Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   noodoproep onderdeel!! (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=63698)

g-men 23-12-2009 17:34

noodoproep onderdeel!!

Beste mannen en vrouwen. Alles nieuw gehaald omdat ik de verschillende koelvloeistof lekkages zat was. Nieuwe waterpomp, alle slangen. Maar de kleine die in het midden van de waterpomp verloopt naar het buisje aan het blok is niet meer leverbaar. En nu blijkt dus dat die uitgerekend de schuldige was.

Het is een golf 1 diesel uit 83 motorcode JK (maar volgens mij zijn die dingen van iedereen gelijk de waterslangen dan)

Wie heeft er nog een voor mij te koop of te geef (goede). Of iemand een idee waar dat nog te krijgen/bestellen is?

Ik moet in het nieuwe jaar weer met de auto naar het werk als het meezit.

Thanks groet Gijs.

Bertus_01 23-12-2009 18:16

Mischien rijsbergen, zie onderstaande link..

http://start.mijngrossier.nl/catalo...&t=QPQOQROSOPOS

g-men 23-12-2009 19:06

thanks maar de site geeft een foutmelding bij mij.

Bertus_01 23-12-2009 19:18

www.start.mijngrossier.nl

Mischien doet hij het zo..

g-men 23-12-2009 19:22

Dat gaat vast niet lukken aangezien ik geen bedrijf heb, heb wel een aanvraag ingediend voor een wachtwoord

VWRickGTI 23-12-2009 19:23

Ik zal wel even voor je kijken. Volgens mij hebben ze dat wel.

J-9A-N 23-12-2009 19:25

Quote:
Originally Posted by VWRickGTI
Ik zal wel even voor je kijken. Volgens mij hebben ze dat wel.

Nope...had ook al ff gekeken :shake:

g-men 23-12-2009 19:25

Super zou tof zijn. Ik heb ondertussen ook al mail gestuud naar een engels bedrijf maar daar verwacht ik ook niet veel van eigenlijk.

Classic parts had hem niet stond wel in de lijst maar was niet leverbaar want stond een gele dot achter ipv groen.

g-men 23-12-2009 19:26

Quote:
Originally Posted by J-9A-N
Nope...had ook al ff gekeken :shake:

AARGHHH. Super dat je de moeite nam.

VWRickGTI 23-12-2009 19:26

nope klopt hebben ze niet.
Probeer het op de sloop staan veel van die oude golfjes. En weet niet zker maar mischien past er wel een van een golf 2???

Probeer deze link is:
http://start.mijngrossier.nl/catalo...enbouwjaar.aspx

J-9A-N 23-12-2009 19:29

Golf 2 past ook , maar dan moet je de aansluiting naar de warmtewisselaar afdoppen.

g-men 23-12-2009 19:29

Ik heb indd nog de hoop dat die van een 16V past uit type 2 daar hebben we nog een oud blok van staan.

Maar die slangen zijn natuurlijk allemaal oud. Dit jaar al 3x een slang kapot geweest en daarom nu alles nieew besteld.

1x de bovenste van de radioator kapot.
2x de onderste. Had al een oude uit de doos erop gezet maar die ging naar een jaar dus ook ten onder.

Niks zo irritant als ergens in de middle of nowhere staan met een rookpluim uit je kap en een plens koelvloeistof.

VWRickGTI 23-12-2009 19:34

jep zelfde gehad. Maar 2x dezelfde slang (lees plaats ;)) nu ook bijna alles nieuw.

henkiehenk 23-12-2009 19:41

Van de 16v kan je hem gebruiken. Even het pieltje die naar de warmte-wissellaar gaat afdoppen met stukje draadstaal.
Als het op de autocross 2 seizoenen volhoud, ga ik er van uit dat je daar wel een jaartje mee kan rond rijden! ;) Tot die tijd zal je wel een nieuwe gevonden hebben.

Edit: heb je al gekeken waardoor het zou kunnen komen? Bevriest je koelvloeistof niet of ontstaat er teveel (onder)druk op de slang?

g-men 23-12-2009 19:58

ouderdom. Auto is onder druk gezet en kreeg toen het commentaar dat de radiator lekjes had dus die had ik vervangen met het advies om de overige slangen te vervangen omdat ze door oliw aangetast waren.

g-men 23-12-2009 20:31

Nu al bericht terug uit Engeland van golfwaparts. Part is at the moment not available.

AArghhhhhhhh

nielsvwteam 23-12-2009 20:36

Heyy

Is dat het slangtje dat van dik naar dun gaat??

Zo ja heb ik die wel liggen en goed.

henkiehenk 23-12-2009 20:40

Duidelijk, niets aan te doen, vervangen. Al bij een betere automaterialenzaak geweest voor universele koelbuis met 90graden bocht?

Als je echt niets kan vinden voor het nieuwe jaar trek ik hem hier van een reserve motor af en mag je die wel hebben. Gebruik die motor voorlopig toch niet, staat achter in een schuur.

g-men 23-12-2009 21:00

Quote:
Originally Posted by nielsvwteam
Heyy

Is dat het slangtje dat van dik naar dun gaat??

Zo ja heb ik die wel liggen en goed.

Ja dat is hem. Mag ik hem van je overnemen??

Wanneer zou het schikken als ik hem kom ophalen.

Als je tel geeft geef ik je even een belletje.

Groet Gijs.

nielsvwteam 23-12-2009 21:13

Heyy

stuur je wel ff een pb'tje

g-men 23-12-2009 21:17

Check. Dan ga ik nu even naar de macD. hele dag achter de comp gezeten en aan de wagen lopen sleutelen.

Trouwens irritant bij een diesel die waterpomp zit achter een steun voor de dynamo. Dat was toch makkelijker bij mijn vorige.

JVH 23-12-2009 22:26

misschien is het mogelijk je koelwatepijp aan te passen een dikker stukje buis oplassen zodat je een universele koelslang van gelijke diameter kunt monteren.
het is maar een idee.
mvg JVH

Marco 23-12-2009 22:53

Quote:
Originally Posted by g-men
Super zou tof zijn. Ik heb ondertussen ook al mail gestuud naar een engels bedrijf maar daar verwacht ik ook niet veel van eigenlijk.

Classic parts had hem niet stond wel in de lijst maar was niet leverbaar want stond een gele dot achter ipv groen.

Dat betekend niet dat het helemaal niet leverbaar is, alleen tijdelijk. Als het helemaal niet leverbaar is, vind je het niet terug bij de verfuegbarkeitsabfrage.

Als je het echt graag wilt hebben zou ik dat contact formulier eens invullen, heb ik ook al regelmatig gedaan.

Het is ook nog eens zo dat LANG niet alle leverbare onderdelen terug te vinden zijn.

g-men 23-12-2009 22:55

thanks, ik zal dat formulier invullen. Maar het is geregeld voor nu. Ik ga morgen bij Nielsvwteam een slang ophalen.

Super weer dat iedereen zo voor je klaar staat hier.

Groet Gijs.

JurjenV 24-12-2009 10:22

Quote:
Originally Posted by g-men
Ik heb indd nog de hoop dat die van een 16V past uit type 2 daar hebben we nog een oud blok van staan.

Maar die slangen zijn natuurlijk allemaal oud. Dit jaar al 3x een slang kapot geweest en daarom nu alles nieew besteld.

1x de bovenste van de radioator kapot.
2x de onderste. Had al een oude uit de doos erop gezet maar die ging naar een jaar dus ook ten onder.

Niks zo irritant als ergens in de middle of nowhere staan met een rookpluim uit je kap en een plens koelvloeistof.

Ah, leuk is dat he, vooral als je net zoals mij een automaat hebt :mad: Die kun je ook al niet afslepen...

Ik dacht eerst dat het wellicht een lekke kop was, gelukkig gewoon ouwe slangen.

nielsvwteam 24-12-2009 19:27

En gelukt?

Heeft stefan je een goeie meegegeven?

Gr

g-men 24-12-2009 22:31

Ik hoop het ik heb nog niet gestart. Ben wel weer tijd bezig geweest vandaag.

Zit nu nieuwe pomp op, jou slang (van dat diesel blok af)
En alle andere slangen zijn ook nieuw nu. Dynamo zit er ook al weer op. Moet alleen de snaar nog spannen. Verder nog een nieuwe sensor in de radiator nu de vloeistof er toch uit is. En dan is dat hopelijk goed.

Nieuwe pomp

Pomp gemonteerd en de slangen. het ging dus om die middelste.

Thanks nog Niels. En heb je eens iets nodig dan even belletje of PB geven. Mijn zolder en garage liggen ook nog tjokvol. (alleen dus niet zo'n slangetje haha)

nielsvwteam 27-12-2009 12:38

Heyy

Komt helemaal goed!

Veel rij plezier met de golf!

All times are GMT +1. The time now is 23:46.