Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Jettaracing's variant Mk3 part II (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=66780)

jettaracing 28-02-2010 18:59

Jettaracing's variant Mk3 part II

Hier ook maar even voorstellen ,de nieuwe aanwinst van de familie , na verkoop van de jetta , de Variant II :thumbup:

Ik ga nu zelf in de zwarte TDI rijden ,en voor de Thea en de kids wilde ik graag een 2e variant erbij en dan een benzine model .

De vrouw had een paar kleine eisen , het moest weer een station worden ,en er moest eigenlijk airco opzitten ....... ;)
En het liefst niet groen of rood :rolleyes:

Na lang zoeken hebben we dan toch één gevonden die ons beiden naar de zin is , en wel dit exemplaar ! (en ook nog een groene..... :tongue: )

Een '96 er Variant 1,6 74 Kw model , in de 'sportieve' Atlanta sport uitvoering !(100 Pk)

Bij aankoop had deze auto al een paar leuke optie's /extra's
- 17 inch Ronal velgen
- Tec schroefset
- Climatronic !!
- nette staat van de lak ,en weinig tot geen beschadigingen/krasjes
- Net interieur , met origineel zwart/rood leren stuur !

Goede onderhoudshistorie en een bak rekeningen erbij ,dus hier kunnen we weer een aantal jaren mee voorruit !

En natuurlijk een paar foto's !

Wat er inmiddels al aan is gedaan ;

- Stoel opgevuld met schuim
- Radio ingebouwd
- klapsleutel cv afstandsbediening ingebouwd
- gewassen

Wat er nog aan moet gebeuren ;

- poetsen :tongue:
- nieuwe achterband (Dunlop) zit nog 1 toyo om die is wat minder
- rijden !

Domi 28-02-2010 19:01

Kijk, Daar was ie al.

Mooie wagen!!!!

knedel16vweber 28-02-2010 19:04

nette vari inderdaad!

Ebut 28-02-2010 19:09

Nette bak!

De Pul 28-02-2010 19:18

mooi wagentje:thumbup:
vind de wielen alleen een beetje saai;)

Jetta MaNiA 28-02-2010 19:46

Daar was ie al! Nette kar Wytze!

Jouw lijstenset is wel mooi zwart:D

Nu weet ik het zeker, ik wil ook spatlappen:D

jettaracing 28-02-2010 21:18

Lijstenset was niet zwart hoor ! maar mequiars doet wonderen :thumbup:

Velgen worden nog wel opnieuw gespoten ,de vorige eigenaar was wel een beetje vriend met de stoeprand hier en daar :shake:
Vind het zelf wel een leuk wiel ,en de vrouw ook ,dus die blijven eerst mooi zitten ;)

Embleemloze grille ligt inmiddels ook al klaar (gebracht door m'n zwager :thumbup: ) en zal deze week worden gespoten .

Achterembleem nog even zwart , dan lijkt t ook weer heel wat :cool: .

Kwa rijden valt zo'n 1,6 met 100 pk niet eens tegen , wil nog wel best van z'n plek , schijnen ook nog best zuinig te zijn .

jetta mk1 '82 28-02-2010 22:01

nette aanwinst!

Alberto 28-02-2010 22:09

Quote:
Originally Posted by jettaracing

Embleemloze grille ligt inmiddels ook al klaar (gebracht door m'n zwager :thumbup: ) en zal deze week worden gespoten .

Achterembleem nog even zwart , dan lijkt t ook weer heel wat :cool: .

:screwy: ...

nette auto , die smart lappen staan hem goed
de trent voor 2010 , groene auto met spatlappen :thumbup: :D

jettaracing 28-02-2010 22:11

Quote:
Originally Posted by Alberto
:screwy: ...

nette auto , die smart lappen staan hem goed
de trent voor 2010 , groene auto met spatlappen :thumbup: :D

:tongue: , noemen we de 'jettaracing touch'

Alberto 28-02-2010 22:14

Quote:
Originally Posted by jettaracing
:tongue: , noemen we de 'jettaracing touch'

ehhh ff naam veranderen in GolfvariantRacing :D

oke Wytze , maar spuit die orgineele ook ff mee dan , staat hem zo goed
z'n mooi rond matt zwart logo in dat mooie groen ...

LuNaTiK 28-02-2010 22:29

Knappe auto Wytze!
De oude eigenaar zal hem na deze paar dagen niet zo snel meer herkennen... maar dat waren we wel van jou gewend!

Mister Cool 28-02-2010 22:44

Ziet er al heel keurig uit zo! Vind alleen dat stuur afgrijselijk :D

jettaracing 28-02-2010 22:50

Quote:
Originally Posted by Mister Cool
Ziet er al heel keurig uit zo! Vind alleen dat stuur afgrijselijk :D

:D , is ook iid wel een beetje opzichtig ,maar was toen een dure optie!!

sdi-tje 01-03-2010 06:57

mooi kleurke wytse
mooie auto

vw roadwarrior 04-03-2010 06:21

Mooie familie wagen idd!

vdWal. 04-03-2010 07:03

nette wagen!

smeerpeer 04-03-2010 09:03

Weer een gave vari erbij! Gefeli met je aanwinst.

jettaracing 04-03-2010 22:00

Zo dan! bedankt voor de positieve reacties !,zo nu en dan alweer een beetje beziggeweest met de vari , en heb een paar kleine dingen gedaan ;
-schakelmechanisme gesmeerd , je wil niet weten wat een verschil dat geeft , zo soepel schakeld hij nu!
- uitlaat (tijdelijk) gelast ,want er komt volgende week een nieuwe achterdemper onder (deze rammelt soms ook)
- Embleemloze grille gespoten , komt er morgen in .
- een beugel voor de aanhangwagen gemonteerd (voor de breekkabel) trekhaak netjes matzwart gespoten .

Voor de rest gaat het prima met de auto .

In de planning staat nog , de uitlaat dus ,en het spuiten van de velgen ,en het monteren van 1 nieuwe band achter .
Nu hebben de velgen geen haast ,maar ik wil ze wel graag weer netjes hebben ,want met stoeprand schade erger ik me ook wel wat aan :tongue:

foto's van de grille volgen :thumbup:

Lennart 04-03-2010 22:10

Krease wein Wytze! :)

Mister Cool 04-03-2010 22:17

Toch al lekker bezig geweest, de kleine dingen maken vaak groot verschil :thumbup:

jettaracing 06-03-2010 22:13

Grille zit er inmiddels ook al in , ben nog zoekende om een ander voorspoiler , deze is wat te origineel :tongue:

:thumbup:

Jettameister 11-03-2010 23:31

heel mooi friese-jetta vriend !
denk dat wij ook maar eens aan de vari moeten gaan doen.. :D ;)

Mister Cool 11-03-2010 23:34

Staat netjes wytse! :thumbup:

jettaracing 18-03-2010 22:33

Zo! Vandaag een vrije dag gehad , en kon ik eindelijk met de groene bezig !!!

Mooi weertje erbij ,dus ik ben lekker aan de slag geweest !

Ik heb eerst de velgen onder de auto weggehaald ,de banden losgedrukt van de velg en eerst maar eens de stoeprandschade eruit geschuurd .
Want dat was zeker wel nodig , want de vorige eigenaar(s) hebben wel enkele meters stoeprand meegenomen :shake:

Toen afgeplakt , in de primer , weer licht geschuurd en gespoten , met velgen zilver .
Zodra er van t zomer de velgen van de zwarte er onder komen gaan ze nog een keer in de autolak (2k) .
Het lijkt iig nu stukker netter met een set mooie schadevrije velgen !

Ook zijn de remtrommels en remklauwen netjes zijdeglanszwart gespoten , want deze waren nog in ongespoten staat .

En ook nog tijd gevonden om de auto eens goed in de Mequiars te zetten , en hetgeen me opviel was ,dat de lak van de auto nog in erg mooie staat is!

Eigenlijk bijna geen deukjes en krasjes , dus daar ben ik best blij mee :thumbup:

Heb nog even een paar foto's gemaakt op de namiddag :cool:

:)

De Pul 18-03-2010 22:45

echt een mooi strak ding:thumbup:

Gijs 18-03-2010 22:56

Erg mooie auto Wytse! Alleen dat stuur is, buiten dat het vroeger een erg dure optie was, erg.. mja.. lelijk :tongue:

Is trouwens zo'n 1.6 motor een small-block? Aparte inlaat..!? Lijkt op de amerikaanse 2.0 8v motoren.

smeerpeer 18-03-2010 23:03

Tering wat een strakke bak! Ben wel een beetje jaloers ;)

Johan-dtc 19-03-2010 00:40

idd ook weer een dikke variant, super zo
en precies, spatlappen wordt de nieuwe trend volgens mij, ik wil ze ook :D

mocht je vrouw de schroefset beu zijn, pm mij dan maar ;)

jettaracing 19-03-2010 09:37

@ gijs , ja het stuur ...........ik ben het met je eens ,het is wel erg opzichtig :rolleyes:

En zo'n motor , er zit volgens mij wel een bak achter van een 'bigblock' , het is volgens mij een hele andere motor , ook omdat er zo'n speciale crossflow kop op zit , net zoiets als de 2 liter's , en ze persen er 100 pk's uit :thumbup:

@ Goed poetsen ,dat scheeld ook de helft hoor , dan lijkt een auto vaak ook weer heel netjes , nu heb ik ook de mazzel dat deze variant door de vorige eigenaar(s) best wel goed is onderhouden kwa lakwerk .

@ J.L. tuning , Spatlappen zijn De nieuwe trend voor 2010!

Schroefset blijft mooi zitten hoor , de vrouw is er dik tevreden mee zo :thumbup:

Er zit trouwens onder de groene een Tec set onder , en onder de zwarte vari een V maxx , maar volgens mij zijn ze exact hetzelfde ,zelfs de stelringen van de voorpoten zijn gelijk kwa dikte , en de nummer op de achterschokdempers zijn zelfs gelijk!
En ik heb bij beide sets de originele aankoopbon ,en ze zijn echt als een verschillend merk verkocht .

Het rijd iig wel erg goed voor zo'n goedkopere set , niet te stug , maar ook geen last van aanlopen in de wielkasten .

Alberto 19-03-2010 18:33

ehhh wat gebeurt er met die Recaro's ........daar links in de hoek

jettaracing 19-03-2010 18:36

Quote:
ehhh wat gebeurt er met die Recaro's ........daar links in de hoek

recaro's

:thumbup:

Alberto 19-03-2010 22:56

heb nog wel een mooi stuur liggen ....met nieuw leer en rood stiksel ;) ...

jettaracing 28-03-2010 14:15

Quote:
heb nog wel een mooi stuur liggen ....met nieuw leer en rood stiksel ;) ...

daar kunnen we het nog wel eens over hebben Alberto ;)

Gisteren is al wel de vento lip binnen gekomen , bedankt VWjean!

Natuurlijk paste dat voor geen meter , want een ventobumper is langer dan die van een golf ,en de bevestigingsnokjes komen ook niet overeen ,maar daar wist ik van .

Maar na een uurtje knippen, slijpen, passen en meten zit hij er toch netjes onder vind ik :thumbup:

Vooral van de zijkant bekeken vind ik het mooier staan dan de smalle cl lip .

En ja, die luchthappers in de bumpers zaten er al in toen ik de auto kocht , dezelfde als in de zwarte variant ;)

Ebut 28-03-2010 14:39

Netjes :cool:

jettaracing 28-03-2010 20:20

;)

vdWal. 28-03-2010 20:23

netjes man staat er glimmend bij

jettaracing 04-04-2010 22:21

Dit weekend nog even beziggeweest ,de vrouw wilde toch graag weer wat audio in de auto ,dus heb ik de versterker er weer ingebouwd samen met het subkistje , met dank aan www.emperor-audio.nl voor de snelle levering van de bekabelingset :thumbup:

nog maar even gewassen :tongue:

En vanavond de knipperlichten gewijzigd , ben bijna een half uurtje beziggeweest om de oranje glazen eruit te dremelen /breken /boren ...........maar heb dan nu een set witteknippers in dezelfde 'matte' stijl als de koplampen !
Een setje fittingen erin gemaakt voor de stadslichten :thumbup:

Ben ik eindelijk van die 'matte oranje gloed' af die in die originele knippers zit (ja dat hoort origineel wel zo ,maar ik hou nu eenmaal niet van oranje in de voorkant :tongue: )

Jetta Fireandic 05-04-2010 09:46

Ziet er netjes uit Wytze! :thumbup:

Jettameister 05-04-2010 19:51

leuk detail !

All times are GMT +1. The time now is 08:26.