Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Meetings verslagen (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=49)
-   -   verslag en foto's van Techno Classica 2010 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=68704)

hajee 10-04-2010 18:25

verslag en foto's van Techno Classica 2010

klik hier voor al mijn foto's..

gistermorgen dus ook naar Essen gereden, elk jaar weer een mooie beurs, echt van wereldklasse, en wereledprijzen.. :rolleyes:
maar er is van alles en nog wat te zien, en te koop..
ook de erg dure categorieën zijn goed vertegenwoordigd, en er stonden heel wat "verkauft"bordjes op de auto's..dus de recessie treft niet iedereen.. :)

Hier al mijn foto's!!

hieronder een aantal..

alfa 155 dtm uitlaat

leuke velgen voor porsche 356..

maar de prijs is minder..

de tekst van de bijzondere 356 speedster

u zocht een oude porsche?

patina 300SL

sport quattro te koop

oude sturen met stuurhuis nodig?

bij volkswagen op de stand..
opengewerkte brilkever

Neill_s 10-04-2010 18:47

Ik ben vandaag geweest, was weer erg mooi! Helaas geen fototoestel meegenomen, maar wel genoeg leuke auto's gezien :)

Tjaap 11-04-2010 19:02

heb maar 2 pics. (waarvan 1 van een jas, (Hans))

maar de show en sfeer zelf waren weer erg de moeite.

sixpack 11-04-2010 19:20

1 tje... :redface:

188 pk sterke samba in mijn kleurstelling
(voor 52.500,- te koop)

stonden trouwens meerdere samba's (allemaal rond de 60.000,-) :eek:

hummer 11-04-2010 19:33

Quote:
Originally Posted by sixpack

1 tje... :redface:

188 pk sterke samba in mijn kleurstelling
(voor 52.500,- te koop)

stonden trouwens meerdere samba's (allemaal rond de 60.000,-) :eek:

Deze stond in december ook op de motorshow alleen 3500 euro goedkoper

Tjaap 11-04-2010 21:13

die blauwe ongerestaureerde speedster was echt geweldig.. 1958 geloof ik..

MartinGT 11-04-2010 22:00

Top Hajee! :thumbup: In ieder geval iemand die de moeite neemt om foto's te maken en te uploaden. ;) :) :D

Tjaap 11-04-2010 22:03

ik heb er alleen een gemaakt voor het Dubs & Plastic Chicks topic :lmao:

Tjaap 11-04-2010 22:04

en Marc heeft ook aardig wat gemaakt, maar die heeft op het moment alleen op zn werk internet, dus kan niet uploaden.

Alberto 11-04-2010 22:08

Quote:
Originally Posted by Tjaap
en Marc heeft ook aardig wat gemaakt, maar die heeft op het moment alleen op zn werk internet, dus kan niet uploaden.

Marc zijn buurvrouw verhuist ? :D :D

Tjaap 11-04-2010 22:10

LOL, nee Marc blijkt in zijn nieuwe huis helemaal geen kabel of telefoon aansluiting te hebben (oud winkelpand) en de aanvraag daarvoor gaat niet heel rap.

Der Ghopmeister 12-04-2010 05:59

http://retrorides.proboards.com/ind...ay&thread=78766

Quote:

2 cillinder 850cc Diesel met G-lader!

LRR 12-04-2010 06:42

@ Hj: :thumbup:

Audilimburg 12-04-2010 10:11

Ik ben gisteren ook gewest. Erg mooie en zeer grote beurs. Ik heb nu nog pijn in mijn benen van het slenteren :rolleyes:
Naar mijn mening waren de Duitse merken wel het minst vertegenwoordigd en qua onderdelen heb ik eigenlijk heel weinig van VW gezien.

Mijn neefje van 11 heeft de hele dag met de camera rondgelopen en alles op de gevoelige plaat vast gelegd. Hieronder een kleine selectie;

hajee 12-04-2010 18:25

Quote:
Originally Posted by MartinGT
Top Hajee! :thumbup: In ieder geval iemand die de moeite neemt om foto's te maken en te uploaden. ;) :) :D

:thumbup: tja.. ook mooi voor de "zweedse"thuisblijvers.. ;) :)

Der Typ Siebzehn 12-04-2010 19:31

Quote:
Originally Posted by Audilimburg
Ik ben gisteren ook gewest. Erg mooie en zeer grote beurs. Ik heb nu nog pijn in mijn benen van het slenteren :rolleyes:
Naar mijn mening waren de Duitse merken wel het minst vertegenwoordigd en qua onderdelen heb ik eigenlijk heel weinig van VW gezien.

Mijn neefje van 11 heeft de hele dag met de camera rondgelopen en alles op de gevoelige plaat vast gelegd. Hieronder een kleine selectie;

http://www.mijnalbum.nl/Foto-TSXOBSRA-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-3QNTUIKQ-D.jpg

@Audilimburg: en in Halle 8.1 o.a. ook op de stand van de Golf 1 IG geweest zie ik, :Thumbup:

en je dus daar ook meteen aangemeld als lid? Grapje ;-) maar een paar Hollanders en Belgen erbij zou niet verkeerd zijn, want het percentage "Prüüsse" t.o.v. andere Europeanen bij de "IG" is nog steeds veeeeel te groot.

hajee 12-04-2010 19:53

lastig om daar mooie foto's te maken in die hallen,
het is er erg vol..ook op de stands..

patrick 86c 13-04-2010 17:50

Mooi spul zo te zien.

evilnyntje 13-04-2010 17:55

Die opengewerkte ovaal stond volgens mij in Wolfsburg, die heb ik ergens gezien daar.

Tjaap 13-04-2010 17:57

klopt, vw's display had als thema "10 jaar autostadt"

evilnyntje 13-04-2010 18:08

Quote:
Originally Posted by Tjaap
klopt, vw's display had als thema "10 jaar autostadt"

Kijk daar had ik hem idd gespot.

Audilimburg 14-04-2010 10:58

@ Typ17: Ik ben inderdaad op de stand geweest van de IG Golf1 en heb een folder meegenomen. Aangezien ik vorig jaar op de Wolfsburg meeting ben geweest en dit jaar waarschijnlijk weer ga overweg ik om me aan te melden, alhoewel ik nog even niet precies zie wat de voordelen zijn van een lidmaatschap.

Der Typ Siebzehn 14-04-2010 16:28

Quote:
@ Typ17: Ik ben inderdaad op de stand geweest van de IG Golf1 en heb een folder meegenomen. Aangezien ik vorig jaar op de Wolfsburg meeting ben geweest en dit jaar waarschijnlijk weer ga overweg ik om me aan te melden, alhoewel ik nog even niet precies zie wat de voordelen zijn van een lidmaatschap.

De voordelen van 'n lidmaatschap zijn vooral dat men in een belangenvereniging is van mensen met dezelfde interesse ("IG"="Interessengemeinschaft" de duitse naam zegt 't dus al), nl. het samen behouden (rijdbaar houden) van de Golf 1 (en aanverwanten: Jetta 1, Caddy 1), onder elkaar helpen aan (zeldzame) onderdelen, en waar nodig ook helpen om technische problemen op te lossen, evt. bij restauraties e.d

4 x per jaar krijgt men het clubtijdschrift "der Ur Golf Kurier" met interessante verhalen daarin, en o.a. korting bij 't bezoeken van de Techno Classica.

Verder zijn er buiten de jaarlijkse meeting te WOB die iedereen kan bezoeken (lid of geen lid) worden er ook nog voor leden telkens weer op andere gebieden in Duitsland (en 't aangrenzende buitenland) elk jaar 'n pinkstertocht in 't weekend van pinksteren, en 'n herfsttocht ergens in 'n weekend in de herfst georganiseerd, waar het dus de moeite waard is om deze tochten met de eigen "Einser" mee te rijden, allerlei bezienswaardigheden van de desbetreffende streek waar de tocht dan wordt gereden worden dan bezocht.

Dat is zo'n beetje wat 'n lidmaatschap van de Golf 1 IG inhoudt.

Audilimburg 15-04-2010 13:25

@typ17: Uit jouw verhaal haal ik al meer dan uit het verhaal op de website, want daar staat alleen dat je het boekje krijgt en korting een oldtimerverzekering waar wij weinig aan hebben.
Wellicht dat daarom ook weinig buitenlanders bij de IG zijn?

Echter die ritjes door Duitsland klinken dan weer wel leuk en aan zoiets zou ik ook wel deelnemen. Eerst maar eens de Golf op de weg krijgen en dan neem ik wel een keer contact met je op veur un teske koffie of zo.

Der Typ Siebzehn 15-04-2010 15:46

Quote:
@typ17: Uit jouw verhaal haal ik al meer dan uit het verhaal op de website, want daar staat alleen dat je het boekje krijgt en korting een oldtimerverzekering waar wij weinig aan hebben.
Wellicht dat daarom ook weinig buitenlanders bij de IG zijn?

Ja, die beschrijving op de website is inderdaad vrij magertjes, had wel wat uitvoeriger kunnen zijn.

W.b.t. die korting op die oldtimerverzekering, ik heb dat 'ns op 'n vergadering nagevraagd, dat gaat voor de duitse leden via de ADAC dacht ik, en omdat ADAC een zusteronderneming is van de ANWB (of andersom) zou het voor buitenlanders, of iig. nederlanders (vanwege dus ANWB) op de een of andere manier ook mogelijk moeten zijn, maar ik weet daar nog niet het fijne van, kan er zo nu nog weinig over zeggen.

En op de laatste ledenvergadering, afgelopen november, (dat was ik gisteren vergeten te vermelden) had een lid die in het dagelijks leven werkzaam is bij 't vw classic parts center de mededeling dat er gepland was dat voor leden van de IG ook korting mogelijk zou zijn op alle niet afgeprijsde artikelen bij classic parts center, hoe 't daarmee zit, en hoeveel dat die korting is moet ik nog navragen.

Quote:
Echter die ritjes door Duitsland klinken dan weer wel leuk en aan zoiets zou ik ook wel deelnemen.

Die ritje's door Duitsland zijn zeker ook leuk, hoewel ik niet aan alle deelneem, ik persoonlijk alleen maar zo wat niet al te ver is, b.v. afgelopen september 'n herftsrit door 't Sauerland, daar ben ik wel meegereden.

Quote:
Eerst maar eens de Golf op de weg krijgen en dan neem ik wel een keer contact met je op veur un teske koffie of zo.

Zo is dat, die Golf van je moet eerst weer op de weg komen, maar dat komt wel goed zoals ik in restauratie thread van je hier zie.

En wat 'n teske koffie betreft, 't kan ook 'n pilsje zijn, elke eerste woensdagavond van de maand houden wij Golf 1 fans hier uit de regio Aken en Zuid Limburg in Hotel Weydenhof in Übach Palenberg 'n Golf 1 "Stammtisch", daar wordt gewoon met 'n groepje 'n paar uurtje's gezellig bij 'n glas bier (of teske koffie) gebazeld over de "Einser" Golf, en ook al 'ns niet al te grote onderdelen onder elkaar uitgewisseld. Die Stammtisch heeft verder niks met de Golf 1 IG te maken (hoewel vele bij de IG lid zijn), je kunt daar als Golf 1 fan zijnde ook langskomen als je wil, Du bist da herzlichst wilkommen!

vw roadwarrior 18-04-2010 07:22

Is een erg mooie beurs.
Volgend jaar maar weer ff een kijkje nemen.

All times are GMT +1. The time now is 15:04.