Ervaring airride :)
Hoi
Wie heeft er ervaring met air op een golfje 1 ? Wat meer info van bij komende aanpassinge problemen enzo verder ? Ik kon namelijk gister een setje voor 200 euro kopen de poten met balgen en compresseurtje maar geen leidingen en airtank :) Dit wou ik dus kopen maar is dus vandaag verkocht ana iemand die me voor was :mad: Nu heb ik er wel een beetje interesse in maar ben niet overtuigt .. Ik heb zelf een Kw schroefkit op men golf ligge die momenteel 2.7cm met zen carter van grond ligt. Maar heb geen ervaring met air :) Grtz |
ben ik ook wel benieuwd naar , zie het ook wel zitten air onder de 1
maar zie het niet zo vaak op golfjes 1! |
Wat wil je weten dan?
Kan er vrij simpel onder allemaal, maar wil je echt laag moet je wel een stukje uit je chassis slijpen bij je aandrijfassen. Als je bij mijn posts zoekt vind je wel het een en ander (witte mk1 diesel had ik t onder!) |
Quote:
Wel ik wil gewoon wat meer info over de soorte beschikbare sets of wat je zeker nietm oet kopen .. Wat doe je als je naar de keuring moet ? Richtprijs voor een nieuw of 2dehands setje ? en hoe laag kan je zonder te slijpen ? want ik kan tot op 1.5cm van de grond met mn carter en ik heb een 1500 automaat :) en dit is met mijn schroefset .. En wat foto's van hoe het er allemaal in zit enzo lijkt me oo kwel handig :) Alvast bedankt |
Die carterpan kan haast op de grond, scheelt je 2mm ofzo... Maar je kan het altijd nog gekker maken met verlaagde veerschotels...
Keuring kan je gewoon alles laten zitten, het is gewoon legaal hoor. Richtprijs nieuw vanaf 2000-2200 tot zo gek je het zelf wil maken, tweedehands is het net wat de gek ervoor geeft en hoe oud het is. Bel Bob van BSS anders eens... Dat is vrijwel het enige wat er in Nederland te krijgen is. Foto's zijn er als je even zoekt op mijn topic! |
Er staat hier zelfs een cabrio te koop met airride.
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=60813 Misschien deze meneer eens vragen voor foto's? |
|
Hmm ik ben wel van belgie dus zal eerst maar eens naar goca bellen hoe het zit met air :)
Bedankt voor de info alvast.. Op internet vind je wel niet veel setjes die op een golfje staan wel usa 's |
kw heeft iets in het asortiment kwa airride! kun je op de bestaande kw set monteren en kan je(sorry als ik het fout heb) 1 of 1,5 cm mee zakken...
is een klein luchtbalgje voor bovenop de kw schroefset. op youtube staat ergens een filmpje van een polo2 die dit heeft maar ik krijg het filmpje niet meer gevonden! iets gevonden :) (ik vind het wel interesant voor op een meeting :cool: ) volgens mij kan lowering van dit forum dit leveren. KW HLS 4 ( Hydraulic lift system) universeel youtube |
tja heb je ook gezien wat de prijs is :S
|
dat heb ik indd gezien ;) sommige hebben meer te besteden dan andere!
|
Wat zijn de kosten dan?
p.s. voor de belgen en airride en goca -> Op www.cleaned.be zit genoeg kennis daarover! |
bijna 3k voor dat setje hierboven! is indd best veeel geld voor weinig spul..
zo,n bss set is volgens mij net zo duur, of wat kost zoiets? 2200euro! ik zag het te laat staan :redface: |
Ja en dan heb je wel ineens alles... Koni schokdempers (vooraan instelbaar), balgen, tank, compressor, kleppen, bediening, metertjes...
Ik heb het toendertijd besteld en zelf ingebouwd, is goed te doen (als ie nu nieuwe installatiehandleidingen heeft, want dat is/was nogal karig destijds)... |
daggie op cleaned heeft zoeen kw setje onder zijn porsche zitten.
en bob had vorrig jaar idd alleen nog maar zoeen zelf getekend velletje, weet niet hoe het nu zit. op een mk1 is het idd makkelijk te plaaten. zelf heb ik het onder mijn arosa geplaatst en dat is toch iets ingewikkelder door de nieuwere veren. maatje van me heeft het ook zelf onder zijn mk1 geplaatst |
In België is airride no can do!! ;)
|
hoe zit dat dan met de stugheid ?
|
In belgie kan air inderdaad niet heb me daar verder over geinformeert je mag je tank late zitte als ze open is en de leidingen moge blijven hangen als ze niet aangesloten zijn en de poten moet je dus vervangen :)
Cleaned spreekt me niet aan want daar kraken ze je tog maar af als je niet met een "BLING" auto rijd .. en je kan er niet eens lid van worden momenteel :) Het kw dingetje vind ik net wat te duur voor wat het is kan ik beter een volledige set egte air kopen :) |
2uur werk om van air naar schroefset te gaan voor de keuring.
|
Quote:
en telkes uitlijnen |
ooit wil ik dit nog eens onder mn sciroccootje hebben. schitterend! (kwijlend op melvin's ouwe dieseltje)
|
Dat dieseltje blijft uber...jammer dat hij er niet meer is.
|
Ja dat was een mooi dinkie ... had alleen nog eens een echt setje wielen onder gemoeten ;)
|
Quote:
daar ligt het bij niet meer aan in ieder geval ;) |
Quote:
Markeren, kom je een heel eind. |
Zeker op een Golf 1 waar je de camber redelijk exact terug kan zetten door de excentrische bout
|
Nja, laat dat exact er maar af... 1 tikje aan die bout op het kritieke punt en je bent zo een aantal graden verder!
|
had gisteren een prijsofferte aangevraagd bij een bekende airride specialist en dit is dus wat de mogelijkheden zijn bij hem :)
we hebben 3 soorten pakketjes voor de golf 1. RRAS budget € 1495.- http://www.air-ride.be/budget.htm RRAS easy € 1995.- http://www.air-ride.be/easy.htm RRAS pro € 2295.- http://www.air-ride.be/pro.htm montage € 500.- wij kunnen uw schroefset ook ombouwen tot een airride systeem zonder deze te beschadigen. hierdoor kunt u € 400.- besparen. ik vind de prijzen wel mee vallen als je zelf monteert :) |
maar hoe stug is air-ride nu eigenlijk? of wordt de auto niet minder stug
|
idd , die budget set is vrij goedkoop!
vraag me alleen af of dat een beetje een snel setje is ?? en die leidingen , wat is eigenlijk het beste om te hebben? zo groot mogelijk of??? |
6mm is standaard bij BSS, 8mm is vlot zat... ga je alles groter nemen, dan kan je het niet meer fatsoenlijk op rijdhoogte zetten want dan is ie gewoon te snel!
Stugheid is afhankelijk van de dempers (bij BSS krijg je bij een mk1 aan de voorzijde instelbare koni's), en de balg zelf bepaalt ook de stugheid, daarbij geld hoe meer luchtdruk erin, hoe stugger het is... |
De airride van BSS is standaard €2000 euro. (montage ong. €350 dacht ik)
Volgens ervaringen van anderen schijnt airride comfortabeler te zijn dan een v-maxx schroefset. Voor de winter wel ff leidingen insmeren met siliconenspray ivm met eventuele vocht in je leidingen wat bevriest. Anders sta je misschien laag en kun je hem niet de lucht in krijgen. En als je onderweg een lekke luchtbalg hebt dan sta je plat op de grond... Maar dat risico moet je willen lopen. |
Quote:
Tja, dit zegt ook weinig natuurlijk... een vmaxx setje met alles ertussen en op 40/40 verlaagd is waarschijnlijk ook niet echt stug te noemen. Maar als je zo'n ding al wa kan naar beneden draait op de bumpstops dan stuiter je natuurlijk wel flink. Maar dat is hetzelfde bij air.. als je heel je balgen vol hebt is het ook ******stug, heb je ze een beetje gevuld zal het wel comfortabel zijn. |
Nee want lucht is een samenpersbaar medium en veert dus!
|
Airride is wel iets stugger als je balgen vol zijn, maar zo rijd je nooit.. Je normale rijdstand is erg comfortabel en je laagste stand is als de zuigerstang van je schokdemper de bodem raakt, dus dan ligt ie vast en dat is dus geen vering, logisch...
Vmaxx op hoge stand rijdt NIET, dan stuiter je juist alle kanten op... Eens voor de APK geprobeerd maar dat was echt bagger! Stuk lager reed veel comfortabeler! Een balg rijd je alleen lek als er iets tegenaan schuurt.. Zelf eens gehad met een velg met verkeerde ET. Achterbalg lek dus kon ik achterover naar huis rijden.. Zorg dat je auto ook in de laagste stand nog rolt en dan is dat geen probleem!! Voor het vocht neem je er een ontvocht-filter bij (officiële naam schiet me even niet te binnen), en dan heb je nergens last van, ook niet in de winter! |
Quote:
dat is mijn auto (heb hem overigens maar uit de verkoop gehaald gezien het enorme animo :shake: ) Air rijd geweldig. Mijn auto stond eerst op een schroefset van Weitec en ik moet zeggen dat ik alleen het echte bochten/boender werk mis, daarvoor is air minder geschikt dan een schroefset. Bij normaal gebruik is het gewoon super, omhoog in de stad en gewoon over drempels knallen, omlaag op de snelweg en mensen verbazen dat je bijna over het asfalt schraapt. Eenmaal geparkeerd laten vallen met de afstandbediening geeft echt veel reactie :thumbup: Mijn conclusie, als je de kans hebt altijd doen tenzij je de auto echt hebt om klaverbladen mee rond te blazen, dan kun je beter op een goed schroefset rijden. Huibert |
BSS airride jongens. Daar kan je mee op de grond komen!
Een maat van mij heeft het onder zijn mercedes en kan helemaal op de grond en 17 cm omhoog dus drempels zijn geen probleem. Die knul die dit is begonnen heeft zelf een golf 1 waar het onder zit, rijdt echt super. |
Wat een lelijk hok!
|
zonde idd, evo kan zoooo mooi zijn
origineel dan;) |
Quote:
Mercedes :thumbup: :screwy: ;) |
All times are GMT +1. The time now is 21:25. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.