Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Meer power.. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=69091)

rodydejonge 19-04-2010 21:42

Meer power..
 
Hallo mede 1-eigenaren,

ik rij momenteel rond in een 1.1 maar zou nu graag wat meer power willen.
Wat is aan te raden kwam ombouw , 1.5 of 1.8?

En zijn er motoren waarbij ik de motorsteunen kan behouden van de 1.1 of moet dit sowieso aangepast worden?

Verder neem ik aan dat je andere kabelboom moet hebben andere brandstoftank met leidingen, andere remmerij en was dit het dan zo"n beetje?

Is dit zelf te doen, ben niet Ã* technisch maar het is volgens mij een beste klus, of zijn er ook bedrijven bekend die een motorblok inbouwen met alle dingen bij elkaar dus hem helemaal voor elkaar maken?

Alvast bedankt voor antwoord!
Groeten

Tjaap 19-04-2010 21:47

ik denk dat jij eens bij Bolku moet gaan praten.

knedel16vweber 19-04-2010 21:47

ik weet niet waar je vandaan komt maar inbouw kan wel over gepraat worden ;)

voor de motorsteunen te behouden kun je upgraden naar 1.3 :)
maar alles wat hoger uitkomt moeet je eigenlijk al op de papieren laten veranderen.
in dat geval zou ik voor een 16v gaan.
en laat ik die nou net voor weinig te koop hebben :tongue:

groet frank

Gertjan 19-04-2010 21:51

Ik heb een 1.3 uit een Polo GT in m'n Jetta liggen, dat is plug&play :)
Maar die blokjes vind je niet overal.

rodydejonge 19-04-2010 21:53

Een 1.3 16v bdoel je? Ja ik wil ook van m'n 1.1 af vanwege de ontsteking mt contactpunten, rij er nog niet lang mee maar het is niet je van het..

knedel16vweber 19-04-2010 21:56

hij bedoeld denk ik een 1300 8v GK blokje.(55kW)
dat is de snelste versie 1300 op de g40 na dan :)
ik bedoel een 1.8 16v van een golf mk2 gti ;)

rodydejonge 20-04-2010 08:40

Ombouw
 
Wat komt er allemaal nog meer bij kijken wil ik een 1.8?
Kabelboom, versnellingsbak, remmerij, brandstoftoevoer, aandrijfassen zijn denk ik wel anders dan een 1.1.. Wat komt er nog meer bij kijken?

Als ik alles weet zou ik een beetje een begroting kunnen maken voor mezelf..

De Pul 20-04-2010 08:42

uitlaat....

joostvw 20-04-2010 08:52

alle dingen die je net opnoemd, maar ook het omlassen van de motorsteun en keuring bij het rdw. niet een heel simpel plug and play klusje.
ik zou een 1.3 pakken en daar wat leuks mee doen.
geloof dat breadfan nog een 1.3 te koop had (als die nog inet verkocht is dan)
maar dat is iig de goedkoopste optie.

Dub-Detail 20-04-2010 09:10

1300 kan je ook leuke dingen mee doen. Kopbewerking en kop iets vlakken voor hogere compressie scherpere nokkenstok erin. Macaronie uitlaat spruitstuk. Costum inlaatspruitstuk en als laatste cv motorfiets carbs. Zaakje afstellen en janken maar.

Het zelfde kan met een 1.1 alleen is dan het resultaat ook wel iets minder.

Het overtreft natuurlijk geen 1800 16v, maar leuk is het wel.

Gr, Pim

rodydejonge 20-04-2010 09:38

Ombouw
 
Bedoelen jullie z'n 1300 polo gt blok?
Is dit eigenlijk ook me contactpunten? De ontsteking of niet?

En past dat zomaar een motorfiets carb? Klinkt eigenlijk ook erg leuk..

HotWheels 20-04-2010 09:43

16v uit een scirocco past toch direct in een golf 1?
ALS je er nog zo eentje vindt heb je alles in 1 keer. Aandrijfassen, spruitstuk enz
Alleen wel je motorsteunen omlassen (tenzij je een automaat hebt, meen ik).

De Pul 20-04-2010 09:46

Quote:
Originally Posted by oergolf-haarlem
16v uit een scirocco past toch direct in een golf 1?
ALS je er nog zo eentje vindt heb je alles in 1 keer. Aandrijfassen, spruitstuk enz
Alleen wel je motorsteunen omlassen (tenzij je een automaat hebt, meen ik).

klopt,maar zoals hierboven al aangegeven,dat is nog best veel werk omdat je van 1.1 naar 16v gaat.
ik heb nog wel een leuk snel 1300tje voor weinig,zit nog wel een polo omheen;)

joostvw 20-04-2010 09:48

1300 niet per see polo, kan ook gewoon van een golf.
je hebt er met injectie en met carburateur.
motorfiets carbs zijn niet plug and play, moet je een spruitstukje voor hebben maar daar kan sjeffG40 je wel aan helpen. die maakt setjes daarvoor.

joostvw 20-04-2010 09:50

Quote:
Originally Posted by De Pul
klopt,maar zoals hierboven al aangegeven,dat is nog best veel werk omdat je van 1.1 naar 16v gaat.
ik heb nog wel een leuk snel 1300tje voor weinig,zit nog wel een polo omheen;)


wat is er "snel" aan dit 1300tje?
nog iets leuks mee gedaan?

rodydejonge 20-04-2010 09:51

Wat rijd fijner? Neem aan injectie? En zou ook wel meer onderhoudsvrij zijn of zit ik nu verkeerd?

Kan ik dan me orginele kabelboom behouden?

De Pul 20-04-2010 09:51

Quote:
Originally Posted by joostvw
1300 niet per see polo, kan ook gewoon van een golf.
je hebt er met injectie en met carburateur.
motorfiets carbs zijn niet plug and play, moet je een spruitstukje voor hebben maar daar kan sjeffG40 je wel aan helpen. die maakt setjes daarvoor.

1300carb uit een golf heb ik ook nog wel,voor een kist bier op te halen...:D

De Pul 20-04-2010 09:53

Quote:
Originally Posted by joostvw
wat is er "snel" aan dit 1300tje?
nog iets leuks mee gedaan?

1.6 nokkenas,egel eruit,basisinstelling ontsteking vroeger en die warme lucht kleppen eraf....
een 90pk golf2 rij ik eruit;)

De Pul 20-04-2010 09:54

Quote:
Originally Posted by rodydejonge
Wat rijd fijner? Neem aan injectie? En zou ook wel meer onderhoudsvrij zijn of zit ik nu verkeerd?

Kan ik dan me orginele kabelboom behouden?

als je multipoint injectie neemt heb je niks aan je kabelboom...
maar ik zou voor motorfietscarbs gaan,aleen al om het geluid en de simpelheid.

rodydejonge 20-04-2010 09:56

En jij had nog z'n blokje liggen?

Kan ik dan me kabelboom behouden en motorsteunen?

Dit werkt ook met contactpunten?

joostvw 20-04-2010 10:02

@de pul:
en die 1300 in mn rat is die nog wel origineel? of had je daar ook aan geknutseld?
hij is niet veel slomer als mijn 1600 namelijk :S

De Pul 20-04-2010 10:05

die is alleen goed afgesteld en flink gemarteld:D:D
maar klopt idd dat ie aardig fel was,felste 1.3carb die ik gehad heb totnogtoe.

joostvw 20-04-2010 10:08

ligt dus alleen aan de gewichtbesparing...

:D
denk alleen dat het tijd word om de klepjes te stellen, kan dat kloppen?

De Pul 20-04-2010 10:12

is hydraulisch...
dus je hoeft niet te stellen;)

joostvw 20-04-2010 10:15

was er al over aant twijfelen, had ergens gehoord dat een aantal 1300tjes niet hydraulisch waren, maar had nog niet de moeite genomen om de klepdeksel eraf te pakken.

rodydejonge 20-04-2010 14:23

Meer power
 
Weet iemand of ik dezelfde motorsteunen
moet gebruiken als ik van een 1.1 na een 1.3 ga?

En kan ik dezelfde kabelboom behouden? Dat zou namelijk wat werk besparen..


En is een 1.3 blokje van een golf 2 hetzelfde als golf 1 ? qua ophanging etc..

Johan1982MK1 20-04-2010 18:53

Het is niet helemaal plug&play, als je een nieuw type motor gebruikt zit je met je mechanische benzinepomp achterop de motor.. een vroege golf2 motor had wel een mechanische. Ook zit je met vacuumslangen en carburateur/luchtfilter en ontsteking. (is aweer lang geleden dat ik zo'n ding heb omgebouwd naar 1.3) ik zou dan direct een 5bak monteren van een polo-tje ofzo.. kan er zo achter. wordt ie lekker rustig van. Maar verder is het niet spectaculair. Gewoon beginnen dan zie je t vanzelf.
Steunen van een 1100 zitten goed, 1300 hangt nl ook voorover..

Dub-Detail 20-04-2010 19:38

Check anders mijn sticky even onder ''motoren etc.''
Staat alles in wat je moet weten

VW/Audi-freak 30-04-2010 16:43

ben op zoek naar een 1300 8v GK blokje
of een ander 1300 blokje carb...
weet iemand wat??

KoeAuto 01-05-2010 09:06

Als je voor motorcarbs gaat een electrische brandstofpomp gebruiken, bijvoorbeeld van Facet. Ik heb er een aparte schakelaar voor gemaakt zodat ik hem met de hand kan bedienen maar je kan hem ook via je bestaande kabelboom aansluiten volgens mij. Weet alleen niet meer precies hoe..

Voor eenieder die graag motorcarbs wil is nog een mooie handleiding te vinden hier op te forum: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?p=912531

Ga het zelf ook nog eens proberen:) op youtube kan je wel filmpjes vinden van voorbeelden:D Erg leuk!


All times are GMT +1. The time now is 13:17.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.