![]() |
Roadie's auto's
Hier het relaas van de 20vt golf 2 ombouw
In den beginne. Torretje ![]() ![]() ![]() Nieuw stuurtje ![]() de club stikker op de g60 geplakt. ![]() Daarna het qsp stuur met alu naaf en snap off systeem geplaatst. ![]() En toen ff poosje met de motorruimte bezig geweest. Voorbumper/koplampen/slotplaat/knipperlichten/verstralers/bobine /intercooler/radiateur/bougiekabels/computer/retourslang/accu/ruitensproeierreservoir /koelvloeistofreservoir/beerpootbrug/paravanbak/grill/booskijker/luchtfilterbak gedemonteerd. Tevens koelvloeistof eraf laten lopen en alle stekkers eraf gehaald. Resultaat tot nu toe. G60 motor is er inmiddels alweer enige tijd uit. We kwamen erachter dat de wagen kopschade had gehad die slecht gerepareerd was. Dus hebben het 1 en ander weggeflext en opnieuw gelast. Vervolgens weer gekit en opnieuw gespoten. ![]() Gisteren de intercooler en wat andere delen met motorreiniger afgespoten,en de intercooler en radiateur zwart gespoten. Beide achterste motorsteunen zijn gedemonteerd,en 2 nieuwe van vibratechs zijn in bestelling. Alvast 1 van Luuk mogen passen. ![]() ![]() Vibratecht motorsteun. ![]() Verder ander niet gespoten stuurbekrachtigingsoliereservoir Voorste subframe gereinigd,geschuurd en gespoten. Vatje van abs systeem had de vorige eigenaar zwart gespoten. En dat bladderde af,dus van hele vatje verf afgehaald. ![]() ![]() ![]() Tevens gisteren de 2 vibratechnics motorsteunen binnengekregen. ![]() ![]() Motorkabelboom naar binnen gewurgd,en bezig geweest met aansluiten zekeringkast. Nieuwe motorsteunen gemonteerd,tevens bestuurderskant geschuurd,in de primer gespoten en in kleur gespoten. Foto's zeggen meer dan woorden. Geschuurd ![]() In de primer. ![]() In kleur. ![]() Hoop motorbedrading. ![]() Motorsteunen gemonteerd. ![]() ![]() Update.. Motorsteun van sls binnen. ![]() ![]() En vandaag hebben we dit gedaan. ![]() Spal ventilator is binnen ![]() ![]() |
Mooi project!! Blijf het zeker volgen :thumbup:
|
mooi werk kerel, ben benieuwd
|
inderdaad erg moooi ! blijf hem ook zeker volgen. Al een goede start gemaakt zo te zien :thumbup:
|
Goed bezig!
Gaat lekker op weg zo. Groet, Gerrit |
Kijk, dat is geen half werk !!
Misschien dat ik het gemist heb, maar word dit je "sprinter/racer", of heb je daar die andere mk2 voor ?? Groeten, Fred |
ziet er goed uit. En jd grafiek ook altijd goed. De pk's kan ik lezen koppel net niet. Wat is er allemaal aan gedaan! Welke motorcode is't ik heb aum met jd chip 225.6pk 348.5nm. Alleen is mijn auto niet zo licht als een golf 2. Jij heb meer vermogen en minder gewicht dat gaat straks goed van z'n plek. Succes met de verdere opbouw. Gr andy
|
Quote:
364,8 nm zie ik staan goed bezig verder dit wil straks wel lekker vooruit :thumbup: |
@ roy 16vt. Jij heb betere ogen als mij. Gaat zeker goed vooruit denk ik. p.s zo'n stuur zoek ik nog voor in de polo. Weet jij goede adressen gr andy
|
mooi project, deze zal wel vliegen alst ie klaar is :)
|
Quote:
of helderder beeld ;) |
Quote:
Staat er idd niet bij. Verhaal is als volgt. De 16v met webers was mijn sprint/race auto,de g60 mijn dagenlijkse auto. De g60 zat een rallye recaro interieur in,en de kofferbak zat vol met audio. Hoe vervoer ik nu mijn boodschappen etc.. :redface: Met de werkkleren aan op de rally recaro's vond ik ook niet zo'n goed idee. En als ik wat groters moest vervoeren paste ook niet in de g60. + Het feit dat ik zuinig was op de g60,dus apperaat werd 1 keer in de week gewassen. Is dus elke zondag 2 auto's wassen. Komt bij dat de g60 een verbruik had van 1op 8. Werd ik ook niet echt vrolijk van. Andere verhaal. De 16v met webers is een leuke auto,heb er erg veel plezeir mee gehad. Maar op de hedendaagse sprint kom je niet echt meer mee met 160 pk.. En de webers hadden erg veellast van de warmte afgelopen edities in drachten,zandvoort en weert,alle 3 dagen boven de 30 graden. Werd er dus een beetje zat van. Komt bij dat ik vanaf Drachten terug reed en onderweg een stoplicht tegenkwam. Ff een oefenrun gemaakt. Mijn vriendin die achter me reed met haar seat ibiza diesel(130 pk 6 bak) trok het sprintje met mij mee. 1ste en 2de versnelling ging lekker,in de 3de versnelling kwam de seat opeens hard dichterbij,in de 4de zat de seat opeens naast mij en in de 5de ging ze me hard voorbij... En dan zit ik in een gestripte golf 2 met een pokke herrie aan boord van de dubbele carberateurs.. :confused: Na ff nadenken tot het volgende gekomen. 1 project auto,een nieuwe motor en een nieuwe daily. g60 is leuk,maar heb er inmiddels 3 gehad dus werd tijd voor wat nieuws. 20v turbo dus. Voor de g60 gekozen omdat die al voorbereid is voor meer pk's dan de 16v. 0.a dikkere remmerij,subframe etc. En emt de oude keuring zit je dan gemakkenlijker met het vermogensplaatje aangezien een g60 standaard al 160 pk heeft. lang verhaal kort gemaakt. g60 met 20vt vervangt de 16v polo steilheck vervangt de g60 als daily Miste dus een gewone daily auto. Een gebruiks auto.. |
Quote:
Auq motor met jd chip |
Spal ventilator gemonteerd
![]() ![]() Tevens binnen de mocol oliekoeler aansluiting met thermostaat. ![]() |
Mooi project, gaa straks wel voorruit lijkt me! Leuk ook dat je er een topic van hebt aangemaakt.
Alleen de motorruimte is niet helemaal lekker gelukt ofwel?? |
Klopt,moet ik als het allemaal klaar is ff mee naar de spuiter.
|
vet ding hoor!
nogmaals bedankt voor de spullen :thumbup: |
leuk project:thumbup:
|
Ja, daar heb je inderdaad gelijk in Miquel.
Een daily moet je sowieso hebben voor alle boodschappen en andere meug. En zo'n 20VT gaat straks zeker als de spreekwoordelijke brandweer ! Succes met bouwen !!! Groeten Fred |
mooi project zover!
|
ziet er erg netjes uit en leuke plannen allemaal ga zo door !!
|
Complete auto staat te koop.
Dit incl motor. Gaat dus om een 91er golf 2 g60 carros met de volgende dingen. Dus met g60 remmerij,abs,g60 bumpers,g60 verbreding,stuurbekrachtiging,cv op lucht,plakraam. Corrado daschboard cockpit met grijze tellerplaten elec ramen elec open dak Elec spiegels alarm systeem Schroefset lederen deur/zijpanelen rood/witte heldere achterichten Heldere knipperlihten Remus einddemper 9 j brock b2 et15 velgen Sichlachrome glas halfstrakke achterklep met starlet dakspoiler van binnen te openen. etc etc Motor auq 20vturbo met 250 pk(vermogensrapport aanwezig. Kabelboom voor corrado/golf 2 gebruik(plug en play) kabelgeshcakelde g60 versnellingsbak 76 mm downpipe open luchtfilter met simota carbon afdekkap ralley golf intercooler Grote golf 2 g60 radiateur. prijs voor dit alles 5500 euro |
Jammer Miguel! :(
Wat is de reden voor de verkoop? Wat snellers in aantocht? |
Planwijzigingen.. :cool:
Bedoeling is iets leuks voor dagenlijks(alle opties,6 versnellingen,+200 pk) En voor het sprint en circuit werk een belastingvrije mk2 met een 16vkr motor.. Ingredienten voor de golf 2 heb ik al liggen. dikke buizen kr sachs koppeling afgedraaid vliegwiel verkort schakelsysteem kuipstoelen met 3 puntgordels Veerpootbruggen voor over en onder motor en achterin. Vibratechs bak en ahcterste motorsteun sls voorste motorsteun. spal ventilator vr6 radiateur met slangen g60 remtangen voor en achter Spaghetti 4-2-1 spruitstuk Remus uitlaatsysteem vanaf spruitstuk. qsp stuur met verlengde naaf en snap off olie/volt en ampere meter met houder. schroefset. |
De plannen klinken goed, hoop dat het allemaal in orde komt.
In ieder geval succes met de verkoop. :thumbup: |
Nieuwe daily gekocht als vervaning voor de g60.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Nice....!!!
|
idd een erg nette wage :cool:
|
Nette bak, Miquel!! Alleen zo snel mogelijk dat luchtfilter dumpen en een fatsoenlijke ervoor in de plaats zetten!!
|
wow, mooie bak man!
|
Voor zo'n daily hoef je je zeker niet te schamen! :D
Netjes! |
hee dat is de oude van henry! wist niet dat die te koop stond!
|
Quote:
Die heeft gisteren een honda civic type r opgehaald :screwy: |
Quote:
hij is inderdaad een honda man, heeft wel de uitstap naar VW en seat gehad... |
Quote:
Pipercross geen goed merk dan? Meende dat dat wel goed was. :) Kan je trouwens bij jd een vermogensgrafiek opvragen? Weet jij vast wel. |
Grafiek is idd op te vragen, hopelijk heeft Jeroen of Martijn het wel opgeslagen?
Pipercross is wel een goed merk, maar zoals het filter nu zit, zuigt ie alleen maar warme lucht vanuit het motorruim naar binnen, liever de originele filterbox terugplaatsen en daar een goed vervangingsfilter inleggen(het ontwerp van de originele luchtfilterbox is bij de mk4/mk5/Leon enz eigenlijk enorm goed doordacht door de jongens van VAG...) of een BMC CDA plaatsen met een koude luchttoevoer slang! |
Vandaag de golf 1 opgehaald.
Hier ff wat specs. Origineel nederlandse 84er golf 1 gti Quartett set heldere koplampen witte knipperlichten witte achterlichten embleemloze enkele grill booskiker in kleur. Strak gemaakte achterklep enkele ruitenwisser Achteras met schijfremmen schroefset scirocco kanteldak wob pookknop momo stuur kuipstoelen brede 4 punt gordels dak bekleed met stof veerpootbrug over motor 1800 8v motor met afgedraaid vliegwiel spaghetti spruitstuk powerlifts sebring einddemper 16v antenne manta spiegels elec ramen cv op afstabdsbediening 17 inch velgen. Gelijk ff wat fotootjes gemaakt van beide auto's De golf 1 ![]() ![]() ![]() Leon ![]() ![]() ![]() |
Leuke setje auto's hoor ! die golf Mk1 vind ik ook wel wat hebben , zeker met dat kleurtje :thumbup:
|
mooiw wagens heb je gekocht man
komt die golf 1 uit rotterdam ? |
Nee komt niet uit rotterdam.
Grote dingen zullen er het eerste jaar niet aan veranderd worden. Eerst het huis maar op plek zien te krijgen. Wel een aantal kleine dingen in vooruitschiet. Nieuwe voorruit,zit barst in. Nieuwe achterraam,zitten krassen op. Spatbord bestuurderskant en achterklep worden opnieuw gespoten,plamuur werkt op. Remklauwen en platen achter de schijven ff een kleurtje geven. Andere achterlichten. Ruitensproeier van cabrio. Kruiskoplampen. Dikke lancia wisser Andere booskijker,die word er dan opgekit.ben ik die lelijke schroeven ook kwijt. Zwarte deurpanelen. Motorisch even een beurtje geven. Andere bougies en bougiekabels,benzinefilter,olie en oliefilter. Paar benzineslangen vervangen,die zijn poreus. Achterbank eruit,en vlakke bodem erin maken. Kofferbak openmechanisme kopen en monteren. Qsp stuur monteren met snap off systeem. Andere pedalen,traanplaat pedalen vind ik zelf erg lelijk. Plannen voor in de toekomst. 20vt motor erin. 6 punts rolkooi. Andere velgen. Stroeve schakelmechanisme. Stroeve veerpootbrug achterin. Porsche deurklinken. Misschien happich achterramen. Traanplaat vloermatten. x aantal meters monteren(heb nog diverse liggen). Miksschien zwarte voorraamkappen,ben ik nog niet over uit. En een 3 delige zender dakspoiler vond ik eerder altijd mooi,ben er nog niet over uit of hij bij deze auto staat. De Leon gaat in de komende weken naar jb autoservice in dieverbrug waar er nieuwe draagarmrubbers worden gemonteerd van een TT Draagarmrubers zijn dwars door midden,vreemd dat die zo door de keuring is gekomen. Tevens even bi de vw dealer langs om de reserve slutel goed te laten inlezen.Als ik hem nu ermee start loopt hij 2 seconden en valt die uit. |
All times are GMT +1. The time now is 07:49. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.