Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Fussee's vr6 vs. 8v (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=64487)

Mu!s 10-01-2010 12:18

Fussee's vr6 vs. 8v
 
Heej Mensen

Ik wil de voorremmen van mijn vr6 overbouwen op mijn 8v golfje(pf motor) met massieve schijven. Nu rest mij alleen een vraag...

Ik moet de fussee's geheel overzetten.. Maar hoe zit het dan met aandrijfassen? passen deze in de vr6 fussee's? of moet ik dan met naven gaan kloten en/ofaandrijfassen?

wie o wie kan me helpen:P
Groetjes!

Turbo-Variant 11-01-2010 13:51

Vertanding in de VR6 naaf is anders, dus dat gaat niet werken.

Je zou dan de buitenste vr6 homokineet op je golf 2 aandrijfas moeten plaatsen, dat gaat volgens mij wel.

RubenD 11-01-2010 22:35

Of het moment dat je VR6 fusee's gaat monteren moet je ook het Plus onderstel draagarmen en stuurstangen gaan monteren. Waardoor je spoorbreedte aan de voorzijde behoorlijk toe neemt.

Interessanter is het om late 16V op G60 fusees te monteren. Van een Corrado kan volgens mij ook. Dan hoef je alleen de fusee's te monteren.

Of je moet met adapters gaan werken, zoals dat ook wel bij de Mk1 gebeurd.

DÁ-BRT 12-01-2010 08:18

Ik ben het met Ruben eens. Op het moment dat je deze fusees plaatst klopt er geen klap meer van de stuur geometrie. Waardoor je gevaarlijk bocht gedrag kunt krijgen.









Mu!s 15-01-2010 19:29

de wielbasis voor wordt breder, begrijp ik, als ik het subframe+ fusse's, draagarmen, monteer? en als ik de achteras ook monteer? ik heb nml als 16v a-as eronder hangen.

Kan ik het vr6 subframe overzetten met mijn 8v pf motor er nog in? of kom ik in de war met de motorsteun achteraan? en moet ik dan ook het stuurhuis overzetten?

m.v.g Joost

DÁ-BRT 16-01-2010 17:18

Hoe ga je het doen met de velgen? Als het goed is heb je nu 4x100...

Als je alles voor ombouwd naar plus ophanging klopt de geometrie wel weer. (tenminste het is toch een mk3?

indewarre 16-01-2010 17:46

volgens mij een golf 2,


Kun je de wiellagers van een vr6 niet in je eigen fusee's zetten of zit hiet ook verschil in?

DÁ-BRT 16-01-2010 19:16

Dan weet ik niet of het verstandig is om een plus ophanging te monteren. Alleen als de wielbasis gelijk is aan die van de mk3 klopt de stuur geometrie.

Ik zal jullie niet meer lastig vallen met mijn bla bla hoor.... ;)

bivw 16vg60 16-01-2010 22:40

pak gewoon een setje mk2 g60 4x100 fusee,s of van een tornado g60 hebben net als vr6 280mm schijven
en past er zo op zonder plus onderstel :thumbup:

als je perse 5x100 wil dan een wiellager,wielnaaf en buitenste homokniete nodig van een vr6

lager past zo in je fusee de naaf ook en de buitenste homokniet past ook op je aandrijf as

let wel !!! de 280mm schijf van een vr6 past niet!!! valt te ver naar buiten

een 280mm 4x100 g60 schijf pakken en omboren naar 5x100
1gat komt over 1 zit namelijk al op diameter 100

succes met ombouw :thumbup:

Mu!s 17-01-2010 11:20

Dankjewel voor de info jongens,

ik heb nu een golf 2 dus.. volledig 1800 PF met massieve schijfjes.. maar wil graag naar 5x100. en heb een vr6 compleet staan... maar PLUS onderstel, dat houdt in; het vr6 onderstel dus?

moet ik het stuurhuis ook overzetten dan?
en de achteras kan blijven zitten? en Da-bart, ik vindt niet dat je ons lastig valt met blabla, je informatie is zeer bruikbaar!

indewarre 17-01-2010 11:59

op de achteras kun je zo de astappen overzetten en alles weer monteren is allemaal hetzelfde zorg wel ff dat je alle bouten ff vernieuwd die zijn imbus en gaan dol als je ze losdraaid geld voor de bouten in de remklauwhouder kosten nieuw orgineel een eurotje of 2 dit is dan uit de wereld

als je toch alles heb zou ik eens proberen om de klauwen van je vr 6 op de fusees van je auto te plaatsen de steekmaat van de klauwen is gelijk aan die van een g60 (heb ik net gemeten) de steekmaat van de 1.8 kon ik niet precies meten.

bivw 16vg60 17-01-2010 15:00

Quote:
Originally Posted by indewarre
op de achteras kun je zo de astappen overzetten en alles weer monteren is allemaal hetzelfde zorg wel ff dat je alle bouten ff vernieuwd die zijn imbus en gaan dol als je ze losdraaid geld voor de bouten in de remklauwhouder kosten nieuw orgineel een eurotje of 2 dit is dan uit de wereld

als je toch alles heb zou ik eens proberen om de klauwen van je vr 6 op de fusees van je auto te plaatsen de steekmaat van de klauwen is gelijk aan die van een g60 (heb ik net gemeten) de steekmaat van de 1.8 kon ik niet precies meten.



volgens my heeft een 1800 met massieve schijven vaste remklauw geleiders
dus deze zijn niet los te schroeven kijk maar is als je het wiel er af heb

stuurhuis kan je orgineel houden als je het ombouwd zoals ik heb beschreven

indewarre 17-01-2010 15:23

Quote:
Originally Posted by bivw 16vg60
volgens my heeft een 1800 met massieve schijven vaste remklauw geleiders
dus deze zijn niet los te schroeven kijk maar is als je het wiel er af heb

stuurhuis kan je orgineel houden als je het ombouwd zoals ik heb beschreven


volgens mij kun je die er zo afpakken maar ik heb nog niet zoveel ervaring met de golf 2 1,8 dit is wel men tweede golf 2 maar aan die eerste nooit zelf aan gesleuteld,

als ie perse 5*100 wil kan ie de de orginele naaf omboren, ik kan niet kijken op de lagers van een 280er set gelijk is aan die van zijn orgineel want ik heb een set 288er van een 2,9 en een jubi uitvoering

Johan-dtc 12-02-2011 16:26

Quote:
Originally Posted by bivw 16vg60


let wel !!! de 280mm schijf van een vr6 past niet!!! valt te ver naar buiten

een 280mm 4x100 g60 schijf pakken en omboren naar 5x100
1gat komt over 1 zit namelijk al op diameter 100

succes met ombouw :thumbup:


hoe bedoel je dat het te ver naar buiten valt, of is dit alleen voor toepassing op golf 2?

wasco 13-02-2011 14:33

Quote:
Originally Posted by J.L. tuning
hoe bedoel je dat het te ver naar buiten valt, of is dit alleen voor toepassing op golf 2?
\

hij bedoelt dat je remanker niet over je schijf past dan.

dit heb ik ook vaker gehoord.. een setje schijven van een golf 4 schijnt dan wel weer te passen..

wel appart overigens g60 en vr6 hebben de zelfde remklauwen(lucas,girling 54)

Johan-dtc 13-02-2011 21:42

als je de complete fusee's overzet heb je er toch geen last van of heb ik dat fout?

indewarre 13-02-2011 22:47

jl check ff je eigen topic je kunt fusees omzetten maar je als je groter wilt je homokineten wel aanpassen deze kosten op ebay.de 20 euries je onderstel hoef je niet te veranderen

ik rijd met vr6 sycro remmmerij onder een normaal onderstel een plus onderstel stelt geen f voor alleen de stabi stang is anders en de draagarmen zijn hol ipv bol

wegligging is geen probleem bijne niemand die me bijhoud in de bochten met een variant

DÁ-BRT 14-02-2011 08:06

Ik wil niet vervelend zijn, maar een golf 3 (variant) staat standaard al een stuk breder dan een Mk2 of Corrado. ;)

indewarre 14-02-2011 21:59

Quote:
Originally Posted by DÁ-BRT
Ik wil niet vervelend zijn, maar een golf 3 (variant) staat standaard al een stuk breder dan een Mk2 of Corrado. ;)


er is ook een ander topic waar jl ook vraagt naar de zelfde weg

dit gaat om een golf 3

de breedtes weet ik ook niet exact wat ik wel weet dat het allemaal over te zetten is de homokineten van de golf 2 passen toch op de assen van de golf 2

DÁ-BRT 15-02-2011 07:08

Nee, niet echt. Maar ik ben wel mijn Mk2 Jetta aan het ombouwen naar het plus onderstel waarbij ze aangeven dat hij dan een behoorlijk negatief camber krijgt als je de positie van de veerpoot lagers niet aanpast.

indewarre 16-02-2011 08:49

ik doelde op die andere topic van jl.

je kunt de fusee's toch in de draagarm en in de schokbreker krijgen en je kunt toch de homokineten omzetten of heb ik dat mis?

DÁ-BRT 16-02-2011 09:02

Ja, dat klopt, maar het is niet goed uit te lijnen onder een mk2, omdat de veerpoot lager positie boven nog te ver naar binnen staat.
Hierdoor een flink negatief camber. Je kan dat oplossen door de veerpoot aan te passen.

DÁ-BRT 16-02-2011 09:03

Oh ja en de fusee kogel vervangen. De aansluiting is verschillend tussen VR6 en G60.

indewarre 16-02-2011 12:49

dat van die uitlijning wist ik niet wat ik wel weet dat ik het plaatje van de fusee kogel iets heb obgeboort om em in mijn draagarm pas te krijgen. de draagarm van een normaal onderstel van een golf 3 is toch gelijk aan die van een golf 2 g60 of zit hier verschil in? wel jammer ik wil ook de 2 nog ombouwen naar vr6 remmerij

wat ik nog bedacht past de naaf met wiellager van een vr6 niet in de fusee van de g60? en krijg je dan de klauwen van de vr6 erop?

DÁ-BRT 16-02-2011 13:10

De golf 3 staat breder dan een mk2.

Nee, de optie met de naaf is al eerder besproken. De schijf heeft een andere ofset tussen aanlegvlak van de velg en remvlak. Hierdoor klopt de offset van de klauw niet.

wasco 16-02-2011 17:55

Quote:
Originally Posted by DÁ-BRT
De golf 3 staat breder dan een mk2.

Nee, de optie met de naaf is al eerder besproken. De schijf heeft een andere ofset tussen aanlegvlak van de velg en remvlak. Hierdoor klopt de offset van de klauw niet.



maar met het monteren van een golf 4schijf is dit verleden tijd toch? of enigste optie schijven van g60 boren?

DÁ-BRT 17-02-2011 09:00

Nu snap ik je PB.... ;)

Ik weet niet of er Golf 4 schijven zijn met de juiste ofset.

indewarre 17-02-2011 09:08

het kan soms ingewikkeld zijn ideeen van een ander :confused: :)


All times are GMT +1. The time now is 22:52.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.