Golf MK1 G40!
Hallo,
Naar lange tijd van stilte, en veel geknutsel: hij loopt!! Het verdere verhaal volgt een andere keer, net als een foto overzichtje!! greetz, roald |
Dat heb je mooi gedaan. Nog niet vaker gezien een golf 1 g40. Ben benieuwd naar je fotoreportage en hoe je het één en ander gedaan hebt.
|
het is eens een keer wat niemand doet het is mooie gedaan hoor en heb je het blok ook gechipt? :biggrin: en hoe loopt het?
|
He gaaf, lekker origineel ja! Mooi jo, ben benieuwd naar de verdere foto's en het verhaal ;)
|
zo, das een lekker blokje voor in een Golf 1!
wel veel kabels enzo of is dat normaal..... succes verder !!! |
|
Quote:
ja dat vind ik een mooie blokje in een type 1! ben benieuwd hoe dat gaat... verder blok al opgevoerd, chip poelie etc? |
eindelijk man! Ziet er iig heel erg netjes uit. Ben benieuwd naar hoe het rijdt!
|
idd wel erg veel draadjes :confused: maar neem aan dat je dat nog wegwerkt :wink:
Ik heb een week geleden ook nog in een golf 1 G40 gezeten. Tis wel leuk spul alleen jammer dast ze maar 113 pk standaard hebben. :D |
Maar een geblazen motor heeft wel meer veel koppel in verhouding. Daarnaast zijn ze "gemakkelijker" te tunen. (bijv. poulie en chip)
Ben benieuwd hoe dat rijdt tegenover een 16v... zal denk ik niet eens heel veel schelen dat de 16v sneller is. :cool: :p |
chip+poelie+nokkenas= ong 150-155 pk's toch?
|
dat lijkt me wel vrij veel al? maar zou maar zo kunnen!
|
ligt er mooi in zeg! veel rijplezier ermee!
|
eindelijk klaar roald....? werd tijd... draadboom nog eens mooi weg werken....komt wel goed..
|
Dat ziet er vet uit!
Komt ook in jouw Jetta toch Tom? Dat wil wel van z'n plek. |
Alle draden die her en der hangen zijn/os inderdaad zoals richard al zij de draadboom. Die moet dus nog worden weggewerkt en een aantal draden liggen er overbodig. Dus nog ff wat klusjes te doen voordat er daadwerkelijk mee kan worden gereden, maar wel de leuke dingen iig!!!!!!!
|
Ha roald heb een vraag:heb je de motorsteunen nog om moeten lassen ofzo iets.....
Wil ook graag een g40 blok in mijn jetta 1 hangen (heb hem zelf al) maar zou niet weten hoe...... |
Er is wel wat laswerk aan te pas gekomen. In mijn geval(mk1 met een 1100'tje) kon ik er zonder problemen een steun aan de voorzijde en aan de achterzijde op plaatsen. Weet niet zeker of er bij een g40 ook voor en achter steunen zitten, maar ik had nog wat liggen en dat paste op het blok en vervolgens onder op de auto. Kan vast geen kwaad dacht ik, dus maar ff met het juiste moment aangedraaid en mooi laten zitten!!!
Voor dus zowel de bakzijde als distr zijde moet er ff wat gefabriceerd worden. Voor de bakzijde heb ik de steun van g40 gebruikt en de steun van mijn eigen blok, van deze 2 samen 1 gemaakt die prima past. Foto's volgen een andere keer(staan op andere pc , en die heeft er ff geen zin meer in.......) voor distr zijde heb ik de steun gebruikt van g40+ophangrubber van de polo. Steun die aan het blok zit(waaraan ook de glader komt) doorgesneden(het deel wat op de steun valt bij een polo g40) en hoger aan weer vastgezet(steun is van gietSTAAL, en dat is dus te lassen(bij constructiebedrijf in H'veen laten doen) Zal er morgen ff een duidelijke foto van maken groet |
ok dan dacht al dat het niet zo 1voudig zou zijn,maar ja wie wat wil moet grenzen verleggen...... ben benieuwt naar je foto's
|
Quote:
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee bob... post die G40 nou eens!!! staat ie al laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag????? greetzzzzzzzzzzz (toetsenbord blijft altijd hangen als ik op jou reageeeeeeer!! ;) |
jaja sab is niet zo snel met foto's maken dus je moet nog ff wachten maar hij moet nog omlaag maar dat komt goed usertje........................................... .................................................. .......
|
Quote:
sab????? Je kan toch zelf ook wel fotogravitaleren, digitaal bedoel ik?? huphuuuuuuuuuuup!! |
Zou ik best kunnen maar heb nog steeds niet zo'n digitaal ding aangeschaft......
|
super leuk 1.4 das es wat anders nu alleen nog die spagettie kabel boom aan mekaar knopen succes
|
He, zie ik daar nu een paar van mijn oude slangen zitten? Mooi dat ie bijna af is, het blok ziet er zeer netjes uit.
|
heeft een G40 niet standaard 124 pk's ???of vergis ik me hier gruwelijk.....
|
je vergist je gruwelijk ;)
|
ok das duidelijk... ik hou me mond al:D
|
hehe :)
|
G40 heeft dacht ik 113 pk. Of was het nou 114. Hmm Een van de 2 in ieder geval.
Ziet er erg mooi uit moet ik zeggen! |
Standaard 113pk/83kW, de versie in de Polo 2 heeft 115pk/85kW (geen geregelde katalysator en luchtmassameter ipv luchthoeveelheidsmeter)
|
de G40 ziet er leuk uit bob
heb hem pas al zien staan |
Quote:
welke les wil je hiermee lezen? :p ;) |
Dat een G40 een waardige opvolger is/was van de Golf 1 GTI? Qua gewicht/vermogen verhouding.
Alleen niet vergeten: een G40 levert veel meer koppel bij lage toerentallen dan een 1.6 ongeblazen, en koppel heb je nodig om op gang te komen... |
Heb ook genoeg waarin gehakt gemaakt wordt van Ralley golfs en Golf 16V :)
Vanavond in dit theater... |
toch bepaalde arrogantie hoor die polo-kerels... ;) :p
|
[QUOTE]Heb ook genoeg waarin gehakt gemaakt wordt van Ralley golfs en Golf 16V [QUOTE]
hmmm zet em er maar langs.... |
Zal nog wel even wat scannen/opzoeken...
Goed, naar topsnelheid moet je niet kijken, maar wel: (tussen)acceleratie :rolleyes: (sorry voor de slechte kwaliteit, het is net te lezen) En tegen de GTI & GTI 16V, 139pk: |
alleen jammer dat die g40 zo klein zijn......steek met mijn hoofd uit het kanteldakje....
|
Kanteldakje?
Een stalen schuifdak neemt idd een (on)redelijke hoeveelheid hoogte weg, ongeveer 5 cm. |
All times are GMT +1. The time now is 10:30. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.