![]() |
HELP!! Kuren Golf 2
Hallo,
Sinds een paar dagen heeft mijn golfje kuren. Hij slaat af als je het gas los laat in z'n vrij of met de koppeling in, maar soms ook niet :? Hij houd in, stottert en hikt. Maar dit doet hij niet als hij koud is. Gang is er niet in te krijgen, de snelweg ga ik niet meer op. Laatst begon de auto te hikken bij 50kmph, en pakte niet weer op heb hem toen aan de kant gezet, later weer gestart en hij liep weer. Het is een MK2 uit 87, met een RF (1600cc) blok en een Piereburg carb. Ik hoop dat iemand mij uit de brand helpen kan. |
opvoerpomp/vlotter in de tank, zoemt die nogwel als jem op het contact zet?
of zoemt ie constant dat kan ook en dat is ook niet goed, als je hem op contact zet, en iemand in de kofferbak legt vriendin ofzo dan moet die hem even horen zoemen 2 a 3 tellen, als die heel erg veel kabaal maakt dan is het einde opvoerpomp. lijkt heel wat en heel duur maar stelt niets voor. |
Zit er wel een opvoerpomp op? ik dacht dat die op het motorblok zelf zat? ik heb anders nog nooit iets horen zoemen :confused:
|
las eerst: auto krenut :D hahaha.
is je gasklep nog wel oke anders even schoonmaken en dan proberen. |
Zit geen gasklep op, Carb motor...
|
Quote:
lees echt helemaal verkeerd damnnn :eek: :D even de vacuumslangen nalopen |
En heb je nog een tip welke van de velen slangetjes?
|
gewoon alles nalopen op droogte, scheuren etc. en zonodig vervangen
|
Goed zal ik morgen even bekijken
|
opvoerpomp ehmm als je het tapijt optilt in de kofferbak moet er ter hoogte van je achterbank ongeveer, een zwarte klep zitten deze zit met 3 schroeven vast die kan je openmaken, als je daaronder een ronde deksel ziet zitten die je kan draaien met een paar draden en benzine leidingen dan heb je er 1 :)
|
Zit geen pomp in denk ik. Er zit wel een dop met 2 slangen en een stekkertje met 2 draden. volgens mij is dat de vlotter?
Ik heb het brandstoffilter vervangen en nu komt die wel weer mooi vol. Ook heb ik een gescheurde en verrote vacuum slang van het inlaatspruitstuk naar wat klepjes en de rembekrachtiger vervangen door een nieuwe. Tot nu toe lijkt alles weer koek en ei. Vanavond ga ik weer een wat langere rit maken dus kan ik pas echt oordelen of het weer klaar is. |
de voetpakking van de cabarateur wil ook vaak de schuld opzich nemen.
|
Quote:
En die zijn niet echt goedkoop vind ik. |
Klopt. Die dikke rubberen pakking wil nogal eens poreus worden, of de schroefdraden die er in zitten gaan lossen, waardoor er valse lucht wordt aangezogen.
Als die pakking niet redelijk nieuw meer is, kan het nooit kwaad die te vervangen. Half uurtje werk, en kost maar een paar euro, en kwaad kan het niet. En als het dan nog steeds niet in orde is, na alle vaccuum slangen en die pakking, zou ik eens naar de carb kijken. Op die 1600-tjes gaan die dingen elke donderdag kapot, en we hebben onlangs nog een donderdag gehad geloof ik. ;) |
Piereprut carb's :shake:
Ach als hij het nog 20 donderdagen volhoud dan vind ik het wel best :D :D :D |
Ook even van het topic gebruik maken, bij mijn 1.3 mh is ook de dichting versleten, kanik deze gewoon bij de vw dealer bestellen??
|
bekende kuur.
Hij houd in, stottert en hikt. Maar dit doet hij niet als hij koud is.
Gang is er niet in te krijgen, de snelweg ga ik niet meer op. Laatst begon de auto te hikken bij 50kmph, en pakte niet weer op heb hem toen aan de kant gezet, later weer gestart en hij liep weer. Wanneer het hikken gebeurt zie je dan je toerenteller naar beneden donderen? Als je dat nl. ziet gebeuren is het een electrisch probleem. Ik denk gelijk bobine maar mijn vento komt uit '96 het probleem klinkt wel hetzelfde. Wie weet heb je er iets aan. :) GR |
Ik heb geen toerenteller. Ik heb wel andere boegie kables er opgezet laatst. zou het daar aan kunnen liggen?
|
Heb even een ander setje bougie kabels van mijn 1.1 blok afgeplukt. Eens zien of die de zaak veranderen
|
He Roy, nog 20 dagen? wat nou gaat ie de "worst" in? :screwy:
|
Nee nee nog 20 weken, dan wil ik wel een betere auto hebben voor dagelijks woon-werk verkeer. Lupotje ofzo
|
Vandaag ging het al wat beter met andere bougie kabels. Heb ook het stationair toerental even wat opgeschroeft, nu valt de motor vast niet meer zo snel uit. Ook de olie bijgevult, was ook wat aan de lage kant. Ik zal morgen wel even zien of de golf weer wat beter loopt :thumbup:
|
All times are GMT +1. The time now is 15:38. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.