hight's mk1 cabrio GLI schrick turbo...
Zo ook mijn cabrio maar eens voorstellen.
Gaat om een GLI uitvoering van '86 met een DX blok. Omdat ik 2 schrick turbo-kits heb die niet compleet zijn, en ik er 1 zo orrigineel mogelijk in de Pirelli wil hebben, eerst maar eens draaiende zien te krijgen. Kon voor weinig deze cabrio over kopen van me broertje. Buitenkant heeft redelijk wat plekjes, maar t gaat om de motor ;) Motor draait redelijk nu. maandag even goed proberen af te stellen. mvg Mike |
nice,wat voegt dat nou toe aan pk's?(ongeveer)
|
volgens sommige boeken van 112 naar 140 en andere zeggen weer naar 160...
Sowizo t blok van in de pirelli komt word voorzien van andere drijfstangen en turbo zuigers. en dan even kijken wat eruit valt te halen. mvg mike |
140 moet makkelijk te halen zijn lijkt me...
desalniettemin een erg leuke ombouw:thumbup: |
blijf gewoon met k-jet rijden. er zit een ontsteking van een g60 op nu. wel is de wamdraairegelaar aangepast en tot nu zoveel mogelijk vacuum afgesloten. eerst met zoweinig mogelijk knap draaiend zien te krijgen.
omdat ik wat onderdelen mis van de complete set heb ik een slang van me gasklep naar intercooler buis moeten bestellen, daar wacht ik nu al een tijdje op dus echt afstellen zit er nog niet in. edit nog een foto van de set voor montage: mvg Mike |
Yeah:
heb een originele folder van de schrick turbo kit weten te bemachtigen: . |
nice! voor de rest nog iets gedaan?
er hoort dus ook een aparte verdeler bij hé;) zou die niet nog ergens te scoren zijn? |
tja goede vraag? schrick eens een mailtje sturen of ze nog eea in een oude doos op zolder hebben...
|
Moet die zo worden als in de folder?
Mooi project dit, ga ik zeker volgen. :thumbup: |
ben je al wel iets verder mike?
|
ff een update:
vandaag kwam er een pakketje binnen met wat spullen: complete set van een volvo 240 turbo,. waar het mij voornamelijk gaat om deze: deze is kwa afmeting gelijk aan de luchtfilterbak van de mk1 gti, dus zo over te schroeven. van t weekend maar even kijken wat ie nu doet. mvg Mike |
kom nu alleen tot de conclusie dat de verstuiver leiding voor cil 1 en de koudestartinjector te kort zijn... iemand een tip ?
|
140 pk is best netjes voor zo'n setje erop.. Zal ongetwijfeld veel meer uit te halen zijn, maar nu blijft t waarschijnlijk ook erg lang HEEL..
Leuk project, en UNIEK, je ziet t nergens! super! |
Quote:
welke, die van de volvo of golf 1 leidingen? Je zou ook Golf 2 leidingen kunnen proberen, misschien dat die langer zijn |
Wat Marcski zegt, mss is de leding van een MKII langer en kan je daar mee uit de voeten.
:thumbup: |
Bekent turbo setje, heb je volgens mij anderhalf jaar geleden opgehaald in een gele golf1? Blokje waar het op heeft gezeten is mee gesprint. zullen dus goede resultaten mee kunnen behaald worden.
|
ik zag toevallig net een fotootje van een oude Audi met k-jet en daar ligt de luchtweger achter het inlaatspruitstuk. Deze heeft dus ook vrij lange leidingen
|
Quote:
klopt, heb r van 2 1 gemaakt :D Quote:
leidingen van de mk1 idd, die volvo leidingen zijn net sateprikkers, en in een vaste vorm gebogen t eerste stuk... ga morgen ff rondsnuffelen op de sloop. mvg Mike |
Okee gaaf man!, succes met je project.
|
na afgelopen weekend hier op de sloop geweest, geen audi oid met k-jet wel een golf mk1 LX volgens de claxondop... daar nog even wat reserve parts vanaf gestript.
iemand nog wat liggen kwa k-jet? anders moet ik iets op maat laten maken. mvg Mike |
gister avond even wezen stoeien met de brandstof leidingen, en ik ben eruit. moet nu alleen een nieuwe leiding voor m'n koudestart injector laten maken dus dat doe k vanmiddag even.
de volvo 240T mengverdeler. |
echt vette shit :thumbup:
|
waar laat je dat maken? leeuwenkamp techniek?
|
vet mike,ben benieuwd :D
|
Quote:
heb er nu 1 laten maken bij groot techniek, deze is alleen aan de dikke kant, opzich niet erg. Het staat alleen een btj raar als de rest allemaal een stuk dunner zijn. dus tegen de tijd dat er verbeteringen worden doorgevoert staat die ook op t lijstje... :D |
Gister ook de verstuivers, koudstartverstuiver en warmdraairegelaar erop gezet van de volvo. alleen die warmdraairegelaar hoe sluit ik die aan? zitten 2 uitgangen op. 1 voorop een dikkere als die aan de zijkant zit.
plaatje bij t praatje: gaat dus om de rechter. mvg Mike |
vandaag nog even bezig geweest met het spruitstuk, hij lekte omdat de onderste 2 buitenste oren tegen het gietijzer van het onderblok stonden en dus eigenlijk scheef op de kop zat.
Merkbaar verschil nu kwa geluid. meteen even een andere hoofdremcylinder gemonteerd, oude was lek. Nu alleen van de week nog ff ontluchten en dan klaar voor de apk, dan kan ie verder afgesteld worden. mvg Mike |
ff een update:
nog even tijdje bezig geweest, alles van de 240 turbo zit er nu op. probleem is allen hij krijgt nog steeds te weinig benzine, AFR boven de 15. en stationair rond de 10 ontsteking gaat goed, bougie's mooi koffie bruin... zit dus nu met t dillema wat er misgaat...? |
vandaag een WUR (warmupregulator) gemonteerd die volgesn de schrick kit gemodificeerd is. draait meteen al stukken beter afr komt nu niet boven de 14 uit tijdens boosten.
|
respect hoor !!! gaat ook wel van z'n plek straks denk ik !!!
|
na hij loopt nu al harder als met die volvo WUR. nog niet optimaal, eerst maar eens apk erop en dan afstellen.
(voor apk moet de co alleen goed zijn) |
na een lange tijd een update:
schrick kit gedemonteerd, die ligt weer in de vitrine. rij nu weer std in de rond. schrick kit word nu op een opnieuw opgebouwd blok gemaakt: zie daarvoor met pirelli topic! mvg Mike |
All times are GMT +1. The time now is 21:08. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.