66'er Combi "resto" project
Hier dan nog maar weeeeer een busprojectje erbij :D
Deze Combi zal een geheel nieuw eigenbouw RVS buizenchassis krijgen. Voorzien van 911 voorwielophanging,993 veerpoten,944 torsiebuis,911 draagarmen, 996 turbo schijven en 996 Carrera2 remklauwen. Maandagavond 6 december was de start van de bouw van het chassis. |
En ik maar denken dat het echt voor de BBQ was!
:D |
Ben JIJ het echt!!! :cool:
Goed Bezig!! :biggrin: Echt vet man!! :p |
Is dat een Barndoor ?
|
I don't see any door.
|
Ik heb gisterenavond de BBQ steunen gezien die eronder gaan komen en het ziet er veelbelovend uit!
|
komt er ook een 9xx blokkie in te hangen ??
|
928 middenmotor geen idee? :D
|
jongens,Mac Gyver is er allang uit wat hij wil :D
|
hij weet het, jij schijnt het te wetem, nu wij nog!
ligt eens een tipje van de sluier op |
ik "lever" de onderdelen (onderstel,remmen,wielen,plaatwerk,toebehoren,moto ronderdelen),
dus ik weet precies hoe deze combi eruit gaat zien !! :D Laat ik het zo stellen,de body blijft VW spijlbus,daarbinen en daaronder wordt het Porsche. Nou ja,een klein tipje dan .... alleen het motorcarter is nog VW :rolleyes: |
Ik heb het ook gezien!! wordt leukkkkk!!!
|
Quote:
Hehe, eindelijk eens een T1 bus met een snelle type 4 erin. Daarna moet het lidmaatschap van de BWA club verkrijgen toch een eitje zijn ;) Groeten, Walter |
911 zuigers en cylinders ?? (die schijn je voor bijna niks als goeie gebruikte te kunnen scoren)
|
Quote:
Walter,dit plaatje moet jouw bekend voorkomen ;) |
Is dat de oud ijzer bak ? :D
Wat is de BWA club ? Of haal ik nu Rick James uit zijn graf ? |
Quote:
Gert BWA staat voor Busses With Attitude.. |
of Bays With Awnings (pano's met een voortent)
moet je je voortent op kunnen zetten in minder dan 18 minuten ! :-) dat 'oud ijzer' op de foto, dat is een stukkie porsche dat er aan het carter hangt ?? (daar ben ik niet zo in thuis) |
Quote:
Jajajaja hehe, ik had al zo'n vermoeden, maar dacht ook dat je dat misschien zelf in een eigen auto wilde inbouwen. Je weet dat 'wij' met nog betere dan de 911 koppen bezig zijn he: (http://www.apfelbeck.nl) Daar hoef je dan ook de cylinderkopbouten op je carter niet voor te verplaatsen :D Voor Gert: Tot de BWA club wordt je pas toegelaten als je met je bus de 1/4 mile binnen de 18,0 seconden aflegt... Wordt erg leuk zo te horen allemaal. Groeten, Walter |
Cool project!
Toch geen middenmotor? Zoiets hoorde ik eerst............... |
@ Beetspeed,ja jullie project volgen we op de voet !!
(Mac Gyver was ook met mij mee naar Roberto,om wat info in te winnen ;) ) @ Keverpech;nee,geen middenmotor ... de 944 turbo torsiebuis laat het niet toe |
Quote:
En wat is dat daar op de achtergrond, een Capri?! Verder errug leuk project... sick man, 911 voorwiel ophanging, en de rest van het spul. Jullie zijn gewoon echt TE goed bezig!!! @Kruk@b, goeie slogan... how fast can you pay, laten we dat eens aan m'n baas vragen. |
Quote:
ehhh,ja .... deze dus .... De oranje Escort Mexico was van mijn broer,maar hij heeft hem helaas niet meer :( Capri staat thuis in de stalling ... ik heb er alles voor liggen,maar de tijd ontbreekt er nu voor. Ik zal er verder niet op in gaan ... Ford hoort op een ander forum thuis,nietwaar ?? Quote:
Tja,voor echt wegligging zal de torsie vooras toch het veld moeten ruimen, en wat is er dan makkelijker dan wat te pakken wat er toch al ligt !! |
die foto van die capri, die is op de berckt in baarlo genomen ??
is een van de locaties waar vw euro ook ooit nog eens heeft gezeten. zouden ze gaan slopen en huizen op gaan bouwen, maar de grond is vervuild en de boel doet nu dienst als caravanstalling. erg zonde van een leuk circuitje |
update ...
Mac Gyver heeft type4 nokkenassen gemaakt ...
|
Van een 911 cker???
|
Quote:
Voor een 4cilinder 911 ja |
zelf gemaakt?? :eek:
|
Die escort is zooooooo gaaf!!!!!!!!
Off topic, ik weet het, maar moest het even kwijt! |
Quote:
yep ... bijna heel de motor wordt zelf gemaakt,met gebruikmaking van VW,Porsche en BMW (!!) motoronderdelen !! Quote:
Ford is nog steeds een beetje mijn passie hoor ... heb zelf nog een Capri I (1972) en een RS 2000 (1978) |
[QUOTE=kruk@b]yep ... bijna heel de motor wordt zelf gemaakt,met gebruikmaking van VW,Porsche en BMW (!!) motoronderdelen !!
Nu begrijp ik waarom hij Macgyver wordt genoemd, hij kan echt alles.... |
Quote:
Gaaaaaafffff!!!!! Me like :biggrin: Diep respect als je dat 'ff kan' vanuit een stuk rond staal. Ik heb dat slechts 1 keer iemand anders zien doen :wink: Hoe wil MacG de nokkenashuizen gaan 'doen'? Doorzagen, middendeel eruit en weer vastlassen? Hoe voorkom je kromtrekken? De nokkenas loopt er tenslotte doorheen... Ga je de 911 steek van de cylinderkopbouten (90x90) gebruiken of hou je toch de type 4 steek en boor je de cylinders en koppen om? Ben benieuwd waar je voor kiest/gekozen hebt ;) Keep us posted! Walter |
Quote:
Ik weet er ook niet alles van Walter ... Mac Gyver is ook voor mij soms weken "uit het zicht", om dan ineens langs te komen (Bakkie !!) en hier twee nokkenassen op me bureau te donderen :p Weet wel dat hij voor de nokkenasbehuizing nieuwe heeft gemaakt ... we hadden tenslotte ook geen sloop 964 motor liggen,en nu kon hij gelijk wat dingen aanpassen voor de 4cilinder configuratie ;) We hebben wel de type4 steek op het carter behouden ... de cilinders zijn al omgeboord,nu alleen de koppen nog. Zodra de westy weer rijdt (hopelijk as zaterdag) kom ik de 76,4mm kruk@s halen ... mits je niet naar Budel bent natuurlijk. |
Hey Alain,
Erg leuk dat hij dit doorzet. Toch heeft-ie bij nader inzien volgens mij geen nieuwe nokkenas uit een 'blank' gedraaid...Ook die verdikking in het midden valt op, zit daar soms een verbinding (las/perspassing oid) achter? Als je idd een nieuw nokkenashuis kan maken is dat helemaal het beste natuurlijk. Ben zeer benieuwd hoe het eruit ziet straks. Hopelijk reageert-ie nog ff zelf, want ben wel nieuwsgierig hoe-ie dat nu gemaakt heeft :wink: Tnx, Walter PS Ik ben 's ochtends tot begin van de zaterdagmiddag wel op Budel denk ik, maar rond 16:00uur wel weer terug. Lemme know. |
Quote:
Dat klopt Behalve zelf hier iets posten ;) |
Quote:
Je moet natuurlijk prioriteiten stellen! |
Koe - Sloot - Trek
Hoe staat 't intussen mee? Topic dateert van voor de winter.. is McG al wat opgeschoten, of is ie helemaal aan het doordraaien (qua spacers, adapters en spindels?) |
Quote:
McGyver's aandacht gaat nu in eerste instantie naar de motor, omdat daar voor hem nu de meeste $$$'s in gaan zitten. Voor de rest (onderstel,remmen & wielen) is alles namelijk al zo'n beetje aanwezig, en wat staal en lassen betreft maakt en doet hij alles zelf. Van een medeforummer is vorige maand een counterweight 76,4mm slag typ4 krukas gekocht,met al verbuste en verlichte drijfstangen voor de 964 zuigers en cilinders. Carter is geboord voor 100mm Porsche nikasil zuigers en cilinders, de steekmaat voor de 964 cilinders opt carter is verzet en het carter ligt nu bij Erik Blom om te frezen voor de 911 koelvin. Met deze setup (76,4mm slag en 100mm boring) gaat hij precies 2400cc meten) Wat nu hierna gaat gebeuren is dat de koppen verboord en gemodificeerd worden, en dat er dan een distributie (964 heeft natuurlijk bovenliggende nokkenassen) gefabriceerd moet gaan worden. Ook de twinspark ontsteking zal nog wel de nodige hoofdbrekens kosten, evenals het wat te gaan gebruiken injectiesysteem (Halltech, of toch maar DTA ??) De restauratie zelf wordt natuurlijk weer een ander verhaal, maar daar wordt een nieuw chassis voor gemaakt (makkelijker dan een bestaand chassis te restaureren en aan te passen voor de 911 ophanging) want McGyver heeft eigenlijk alleen de body nodig ... de rest maakt hij toch zelf ;) |
Quote:
|
Quote:
Gelukkig heeft de eerste type 4 tuner niet naar dit soort commentaar geluisterd... |
All times are GMT +1. The time now is 08:30. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.