![]() |
Claudes Buggy's
Wie kent Claudes Buggy's motoren ? Wim heeft zo'n motor gekocht voor in de kever. De verkoper zei dat er 40mm dubbele weber op zat en dat ie 100+ pk heb. Overal op het blok staat de naam Claudes Buggy's, zelfs op de ontsteking.
Kan iemand ons helpen ? Alvast bedankt :) |
Zegt me niks, maar het is wel een heftig blokkie zo te zien !!
|
Zo te zien een heel oud merk !
Hier iemand die wat NOS sh*t aanbied van dat merk: ![]() |
alles wat van claudes is is oud zo te zien, zie alleen maar termen 'Oldschool', 'old' en '80s' :
http://thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=109434 http://thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=100327 http://thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=105910 |
Jongens,Jongens,jongens.................claudes Buggys = nu CB performance (CB als Claudes Buggys).
http://www.cbperformance.com/ Dan is dat ook maar weer helder. BTW 100+pk met 40er webers...........denk't nie. dennis |
ben nog ff gaan goegelen en kwam dit tegen:
http://www.cbperformance.com/company.asp tis dus een californisch bedrijf en heet tegenwoordig anders. http://www.amayesing.com/vwchassisbody.htm en hier staan een hoop onderdelen op. |
Quote:
Die vent heeft tegen wim gezegd, 1835cc met 40mm webers. Hij heb gegarandeerd dat het zo is. Wim laat hem uit elkaar halen en dan kijken ze alles ff na enz enz en dan horen we wel of alles waar is... anders gaat ie mogelijk terug of die kerel doet wat euries retouneren ofzo. |
Quote:
Oke, vandaar dat ik overal ook CB tussen zag staan :) Maar de onderdelen met de volledige naam "claudes buggys" zijn dus redelijk oud :) Ennuh, waarom zou je geen 100 PK uit een blok met 40ers kunnen halen ? |
Vet motortje,vette spullen ook trouwens,nog nooit van gehoord.
|
Ze hebben het hier over 100+ pk en dat met 40's en 1835cc (oke dan zijn 40's wel de beste keus bij 1835) maar dan moet je echt wel een zeer heftige nokkenas steken wil je boven de 100 pk uitkomen. Tevens heb je dan een zeer agresieve nokkenas nodig waardoor dit blok haast niet te rijden is met normaal verkeer. Maar mischien heeft ie gewoon wat minder pk's en een w110 of 120 nokkenas en rijd ie heerlijk. Ik zou zeggen maak idd dat blok open en bekijk ff of er een race of straat nokkenas in zit , en wat wil je ermee. Wil je een lekker soepel blok met lekker wat pk,s ga dan voor een wat tammere nokkenas, wil je een onrustige sprint blok en veel pk,s dan zal ie onderin niet lekker lopen (file rijden is al helemaal ruk )
Suc 6 dennis |
maar kan iemand iets vertellen over het bedrijf ? zijn ze goed of normaal... slecht, maakt me niet uit wat :)
Blok komt uit een 356 replica. Man woont in Naaldwijk... |
Het spul heeft ook dat "old school" look. ziet er erg wijs uit. en de man zij dat de replica waar het blok uitkwam zijn voorpootjes optilden.
Even voor de logica. ik ben het broertje van wim. Moest van hem maar ook us op dit forum komen kijken. ziet er leuk uit. ben zelf ook bezig met een restauratie, maar daar gaat dit topic nu niet over. (ik ben zelf nog opzoek naar die koeling. dus als iemand nog iets weet) |
wat ook wel leuke amerikaanse sites zijn voor onderdelen (GOEDKOOP!) is www.aircooled.net en www.aircooledtechnology.com / www.massivetype4.com
|
Wow Super vet motortje niks retouneren lekker houden dit is echt heel apart en of ie nou 30 / 100 / of 400 PK heeft het ziet er in ieder geval super uit!!!
|
Waarom zie ik geen externe oilie koeler aansluitingen eigenlijk?? Met deze koelkap (ramflow) heb je n.l geen standaard olie koeler meer dus moet je er een extern onder je auto hangen.
Zomaar ter info. |
Quote:
Dit ben ik zeker niet met je eens... een 1776 valt al 'makkelijk' over de 100 pk te trekken.. Zeer belangrijk is een goede combinatie van diverse onderdelen denk ik. Op het moment dat je een kop goed laat bewerken ( oa grotere kleppen) denk ik dat dit al genoeg is om een 100pk te realiseren.. De ademing is belangrijker dan een heel scherpe nokkenas (tuurlijk heeft met elkaar te maken, ik bedoel de directe) Als alles goed op elkaar afgestemd is denk ik dat je niet een enorm scherpe nokkenas nodig zult hebben en 40ers zijn meer dan voldoende ja op een dergelijk 'kleine' motor! Is mijn bescheiden mening maar denk dat mits het totaal goed is dat zelfs waarden tot 120 pk geen probleem zullen zijn voor een goed tuner. |
@primer-look
de externe olie koeler aansluiting gaat via de achterkant van de kap naar buiten. de kap sluit dus helemaal over de aansluiting heen. het enige wat je ziet (niet op de foto) zijn 2 slangen die onder de koelkap vandaang komen |
dit is wat er aan de motor gebeurd is ( volgens die vent)
1835 cc 40mm webers koppen max geflowd, grootere kleppen dubbele klepveren, scherpe nokkenas, hoe scherp wist hij niet meer en was ook niet te lezen andere ontsteking en aangepaste koelin, exsterne olie koeler met termostaat, afgedraait fliegwiel en groter fliegwiel. en nog wat dingentjes Laat het blok ff uit elkaar trekken en dan zien we het wel. Bedankt voor alle informatie en ik hou jullie op de hoogte van dit projekt. |
Kijk maar naar het Motortje van Alain. das ook niet misselijk voor een 1776cc maar zit geschat al op 90-100Pktjes.
en dat met een lage compressie. |
We zijn ff bezig geweest... zijn geen echte webers helaas maar web-nogwat.. logo is alleen een W. Verder geen 40 maar 36mm wat ik me nog ff snel kan herinneren. In het grote keverboek staat dat de diameter van de cilinderwand boven 90mm moet zijn voor een 1835cc motor, echter meten wij minder. Ziet er verder allemaal wel best uit... alleen vreemde is een paar krassen in de kop, ver naast de kleppen.
|
Ik zag het aan de carbs dat het geen 40'tigers waren,maar 36 dcnf's ... die staan dan ook nog eens
(heel ongunstig) een kwart slag op de inlaatspruitstukken gedraaid,wat een goede flow in de weg staat. Al met al denk ik dat 100+ pk een beetje erg optimistisch is,en dat hij een beetje tussen de 90 á 100 pk zal zitten. Voorts hangt het er dan ook nog van af wat de compressieverhouding is en wat voor soort uitlaatsysteem (met kachelpotten=geringe doorlaat)er gemonteerd gaat worden. Met 1835 zit alles wel erg op de grens,en zal een warmloper best grote schade tot gevolg kunnen hebben. Maar het blokkie ziet er wel leuk retro uit !!! Dit is mijn 1776cc (typ3 carter als basis),met 36 DRLA Dell Orto's met K&Nfilters, Engle W100 cam, Ahnendorp RVS streetsport met full flow kachelpotten, Mahle 90.5 zuigers & cilinders,040 koppen, Ahnendorp inlaatspruitstukken, Bosch 009 met W8BC bougies,Porsche 356 dynamopoelie, 356 Carrera bobine & Porsche 911 swivel feet adjusters. Compressie verhouding 7,5:1 ... vermogen ongeveer 95 á 100pk |
Van boring.. slag, compressieverhouding weten we dus helemaal niks. Nu hebben we iemand gevonden die het blok verder zal demonteren, deze man heeft vroeger niets anders gedaan dan kever motoren opbouwen voor de autocross. Hij kende CB wel en weet dat ze goede dingen maakte.... hij had het over valstroomcarbs... donderdag komt ie naar ons toe.
|
keverblokjes heb toch haast altijd valstroom carb's? (verder de grootste keverleek die bestaat... :) )
|
Quote:
Anders ik wel..... haalden gisteren die kever uit elkaar... kom niet eens een koppakking tegen :confused: 4 losse cilinders.... vage apparaten :) |
Quote:
whahhaha, een koppaking !? enige wat je tegen kan komen is een stelring aan de kopkant en een papieren voetpakking onder de cilinder ;) |
Heb me al die tijd (nu nog steeds) alleen maar met waterkokers bezig gehouden....
gaat nu een compleet andere wereld open :) had als voorproefje VW Euro een weekendje... was lachen :) weer ff on-topic: Van waar tot waar meet je de diameter van die cilinders eigenlijk... binnenzijde of de buitenzijde ? Wim belde me net en die zei dat ie binnenin 92mm is... maar in het grote keverboek komt die maat niet eens voor. |
Boring is de binnendiameter van een cilinder.
Slag is bewegingsmaat die de zuiger van boven naar beneden maakt, gemeten aan de bovenzijde van de zuiger. |
ik snap er geen kut van donderdag gaat de tuner er ff naar kijken Wij komen er niet uit
|
92 mm heb je in twee cylinders :
1835cc of 2180cc . Voor de 2180 heb je echter wel een krukas met 82mm slag nodig. Aangezien je ook 36's er op heb staan denk ik dat het idd 1835cc is . suc6 dennis |
Quote:
Web-con toevallig? Dat is merk dat ook onder de webergroep valt. Geen idee in hoeverre ze afwijken maar ik denk dat de sproeiers etc. identiek zijn... |
Claudes buggys !
claudes buggys is OUDE NAAM VOOR CBperformance
have fun cya ffred |
webcamber of zo iets ga morgen ff kijken
|
ok hier de info
Webcamber 2x 30 mm ( deze vond hij heel interesant vanwege afstelmogenlijk heden dit is americaans) Inlaaten enkelpoorts 40/35 kleppen dubbele klepveren scherpen nokkenas (hoe scherp gaan hij binnenkort kijken) 1835 cc ( goede boring 92) aangepaste krukas lagerwerk zeer goed grotere oliepomp Volgens zeggen tuner uit het blok is makelijk 100+ pk te halen Dus dat wort rollerbanken als hij klaar is Wat er slecht is 2 cilinders van wege water ( stilstaan) 1 gebroken klepveer ( oorzaak weet hij niet ) dus nodig hebben we 4 nieuwe cilinders en zuigers 240 euro 1 dubbele klepveer ( weet ik niet |
240e per stuk slimme ;)
|
ik weet niet of dat oer stuk is
Weet iemand of mhale zuigers en cilinders 240 euro per stuk koste bij ahnendorpf |
dacht per stuk... staat een beetje vaag in de prijslijst. Had ook een mail gestuurd maar daar werd het niet duidelijker op.
|
is per set hoor! anders kun je netzogoed een ruilmotor halen a 1000 euro!
|
das beter ik vind kever rijden steeds leuker worden:)
|
All times are GMT +1. The time now is 01:22. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.