![]() |
natte ramen.......binnen
hey
ik heb sinds een paar dagen natte ramen aan de binnenkant, alle goten buiten zijn schoon dus het komt niet van buiten, deur rubbers zijn ook nog redelijk intact voor zover dat nog kan na 22 jaar :tongue: nou vroeg ik me af, kan het de verwarmings radiateur zijn? ramen zijn ook een beetje vettig aan de binnenkant, en onder mijn pedalen is het ook steeds erg vochtig, remkracht verdeler is niet lek dan had ik regelmatig remvloeistof bij moeten vullen volgens mij. motor wordt ook niet warm maar dat ligt aan mijn thermostaat die heb ik hier al liggen nieuw, of zou het wel met elkaar in verband kunnen staan? |
dan zou ik maar de kachel radiator vervangen inderdaad.
het is geen pretje als ie helemaal kapotgaat op een drukke rotonde :D. groet frank |
Dagje vrijnemen, 25 euro uitgeven voor een nieuwe, en vervangen die handel.
Als ie niet kapot is, heb je groot kans dat ie alsnog binnenkort kapot gaat, mits de eerste er nog in zit. Ik ga er echter vanuit dat het ook in dit geval inderdaad weer de kachelradiator is. Natte ramen buiten hoef je je trouwens niet zoveel zorgen om te maken, dat hebben de meeste Golfjes zo nu en dan wel eens. ;) |
hahahaha ja chris maar sta nu op het punt om mijn ruitenwissers naar binnen te verplaatsen.
he maar waar zit ie ongeveer en wat moet ik allemaal weghalen om er bij te kunnen? |
Sommige mensen doen het zonder het dash te demonteren, maar ik vind het zelf eigenlijk makkelijker. In dat geval doe je dus het volgende:
- Open je motorkap. - In de goot, waar de ruitenwissermotor zit, voel je twee schroefdraden met daarop een (volgens mij) 10mm boutje. Deze houden het dash oa. vast, dus die schroef je los. - In het motorruim, tegen het schutbord, zie je twee slangen. Die gaan als het ware 't schutbord door, naar binnen. De klemmen die hierop zitten haal je los, en de slangen trek je los. De aansluiting die je dan ziet is je kachelradiator. - Je gaat naar binnen in de auto, en demonteert het hele dashboard. - Nu haal je dat verwarmingsgedeelte los, dat op de tunnel zit. - Hierin zit de kachelradiator. Als je dit los hebt, zie je de twee aansluitingen die je eerder nog vanuit het motorruim zag. Dat geheel trek je er naar boven toe uit. Inbouwen gaat in omgekeerde volgorde. Vul je radiatortje wel eerst af met kvs voor je hem weer inbouwt, dit scheelt naderhand behoorlijk bij het ontluchten. Als alles ingebouwd en aangesloten is, vul je het koelsysteem weer af, en start de motor met de dop van het koelsysteem af, en de verwarming vol op verwarmen. Rij er ook een stukje mee, en controleer regelmatig het koelsysteem, en vul bij indien nodig. Succes! |
okeej en dan verder net als normaal neem ik aan,
dop eraf laten tot de fan aanslaat dan de motor uitzetten en verder bijvullen daarna weer starten kvs rond laten lopen totdat het op peil is. ik ga er van t weekend even naar kijken, dan hoop ik meteen de thermostaat te doen,dan heb ik de put toch vrij denk ik als het een beetje opschiet met de cabrio hoeveel liter kvs gaat er eigenlijk in in totaal liter of 5 toch? of was dat de olie |
Geen idee hoeveel er in gaat eerlijk gezegd. Zal vast ergens op het forum staan.
Het enige klote klusje is het loshalen van die klemmen die de slangen naar de kachelradiator vast houden. De rest is gewoon rustig aan doorwerken. Dash los halen heb je al eens gedaan? |
neej nog niet eigenlijk, maar dat heeft m'n oom weleens gedaan dus als ik er niet uitkom kan ie daar wel de garage in zoweiso wel lekker met dit weer,
maar als je tips hebt mag je ze plaatsen hoor graag zelfs en nog bedankt voor je bovenstaande omschrijving ;) |
in het compleet systeem zit pak weg tussen de 6 en 7liter, maar er blijft altijd her en der wel wat in zitten dus met een beetje mazzel moet je het met 5liter wel afkunnen.
gr. alex |
Hier zijn nog 'n topic erover:
http://www.volksforum.com/forum/sho...iator+vervangen En een troubleshooter :D http://www.volksforum.com/forum/sho...45&page=1&pp=20 |
Zal idd de kachel wel zijn, middagje werk maar dan wordt ie wel weer lekker warm ;)
|
ja nouja binnenkort heb ik nu ook standje crematorium hoor :)
dat is het rare binnen wordt ie wel warm, alleen de motor zelf niet, maar dat ligt aan de thermostaat |
maar is je vloerbedekking niet nat of vochtig dan?
|
ja onder de pedalen wel verder nergens alleen aan mijn kant zeg maar
|
Zijn de spleetjes in je voorschermen niet verstopt?
Bij mijn oude golf stond er eerst zowat 5 cm water onder me bijrijdersstoel en bij mijn broer zijn golf kwam het onder zijn pedalen? Ook even vochtvreter erin leggen of een panty met kattegrind;) |
Ik ben momenteel bezig met het vervangen van die kacheltjes in 2 wagens.
Bij de 1600D valt het wel mee om de moeren van de kachel los te krijgen in de motorruimte. Bij de GTI zit er net wat meer in de weg. Heb wel de kachel eruit gehaald zonder dash los te maken. Alles bij elkaar 2u werk mee gehad. Morge nieuwe radiator erin en terug bouwen. :D Ik laat wel weten hoe het verloopt. Grtz Jel :thumbup: |
Quote:
Verstopt spleetje, heel vervelend veel voorkomend probleem. :( |
Quote:
Hahah :lmao: Dan is de kunst om ze weer open te krijgen |
Quote:
maar welke spleetjes bedoel je nu dan? :confused: ik heb ook nog steeds last van water in mn mk1 :( |
In je watervangbak zitten bij je schermen afwateringsgaatjes zodat het water daar weg kan.
Aangezien er ook vaak bladeren en vuil e.d. in komt te liggen kunnen die gaatjes verstopt raken waardoor je watervangbak vol blijft staan en vervolgens bij het rooster voor je ventilator naar binnen komt. |
ja, die gaten in de parafaanbak (met die plastic tuitjes erin) die ken ik wel, die zijn niet verstopt ofzo.
maar omdat ze het hier over spleetjes in de voorschermen hadden, snap niet wat ze daarmee bedoelen? |
nou zodra je het weet mag je het zeggen kachel radiateur is niet lek,
bodem is keihard gaten in de parafaanbak zijn ook gewoon open. heb inmiddels wel het vloerkleed eruit getrokken die begon al te vergaan, de matten die onder het tapijt lagen waren helemaal zeiknat, en al in redelijke staat van ontbinding, dus als iemand een tapijt heeft golf2 3 deurs liefst zwart voor niks laat het maar weten :) |
zomaar een suggestie
voel eens boven je zekeringskast (in het dashboard) .... ik gok zomaar dat je daar ook nat voelt |
Zitten de rubbertjes nog om de schakelaars van de deurlampjes?
Dus die schakelaars die ervoor zorgen dat de binnenverlichting aangaat, als je deur open staat. Bij mij was er eentje vanaf, waardoor de hele binnenkant compleet blank stond na elke flinke regenbui. Ik wilde ook eerst niet geloven dat het door dat kleine gaatje kwam, maar nadat dit gedicht is, heb ik nooit meer ergens last van gehad... en het heeft erna nog flink geregend! |
ik zal straks even beide punten nakijken, trek ik meteen daarna mn gasklepheuis er even af om die eens goed schoon te maken, houdt al zo lang in en al van alles aan gedaan maar houdt maar niet op, dus trek nu alles eraf dat mechanisch is om dat eens goed schoon te maken.
|
nou schiet wel een paar gaten in de bodem dan kan het water weg lopen,
want waar het vandaan komt mag joost weten, rubbers voor de deurschakelaar zijn goed, achter de zekeringkast is het droog, parafaanbak is schoon gaten zijn schoon, spleten in de voorschermen zijn schoon en open. vanmorgen lag er weer een flinke plas, het stomme is er loopt ook nergens een stroompje langs, wat ik nog wel kan doen is crepepapier de rode, een paar centimeter boven die plas plakken als er dan weer water binnenstroomt kan ik zien waar het binnenkomt |
niet achter de zekeringskast
ERBOVEN bij mij komt namelijk iets naar binnen via de bouten van de zekeringskast-beugels die steken boven in de waterbak door en houden daar meteen de regelkast mee op z'n plek de beugels voelen dan bij mij ook vaak nat aan het water loopt vervolgens ACHTER de mat naar onder dus gewoon van binnen achter de zekeringskast voel je niets dus beste even het vakje onder het stuur los en zekeringskast even van de beugel tillen en dan boven voelen kwam er zelf maar bij toeval achter :mad: |
nou dan ga ik daar morgen nog even naar kijken
bedankt |
ik heb net hetzelfde probleem als jetta91.
Het water loopt onder men stoel door naar achter. Onder de motorkap ik ook alles mooi, geen blaadjes in de bak. Wel een doorgeroest plekje in de bak (niet aan de kant van schutbord maar onderaan), maar ik denk niet dat het daarvan komt. Ik ga morgen ook eens achter zekeringskast voelen. Mijn kachel werkt nog altijd 100% dus ik zou het raar vinden zou het hier van komen. |
Ik heb op een ander forum gehoord over een vloeistof "stop leak" dat je bij je koelvloeistof moet doen en die automatisch de lekken dicht.
Iemand hier ervaring mee of is dat niet aangeraden om te gebruiken? |
Je kunt het beter op de juiste manier maken. ;)
Ik ben zelf niet zo gek op dat spul, maar ik weet dat anderen dat gebruiken, en er tevreden over zijn. |
Ik heb het bij mijn golf3 ook gebruikt. Had een lekke kachelradiateur, die naar binnen lekte (dus niet in het interieur, maar in de warmtewisselaar).
Kachel aan = stank en beslagen ramen van de verdampte koelvloeistof. Had geen tijd om het dash te demonteren, heb er een blikkie in gemikt en er ruim een jaar mee gereden zonder dat het weer optrad. ONTOPIC; soms is een lekkage lastig te vinden idd. Heb het bij mij daily ook gevonden door keukenrol te gebruiken en zo kwam ik er achter waar het vandaan lekt. Wat ook werkt is iemand met een waterslang op de auto te laten sproeien en jij zelf met een zaklamp in de auto/onder dash om te kijken waar het vocht vandaan komt. |
ja was zelf ook al van plan om er 12 retourtjes mee in de wasstraat te maken,
maar dat stop leak gebruik ik liever niet eigenlijk, zoas chris al zei je kan het het beste op de goede manier doen, maar ik ben ook altijd bang dat dat soort spul meer afdicht dan het zou moeten doen |
All times are GMT +1. The time now is 11:28. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.