"Gerommeld onder de motorkap"
Hola! :D
Ik heb vanmiddag mn Polo'tje APK laten keuren, en hij is met glans geslaagd! Op één klein puntje na: het CO2 gehalte was te hoog, en dit hebben ze afgesteld. Hierbij kwamen ze erachter dat "er onder de motorkap is gerommeld". Want volgens de monteur waren er een aantal vreemde dingen te vinden onder de kap en wel de volgende: Er mist een slangetje op het volgende pieltje: De volgende pieltjes zijn doorverbonden met elkaar: En de boosdoener voor het hoge CO2-gehalte (volgens de monteur), was een afgedicht slangetje achter de carburateur. Als je (zoals op onderstaande foto is aangegeven met de peil) achter de carburateur voelt, dan zitten daar twee pieltjes. De linker hiervan (dus die aan de bijrijderszijde) was afgedicht d.m.v. een klein stukje slang waar een schroefje in gedraaid was. De monteur heeft dit afgedichte slangetje eraf gehaald, waarmee het CO2 gehalte meteen verlaagde: Wie kan mij wat meer duidelijkheid geven over de bovenstaande 3 foto's??? Horen er inderdaad slangetjes te zitten??? Wat hoort er verbonden te zitten??? En wat kan de reden zijn geweest dat de vorige eigenaar zo onder de kap heeft gerommeld??? BVD!! Rick :thumbup: |
Oh, en het is een 1.0 liter 33 kW motorblok(je) :D
|
de eerste foto moet een vacuumslangetje op naar de onderkant van het luchtfilterhuis..
de rest van de foto's kan ik niet zo direct zeggen naar waar die moeten.. maar in ieder geval niet zoals het nu is.. |
Oke.. oke.. Zou je heeeeeel misschien eens onder jouw motorkap wat foto's kunnen maken, zodat ik kan zien hoe het moet zitten?? Ahhh... PLEASEEEE :D
|
moeilijk :) auto staat niet thuis..
|
Volgens mij moet er juist een vacuum slangetje van de onderkant luchtfilterhuis naar dat doorgeluste klepje en vanuit daar weer naar de klep op de eerste foto
Voor warme de warme lucht klep en dat doorgeluste klepje op de 2de foto regelt of hij koude of warme lucht moet hebben Zit ik goed ?? |
Quote:
hoe moeten wij dat nou weten :confused: :tongue: |
hahaha
|
.
|
Ja het punt is, motortechnisch ben ik niet echt heel sterk. Dus het zou mij het beste helpen als iemand ook een klein foto'tje plaatst bij de tekst, zodat ik ook zie wat er bedoelt wordt (bijv.: "vacuumvervroeger van de ontsteking"). Meestal snap ik het dan ook meteen, als ik het zie... :D
|
Ik hoopte eigenlijk op een bevestiging van iemand die het zeker wist
|
Iemand?
|
Heb je het type en bouwjaar van de auto? miss dat ik dan wat voor je kan betekenen.
|
't is een 33kW, 1.05 liter Polo Sedan.
Vermoed ik het trouwens goed dat een bijzonder slechte koudestart te maken kan hebben met dat slangetje dat op de carburateur HOORT te zitten...??? Zou hier niet een soort van slangetje moeten zitten die warmte vervoert, zodat de carburateur snel warm wordt en dus voorkomt dat de auto stilvalt bij het eerste stoplicht in deze kou? Graag reacties, en als het even kan met foto's, want het weer blijft voorlopig zou... :( |
Quote:
Lijkt me nogal logisch, dan zuigt de carburateur valse lucht aan en dus zal de motor armer lopen. Gevolg hiervan is dat het CO percentage afneemt. Dat vacuumaansluitingen moeten of op het vacuumsysteem zijn aangesloten, of worden afgedopt. Anders > valse lucht. |
M.a.w.: het vacuumsysteem werkt nu niet naar behoren?
Kan dan alstublieft iemand eens onder zijn kap kijken hoe deze slangetjes HOREN te lopen? Of misschien heeft iemand een vraagbaak bij de hand om hier wat scans uit te maken voor me? Zou me een hoop helpen in deze koude wintermaanden! Alvast bedankt! :D |
Ik zal eens foto's trekken van mijn 1300 (40KW) 2G ...
Dat vacumslangetje aan de luchtfilter heb ik zeker, de rest betwijfel ik ... We zullen ons best doen om het er tegen 17.00 h op te krijgen!!! |
|
Oke super! Dat is wat ik bedoel inderdaad! Zulke foto's helpen enorm! Ik wacht af...
|
Die andere heb ik niet ...
Vanwaar komt die langs de andere kant (rechts op de foto) |
bouwjaar?
|
.
|
1988, een 1.05 liter 33 kW motortje...
|
Wel omdat ik aan mijn motor bezig ben zal ik foto's trekken van hoe die slangen bij mij zitten.
Op die een foto dat die kabels doorverbonden zijn met elkaar moeten ze naar de carburator lopen(achter) en die op de luchtfilter huis moet dacht ik richting de naftpomp denk ik. Wanneer ik juist die foto's ga trekken weet ik niet juist maar ik zal het zo snel mogenlijk proberen te doen. |
Als dat zou kunnen: heel graag! Dan haal ik gewoon een stuk vacuumslang en maak ik alles weer netjes zoals het zou moeten. Dan loopt het blokje waarschijnlijk lekkerder en is het ook nog beter voor het milieu.
Kun je dan ook duidelijk zeggen op welke ingang achter op de carburateur het slangetje moet, er zitten er daar achter namelijk twee vlak naast elkaar (de een steekt wat verder uit dan de ander). |
ik heb hieronder wat plaatjes gevonden die je wat op weg zouden kunnen helpen.
ik vermoed dat het bovenste plaatje het meest op jouw carb lijkt. Zie je bij je afgedopte slangetjes / klep de kleuren ringetjes? ergens anders op je carb zou ook een ringetje met dezelfde kleur kunnen zijn. Zou je eens een foto willen maken met het luchtfilter huis er af?(kan ik eens kijken welke carb type het is) en een foto van je gehele motor ruimte? Hoe meer info hoe beter. |
Hier een foto van de linkervoorkant, gezien als je vóór de auto staat. Je ziet ook duidelijk twee vacuumslangetjes loshangen:
Op de volgende foto zit dat rode ding (wat is dit eigenlijk?) in het luchtfilterhuis waar de losbungelende slangetjes op zitten: Dan hier een foto van de achterzijde van de carburateur, waarop duidelijk te zien is dat er een slangetje dat m.b.v. een schroefje is afgedicht op zit: Kun je hier iets mee Mister Zip ?? Bij voorbaat alvast onwijs bedankt! |
.
|
Damn... wat een ingewikkelde shizzle allemaal :confused:
|
Quote:
Idd bovenste is een monopoint. ( foutje) Hier zijn de plaatjes die bij de motorcode hz horen met een Weber. rest alleen nog de vraag waar die klep tussen zit. Het Rode dingetje is een temperatuur meter, die bepaald of je luchtfilterhuis warme lucht of frissere lucht aanzuigt. Zou je een foto kunnen maken van je gehele motor ruimte? Een overview zeg maar. misschien kunnen we dan meer zien. |
ik veronderstel dat deze foto ongeweer duidelijk gaat zijn dus er vertrekt een vacum slang van de stationair stel schroef naar de delco hier gaat er dus een kabel naar de kabel die vast zit aan je inlaatcolector voor de remcilinder andere kabel die niet aangeduid is gaat naar achter de carburator de linkse aansluiten als je er recht voorstaan nummerke 3 daar moet dus een kabel aangesloten worden die naar de luchtfilter huis gaat(die nog vrij is) dus naast de andere (te zien op foto 1) moest het nog niet zo duidelijk zijn stuur een pm voor meer foto's |
All times are GMT +1. The time now is 02:29. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.