Golf GLS 1.5 uit 1979!
Aangezien m'n GTS alweer ruim twee jaar geschorst is, m'n oude "liefde" (Citroën Berlingo 1.8 D600) een maandje of twee geleden verkocht is en ik motorrijden in de winter te koud vind, was ik al een tijdje op zoek naar een nieuw vervoersmiddel.
Volgens mij moet je tegenwoordig gewoon erg veel geluk hebben met wat je aantreft... óf snel tevreden zijn. Vanwege dat laatste heeft het bij mij waarschijnlijk wat langer geduurd, maar nu heb ik er dan dus eindelijk een Golf mk1 bij: Een Golf GLS 1.5 in de kleur "floridablau LA 5 A". Eerst maar eens wat foto's: Ik ben nu zelf de derde eigenaar. Degene die hem destijds nieuw gekocht heeft, heeft hem volgens mij van alle toenmalige opties laten voorzien: (Opsomming aankoopbon) - Vloermatten; - Blaupunkt radio Bonn CR Stereo - Blaupunkt boxen; - Spatlappen; - Trekhaak; - Rechter buitenspiegel; - Mistachterlicht; - ML-behandeling (zie foto motorruimte, :thumbup:). Verder is hij voorzien van: - Skai-lederen interieur; - Middenconsole met olietemperatuurmeter en klokje; - Dubbele tietentellers; - etc. Dit zijn waarschijnlijk de standaard opties bij een GLS uitvoering. Het is een 1500 cc met 4 versnellingen en loopt nog als een trein. Starten doet ie bij dit weer verrassend goed. Hij heeft nu ±212500 kilometer op de teller staan en is echt nog in superstaat. Hij heeft alleen wat roest aan de achterklep (zie foto, waarschijnlijk door de bevestiging van het retro zonnescherm...) en aan de onderkant van de achterdeuren. Verder geen roest aan de wielranden, achterasbevestiging, dorpels, voorschermen, bij de voorruit onder het rubber, etc. Het mooiste van dit alles is dat het ook nog een originele Nederlander is! Om even een indruk te geven hoe ik dit verhaal heb zitten typen...: "Zo trots als een aap met zeven lullen" :rolleyes: :D Oh ja, ook nog even een foto van de huidige staat en plaats van de GTS: Groeten, Ted. |
Mooie Golf, goeie kleur en gave luxaflex.
René (Tiefleger) |
Leuk! Dikker dan dit maakten ze'm vroeger niet :)
|
Top wagen :thumbup:
|
Cool Ted! :D Zo vind je ze niet heel veel meer. Ik moet 'm binnenkort maar eens komen bekijken ;)
|
vet vooral dat leren intrieur :)
heb ook een gls uit 81, bruin intrieur. en dat ding wil ook wel van z'n plek komen |
Die luxaflex zijn echt geniaal.
Erg mooie wagen, veel succes ermee. :thumbup: |
gave kar,kleur en luxaflex zijn echt heerlijk:thumbup:
|
Meesterlijk ding! :D
|
Gave kar :thumbup:
|
erig gaafe wagen en hij rijdt ook supper
nu kun je het op je gemak doen met die g.t.s :rolleyes: maar niet te op je gemak :D want daar heb ik ook allang niet meer in mogen/kunnen rijden :rolleyes: :D |
Mooi ding zeg!
Veel plezier ermee! ;) |
super, echt te gek!
zo iets moet ik ook ooit nog eens tegen komen... veel plezier dr van. mvg Mike |
Zo kom je ze niet vaak meer tegen!!! :eek: Succes ermee!!! :thumbup:
Grtz!!! |
Bedankt voor de leuke reacties!!!
Doet een mens goed, :)! |
Heel mooi, maar zal ook wel een leuke stuiver gekost hebben.
Super dat interieur en de Luxaflex natuurlijk. |
Deze heeft toch onlangs nog op Marktplaats gestaan voor een schappelijke prijs?/ is inderdaad een leuke auto.
|
Quote:
Hij heeft me inderdaad meer gekost dan dat ik in eerste instantie van plan was om uit geven, maar ik kon hem gewoonweg niet laten staan, :rolleyes:. Quote:
Volgens de vorige eigenaar heeft ie ongeveer een half jaar geleden twee maanden lang op marktplaats gestaan. Afgelopen maandag (28-12-2009) tot donderdag (31-12-2009) stond ie er weer op, ik heb hem donderdags opgehaald om het jaar goed af te sluiten. :D |
Leuke wagen :thumbup:
Heb je misschien wat meer foto's van dat luxaflex-gebeuren? Hoe zit dit op de achterklep vast? en het lijken 2 'staanders' waarin de lammelen zitten geschoven? Lijkt me interessant zoiets zelf ook ooit eens te fabrieken, dus vandaar de vraag! Succes in ieder geval! |
mooi golfje :thumbup:
@ ralfons, deze zal waarschijnlijk tussen de raam en rubber geklemd worden. heb toen ik m'n blauwe mk1 nog had nog 1 nieuw kunnen kopen van hella op een oldtimer beurs. |
Gaaf die luxaflex.
enig idee waar dit te krijgen is? |
Quote:
Voor zover ik tot nu toe gezien heb, zit deze inderdaad tussen het raam en raamrubber geklemd. Zal vanavond wel even een paar foto's schieten, wordt het weer wat duidelijker. |
Zou tof zijn,
Ik had al zitten denken voor zo'n ding bij m'n mk2 Heb nog een hoop van die witte lamellen liggen.... Zo'n ding houdt de zon goed buiten in de zomer lijkt me. Ik wacht de foto's even af. Alvast bedankt! |
Bij deze:
Foto's zijn wat donker aangezien de Golf nog steeds in wintermodus staat, :rolleyes:... Op de onderste foto zie je een beugeltje onder het raamrubber verdwijnen. |
Leuke Golf, en bijna hetzelfde kenteken als van mijn eerste Golf 1
http://i12.tinypic.com/2libuyc.jpg http://i12.tinypic.com/332nn6r.jpg Dat was overigens ook 'n GL uitvoering , maar dan zonder "S" (had 'n 1100 cc blokje dus) en ook 'n 4 deurs (mijn eerste en enigste 4 deurs) ,de chrome wieldeksels had ik me toen eraf gehaald, en GTI spatbordverbreders erop gezet :screwy: zou ik nu niet meer doen. En was overigens de enigste "originele hollandse" Golf 1 (van in totaal 4 stuks) wat ik heb gehad. |
Die luxaflex zijn inderdaad geweldig. Leuke wagen zo compleet!
|
Weet iemand hoe een GLS af fabriek geleverd is? Ben eigenlijk op zoek naar een soort van lijst met de bijbehorende opties. Ik kan de welbekende sticker in de kofferbak tot nog toe niet vinden; zit deze ergens anders verstopt bij een'79-er?
|
Sticker in de kofferbak hadden de modellen met kleine achterlichten niet, maar er zit/zat bij deze wel iets achter 't dash met codes daarop: klik!
Maar die GLS van jou, zoals die erbij staat, is compleet zo in '79 van de band gerold (m.u.v. die "luxaflex" dan). O.a. die verchroomde wieldoppen, bronze getint glas, deurbkleding tot helemaal bovenaan (dus geen onbekleed stukje staal onder de ruit), chromebiezen in de raamrubbers, chroom"kleurige" lijsten om de grille, chrome strips aan de dorpels, van binnenuit verstelbare buitenspiegel aan bestuurderskant, dat zat allemaal standaard vanaf de fabriek op 'n GL(S)/(D), aan deze auto van jou klopt dus alles, je hoeft je geen zorgen te maken. Maar w.b.t. "opties", 'n GL(S)(of "D" achter GL in geval van 'n GL met dieselblok) was de meest luxe uitvoering van de Golf 1 (dit is onafhankelijk van de motor), enige verschil, bij de modellen met 1100cc (GL) zat er 'n grote tijdklok in 't dashboard, de modellen met 1500cc benzinemotor (GLS) hadden daar 'n toerenteller. (Bij GLD weet ik niet) Enigste opties wat zullen zijn geweest is 't schuifdak, mijn 79er GL (zie m'n vorige reply) had geen, de jouwe dus wel, en automatic bij de modellen met 1500cc benzineblok (Golfje's Diesel met kleine achterlichten, met 1500 dieselblok dus, waren net als bij de 1100 nooit met automatic) en 2 deuren extra. Zijknippers zal er bij de jouwe naderhand zijn opgezet. Koplampsproeiers hadden de GL(S)/(D) overigens in 1979 nog niet (als je dat graag wou weten), dat kwam pas m.i.v. de modellen met brede achterlichten (vanaf augustus '80= '81er modeljaar). Of misschien zelf's nog 'n jaar daarna, met ingang van mj. '82 dus, maar dat weet ik niet helemaal zeker, wat ik wel zeker weet is dat toen de letter "S" (of "D" dus in geval van diesel)achter "GL" verviel in 't geval van 'n auto met 1500cc benzineblok, en toen kwamen er ook de typeringen "C" (voorheen standaard of "S" in het geval van met 1500cc benzinemotor of "D" in geval met dieselmotor) en "CL" (voorheen "L(S)/(D)" ) Maar je kunt ook nog 'ns voor navraag met vermelding van het volledige chassisnummer even (in duits of engels) 'n mail sturen naar history@volkswagen.de Dat is de afd. van VW wat zich met historische auto's van hun merk bezighoudt, hun dienst is gratis! Hebben overigens al meerderen hier op mijn aanraden contact mee opgenomen :thumbup: |
Op de een of andere manier had ik van jou deze reactie al wel verwacht, ;)!
Super, :thumbup:. Ik ga zeker nog een email sturen, altijd leuk als je ook van VW zelf uitsluitsel krijgt. Aankomende week zal ik eens even gaan zoeken naar die aanduiding bij het dashboard. Ben benieuwd of het nog te vinden is... Maar nog ff over die knipperlichtjes, zijn deze wel ooit af fabriek gemonteerd geweest dan? Of werd dit dan altijd naderhand gedaan... :confused: ? |
Quote:
Ach, dat doe ik graag, en als hierover uitleg geef, dan probeer ik dat ook zo volledig mogelijk. Quote:
Knipperlichtje's zal wel iets van naderhand zijn, vermoedelijk gemonteerd i.v.m. die later gemonteerde trekhaak. Mijn GL had die zijknipperlichtje's dus niet btw., en laat je ook niet misleiden door die dubbele koplampen op mijn GL of die luchthapper op de motorkap bij mijn 79er GL, zoals gezegd, zoals bij de jouwe, zo is vanaf de fabriek. |
he tapestaartje hoest nouw
met de 2 golfjes en nog de beste wensen :thumbup: |
Waar dakdragers al niet goed voor zijn:
:D |
Waarschijnlijk binnenkort te koop!
Aanstaande zondag zo goed als zeker te zien in Assen... |
en al verkocht ?
|
All times are GMT +1. The time now is 22:53. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.