G40 lader, ombouwen naar compressor?
Hoort G-lader hier ook? naja, bij deze:
Ik heb dus laatst een G40 blok gekocht. Revisie van de lader was voor het laatst in begin 2001 bij MRG, maar weet niet wat ie intussen gelopen heeft.(gegevens staan er ingeslagen) Nu heb ik de lader opengehaald.(hij was nog verzegeld) En nu waren er wat dingen die me niet lekker zaten. ten eerste mist er een stuk van 1 van de dichtlijsten. Voor dit lege stuk is een soort borgje gezet, zodat de lijst niet kan schuiven. Waarom dit gedaan is? geen idee... alleen viel me op dat het gootje in het lege gedeelte heel weinig vlees had zeg maar... dus misschien daarom? ten tweede zitten er in de randen van de verdringer(ik hoop dat ik nu de goeie term heb, heb er geen kaas van gegeten, sorry :) ) Maar daar zitten dus nogal wat putjes in.... Kan dat kwaad? Nu had ik zelf verwacht wat anders aan te treffen, dus ik vraag me nu af wat ik hiermee moet. Wegbrengen zowieso, maar ik wil dan wel eerst een beetje een idee hebben of de lader het wel waard is.... :frown: En als ik hem weg breng, en het enige wat gedaan wordt is dat de lagers en de dichtlijsten worden vervangen... Dan doe ik het liever zelf, want dat lukt me zelf ook wel. :) Nu even wat anders. Ik kom op eBay wel gauw eens compressors tegen... En het geluid van een compressor vind ik ook super, en het systeem werkt toch ongeveer net als een lader? Dus vroeg ik me nog even af: is dit makkelijk om te bouwen? En komt er meer bij kijken dan hem alleen werken te laten. Dus moet er aan chips enzo veranderd worden? En/of aan benzinedruk enzo? En over G-lader revisie. Heeft iemand tips of aanraders? bedrijven ofzo? wil het graag goed laten doen, maar oke, als je hem verzegeld terug krijgt... Hoe weet je dan of het goed gedaan is, en wat er überhaupt gedaan is... vervangen van de lagers en dichtlijsten lukt me zelf namelijk ook wel... Maar wil gewoon goed weten of de lader verder nog wel in goeie staat is... ps. De reden dat ik zelf de lader opgehaald heb terwijl ik er geen verstand van heb, is omdat ik graag wil weten/zien/begrijpen hoe het werkt. En ik er anders ook nooit "verstand" van zal krijgen. :) |
slimme zet want zo doen we het allemaal.;)
maar als je een kompressor erop wilt maken of zelf laten maken zul je een steun moeten maken voor de kompressor. misschien dat die steunen in de handel zijn dat zou ik niet durfen zeggen maar dan zullen ze wel prijzig zijn. wat betreft die lader die putje maakt niets uit als ze niet hard nekkig in de verdringer zitten(dus beschadigt) je kunt ook wel zijn of de helfeten of de verdringer ingesleten zijn (te diep) en dan is het meestal niet ver of hij is dood zoals ze dat ook wel zo mooi noemen.:biggrin: |
Putjes in de verdringer etc komen meestaan het van het rijden met een slecht filter (zand) Dat hij gestift is is ook jammer. Ik doe ook revisies en volgens mij ben ik de enigste die de originele materialen gebruikt, een ander goed adres is Peter de Groote in Belgie (opsturen ook mogelijk)
|
peter heb ik in mijn msn daar ga ik heen voor de nokkenassenb als de tijd rijp is en hij moet m,n lader (heb er 2) reviseren< is een goede kerel.
|
goeie kerel die 400 km verderop woont helaas.
Waar kom jij vandaan Melchior(was het toch?)? Wat vraag jij voor zown revisie? Zal proberen even foto's te schieten van de wanden... :) En dat ie dan gestift is? Kan dat nog anders? of is ie daarmee eigenlijk verknoeid? Is dat compressor idee ook wat? dingen zijn veel in omloop, en kosten niet zoveel. Daarnaast meen ik dat ze slijtvaster, en minder onderhoudsgevoelig zijn? Maar wil eigenlijk niet teveel extra onkosten hebben, en er kwa pk's niet bij inschieten eigenlijk. Ik hoor het graag... |
Ik kom uit Heerhugowaard, revisie is 450 een setje 350 (is goed zelf te doen) En niet gaan vergelijken met van die en die hebben het voor 200 want dat is niet het originele spul en zal je lader alleen slopen. Dat hij gestift is is gedaan omdat waarschijnlijk zoals jij het al zegt de wanden erachter erg dun zijn, dit komt omdat mensen te lang doorrijden met speling op de lagers en omdat bedrijven voeringsband gebruiken als dichtlijst (spul om 1 lader te doen kost 5 tot 8 euro, een set originele lijsten kost 100-110 euro........) en dat gaat krimpen omdat ze de snelheid niet aan kunnen met als gevolg dat ze er of uitschieten of de voering uitslijten. Een Kompressor kan ook heel goed alleen moet je niet te kleine poelie;s gebruiken. Ik heb nog een M45 liggen trouwens voor 125 Euro.
|
Best stoer, een Jetta 1 G40 (evt. met compressor ombouw).
Succes met je project Tom. |
Quote:
Naja, dan is mijn conlcusie dat mijn lader niet zo bijzonder goed meer is... lijsten liggen er zowieso vrij ruim in... Moet ik ook management aan(laten)passen voor een kompressor? ding erop zetten is in feite niet zoveel werk namelijk Wat moet ik me voorstellen bij een M45 kompressor? levert die voldoende druk? Trouwens, ik heb wel kompressor gehoord met een mooi opvallend mechanisch geluid... Zijn dat speciale type's? btw, een kompressor werkt zonder oliesmering begreep ik? :confused: |
en bedankt volkswagenaar. :D
|
Dat is deze met mechanische geluid. Is ook zonder motoroliesmering idd en hij heeft meer volume dan een G40 dus gebruiken kan je hem zeker.
|
maar wat moet er verder dan nog gebeuren, behalve de compressor inbouwen dan... ben ook wel benieuwd geworden namenlijk.
|
maak jij toevallig ook steunen melchior voor de kompressor op een motor..?
|
Nee dat doe ik niet, kan je natuurlijk heel goed zelf maken of ebaymotors.de in de gaten houden komen regelmatig van dat spul voorbij.
|
Quote:
oke, neem ik binnenkort even contact met je op. |
Quote:
Ja meer volume, maar een veel slechter rendement, waardoor ie veel meer toeren moet maken..... helaas :mad: |
euhmz... Dat kun je toch wel met een poulie veranderen? of komt het dan niet goed?(loopt ie dan te warm ofzo?)
|
Quote Blikopener:
Ja meer volume, maar een veel slechter rendement, waardoor ie veel meer toeren moet maken..... helaas er Ehhh nee...... dat slechte rendement is alleen als je hem overtoert, dus als je een te kleine poelie neemt. |
hmmmmz... waar zou ik nu beter aan doen? G-lader reviseren of Kompressor pas maken?
Het gaat me dan vooral even om de investering, maar wil liefst ook de meeste pk's.(met de komende 2 opties, en niet met het oog op in de toekomst verder tunen ofzo) En ik wil daarnaast natuurlijk wel een duurzame en betrouwbare motor hebben/houden. De revisie-set van de G-lader zal me dan 350 kosten dus... Zelf de lagers en lijsten vervangen lukt me wel. Wil de lader dan verder ook niet bewerken o.i.d. En natuurlijk eerst eens informeren of de lader het wel waard zou zijn nog... geen zin om hem op het randje te rijden, en dan wachten tot ie stukloopt na 7.500 Ã* 10.000 km. (zal ie zijn werk ook minder goed doen denk ik? met een gestifte dichtlijst en die putjes in de wanden?) Of de kompressor... Adapters om de kompressor er op te krijgen komt wel goed, en zal me weinig kosten.(kan wel goedkoop wat dingen regelen met op maat maken, misschien zelfs laseren, van staal e.d....) zal me al met al een 250 euro kosten. 125 voor de kompressor dan dus. En nog eens 125 voor materialen; montage-adapter, poulie, en nog wat bijkomende dingetjes... (denk dat 125 daarvoor ruim is) En het rendement wat het op zal leveren. Met welke optie zou ik de meeste pk's kunnen halen? verder niks veranderend aan het management van de motor.(Of is dit niet slim? Het gaat me er dan in eerste instantie om dat ik niets stuk draai... Want ik begrijp wel dat met een aangepaste/op maat gemaakte chip er natuurlijk meer uit te halen is) Trouwens, wat geld voor zown kompressor dan? even uitvogelen met wat verschillende poulie op welke manier ie een aantal bar druk levert? En hoeveel moet dit dan zijn? tegen de 1.0 bar?(ik meende dat 0.8 ongeveer is wat een lader met standaard poulie levert?) ps. mocht ik wat vergeten of over het hoofd zien. Ik kom hier voor de kennis... so please correct me if I'm wrong. :) |
Met een G40 lader zal je denk ik meer vermogen kunnen pakken alleen heb je dan een kleine poelie nodig en je moet een toplader hebben. Mail mij anders foto's van die lader.
|
zal van de week eens foto's maken dan... het heeft allemaal geen haast gelukkig. wil alles in 1 keer goed hebben, dan duurt het maar een jaar... :)
|
Hier een zeer informatieve link voor je. Er staat ook beschreven hoe je zelf kunt reviseren en een lader kan beoordelen. Je moet alleen wel duits kunnen lezen en begrijpen. http://www.g-lader.info/
Arjan |
het is het belangrijkste dat je iemand met verstand van zaken naar de lader laat kijken en dan kun je pas echt deze 2 opties overwegen ;)
|
Met een goede originele lader met 64 mm poelie kan je 1,2 bar halen. Ik weet niet hoeveel je uit een compressor kan halen.
|
sorry voor de grote foto's, maar zo is het wel het duidelijkst. Daarbij komt dat ik niet zo met het apparaat overweg kan... en dit is het resultaat:
btw, is het normaal, of beter, kan het kwaad dat ie zo vet is? Hoop dat ze duidelijk genoeg zijn? zo nog even 1, maar anders kom ik over mijn upload limiet in deze reply. |
|
Dit is een redelijk groot deel idd..
Te zien aan de bruine keerringen is de lader ook al eens "gereviseerd" met niet-originele onderdelen. Die vele kleine putjes komen vaak van een slecht luchtfilter (open luchtfilter). Ik zou trouwens eens flink aan de schoonmaak gaan met remmenreiniger, dan kun je wanneer het allemaal goed schoon is goed zien hoe groot de schade is.. Lijken de dichtlijsten ook op zwart plastic? Die rommel had ik ook in een lader zitten van MRG.. |
is deze het nog waard om mee verder te gaan? of beter een alternatief zoeken?
Andere lader/kompressor... En zit nu al te denken aan turbo... :rolleyes: |
Van de rest is weinig te zien door al die smurrie :)
|
trouwens, voor turbo moet ik iig een uitlaatspruitstuk fixen, en is het noodzakelijk een andere chip te plaatsen? (op eBay worden trouwens veel aangeboden, maar om nu te zeggen dat ik daar vertrouwen in heb)
Maar moet er verder veel aangepast voor turbo ombouw? En wat voor Turbo kan voldoen? maakt dat nog uit? wil iefst een gangbare, en niet dure turbo dan. Van een Golf TDI o.i.d. misschien? Ben bang dat er meer aangepast moet? kan het huidige inlaatsysteem voldoen? En met turbo heb ik wel meer vermogen toch? |
wat wil je meer zien dan? het gaat toch om de wanden van de verdringer, de dichtlijsten, en de sporen die deze hebben gezet.... das toch allemaal wel zichtbaar?
|
oke, veel negatieve reacties gehad op de lader(via msn dan heh ;) :) )
Ik wil er geen dure hobby van maken eigenlijk.... kompressor de beste oplossing? lever dan toch liever vermogen in, dan er teveel aan te gaan veranderen.... behoud ik gewoon de huidige chip. Een ruime 100 pk zou me voldoende zijn, heb nu 60.... (En het blok zou nu 130/140 moeten hebben met chip en poulie. Zelf niet mee gereden, dus weet dan toch niet wat ik mis) |
Typische MRG ellende lader hehe. Is idd een groot stuk gestift maar als dat alle schade is zou ik hem gewoon reviseren en er mee gaan rijden. Evt heb ik ook nog losse turbos voor je als je dat wilt bv vrijwel nieuwe K03 100 Euro.
|
alleen revisie in de zin van: nieuwe lijsten en lagers? en dan die ene dichtlijst tot het gestifte stuk op maat maken? verder niks licht bijschuren of polijsten o.i.d.? Deze lader kan ik nog wel 20.000 km mee rijden na revisie en goed behandelen verder(warmrijden e.d.) En kan de kleinere poulie die er op zit kwaad?
€350,- voor revisie setje ie betere investering dan een totaal van rond de 300 voor het opbouwen van een kompressor? zijn misschien wat "niet te beantwoorden" vragen, maar ben dan ook meer benieuwd naar meningen. :) |
Ja dat zou ik doen ja, die revisie set er in (flowen kan ook- kan je ook heel goed zelf doen maar mijn mening is is dat het weinig oplevert bij standaard blok) kleine poelie kan nog steeds en 20.000km kan je er zeker mee rijden.
|
oke, ben ik daar uit.
maar snel eens langs de dealer voor een setje. |
Toch niet naar de échte dealer? Die wil/kan je alleen maar een splinternieuwe lader verkopen.. :)
|
ben er achter jah...
|
gewoon die lader reviseren want hij ziet er nog goed uit behalve die dichtlijst die voor een deeltje mist..
klinkt trouwens 0ook het mooiste ook nog vind ik.. maar goed de meningen zijn overal onder verdeelt.. |
Allemaal bedankt voor de inbreng/info.
Heb op eBay een lader "gewonnen" Ben benieuwd, zal wel loslopen. |
goed man!!
nette prijs neem ik aan? gefeliciteerd! |
All times are GMT +1. The time now is 04:22. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.