Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   B-ram's Jetta mk2 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=59467)

B-ram 10-09-2009 18:35

B-ram's Jetta mk2

Jo boys and girls.

Hier mijn nieuwe aanwinst. Was opzoek naar zo 1. En deze voldeed precies aan mn eisen. Dus vorige week naar Duitsland gereden en opgehaald.

Vw Jetta 1985. 1600 met 4-bak. Maar gaat een 1.6 TD met intercooler inkomen:D. 152.000 km. Interieur als nieuw. Buitenkant roestvrij.

Plannen:

Klaarmaken voor invoeren (met dieselblok)
platleggen.
16 inchers die in kassen vallen.
Evt. Bruin dashboard.
Verder nog wat accessoires

Gr. Bram

SubdubberGT 10-09-2009 18:47

Netjes man!!

Ook een Duitser, welkom bij de club!! :D

Ik zou zeggen veel succes met het blokje erin bouwen kerel!!

Larsv5 10-09-2009 19:09

Nice......!!!

B-ram 10-09-2009 19:49

dank u. had liever een hollander gehad. maar vind ze maar es zo netjes...en dan voor die centen. heen en weer rijden en dagje vrij voor nemen kan wel uit zeg maar:P

J@sper 10-09-2009 20:03

Nette Jetta! Ik had hem ook al gespot op Mobile.de :thumbup:

Dubde al langer om me hier aan te melden, na het zien van 'mijn' Jetta toch maar gedaan :D Succes met je project!

Suspekt 10-09-2009 20:18

Mooie basis :thumbup:
Benieuwd naar wat komen gaat ...

B-ram 10-09-2009 20:49

Quote:
Originally Posted by J@sper
Nette Jetta! Ik had hem ook al gespot op Mobile.de :thumbup:

Dubde al langer om me hier aan te melden, na het zien van 'mijn' Jetta toch maar gedaan :D Succes met je project!

aha oke. Ik had eerst een ander op het oog. 23.000 orginele km's enzo 1e eigenaar. maar die had em verkocht terwijl ik afspraak met em had. Toen deze tegen gekomen. en blij toe. tenminste een bruin interieur ipv dat lelijke blauwe en ook nog es voor een schijntje van de prijs van die andere;)

Jettameister 10-09-2009 21:09

ben benieuwd! :cool:

SubdubberGT 10-09-2009 22:28

Quote:
Originally Posted by B-ram
dank u. had liever een hollander gehad. maar vind ze maar es zo netjes...en dan voor die centen. heen en weer rijden en dagje vrij voor nemen kan wel uit zeg maar:P

Daarom!!!

De mijne heb ik nu een jaar in mijn bezit, ook uit Duitsland, voor een prikkie!!!
Auto is helemaal hard en goed onderhouden en door ouwe lui bereden..

Jammer van dat nieuwe kenteken wat je krijgt, maar ach, dat merk je niet als je erin rijdt!

Hoop hem snel te mogen bewonderen op een meet, schiet maar op! :D :D

De Pul 10-09-2009 22:49

is zeker geen verkeerde jet,zo te zien.
zou alleen geen 1600td erinknuppen,als je toch bezig bent is een 1900td met IC dezelfde moeite.
heb je ook iets meer purrie;) anders word het helemaal afkicken na de G60:D

cartman 11-09-2009 06:56

nette wagen jonge

B-ram 11-09-2009 19:29

Quote:
Originally Posted by De Pul
is zeker geen verkeerde jet,zo te zien.
zou alleen geen 1600td erinknuppen,als je toch bezig bent is een 1900td met IC dezelfde moeite.
heb je ook iets meer purrie;) anders word het helemaal afkicken na de G60:D

afkicken wordt het sowieso...maar 1.9 tdi heeft electrisch gas en alles...dat is dus meer moeite. en ik wil gwn rijden:D...als er maar zwarte rook uitkomnt :cool:

De Pul 11-09-2009 19:45

Quote:
Originally Posted by B-ram
afkicken wordt het sowieso...maar 1.9 tdi heeft electrisch gas en alles...dat is dus meer moeite. en ik wil gwn rijden:D...als er maar zwarte rook uitkomnt :cool:

wie heeft het over tdi? ik niet ;)
golf3 1.9turbodiesel erin,IC van 1600td en blazen maar :thumbup:

B-ram 13-09-2009 12:13

wss word het allemaal iets radicaler...110 pk afn tdi erin...en dan chippe tot 150 pk ofzo. en dan abbotje bij de lokale bandenboer:P

B-ram 16-10-2009 18:28

Woensdag ff bezig geweest met de Jet!

Komt toch gewoon 1.6 TD met intercooler in! Ivm budget omdat ik binnenkort de keet ook uit ga hiero:P

2 uurtjes bezig gwst. Motor is eruit, en benzine tank past nu ook vulslang van dieselpomp in:D. Goed 1600 benzine blok is te koop met bak en alles. Nieuwe distri e.d.

Foto's

Het benzine blok:

20 min later

nogges 1.5 uur later

Zaterdag Diesel erin hangen. En beginnen met opbouwen.

Hugo bedankt alvast voor de hulp!:D

Marcel_VW 16-10-2009 18:35

goed bezig, nette jetta. Maar kan je 'm wel zo makkelijk invoeren met de TD erin als die op de duitse brief als 1,6 benzine staat?

stij 16-10-2009 18:55

kiek m goan :D

vet Brambo!

B-ram 16-10-2009 19:17

ja hoor...geen probleem. Hugo heeft dat ook gedaan..fluitje van een cent..

Komt zelfs TD op kenteken te staan:D

siepgti1978 24-10-2009 12:00

De TD heeft vandaag gelopen :D
En loopt als een zonnetje Bram :thumbup:
Dus gaat de goeie kant op!
Gaat helemaal goed komen , de jongens uit HALLUM hebben goed hun best gedaan op de inbouw van de GTD.
Net of hoord de motor der orgineel in :thumbup:
Dus nog ff en je kunt rijden jonge.
Mvg revicie inbouw bedrijf O.m/B.r hallum :thumbup:

Jettameister 24-10-2009 14:10

meer fotos.... :D

B-ram 25-10-2009 11:25

komen eraan...gister ff klein stukje gereden. Blok komt al weer aardig op gang. Heeft jaar in het hok gelegen daaro. Dus mooi rustig aan eerst. Als het meezit komende week naar RDW. en dan kilometers vreten:D. En uiteraard schroefsetje eronder. Komt Weitec onder zodat ik em na een jaar ook nogges verstellen kan ipv die goedkope meuk. En de winterbanden die nog steeds in de koffer liggen eronder slingeren:D. En dan nog een dik wiel zoeken en dan is ie wel zowat af.

@ siep. Ja gaat prima daaro. Jou auto begint ook weer op een auto te lijken. Dikke bak. Op foto's vonk de kleur nix maar in het echt toch echt een vette kleur.

A.D GOLF1 1976 25-10-2009 11:29

Dikke Diesel-jet Brammetje.
Ken nog wel een paar tonnetjes lopen :D

B-ram 25-10-2009 23:15

must maar wel op rekene. Ben ik eigenlijk ook wel van plan:d. Op zoek naar wielen. Wie weet nog iets. Geen bbs ofzo maar iets oldskool. Liefst 16 inch en binnen orginele kassen vallend.

B-ram 03-11-2009 12:48

vandaag met de sletta naar RDW gwst. Geen enkel probleem. Kreeg complimenten hoe het blok erin lag. Vervolges nog ff nihiltarief bpm afgetikt en trg gereden:D. Volgende week kenteken. Dan apk erop en gaan.

Zaterdag nog andere kabelboom voor verlichting. Is nu ontzettend in omgebeund. Hangt kabelboom van nieuw type in die vet vaag bewerkt is. Dashboard verlichting zit bijvoorbeeld geschakeld aan Radio:S. WTF!!!!!!!!!!!!

GaryVW 03-11-2009 18:02

Leuke wagen ! moet alleen nodig omlaag :rolleyes:

oakgreen20vt 03-11-2009 18:37

Toppie Bram en nu maar lekker racen!!!!

GerardMkIIVR6 03-11-2009 18:39

Nice kerel vorige x al ff bekeken zag er goed uit :thumbup: .

siepgti1978 03-11-2009 18:42

Super sjaaky :thumbup:
En no as de bliksum dat ding nai beneden schroeve :D
En dikke hoepels der onder !
Gr Mac Japster

B-ram 03-11-2009 18:59

jullie hebben zkr nooit van het fenomeen recessie gehoord!?

Haha zit nog beetje te dubben over schroefset...cheap ass en dan volgend jaar met keuring maar kijken of ie nog omhoog wil. Of toch een setje weitec halen. Iemand nog leuke set in aanbieding?

En wielen tja zelfde verhaal beetje...budget is killing me! Misschien wel iets leuks voor tijdelijk gezien bij Mukkes:P.

Maar omlaag gaat ie sowieso. Eerst ff apktje enzo. Dan kan het worden!

Bedankt voor de reacties trouwes:D. Zat vandaag met een dikke smile te sturen. Veel bekijks :P

GerardMkIIVR6 03-11-2009 19:03

Ja recessie is a bitch mar wat je kan doen is schroefset en grote wieldoppen ;)
Heb ik ook gedaan bij mijn low budget daily :D

B-ram 03-11-2009 19:05

haha ja heb ik gezien..mja keuze van schroefset gaat me nu eerst om. Wielen komen van de zomer wel. En ik wil ook nog wat audio eigenlijk!. Zucht. Toch maar es loten kopen voor loterij!

T!m 03-11-2009 19:18

Mooie jetta gek :thumbup:

Is hij bijgespoten, of is dat gezichtsbedrog ?

B-ram 03-11-2009 19:30

ja klopt helaas wel! Achterste wielranden zijn x bijgeholpen. Mja liever kleurverschil dan roest! Binnekort maares helemaal polijsten. KIjken wat dat oplevert!

nog ff wat plaatjes

Zoek de verschillen!

Filmpje van dikke diesel getokkel komt ook nog ff:P

joostvw 03-11-2009 22:45

leuk gedaan hoor!

watvoor uitlaat heb je er nu onder dan?
alleen ander spruitstuk?

en komt en nu nog een IC op?

T!m 03-11-2009 23:57

Netjes, dat heb je vlot gedaan !

Na de keuring kleppendeksel en dergelijke een beetje opknappen ?

B-ram 04-11-2009 09:30

dankje voor de reacties.

Lof voor ombouwen gaat naar Hugo en zn team:P. Die hebben dat gedaan. Idd lkkr vlot.

Uitlaat is van voor tot achter nieuw orgineel VW TD. Vorige was echt beunhaas omdat er zo'n duits umwelpakkette opzat met stukken gti pijp en katalysators e.d. Dus gwn volledig nieuw incl rubbers enzo. Motor idd misschien voor de looks nog wat bijpoetsen. Wordt toch geen motorkap open wagen maar toch!

IC staat voorlopig niet in de planning. Ben bezig met opmezelf te gaan wonen dus alle centen zijn welkom!

Belangrijkste is schroefset! Gister stuk gereden en dat gedans op de weg is dus nix voor mij. Parkeerde ook telkes naast stoeprand anders durfde ik niet uit te stappen.

Trouwes invoeren stelt geen drol voor. Als blok er netjes inhangt en je chassisnummer klopt dan ben je er al!

B-ram 16-11-2009 15:25

ff snel filmpje gemaakt voor die liefhebbers van een oldskool diesel sound:D...

http://www.youtube.com/watch?v=MJJ6hoSSNHU

B-ram 03-12-2009 18:55

Vanavond nog ff paar dingetjes fixen als het meezit is het dan eerst klaar. Dan ff schroefset bestellen en eronder knuppen. Dan driftig zoeken naar wielen!

Hier trouwes nog wat foto's voor mn tijdelijke daily zolang ik geen rijdende auto had.

Is te koop. Verwacht nix moois. Maar ding start altijd. Van de week met -3 ook geen probleem! Voor 200 euro ben je de man met unieke wielen:P. (cadeautje van de boys:P). Ik maak em nog ff schoon voor je ook:P.

Ebut 03-12-2009 19:17

Vette bak :rock:

B-ram 05-12-2009 14:45

haha vanmiddag ff wat diesel in ruitensproeier potje gedaan...slangetje aangesloten bij carb. en smoke maar...filmpjes zal ik 1 dezer dagen ff uploaden. Ding is afgekeurd op ongeveer op alles waar ie op afgekeurd kon worden. Is al verkocht voor 50 eu voor crosserij:D

All times are GMT +1. The time now is 08:10.