Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Larsje 's rode Jetta GL 1986 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=67585)

larsje 17-03-2010 21:43

Larsje 's rode Jetta GL 1986 RDW

Na een debacle met mijn Golf (Golf topic>afgebrand), op zoek gegaan naar een vervanger.

Die heb ik gevonden!

Een Jetta GL uit 1986
4 deurs
1.8 injectie
Schuifdakje
Nauwelijks roest
En een super interieurtje! (op de hemel na)
golf grille met mistlampen (weet nog niet wat ik daarvan vind)
originele vw sportvelgen eronder (iemand info over deze?)

EEEN nadeel: hij is rood, maar hij is wel echt netjes (voor originele lak) en eigenlijk is de kleur in t echt ook heel mooi!

Naja, omdat foto's meer zeggen dan woorden:

Plannen:
Eigenlijk hetzelfde als met de Golf.. stukje zakken, teledials eronder, audio erin en goed verzorgen!

floris-jan1 17-03-2010 22:26

Gefeliciteerd! Mooie autootje, van binnen is ie nog erg netjes!:D Zijn die velgen niet het type: Montreal? Volgens mij wel..
Gr.

koenjanssen 17-03-2010 22:31

Mooie auto!

Zou wel zorgen voor een Jetta front, deze vind ik niet bij de auto passen...

larsje 17-03-2010 23:13

Quote:
Originally Posted by koenjanssen
Mooie auto!

Zou wel zorgen voor een Jetta front, deze vind ik niet bij de auto passen...

Jetta front komt er misschien wel weer in. Moet ik eens tegenaan lopen voor een net prijsje, dan kan ik kijken wat ik beter vind staan.

Nu moet ik hem eerst in Nederland zien te krijgen en op kenteken zetten. (woon tijdelijk voor stage in DLD).

En dan rustigaan dingen eraan doen.

larsje 17-03-2010 23:51

alleen het hemeltje is slecht, dus als iemand een hemel weet voor een 4 deurs (golf past ook toch?) met schuifdak...
liefste zwart... (kleine kans)

Tjaap 18-03-2010 00:15

nee golf hemeltje past niet,, jetta dak is korter.. golf is wel pas te maken maar bij de c-stijl blijf je het altijd zien.

vdWal. 18-03-2010 07:03

nette aankoop!

martiepartie 18-03-2010 08:45

leuk ding. Marsrood of tornadorood?

Jettameister 18-03-2010 09:04

heel leuke jetta !!
jettafront erin en hetgene ja van plan bent = klaar !!

SubdubberGT 18-03-2010 10:43

Hele nette Jetta, ik vind hem zo al wat hebben..

Gerard Polo MK2 18-03-2010 11:06

Mooie vervanger gevonden :thumbup:

larsje 18-03-2010 17:50

eerste accecoire ook al gekocht :D
weet nog niet of het gaat staan, maar dat zien we volgende week wel!

larsje 18-03-2010 18:45

Uit mn golf topic:

Quote:
Originally Posted by SubdubberGT
Nope moet je ook zeker niet gaan doen..

Gaat deze in 2010 ook mee naar de meets ?

Ik ben tot juli in de grootste meeting/stad voor wat betreft volkswagens.
maar ook in NL staat e.e.a. op de planning...
- dubb in arnhem
- budel (misschien)
- nog wat andere aircooled meetings

en waar ik dan toevallig in de buurt ben...,

maar we gaan verder in het "jetta topic" !!

Gamble 18-03-2010 21:52

Yoo stinkerd!

Ding ziet er wel 10 keer netter uit dan de Gulf. Wat heeft ie nou gelopen? Zal wel minder zuinig zijn, of heb je ook een E? :tongue: . Poetsen en vooral SLAMMEN die duikboot!

SubdubberGT 18-03-2010 22:51

Zit ook een 4+E op waarschijnlijk ja ;)

larsje 18-03-2010 23:36

Heey kleintje! Jij reageert ook anders nooit! (kunt ook op mn nl nr reaguuren)

Hij heeft een Extra snelle Energie sparmodus!
slammen weet ik nog niet, misschien komt er wel een echte goede schroefset onder (tweedehands dan). Dan duurt t wat langer.

maar voorlopig eerst eens in NL krijgen!

p.s. vfl wob is door in de europa league!!! :D

De Pul 19-03-2010 19:58

mooie jetta,frontje lekker laten zitten:thumbup:
bekleding ziet er ook nog super uit!

larsje 20-03-2010 10:56

omdat ik nog geen stagevergoeding binnen heb, en dus ook eigenlijk het nog niet kan betalen, heb ik een tweedehandse koni schroefset gekocht :screwy: moet nog in goede staat zijn, maar dat zullen we zien. Anders wordt hij gewoon helemaal opgenknapt.

Ik heb misschien een zwarte met stof beklede hemel gevonden... wel voor een golf.
Iemand een foto van een golf hemel in een jetta (de plek waar je het blijft zien)?

dit is de hemel, waarvoor is het middel-grootste gat? daar zit de hendel toch? hoort daar geen bekleding te zitten? of is dat een apart paneel?

Alberto 20-03-2010 11:11

Quote:
Originally Posted by larsje

dit is de hemel, waarvoor is het middel-grootste gat? daar zit de hendel toch? hoort daar geen bekleding te zitten? of is dat een apart paneel?

daar zit jou draai meganiek onder , zit een kapje over heen

al lijkt dit gat kleiner ...

Alberto 20-03-2010 11:16

golf 3 deurs hemel in een jetta 2 deurs

larsje 20-03-2010 11:30

ik kijk wel ff, hoe duur hij wordt, tis een paar uur omrijden, dus moet even kijken of ik het doe.

de schuifdakbekleding mist, en dat kapje ook. Maar omdat het stof is, kan ik die natuurlijk ook zelf bekleden.

larsje 20-03-2010 21:04

Hoe controleer ik hoe de staat is van de distributieriem?
De verkoper heeft geen idee wanneer deze voor t laatst is vervangen...

Is het vervangen in een middagje te doen, als je geen garage hebt en het buiten moet doen? Evt ergens een how to en een goedkoop adres voor de onderdelen?

Alberto 21-03-2010 07:01

Quote:
Originally Posted by larsje
ik kijk wel ff, hoe duur hij wordt, tis een paar uur omrijden, dus moet even kijken of ik het doe.

de schuifdakbekleding mist, en dat kapje ook. Maar omdat het stof is, kan ik die natuurlijk ook zelf bekleden.

orgineel kapje kan ik je evt wel aan helpen
maar als ik het gat zo zie lijkt me dat wat te groot

distrubutie moet je nooit op bezuinigen :D
koop een goeie , dingen koosten inc spanrol iets van 4 tientjes
en als alles los wil en je hebt het vaker gedaan , is het in een dik uurtje te doen ;)

larsje 21-03-2010 22:52

Quote:
Originally Posted by Alberto
orgineel kapje kan ik je evt wel aan helpen
maar als ik het gat zo zie lijkt me dat wat te groot

distrubutie moet je nooit op bezuinigen :D
koop een goeie , dingen koosten inc spanrol iets van 4 tientjes
en als alles los wil en je hebt het vaker gedaan , is het in een dik uurtje te doen ;)

Morgen de jetta afhalen :D

Hemeltje niet gekocht, toch te duur, te ver weg, en beschadigd..
dus als iemand een jetta hemeltje (4 deurs met schuifdak) over heeft :D

Distri wil ik eigenlijk wel vervangen voordat ik er echt km's mee ga maken (hij moet van WOB naar huis = 400 km). Maar nu heb ik hier maar beperkt gereedschap en staat hij buiten. Is dit goed te doen?

larsje 22-03-2010 20:35

Zo! vandaag de auto opgehaald in Leipzig met een 5daags kenteken :D

Heb helaas geen fotocamera hier, en mn telefoon camera is deaud.

Maar hij rijd goed! 170 al even aangetikt op de teller (autobahn).
De distri heeft de vorige eigenaar nog vlak vantevoren nagespannen, hij wist niet hoeveel km hij erop heeft, maar hij zag er nog goed uit volgens hem (is automonteur bij vw garage).

Bij de verplichte tussenstop bij de mac, alle deuren dicht, controleren of de achterklep dicht zit.. kreeg ik de achterklep niet meer open...
blijk ik centrale vergrendeling te hebben.
En er zitten van binnen uit verstelbare spiegels op!

Hij rijd prima, en heb er al 200 km op gezet vanavond!
Zal morgen es kijken of ik iemand vind met een fatsoenlijke camera (op zn telefoon)

GRTZ!

De Pul 22-03-2010 20:36

:thumbup:

larsje 22-03-2010 23:09

als je dit dan ziet.... OMG

larsje 22-03-2010 23:11

en een zonder schuifdak hemel ombouwen naar schuifdak? mogelijk?

Markcl 22-03-2010 23:40

mooie rooie jetta! :thumbup:

RubenD 22-03-2010 23:47

De vorm van de hemel is totaal anders door het dakje, dus die ombouw van zonder naar met gaat niet echt wat worden.

Dakhemel ligt denk ik 4cm lager in een schuifdak Golf/Jetta.
In ieder geval aan de voorzijde, waar het dakje zit.

Maar welke studie volg je, aangezien je stage loopt in WOB?

In welk huis zit je? Ik heb er ook een half jaar gezeten, erg gezellig met z'n allen. De inwoners zijn echter klote (niks aan).

larsje 23-03-2010 06:43

Ik studeer HTS-Autotechniek in Arnhem,
En woon nu in Sandkamp.

RubenD 23-03-2010 22:37

Ah, dan ben je niet de enige HTS-er hier.

Heb ik ook gestudeerd. Ik zou na mijn stage ook direct gaan afstuderen bij VW. van Son heeft hier helaas voor mij het een en ander om zeep geholpen. Dus dat afstuderen (had twee factures dus kon zelfs kiezen!) is niet doorgegaan.

Gelukkig heeft hij nu een andere functie binnen de HTS.

Sandkamp, zit je bij Schreinecke (Schweinecke)? Zo ja, loopt die vader van z'n vrouw er ook nog steeds rond? Die met de hersenbloeding, arme man.

Waar loop je precies stage? Als je nog met Nederlanders bier wilt drinken zou je eens contact moeten leggen met OakgreenVR6 die komt regelmatig in WOB.

Ik zit er af en toe nog wel eens over te denken om in WOB te solliciteren...

larsje 23-03-2010 22:42

Quote:
Originally Posted by RubenD
Ah, dan ben je niet de enige HTS-er hier.

Heb ik ook gestudeerd. Ik zou na mijn stage ook direct gaan afstuderen bij VW. van Son heeft hier helaas voor mij het een en ander om zeep geholpen. Dus dat afstuderen (had twee factures dus kon zelfs kiezen!) is niet doorgegaan.

Gelukkig heeft hij nu een andere functie binnen de HTS.

Sandkamp, zit je bij Schreinecke (Schweinecke)? Zo ja, loopt die vader van z'n vrouw er ook nog steeds rond? Die met de hersenbloeding, arme man.

Waar loop je precies stage? Als je nog met Nederlanders bier wilt drinken zou je eens contact moeten leggen met OakgreenVR6 die komt regelmatig in WOB.

Ik zit er af en toe nog wel eens over te denken om in WOB te solliciteren...

Haha, van son is nu coordinator van de buitenlandse stagaires (mij dus).
Tot nu toe alles prima hierzo! Het gaat hier op een speciale manier zo te zeggen.
Ik zit inderdaad bij Schreinecke, alleen loopt hier geen man met hersenbloeding rond. (zal dan helaas wel niet meer hier zijn)

Gamble 23-03-2010 23:29

Quote:
Originally Posted by RubenD
HTS verhaal

Van Son

WOB verhaal.

Staat die beruchte man nou ook al op een forum? Het schijnt dat hij wel dingen verpest voor meer mensen op school. Vooral vroeger toen hij nog wat te zeggen had over alle stages. Zo ook bij mijn vorige, recentelijk afgestudeerde stagebegeleider.

Lars, hoeveel heeft je kanon eigenlijk gelopen? Ik heb het je over msn al 100 keer gevraagd, maar volgens mij durf je het niet te zeggen :tongue: . Kom nou gewoon naar de STKD met dat ding. Ff de Duiven McDrive test doen.

larsje 26-03-2010 15:52

HMMM... mn kofferklep gaat niet open.. met de centrale vergrendeling erop niet en eraf ook niet..

Iemand een idee?? De "slot knop" zit erg losjes wel..

En weet iemand of en zoja waar ik reserveonderdelen kan krijgen voor koni schroefsets? (stelringen bijv.)

larsje 26-03-2010 15:52

ohja botje, hij heeft 193 miljoen miljard km eropstaan :D

Gamble 03-04-2010 20:38

Ik had ook niet minder verwacht.. :tongue:

Wat hoorde ik nou? Start ie maar half?

larsje 05-04-2010 22:10

hij start anderhalf kerel :D

alleen soms duurt het wat langer voordat hij dat doet.. paar keer pompen en dan gaat ie :D

Nu alweer een ruime week zonder kenteken op de jetta :(
Volgende week maandag hopelijk weer een kenteken, en dan over 2 weekjes naar NL met dat ding!

De kofferbak gaat ook weer open trouwens!
het slot was kapot (drukslot) en de klep ging alleen nog maar open dmv de CV.
Mocht het niet zijn dat de luchtservo van de CV voor de achterklep maar met 1 schroefje (ipv 2) vast zat.
Hierdoor draaide dus de servo, ipv dat het slot ontgrendeld werd.
Schroefje in de servo erbij en klaar is kees :D

Deze week een paar kentekenverlichting-lampkapjes halen en een nieuw slot (krijg ik wel een nieuwe sleutel apart voor t slot maar die heb ik toch alleen nodig in noodgevallen, voor als de cv t niet doet en ik in de achterbak moet zijn. Deze hoeft dus niet aan mn sleutelbos).

Ben benieuwd wat de apk ervan zegt!

larsje 06-04-2010 22:33

Even een to-do lijstje gemaakt.
Is nog niet compleet, maar wel een inschatting van het werk wat er nog aan zit.

- Slotje achterklep vervangen
- Kenteken lamp-kapjes vervangen
- Nieuwe schuifdak bies
- Chrome bies voor- en achterruit vervangen
- Ruitenwisserarmen spuiten
- Jetta grille en lampen monteren
- Dakgootrubber vervangen of verven (kan dat? Zoja waarmee?)
- Uitlaat delen vervangen (kat weg & einddemper)
- Trekhaak netjes zwart spuiten
- Deurgrepen zwart maken (kan dat? Zoja waamee?)
- Chrome deurgreepkapjes polijsten
- Lak polijsten
- Sterretje in voorruit fixen
- Teledials bandjes geven en onder de auto schroeven
- Roest achterklep bijwerken & bijspuiten
- Roest voorspatbord bijwerken
- Roest antennegat bijwerken
- Verlagen
- Audio kopen & inbouwen
- Hemel netjes maken (opnieuw bekleden?)

Ook nog een paar vraagjes:

1. kun je het rubber in de dakgoot verven (zoja, waarmee?) of is het makkelijker (en goedkoper) deze compleet te vervangen?

2. Kun je de deurgrepen verven? (zoja, waarmee? heb nog bumperspray liggen, maar geeft dit niet af?)

3.
Kun je de hemel opnieuw bekleden (plastic hemel)?
dus het huidige plastic van de schaal aftrekken en het met een stof of een kunstleer bekleden

4. Onder de voorruit, op het dash zitten een stuk of 8 gaten, het lijken wel bevestigingsgaten.. Waarvoor zijn deze gaten?

larsje 08-04-2010 16:58

Ondertussen ook het lek in de uitlaat gevonden!

Zonet even de auto gestart *voorlopig het enige wat ik er echt mee kan* en eronder gekeken, er pruttelde gewoon water uit de uitlaat ergens in t midden!!

er zit een soort van dubbele klem, hierlangs lekt hij. Is deze origineel?? (die klem)
Hij zit ter hoogte van de voorstoelen ongeveer..

Verder als ik de auto start, dan moet ik een flinke dot gas bijgeven...dan start hij wel, maar dan loopt hij heel onregelmatig. Na een paar keer gasgeven is dit voorbij. Iemand een idee?

All times are GMT +1. The time now is 11:31.