![]() |
Koelvloeistof probleem?
Sinds gisteren loopt de wagen stationair ineens slecht.
Normaal bij koude start 1350-1500 tpm Nu 1000-1100 tpm Hierbij schokt de wagen ook nog bij stationair. Uit de uitlaat komt bij gasgeven een witte rook, maar niet zoveel dat de straat mistig is, maar een beetje wat er normaal uitkomt bij koud weer. Water wat uit de uitlaat sputtert en de damp ruiken zover ik dat bepalen kan niet zoet dus zou condens zijn. Maar waar blijft mijn koelvloeistof en waarom loopt hij ineens niet lekker meer. Bij rijden komt er geen vreemde rook zover ik zien kan vanuit de auto. Koelvloeistof zondag bijgevuld, nu was het expansie vatje/vaatje leeg. Er ligt geen vloeistof onder de auto en er zit geen smurrie onder de oliedop. Oliepeil is gewoon goed zit tegen het bovenste 'max' aan. Hij loopt alleen beroerd statonair. Vorige week was er nog niets aan de hand. Als ik een tijdje gereden heb (10/15 min)loopt hij stationair 800-850 tpm, dit was altijd (bij mij dan) 950-1050 tpm Wie o wie heeft er een idee, of kan even naar de auto luisteren/kijken? In de buurt van Rotterdam (of in Rotterdam/Hoogvliet natuurlijk :D) zou mooi zijn. mvg Maarten |
betreft trouwens een 1.3i NZ
|
Bouwt ie geen abnormale druk op in het kvs systeem?
|
Geen idee, na een kleine 1,5 uur stilstaan, zit er wel een druk achter als ik de dop eraf draai.
|
Ik zeg het niet graag te snel......
maar rot lopen (op 3,5 cilinders?) kvs dat rigelreus verdwijnt.. lang sputteren van water in de uitlaat.. Mischien compressie meten? |
Bedoelde meer een abnormale druk met lopende motor. Dat de compressie van 'n cilinder wegvloeit naar het kvs systeem: lekke koppakking.
Heb 't zelfde met de Passat gehad... ook zo'n beetje dagelijks kvs bijvullen. |
koppakking is 65.000-70.000 km geleden vervangen.
@tim_j Hij loopt rot inderdaad maar weet niet of hij op minder cilinders loopt. Waar laat ik de compressie meten? |
Het zou kunnen bij de garage op de hoek, dat zal vrij weinig tot niks kosten.
Of als je het zelf wil doen, een compressiesetje van Brezan. |
Dat is het juist, ik vertrouw de garage om de hoek niet zo.
Een forumlid met verstand veel meer :D En ik vertrouw mezelf niet genoeg om het zelf te doen... |
Net kvs bijgevuld. Ging bijna 1 liter in.
Olie zag er vrij dun uit, meer een lichte bruintint dan bruin/zwart. Zit geen olie bij de kvs, zou er dan alleen kvs bij de olie kunnen komen? |
Klinkt als koppakking o.i.d
Mijn stagebedrijf/werk is in Alblasserdam, die kunnen wel evt. kijken. Kijken kost niets.. Laat maar weten, omdat je aangeeft bedrijfjes om de hoek niet te vertrouwen :) |
Dat is weer lekker dan, wat kost zo'n setje?
|
Complete pakkingset met bouten zit je rond de € 110,-
|
Ik ga dus met de auto naar Golf_mkII_16v toe,
is een stukje rijden maar liever niet met de auto zelf. Nu kunnen we hem erheen trekken maar dat is (snelweg grotendeels vermijdend) ruim 90min rijden. Is er iemand in de buurt van Rotterdam met een auto ambulance of aanhanger waar een auto in kan die mij deze lenen kan of eventueel kan rijden? (tegen vergoeding natuurlijk :)) (van Hoogvliet naar Dussen NB) |
Wie weet er btw wat de voorwaarden zijn voor het trekken van een voertuig over de rijksweg, mn de tijdsduur?
Goed zichtbaar alarmlichten en goede sleepkabel/touw is logisch. |
http://forum.infopolitie.nl/viewtop...=20317&p=286923
http://www.flitsservice.nl/phpBB/ju...jes-t34261.html zo te lezen geen probleem dus |
Quote:
Bedankt :thumbup: |
Heeft iemand voor mij een onderdeelnr van nr 9?
![]() |
Ontluchtingsslangetje is 't, het nummer weet ik zo effe niet....
|
retourslang idd moet deze morgen bestellen. Vandaar de vraag.
|
update:
retourslang vervangen. Opgemerkt dat de ventilator gewoon op tijd gaat draaien. Bovenste darm lekker warm, daarna onderste pas lauw. Darmen naar kachelradiateur blijven koud/lichtjes warm. Kachel in de auto blaast koude lucht op heetste stand (en op elke andere stand ook ) tijdens opwarmen van de auto stijgt en daalt het kvs nivo sterk. Soms zo dat het expansievat overloopt. Alle darmen warm dus ook degene onder het expansievat. Wat zegt dit? |
Niemand een idee?
|
hallo ...
ik denk .. dat je koppaking niet fris is , als je de dop er af hebt en je koelwater loopt er over heen ,, dan bouwt hij druk op ...en je kachel blijft koud zijn allemaal dingen . denk effe je kop er afpakken ,laten vlakken nieuwe pakkings kost bezonder weinig en je kan weer tijden mee .. vrgr gooigolf |
Quote:
;) |
Koppakking vervangen en alles eromheen. Klepstoter vervangen. Gevlakt gereinigd enz enz.
Alleen blijf ik hoge carter/oliedruk houden. Er klinkt een tik in de motor en vanmiddag had ik een wolk achter de auto op de snelweg. Onder de kap vette boel aan de rechterzijde. Wie kan mij helpen, ergens in de loop van volgende week dichtbij Rotterdam? Ik wordt de wagen een beetje zat op deze manier. :( |
Kapotte keerring?
Die wolk achter de auto kan misschien op versleten olieschraapveren of zuigerveren duiden. |
Wolk was olie op 't hete deel van het blok.
Uitlaat was niet vet. Dus kwam onder de auto door. |
Heb je de zuigerveren nagekeken toen je de koppakking vervangen hebt?
|
Degene die het gedaan heeft heeft alles vervangen.
Heeft duidelijk alleen niets gedaan aan de carterdruk/oliedruk. |
Blok loopt verder goed, weet natuurlijk niet wat hij dadelijk doet als ik naar huis ga, maar liep op het tikkende geluid na goed.
Tikkende geluid was steeds na 500/600 meter rijden weer bijna niet te horen. |
Misschien dat ie dan meteen weer je koppakking er uit geblazen heeft vanwege de blijvende druk, en dat daar de olie nu weer naar buiten is gekomen.
De olie zal net nieuw zijn neem ik aan? Ruik eens of die erg naar benzine stinkt. Dan zou ik het toch bij de zuigerveren gaan zoeken. Als je het hebt laten doen zou ik gewoon terug gaan. Kijken wat ie wel en niet heeft nagekeken, en hem aanspreken op 't feit dat 't probleem niet verholpen is. |
Koppakking is droog rondom.
|
Kun je niet zien waar de olie dan vandaan komt?
|
Kan het niet een verstopping zijn in het ontluchtingssysteem?
|
Quote:
Ik heb net even vluchtig gekeken, moest werken. Slangetje die in het kleppendeskel gaat is zacht en erg warm. Gooit er ook uit bij de peilstok. |
Dat is je carterontluchting. Die slang is normaal ook warm en zacht, dus daar kan ik zover niet veel zinnigs over zeggen.
Zoals ik eerder al zei, ik hou het op lekker zuigerveren. Laat eens een compressietest doen nu je weet dat de koppakking goed is, dan weet je misschien meer. Bij de meeste garages kost je dat niet eens wat. |
ik ga liever naar een forumlid :D
|
Dat kan ook. :D
Of zelf een compressietester kopen, die dingen zijn zo duur niet. Met drie tot maximaal vijf tientjes ben je er normaal wel. |
Ik heb genoeg uitgegeven aan dat ding de laatste tijd, hij moet mij nu weer geld gaan verdienen. ;)
|
Dus wil ik volgende week even bij iemand van het forum langs in de buurt die er verstand van heeft. :thumbup:
|
All times are GMT +1. The time now is 07:46. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.