stationair dan met het kleine inbus je stationair regelaar zit links achter op de pierburg |
|
ik blijf toch stiekem de vacuumvervroeging van de ontsteking verdenken, maar ik weet het niet helemaal zeker..
|
Vervang het en je weet het ?
|
Quote:
even eraan zuigen |
heb ik gedaan Tim maar hij lijkt in orde, ik heb er ook al een andere verdeler op gehad en daar zat een kapotte vervroeger op, ik heb de mijne toen ff overgezet zonder resultaat.misschien dat er een heel klein gaatje in zit dat ik het niet merk als ik eraan zuig?
|
gaat het nu om een 1.3 of 1.6 jetta en bouwjaar ?
ik hou het er op dat het in de carburateur zit |
brandstoffilter niet vuil?
kijk anders eens of er benzine uit de leidingen komt eventueel heb ik ook nog wel een mh module liggen |
All times are GMT +1. The time now is 03:29. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.