Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Jetta 2 coupe g60 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=61711)

Gemballa 05-11-2009 11:20

Jetta 2 coupe g60

Hallo mijn naam is Ernst en ben 20 jaar. Kom uit hengelo, uit het mooie twente dus :thumbup:
De jetta waar dit project topic over gaat heb ik al een keer eerder gehad. Toen was het nog een 1.8 8v gti. Hij zag er zo uit toen ik hem verkocht:

En zo zag hij eruit toen ik hem weer gekocht had:

Gelijk de blinderings folie eraf getrokken!

Op dit moment ondergaat de jetta weer een motorswap. Het 1.8 8v gti blok moet plaatsmaken voor een g60 motor. Ik heb de motor voor een mooie prijs gekocht de motor had toen 173dkm gereden. Zodra ik het blok had natuurlijk gauw erin gehangen! :D

Maar in de tussentijd natuurlijk wel wat dingetjes meteen vervangen
waaronder de d-riem met al het bijbehorende, koppeling, schakelbusjes en het uitlaatspruitstuk

Tijdens mijn zoektocht naar een leuke set velgen kwam ik deze c2's tegen. De prijs was uiterst gunstig dus gelijk in de auto gestapt om ze op te halen!

De banden om de velgen zijn een beetje te groot dus heb ook gelijk nieuwe banden besteld. De voorvelgen zijn 6j en achter 8j dus heb banden in 165/45/16 besteld en in 195/45/16. Zijn ze straks mooi getrokken.

Bij de motor zat helaas geen intercooler en dus ook geen buizen etc. Gelukkig had Ron mk1 nog een ic set over. Deze dus ook opgehaald:

En gauw me voorfront en intercooler gemonteerd:

Zo zie je er mooi niks van en dat is ook helemaal de bedoeling!

Dan even een paar foto's van hoe hij er nu bij staat, zoals je ziet nog niet erg spannend! :shake: (foto's gemaakt toen t schemerde. Foto's bij daglicht volgen!)

De velgen lagen nu al een tijdje in de garage en ik had ook de adapters met alle boutjes binnen dus ik kon echt niet meer wachten. Even gekeken hoe het eruit kwam te zien!

Nu kon ik natuurlijk niet meer op de banden die al te lang op zich laten wachten!

Gisteravond even met een vriend van mij het interieur eruit gehaald, zaterdag komt er als het goed is een setje zwart leer in. Met het interieur eruit is het ook wat makkelijker om de hele kabelboom te vervangen. Ik weet dat je het ook kan omsolderen (heb een oude relaiskast en moet naar nieuwe) maar ik vond het mooier als alles gewoon aangesloten zit zoals het hoort. De tellers en de mfa hendels zijn ook binnen. Deze wachten nog op montage!

Wat er nog op mijn te doen lijst staat:

- wielrand verbreders
- grill met dunne lamellen
- Velgen monteren met de nieuwe banden
- keer goed poetsen
- Leer
- Zwarte kunststof plaat tussen achterlichten die op latere jetta's zat(als iemand weet waar ik die kan krijgen graag!)
- kleinere poulie en een chipje
- afstellen op dyno

Gemballa 05-11-2009 14:15

Update: Net even de oude kabelboom eruit getrokken. Het weer werd me te gek dus ben er maar mee opgehouden. Volgende keer boom erin! Ik heb ook bericht gekregen over de banden die komen 11-11-2009 binnen dus gelijk naar de plaatselijke velgenboer om ze erop te laten zetten! Mooiere foto's komen eraan zodra het weer het toelaat!

breadfan83 05-11-2009 14:26

Mooi hoor!

Pedaalemmer 05-11-2009 14:43

Gaaf een g60 in een jetta, zie je nog niet zo heel veel. Wat is de staat van de g-lader? Ga je verder nog iets met de moter doen?

De Pul 05-11-2009 15:12

top project...
je had ooit ook al eens een jetta g60 toch?

Gemballa 05-11-2009 15:15

Ik ben van plan om er een kleinere poulie op te doen (72 mm) en een andere chip (op maat) voor de rest heeft ie nu een spaghetti spruitstuk en een open uitlaat met alleen een einddemper. Ik wil niet al te ver gaan omdat ik hem graag wat langer heel wil houden :tongue:
Heb al eerder een jetta g60 gehad deze:

Deze heb ik toen weggedaan omdat het blok niet alles kon houden. Er zat een eaton compressor op en een 68 mm poulie. De compressor sleet als een dolle en je kan deze niet/nauwelijks laten reviseren dus elke keer nieuwe kopen. Er zat ook methanol injectie op en grote grijze injectoren en een 276 graden nokkenas. Maar bij deze auto heeft de garage waar ik mijn olie LIET vervangen de verkeerde olie erop gegooid en zo doende zijn mijn lagers kapot gegaan. Toen stond ik voor de keuze hier ander blok in of een andere jetta pakken. Ik ben meer fan van dunne bumpers en van 2 deurs jetta dus keuze gauw gemaakt!

LuukGTI 05-11-2009 15:21

"verkeerde olie waar ik de olie LIET vervangen"

Wat een achterlijke mensen lopen daar toch ook rond.. Ik zal (zolang het mogelijk is gezien al die electronica van tegenwoordig) NOOIT mijn auto naar een garage brengen...

Gemballa 05-11-2009 15:30

nee ik weet nu ook wel beter ze hadden er vol synthetische olie in gestopt. Dus vandaar nu weer de nieuwe jetta. En lekker met g-lader want het is gewoon vetter, mooier geluid en je kan hem tenminste laten reviseren!

Jorp 05-11-2009 16:07

Maar bij deze auto heeft de garage waar ik mijn olie LIET vervangen de verkeerde olie erop gegooid en zo doende zijn mijn lagers kapot gegaan.

Het moet er ook in he! :tongue:

Gemballa 05-11-2009 16:26

:D haha ja ik snapte er al niks van hoe mijn blok opeens zo vies kwam haha

En gelijk even de foto's van het vandaag verrichtte werk! En besloten om een votex midden console te gaan zoeken! :cool:

En dit moet er nu wel in! :confused:

Sparhawk 05-11-2009 22:02

Ga je project in de gaten houden Ernst en misschien kom ik binnenkort nog wel keer langs want ik moet die mk1 die je in de garage hebt staan ook nog bekijken ;)

Gemballa 05-11-2009 22:09

je bent van harte welkom koffie staat klaar!

Sparhawk 05-11-2009 23:06

Kijk dat is nog eens service :D
Je hoort t wel van me :thumbup:

Gemballa 05-11-2009 23:11

anders moet je manu maar ff me nummer vragen moetj e maar bellen morgen ga ik weer verder met de kabelboom

Sparhawk 06-11-2009 00:09

Je nummer heb ik al ;) succes alvast morgen
Mijn msn staat trouwens wel in mijn profiel ;)

Kaj_A 06-11-2009 11:09

Goed bezig :D
Heb je die bout nou al los gekregen? :screwy:

Gemballa 06-11-2009 17:42

vandaag weer even verder gegaan met de jetta! Begint op te schieten nu. Hij draait al rond maar benzine pomp slaat nog niet aan. Ik weet al wel hoe het komt: onder het zeil in de kofferbak zit een 3 polige stekker, de stekker aan de kabelboom is 4 polig. Ik heb iemand die veel met g60 onderdelen doet gebeld en die zei dat ik een complete benzine pomp van g60 moest hebben met tank. Heeft iemand enig idee wat het makkelijkst is om te doen?

Domi 06-11-2009 17:52

Goed bezig. Gelijk even een goed luchtfilter monteren he. Die open zandzuigers kunnen je de lader kosten op den duur.

Gemballa 06-11-2009 19:33

heb ene nieuwe k&n filter gekocht maar ben eigenlijk op zoek naar een originele luchtfilter bak ^^ zoveel dingen die er opeens bij komen. in de tussentijd wel leer en votex middenconsole gevonden moet wel weer van de andere kant van nederland komen maar goed. Maar eens zien waar ik ze kan ophalen hihihi

Ron mk1 06-11-2009 19:39

Volgens mij heb ik ook nog een luchtfilterbak liggen hoor...;)

En voorzien van Green inlegfilter , in goede staat.

Waterslangen kan ik toch pas maandag verzenden, misschien dat je het nog op kan halen en de luchtfilterbak ook meeneemt. Je moest volgens mij toch weer deze kant uit voor het leer, of bedoel je dat niet met andere kant van Nederland?

Stuur maar een smsje anders.

Gertjan 06-11-2009 19:45

Dat is nog eens een best verlengstukkie op je ratel :D

bjuriaan 06-11-2009 21:43

Als je maar genoeg ratel setjes hebt, of verleng stukken he...

Gaaf project, zeker mooi om ff te volgen

Gemballa 06-11-2009 22:06

Ja klopt ik moet nog wel jouw kant op dus dat ga ik inderdaad combineren! Als je die luchtfilter bak ook voor mij kan klaarleggen?

Gemballa 06-11-2009 22:07

Quote:
Originally Posted by Gertjan
Dat is nog eens een best verlengstukkie op je ratel :D

haha we hebben ook erg ons best gedaan een record te verbreken :thumbup: :screwy:

Gemballa 07-11-2009 16:39

vandaag weer even wat gedaan. Na lang gekloot met het vervangen van het contact slot eindelijk de nieuwe erop gekregen! Achteraf was het vrij makkelijk haha Enige wat nu nog aangepast moet worden is een zwart plaatje waar de inbus bout door heen gaat vlak achter het contact slot. Ik ben zelf geen lasser dus voor mij vrij lastig. dus heb iemand nodig die kan lassen ^^ Is er iemand uit de buurt van twente die mij een middagje wilt helpen?

Gemballa 11-11-2009 16:47

Banden vandaag binnen gekregen voor op mijn c2's en ook gelijk laten monteren natuurlijk! Ziet er al stukke beter uit. Het is nu een beetje donker dus foto's zal ik morgen even maken!

Jetta-G60 19-11-2009 13:05

Hey, ik ben zelf nu ook bezig met een Jetta g60 project.
Ik wilde alleen vragen waar heb je die kabelboom uit gehaald.
Ik ga ook een project pagina aanmaken dus zie je wel verschijnen.

Gr Jasper.

Gemballa 27-11-2009 09:01

Na lange tijd maar weer even een update. Gister even weer rondje nederland gemaakt met succes. In warmenhuizen (omgeving alkmaar) een setje leer en een votex middenconsole weten mee te nemen. Daarna nog even langs Ron_mk1 gegaan en weer veel goede tips gekregen en een originele luchtfilter bak meegenomen en een paar slangetjes voor water die ik vergeten was vorige keer. Vanmiddag zet ik het leer er even in en post ik even wat foto's van alles!

Sparhawk 27-11-2009 21:01

Lekker bezig kerel :thumbup:
Nu wel echt foto's plaatsen he want ik wacht nog steeds op die van de velgen :screwy: :D

Gemballa 28-11-2009 14:36

Foto's maken gaat lastig nu omdat hij op een plaats staat tussen 2 muren met weinig ruimte. Zodra ik de stuurinrichting weer vast heb zitten rol ik hem even naar achteren voor een photoshootje!

neef_m 28-11-2009 19:48

heey, gaaf project! zie je niet vaak een g60 in een jetta.

ik zie op de foto's dat je gewoon een koppeling met een kabel gebruikt? dus ik neem aan ook een stangen geschakelde bak?

succes!

Gemballa 29-11-2009 14:04

ja klopt ja ik heb gewoon een gti bak er achter dit was ten eerste makkelijker te plaatsen en een gti bak is ook nog eens korter dan een g60 bak. top snelheid is dan wat minder maar hij trekt wel sneller op.. heel hard rijden moet je sowieso niet doen in een mk2 haha ^^

Reuvers 03-12-2009 10:49

hey even vraagje, die vorige jetta van je, is die verkocht dan met het 'slechte' blok/eaton kompressor? Of zijn daar weer nieuwe lagers etc in gegaan, en een goede kompressor?

Hij staat namelijk weer te koop

bedankt

Gemballa 10-12-2009 12:10

Even weer een update. Door het slechte weer (ik moet alles buiten doen) ben ik nog niet veel verder. Enige wat we nu hebben gedaan is alles van t blok vastgezet. De motor draaide eerst nog rond en in 1 keer niet meer wat bleek nu dat er 1 massakabeltje niet goed contact maakte :screwy:
Vandaag even langs de sloop in Groenlo daar heb ik toen een mooie originele vw radio gezien. Volgens mij is het ook een golf radio in ieder geval lijkt hij heel erg op de radio in mijn golf. Het is een blaupunkt radio. Daarnaast even zoeken naar kentekenplaten tussen de achterlichten van een nieuwere jetta. Dus als iemand die platen ergens nog weet te vinden graag!

@reuvers: Mijn vorige jetta heb ik verkocht met een nieuw blok met geloof ik 150dkm op de teller. Hij liep weer als een zonnetje!

Reuvers 11-12-2009 15:44

dat gevoel van buiten sleutelen ken ik wel ja...en mijn buren ook haha (zelf eindelijk een ruimte gevonden :) )

iig een heel vet project, en wil ook graag betere foto's zien van de jetta op de c2's :)

Gemballa 25-01-2010 16:09

Even maar weer mijn topic uit t stof halen!
Afgelopen tijd is er redelijk veel progressie gemaakt. Alles is aangesloten op de kabelboom (lampen achter, koplampen enz) Ook heb ik een benzine tank van een golf 2 g60 erodner hangen en zometeen gaan we kijken of de benzinepomp, die in de tank zit, nu wel aangaat. Mocht dit zo zijn dan zou het best eens kunnen dat hij vandaag gaat lopen! Ben benieuwd. Hou jullie op de hoogte!
En ik weet dat het waardeloos is zonder foto's dus die zal ik volgende keer er ook bij doen!

Gemballa 05-03-2010 16:21

Inmiddels al weer heel wat gedaan aan de jetta van zelf sprekend natuurlijk! Hij loopt zelfs!! Het blok loopt goed en heb er veel vertrouwen in. Het leren interieur heb ik opgeknapt en mooie opgepoetst en ziet er weer uit als nieuw. Ook de votex middenconsole is heel mooi geworden. Ook heb ik een jetta gt spoiler weten te vinden deze komt er nog op ligt nu mooi droog in de garage!
Hier een paar fotootjes met de c2's

Ik vind de c2's erg mooi maar toch wil ik graag naar 15 inch omdat de jetta dan lager kan en omdat ik niet met adapters wil rijden. De c2's staan dus weer te koop! Deze velgen zullen de c2's op den duur gaan vervangen!

De Pul 05-03-2010 19:09

leuke wieltjes.....

Gemballa 07-03-2010 16:29

Ja ik vind de wielen ook zeer leuk! Vandaag even naar vw speed geweest, maar viel een beetje tegen. Daarna maar weer verder gegaan met de jetta. Heb het complete koelsysteem gecontroleerd op lekken. Hier heb ik geluk gehad alles was nog heel. helaas had ik nog geen koelvloeistof en heb ik het water er dus weer uit laten lopen. Morgen maar even koelvloeistof kopen en ontluchten. Van de week eerste test ronde!

Domi 07-03-2010 16:37

Wat voor uitlaat systeem heb je eronder?? Want als ik je einddemper pijpje zie dan is niet echt groot.
G60 moet goed kunnen ademen.

All times are GMT +1. The time now is 20:00.