![]() |
Svennie's rode Golf 1 1.5 automaat!
Ik zal bij deze ook maar eens onze laatste aanwinst tonen.
Mijn vriendin en ik hadden eerst een mexicobeige Golf 1 1.5 automaat, maar omdat deze motorschade had, hebben we deze verkocht. Dit was hem. ![]() ![]() Toen zijn we even naar een Vr6 gaan kijken,maar die was hartstikke gaar. En toen maar meteen weer terug gaan kijken voor een Golf 1. Vind dat toch wat leuker eerlijk gezegd. En toen hebben we een nette gevonden. Ook weer een 1.5 automaat. We wilden namelijk geen 1.1. Auto is echt keihard, heeft alleen een 5tal kleine roestplekjes die uiteraard nog bijgewerkt gaan worden. De auto is in het verleden een keer overgespoten in de originele kleur, maar dat is niet erg netjes gedaan. Hij was bij aankoop helemaal Gti uitgevoerd op de motor na :rolleyes: Zo was hij bij aankoop ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Lekker weinig gelopen ![]() Maar aangezien het geen echte Gti is, heb ik besloten om alles eraf te halen wat er niet op hoort en alles wat er wel op hoort weer terug te zetten. Embleem gewisseld ![]() ![]() Achterklepveer was gammel. Dus ook maar vervangen ![]() Wielkastranden, a-stijl kappen eraf. En meteen andere velgen geprobeerd. ![]() Embleemloze grille eruit en originele erin ![]() Achterkleprubber was helemaal weggerot. ![]() Dus nieuwe erin ![]() Tankdop vervangen en meteen de sticker erachter ook vervangen ![]() ![]() Aangezien ik de wielkastranden eraf gehaald had, moest er natuurlijk weer wat voor terug komen. Originele halve uiteraard. ![]() ![]() |
Leuke aanwinst!
Ben benieuwd wanneer ik hem spot hier in de buurt :tongue: Heb je tijdje terug wel zien rijden in je mk3 :thumbup: |
Ik heb trouwens wel nog een vraag.
Ik heb bij mijn raamrubbers in de deuren op 2 plaatsen een open stukje. Zie foto: ![]() Ik weet dat als je chrome randjes hebt, je daar van die chrome verbindingsstukken tussenkan zetten. Maar hoe zit bij zwarte? Er zitten namelijk ook geen metalen strips in de rubbers. De rubbers zijn dus aan de buitenkant en de binnekant een stukje open. Wat moet hier tussen? Of heb ik soms de verkeerde rubbers erin zitten? |
Quote:
Mijn Mk3 rijd ik dagelijks in en mijn vriendin rijdt iedere dag met de Mk1 naar het werk. Die moet dus vaker te spotten zijn |
Zijn door weersinvloeden korter geworden of destijds te klein gemonteerd.
Hier zitten geen passtukjes bij op een Golf 1. Je kunt nieuwe rubbers krijgen en deze op maat inkorten. Voor montage iets langer houden , paar mm. |
welkom hier
mooie auto`s |
Quote:
Ok. Dank je. Dat wordt dus op zoek naar nieuwe rubbers. |
leuk dingetje,vond de gti-look ook niet verkeerd eigenlijk...
|
Quote:
Maar het dashboard zitten laten, dat is geen van 'n GTI maar het originele wat bij die uitvoering (C) hoort. Compliment dat je deze auto weer wil terug brengen in de originele staat, laat ook s.v.p. de originele staaltjes erop. Heb zelf ook een rode 3 drs. Golf 1 (CL) met anderhalve liter motor + automatic. |
Bedankt voor de reacties :)
Mij hij blijft niet helemaal origineel. In het voorjaar komt eingelijk alles wat ik van de beige overhad onder deze. Dus de schroefset, de uitlaat (supersprint dempervervanger en Gillet Powersound einddemper). Zwarte stalen bumpers. Velgen ben ik nog mee bezig, maar weet niet of ik die op tijd klaar heb. 15" Atf met gepolijste randen. Het interieur ben ik nog niet helemaal over uit. Vind het wel bij de auto passen. Maar mijn schoonvader gaat misschien een nieuw interieur voor me maken. Zwart leer met rode biezen. Hij wilde dit interieur ontleden en opnieuw bekleden, maar dat vind ik zonde. Dit interieur is gewoon in topstaat, niet ingezakt en nergens versleten. Dus weet het nog niet helemaal. |
Hier weer een kleine update. Heb andere achterlichten geplaatst.
![]() ![]() En zo staat de Golf er momenteel bij. ![]() ![]() |
Leuk Golfje!
Zal m'n ogen open houden hier in de buurt, benieuwd of ik hem eens tegenkom. |
Waar heb je de achterlichten gekocht?
|
Quote:
Vast wel. Is onze daily. En mijn vriendin rijdt er dagelijks mee naar haar werk. |
Quote:
Zelf gespoten :thumbup: |
Nette wagen hoor!
|
Ook hier heb dan eindelijk de zomerwielen eronder.
Vind het zelf erg netjes staan. Komt nog een schroefsetje onder, dus hij komt nog wel wat lager te liggen :thumbup: ![]() ![]() ![]() ![]() |
staan em heel netjes die zomervelgen:D
|
mooie wielen alleen erg jammer van de achterlichten :shake:
en hij moet toch echt stukkie zakken.. ;) |
Gave wielen, wat zijn dat voor model/merk?
Staat super! |
Quote:
Het merk is ATF. Maten 7j x15 et 37. Verder weet ik alleen nog dat het uit Duitsland komt. En er horen eigenlijk nog deksels op, maar die zijn nog niet klaar en weet nog niet of ze erop komen. En ik heb er achter 1,5 cm spoorverbreders tussen. |
Damn! Nu heeft de motor weer kuren.
Toerenteller blijft af en toe heen en weer slaan en de auto begint dan te stotteren.... |
Zo, de auto loopt gelukkig weer fatsoenlijk.
Contactpuntjes, verdelerkap, rotor, bougiekabels en bobinekabel vervangen en hij loopt weer goed. Vandaag de auto even goed gepoetst. Hoop binnenkort de spoorverbreders binnen te hebben, dan kan de schroefset er tenminste onder. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hele mooie auto heb je daar !!
Goed dat je weer gekozen hebt voor een MK1 Hoop de auto snel te spotten. Gr Salocin (schinnen) |
Ik wordt helemaal gek!
Na dus een hele tijd te hebben liggen klooien met het probleem van het uitvallen en stotteren enzo, hebben we vandaag waarschijnlijk eindelijk het probleem gevonden. Maar voordat het zover, heb ik erg veel vervangen wat dus waarschijnlijk helemaal niet nodig was. Voetpakking carb (was wel nodig), benzineverdeler, benzinefilter, bougiekabels, bobinekabel, rotor, verdelerkap, condensator van de onsteking, contactpuntjes, alle benzineleidingen inclusief klemmen, puldown van de carb, vulhals (was ook zeker nodig). Nadat dat dus allemaal vevangen was, dacht ik dus dat het verholpen was. Testritjes gemaakt en hij bleef het goed doen. Mijn vrouw dus ermee laten rijden (gebuikt hem voor haar werk). En plotseling reed de auto niet harder als 15km per uur. Ze reed net de autoweg op en de vluchtstrook was afgelopen. :eek: Anwb laten komen en omdat het een automaat is kon hij hem niet slepen. Dus werd speciaal voor mijn vrouw de rechter rijstrook van de autoweg afgesloten zodat zij netjes verder naar de afrit kon hobbelen :D Volgens de Anwb meneer was het de benzinepomp die het begeven had. Die wilde ik dus vandaag vervangen. Dat gedaan, probleem nog hetzelfde. Een bekende gebeld, die even kwam kijken. Na het een en ander te hebben geprobeerd, kwamen dus erachter dat er niks mis was met de pomp. Weer vanalles proberen en toen zagen we ineens dat de onsteking aan de achterkant helemaal schoon was. Hij zei dat hij daar juist vuil hoort te zijn, omdat daar al het vuil blijft zitten en dat de onsteking waarschijnlijk was verdraaid. Hier dus aan aan het draaien gegaan en de bougiekabels anders gestoken en het lijkt of het probleem is verholpen. Auto blijft gewoon lopen en stottert vrijwel niet meer...... Geen idee hoe de onsteking heeft kunnen verdraaien.... Nu even kijken of het zo blijft en alles goed is nu en ik eindelijk van het probleem af ben. :thumbup: |
Je kan hem beter ombouwen naar een semi electronische ontsteking! Die zijn namelijk veel betrouwbaarder, en is een eenvoudig klusje om te monteren.
En scheelt weer in het brandstofverbruik! Leuk wagentje, schroefsetje al gemonteerd? |
Quote:
Daar was ik inderdaad ook aan aan het denken. Schroefset ligt nog steeds in de garage. Weet ook niet of ik die voor de winter nog ga monteren of daarna. Maar volgend jaar zit hij er zeker onder :D |
Zo, na al die tijd problemen te hebben gehad, loopt de Golf eindelijk weer.
Ik heb dus serieus sinds september vorig jaar niet meer fatsoenlijk met de Golf kunnen rijden. Steeds naar laten kijken zo even in de avonduren, maar mocht allemaal niet baten. Nu heeft een bekende hem opgehaald en er na gekeken en al dat gepruts in de avonduren heeft het alleen maar erger gemaakt. Hij heeft nu de hele carburateur en onsteking uit elkaar gehaald en opnieuw opgebouwd. Ook meteen alles fatsoenlijk afgesteld enzo. Hij is ook meteen gekeurd door hem, maar was in eerste instantie afgekeurd. De remkrachterverdeler bij de achteras lekte. Die is nu vervangen en ook maar meteen de distributieriem vervangen. Nu ben ik nog op mijn nieuwe dynamo aan het wachten. Als ik die binnen heb, kan ik die langs gaan brengen en kan ik eindelijk weer in de Golf rijden :thumbup: |
Ziet er goed uit, zeker als hij dadelijk op zn buik gaat
Echt gave wielen ziet er echt super uit :thumbup: |
De nieuwe dynamo heb ik van het weekend binnen gekregen. Bolku bedankt voor de service :thumbup:
Vandaag kunnen we de Golf weer ophalen en eindelijk weer rijden ermee. Komt goed uit, want het is heerlijk weer om even een stukje te touren :D Ik heb ook weer een ander setje velgen aangeschaft die waarschijnlijk onder de golf komen. Het is een setje Speedline velgen die door Volkswagen geleverd zijn. 3 delige look. Voorbeeldafbeelding is de set van Audi in 7j. De volkswagen uitvoering is 6,5j. |
Het was ook te mooi om waar te zijn....... :mad:
We zijn gister de Golf gaan ophalen in Venlo. Binnendoor korte stukjes reed hij super. Maar toen we de autoweg opreden en boven de 100 uitkwamen, begon hij weer te stotteren... We hebben het ongeveer tot Roermond volgehouden, zo'n 35 km. Toen was het weer einde oefening. We stonden eerst op de vluchtstrook stil, maar hebben het gelukkig nog gered om de afslag te halen en stonden bij St. Joost weer stil. De golf staat dus weer bij de garage en er wordt weer naar gekeken. Blijkbaar ontregelt de ontsteking zichzelf. De contactpuntjes stonden niet meer goed, terwijl toen we vertrokken ze wel goed stonden. Dus toch maar eens een andere onsteking erop proberen. Hopelijk hebben we hem voor het weekend weer terug. |
YESSSSSSSSSSSS!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hij is gemaakt!! Nadat hij dus de laatste keer terug naar de garage is gegaan, is er een andere onsteking op gekomen en het probleem is opgelost. Het was dus van begin af aan de onsteking. Hebben al weer aardig wat kilometers gemaakt met het lekkere weer de afgelopen dagen. Ben echt blij. |
Jammer van de achterlichten. Die raamrubbers heb ik ook zo. Je moet nog een voor lip heb jong ;0. Ik wil misschien je velgen overnemen als ik mijn ATSjes verkocht krijg.
succes ermee. |
Quote:
Inmiddels zitten de originele achterlichten er weer in :thumbup: En een lip zit er toch onder? De velgen liggen er nog, dus als je de jouwe verkocht hebt, hoor ik het wel. |
Deze kan gesloten worden. De auto is verkocht!
|
All times are GMT +1. The time now is 12:49. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.