Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   MK2 in hoge versnelling niet vooruit te branden (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=69452)

Vera-Exel 27-04-2010 19:44

MK2 in hoge versnelling niet vooruit te branden
 
Wij hebben mijn Golf MK2 1600 CL (EZ motor) met automatische bak omgebouwd naar een 4R versnellingsbak. Ik had een andere EZ 1600 CL motor met versnellingsbak gekocht, ingebouwd, aangesloten, en alles gecontroleerd. Bij de eerste proefrit bleek al dat de koppakking er tussenuit lag. Dus kop van mijn automaat erop gezet (heeft dezelfde VW code), wel het onderblok van die andere motor gebruikt.

Toen begonnen de eerste problemen, als we gingen rijden dan kwamen we niet boven de 100-110.

Alles is nagekeken, er is compressie, ontsteking staat op tijd, uitlaat en inlaat zijn lekvrij gemonteerd. De nokkenas is nieuw (Newman 272), de aandrijfriem en poelies staan allemaal op de juiste merkjes afgesteld. De carburateur is schoon gemaakt en afgesteld, alle sensoren op het blok geven normale waarden weerstand aan.

Ondanks alles wil het maar niet lukken om dit verdraaide blok boven de 100 tot 110 te krijgen. De enige die de 130 kilometer op de snelheidsmeter heeft weten te aan te tikken is de buurvrouw (wel nadat ze 'm in z'n 3 goed doorgejaagd had), tot ze door een Escort mk5a met Belgisch kenteken werd gesneden op de snelweg, en we weer terug waren bij 90 kilometer, omdat de beste vent ineens vol in de ankers ging zonder aanleiding.

Wie heeft er tips over dingetjes om eens na te kijken ?, dingen die we over het hoofd kunnen hebben gezien ?, of iets dat we vergeten kunnen hebben ? .

Domi 27-04-2010 19:53

Heb je hem bij de eerste proefrit niet in de 5 gehad????

Vera-Exel 27-04-2010 19:54

Quote:
Originally Posted by Domi
Heb je hem bij de eerste proefrit niet in de 5 gehad????


Nee het is een 4 bak

breadfan83 27-04-2010 20:02

Heb je nou een nokkenas van een automaat-kop in een auto met handbak liggen dan?

Domi 27-04-2010 20:11

Quote:
Originally Posted by Vera-Exel
Nee het is een 4 bak


:confused:
4R?? staat op de pook zeker. Wat voor bakcode is het dan?? 4R??

breadfan83 27-04-2010 20:12

Zit er misschien nog een palletje in waardoor ie niet in de 5 wil dan?

Vera-Exel 27-04-2010 20:13

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Heb je nou een nokkenas van een automaat-kop in een auto met handbak liggen dan?


nee die hadden we eerst, maar omdat ie toen niet vooruit te branden was hebben we een Newman 272 gekocht en erin gezet. Helaas heeft dit geen soelaas geboden.

@Domi: 4R 15115 staat op de bak

Vera-Exel 27-04-2010 20:14

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Zit er misschien nog een palletje in waardoor ie niet in de 5 wil dan?


Nee het is echt een 4 bak, hij valt min of meer "dood" als je naar z'n 4 gaat.

Domi 27-04-2010 20:16

Kun je in de andere versnellings het blokje wel makkelijk in toeren brengen????

Vera-Exel 27-04-2010 20:20

Quote:
Originally Posted by Domi
Kun je in de andere versnellings het blokje wel makkelijk in toeren brengen????


ja dan gaat ie super, geen enkel probleem, maar zodra je de snelweg op gaat en wat meer snelheid wil dan is er niks

Domi 27-04-2010 20:25

Ligt het niet toevallig aan de versnellingsbak??? dat je bv zo,n eco-bak hebt?? Dat je motor te weinig vermogen heeft voor de 4e.

Hoeveel toeren maak je eigenlijk in de 4 als 120 rijdt (als je dat haalt na een halve dag ;))

Vera-Exel 27-04-2010 20:27

Quote:
Originally Posted by Domi
Ligt het niet toevallig aan de versnellingsbak??? dat je bv zo,n eco-bak hebt?? Dat je motor te weinig vermogen heeft voor de 4e.

Hoeveel toeren maak je eigenlijk in de 4 als 120 rijdt (als je dat haalt na een halve dag ;))


hij maakt dan rond de 3500 toeren, wat wij gevonden hebben bij die code is het geen eco bak

Johan1982MK1 28-04-2010 08:28

Staat je gaskabel wel goed? zodat de carb. volledig opengaat? 2x gehad bij zo'n ding dat ze de kabel niet goed hadden staan.. niet vooruit te branden. ff aanspannen niet te veel want dan trap je de carb stuk, en een wereld van verschil.

Vera-Exel 28-04-2010 11:09

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Staat je gaskabel wel goed? zodat de carb. volledig opengaat? 2x gehad bij zo'n ding dat ze de kabel niet goed hadden staan.. niet vooruit te branden. ff aanspannen niet te veel want dan trap je de carb stuk, en een wereld van verschil.


Is ook al nagekeken, maar als je plank geeft dan staat de carb open. Gisteravond een ingeving gekregen dat het misschien aan de module ligt die tegen het schutbord aanzit, vanmorgen de VW dealer gebeld en volgens de werkplaats is het heel vaak idd die module die problemen veroorzaakt. Dus straks daar maar weer achteraan.
Zal blij zijn als ik vanaf vrijdag weer in het westen van Nederland zit, zitten tenminste nog sloperijen, hier moet je ze met een lantaarntje zoeken :mad:

Johan1982MK1 28-04-2010 11:33

Quote:
Originally Posted by Vera-Exel
Is ook al nagekeken, maar als je plank geeft dan staat de carb open. Gisteravond een ingeving gekregen dat het misschien aan de module ligt die tegen het schutbord aanzit, vanmorgen de VW dealer gebeld en volgens de werkplaats is het heel vaak idd die module die problemen veroorzaakt. Dus straks daar maar weer achteraan.
Zal blij zijn als ik vanaf vrijdag weer in het westen van Nederland zit, zitten tenminste nog sloperijen, hier moet je ze met een lantaarntje zoeken :mad:



En dan nog hopen dat er een mk2 ligt met zo'n motor erin.. :eek:
Wordt langzamerhand ook minder. :shake:

martiepartie 28-04-2010 11:36

Ik zou het niet op de sloop proberen, maar via het forum. Er zijn zat mensen die nog stapels onderdelen hebben liggen.

Op de sloop weet je nooit hoe lang het er al staat en of het nog in goede staat is..

Vera-Exel 28-04-2010 12:44

ik heb contact gehad met VPC autosport en die zegt weer dat het die module niet kan zijn, omdat ie dan helemaal niks doet. Nou weet ik het niet meer hoor, hij zei ook dat dit nooit goed zou gaan lopen, begon al over spaghetti spruitstukken etc. Volgens hem moet ik er gewoon een 1800 met inspuit erin leggen, ja hallo ik heb geen liggende gelden :confused:

breadfan83 28-04-2010 12:57

Quote:
Originally Posted by Vera-Exel
ik heb contact gehad met VPC autosport en die zegt weer dat het die module niet kan zijn, omdat ie dan helemaal niks doet. Nou weet ik het niet meer hoor, hij zei ook dat dit nooit goed zou gaan lopen, begon al over spaghetti spruitstukken etc. Volgens hem moet ik er gewoon een 1800 met inspuit erin leggen, ja hallo ik heb geen liggende gelden :confused:


Toevallig ook net nog met ze aan de telefoon gehangen omdat ik eigenlijk geen zin meer had de wiellagers en remleidingen en schakelstangen zelf te monteren.

De onderdelen inclusief montage kwamen minimaal op net geen 700 euro uit... kreeg plots weer zin om zelf te gaan sleutelen. :D

Heb in het verleden een reparatie bij ze laten doorvoeren, en dat was mooi snel gedaan, en gewoon heel goed, voor een heel nette prijs. Deze keer helaas wat minder geluk gehad.

Wat de sloperijen hier in Limburg aangaat is het inderdaad een drama, nergens kun je eens lekker rondlopen, en goedkope dingen hebben ze nooit op voorraad als je er niks duurs bij koopt (lees: ik ga toch niet die schappen doorzoeken voor dat €5,- onderdeel van je!).

Ik zou het voor die module gewoon hier op 't forum proberen. De prijs is dan waarschijnlijk wat schappelijker, en je hebt een beetje een idee van wie je het koopt en waar het vandaan komt. Bij de sloop moet je maar hopen dat dat onderdeel dat jij koopt nou niet net dát onderdeel is dat de reden voor de sloopt is geweest. ;)

Vera-Exel 28-04-2010 13:04

ik ben bang dat als ik een andere module koop dat het dan toch weer niet gaat werken :confused: Gisteren al 68 euro uitgegeven aan een andere einddemper (een standaard), omdat er gezegd werd dat ik geen tegendruk had met mijn sportuitlaat. Helaas heb ik die 68 euro voor piet snot uitgegeven, want hij loopt nog als een natte krant :mad:
Wealer wilde al dat ik langskwam, ja ja maar dat gaat uiteraard ook niet voor niks. Ik begin het langzaam aan behoorlijk zat te worden, zijn nu al een week of 5-6 met dat ding bezig

breadfan83 28-04-2010 13:14

Kan het niet zijn dat je koppeling gewoon flink slip heeft?

Vera-Exel 28-04-2010 13:21

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Kan het niet zijn dat je koppeling gewoon flink slip heeft?


helaas, is ook al nagekeken en die gaat prima.

breadfan83 28-04-2010 13:31

Verzuipt ie in hoge toeren niet?

Hoe ver kun je hem in de andere versnellingen doortrekken?

Van waar ben je trouwens? Omdat je het over VPC en Wealer hebt zul je wel uit de buurt van Sittard zijn?

Vera-Exel 28-04-2010 13:40

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Verzuipt ie in hoge toeren niet?

Hoe ver kun je hem in de andere versnellingen doortrekken?

Van waar ben je trouwens? Omdat je het over VPC en Wealer hebt zul je wel uit de buurt van Sittard zijn?


Ik kan 'm in de andere versnellingen behoorlijk ver doortrekken, voor je het weet zit je al aan de 5000 toeren, alleen zodra je overschakeld naar de 4 dan is ie "dood".

Wat ook zo raar is, het lijkt wel alsof ie zelf van tijd gaat, zonder dat er iets veranderd. Gisteravond helemaal netjes op tijd gezet, hij liep als een zonnetje, vanmorgen even met mijn vriend naar het ziekenhuis gegaan en toen begon ie ineens weer vanuit het niets te ploffen.

Ik zit in Maastricht

breadfan83 28-04-2010 13:42

Lijkt alsof ie misschien toch verzuipt...

Vera-Exel 28-04-2010 13:46

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Lijkt alsof ie misschien toch verzuipt...


ja klopt, daar lijkt het idd ook op. Alleen als je nu onder de kap gaat kijken staat ie nog net zo als gisteren afgesteld. Dus het is net alsof er iets ontregeld is.
Heb je toevallig geen zin in een ritje Maastricht? :drive:

Renegade 28-04-2010 14:39

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Wat de sloperijen hier in Limburg aangaat is het inderdaad een drama, nergens kun je eens lekker rondlopen, en goedkope dingen hebben ze nooit op voorraad als je er niks duurs bij koopt (lees: ik ga toch niet die schappen doorzoeken voor dat €5,- onderdeel van je!).


Ga eens naar pepels in Elsloo ;) hebben heel vaak golfjes staan en ik loop er altijd lekker rustig tussen de auto's of er iets op zit :thumbup:

Als je iets wilt hebben, eerst even zelf proberen eraf te pulken en als het niet lukt staan de poolse werknemers altijd klaar om even te helpen :)

breadfan83 28-04-2010 15:22

Quote:
Originally Posted by Vera-Exel
ja klopt, daar lijkt het idd ook op. Alleen als je nu onder de kap gaat kijken staat ie nog net zo als gisteren afgesteld. Dus het is net alsof er iets ontregeld is.
Heb je toevallig geen zin in een ritje Maastricht? :drive:



Als ik effe vrij heb wil ik best eens langs komen.

Heb je verder alles nagekeken? Bougies in orde? Bougiekabels en ontsteking?

En heb effe niet gekeken of het al voorbij gekomen is, maar is de carb nog in orde? En da voetpakking daarvan?

breadfan83 28-04-2010 15:25

Quote:
Originally Posted by Renegade
Ga eens naar pepels in Elsloo ;) hebben heel vaak golfjes staan en ik loop er altijd lekker rustig tussen de auto's of er iets op zit :thumbup:

Als je iets wilt hebben, eerst even zelf proberen eraf te pulken en als het niet lukt staan de poolse werknemers altijd klaar om even te helpen :)


Heb er verschillende verhalen over gehoord, maar ben er zelf nog nooit geweest. Zal eens kijken of ik komende week effe de tijd vind om langs te gaan, is toch altijd leuk om op een mooi zonnig dagje lekker met de schroevendraaier over een autosloperij te lopen. :D

knarfmk1 28-04-2010 15:35

Hadden die automaatbakken geen vacuum nodig oid van de carb? --> nu handbak --> slangetje hangt nog los? of iets dergelijks? zo maar even een ingeving hoor

Udo 28-04-2010 15:35

Misschien heel raar, maar werkt de tank ontluchting helemaal goed?

Dus dat hij bij heel lang volgas wel genoeg bezine krijgt.

Je zou hem eigenlijk op de testbank moeten neerzetten, dan heb je ook geen last van rijwind.

Vera-Exel 28-04-2010 16:18

@Renegade: Mijn buurvrouw heeft goed contact met Roel Pepels en die hebben we idd een paar keer gebeld, maar helaas heeft die op dit moment geen golfjes staan.

@Breedfan: alles zit goed, we hadden idd een kapotte voet onder de carb, maar daar is de voet van mijn oude inlaatspruitstuk op gegaan. Ook dit heeft niet geholpen :mad:

@knarfmk1: klopt idd met die vacuümslangetjes, we hebben hem inmiddels met en zonder die extra slangetjes geprobeerd.

@Udo: dat hebben we nog niet geprobeerd.

We zijn net even naar Remmers in Maastricht geweest en hebben toch een andere module gehaald. Hebben 'm nog niet op de snelweg geprobeerd, maar hij loopt in ieder geval wel rustiger. Wordt vervolgd :cool:

Vera-Exel 28-04-2010 20:20

hij loopt netjes, alleen nog steeds niet boven de 120, we beginnen toch het angstige vermoeden te krijgen dat we met een eco bak te maken hebben :( Ondanks dat er gezegd is dat het niet zo is

Johan1982MK1 29-04-2010 07:10

Misschien is er idd iets met de bak.. hoe jij het uitlegt wat je auto doet, lijkt het er op of je in een auto in 1x van de 3 naar de 5 schakelt?

Area51 29-04-2010 07:14

Quote:
Originally Posted by Vera-Exel
Volgens hem moet ik er gewoon een 1800 met inspuit erin leggen, ja hallo ik heb geen liggende gelden :confused:


Voor weinâg !!
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=65621

Vera-Exel 29-04-2010 22:01

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Misschien is er idd iets met de bak.. hoe jij het uitlegt wat je auto doet, lijkt het er op of je in een auto in 1x van de 3 naar de 5 schakelt?


ja alleen heeft ie er maar 4 :confused:

Vera-Exel 29-04-2010 22:02

Quote:
Originally Posted by Area51


Als ik niet net aan het verhuizen zou zijn, zou ik ja zeggen, maar moet even zuinig aan doen

Vwgolf1990 23-05-2010 16:46

Versnellings bak afstellen

Jan-Jelle 23-05-2010 18:00

Quote:
Originally Posted by Vwgolf1990
Versnellings bak afstellen


Bak afstellen??
wat wil je er dan aan afstellen?


Ez Heeft standard een 020 bak, misschien moet je die gewoon gaan zoeken en in(laten)bouwen..

tim_j 23-05-2010 18:31

de handbak:
code:4R type:020 4-Gang 1e: 3,455 2e:1,944 3e: 1,286 4e:0,909 eindoverbr: 3,667

de automaatbak: (gokje op de code)
code: ? type:010 3-Gang Automatic 1e: 2,71 2e: 1,50 3e: 1,00 4: --- 5e: --- eindoverbr: 3,41


3gang automaat is moeilijk te vergelijken tegen een 4gang handbak. maar, als ik het bovenstaande lees zou de handbak juist iets makkelijker in zn 4 moeten kunnen gezien de hogere eindoverbrenging.
de automaat bak zou die per versnelling meer moeite moeten hebben dan de handbak.

hoe voelen de versnellingen nu vergeleken met de handbak?
heb je speling in het differentieel? (dreun uit het vooronder met schakelen)
gier geluiden?


All times are GMT +1. The time now is 11:23.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.