Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Koppakking d'r uit g**ver!! (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=59271)

gti-er 05-09-2009 19:11

Koppakking d'r uit g**ver!!
 
Volgens mij ligt mijn koppakking eruit, liet hem even lopen om met iemand te praten. Na 10 minuten komt er in 1 keer witte rook uit! :(
Dus ik raar kijken van hoe of wat, geef even een paar gas stond onderhand de hele staat vol met witte rook!! Dus de koppakking ligt eruit neem ik aan!!
Daarna dus zeg maar een uur later ging ik naar mijn broer toe, en toen deed hij niet meer. Maar de bovenste radiateurslang bouwt wel wat druk op!!


Maar goed de vraag is:
Zijn de onderblokken allemaal hetzelfde, dus kan er bij wijze van ook een gewone 1.8 of een 1.8GTI blok boven opgezet worden zonder het 1 of ander aangepast te moeten worden?
Of gaat dat niet!

Thnx voor jullie jullie hulp!! :thumbup:

breadfan83 05-09-2009 19:14

Misschien handig er even bij te vermelden wat je zelf voor een blok en kop hebt, waar je nu een ander onderblok voor wilt gebruiken. ;)

gti-er 05-09-2009 19:25

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Misschien handig er even bij te vermelden wat je zelf voor een blok en kop hebt, waar je nu een ander onderblok voor wilt gebruiken. ;)



Ja sorry, heb nu 1.6 met een EZ motorcode! ;)
Ik heb nog geen ander blok maar wil gewoon even weten wat de mogelijkheden zijn. Of dat het misschien gewoon verstandiger is om deze motorblok gewoon klaar te laten maken!! :thumbup:

Domi 05-09-2009 19:43

Nieuwe koppakking en kopvlakken en nieuwe bouten en je bent klaar. Mits er geen scheur in je kop zit.

gti-er 05-09-2009 19:47

dus dat is wel het beste denk ik of niet?
Geen gezeik met computers en zo, of valt dat dan wel mee?

Domi 05-09-2009 20:04

???

Nee joh. De kop trek je er zo af. Als je teminste weet hoe en wat allemaal.

gti-er 05-09-2009 20:15

Quote:
Originally Posted by Domi
???

Nee joh. De kop trek je er zo af. Als je teminste weet hoe en wat allemaal.



Nee ja, dat weet ik wel!! :D
Maar ik bedoel als er een andere kop opgaat evt? ;)

Domi 05-09-2009 20:22

Als je maar 1 erop zet die van een zelfde motor komt als de jouwe is.

Of wil je bv een GTI kop op een gewone 1800 onderblok zetten????

gti-er 05-09-2009 20:30

Quote:
Originally Posted by Domi
Als je maar 1 erop zet die van een zelfde motor komt als de jouwe is.

Of wil je bv een GTI kop op een gewone 1800 onderblok zetten????


ja zoiets ja, ik wilde misschien evt. GTI kop op een EZ onderblok zetten! ;)

gti-er 05-09-2009 20:49

Misschien gewoon verstandiger om hem te laten reviseren!! Want hem sneller maken zonder de remmen aan te passen lijkt mij niet echt verstandig!! :screwy:
En ik moet binnenkort verhuizen en daar zitten ook de nodige kosten aan vast!! ;)

Dus gewoon laten reviseren is net zo wijs denk ik!! ;)

Gijs 05-09-2009 22:08

Zoals Domi zegt; kop eraf plukken, laten vlakken, nieuwe koppakking ertussen en rekbouten vervangen, eventueel je distributie riem vervangen, opbouwen en rijden maar :)

gti-er 05-09-2009 22:10

Quote:
Originally Posted by Gijs
Zoals Domi zegt; kop eraf plukken, laten vlakken, nieuwe koppakking ertussen en rekbouten vervangen, eventueel je distributie riem vervangen, opbouwen en rijden maar :)



yep, dit gaat ook waarschijnlijk gebeuren!! ;)



thnx mannen!! :thumbup:

T!m 06-09-2009 09:51

Eerst de kop even goed bekijken of hij nog vlak is. Toen ik de koppaking van mijn EZ ging vervangen was de kop nog zo gaaf en netjes dat afvlakken niet noodzakelijk was.

Domi 06-09-2009 10:23

Quote:
Originally Posted by T!m
Eerst de kop even goed bekijken of hij nog vlak is. Toen ik de koppaking van mijn EZ ging vervangen was de kop nog zo gaaf en netjes dat afvlakken niet noodzakelijk was.



Met het blote oog kun je niet zien of hij nog vlak is. Vlakken kost de werled ook niet.
En als je toch bezig bent kun je het gelijk goed doen.

Samurai 06-09-2009 11:15

Een cilinderkop vlakken kost hier rond de 50 euro!

Wat bedoel je met druk opbouwen in de bovenste slang?
Het koelsysteem moet juist onder druk staan, wellicht moet je even een goede diagnose laten uitvoeren voordat je dingen gaat vervangen die wellicht niet eens vervangen te hoeven worden. Het hoeft namelijk niet de koppakking te zijn maar wellicht een klein scheurtje in de cilinder kop b.v.

Hoe dan ook veel succes ermee, en hou ons op de hoogte??

De Pul 06-09-2009 11:36

Quote:
Originally Posted by T!m
Eerst de kop even goed bekijken of hij nog vlak is. Toen ik de koppaking van mijn EZ ging vervangen was de kop nog zo gaaf en netjes dat afvlakken niet noodzakelijk was.

zulke klanten heb ik ook vaak mee te maken op m'n werk,dan brengen ze hem;de koppakking is net vervangen maar het probleem is hetzelfde.o,is de kop ook gevlakt?nee,dat hoefde niet ik heb hem goed bekeken.trek je de kop eraf,kun je er in het midden en tussen de verbrandingskamers gewoon 0.20mm tussendoor halen.terwijl ie er idd als nieuw uitziet. niet doen dus :shake:

De Pul 06-09-2009 11:40

simpele check om te kijken of het je koppakking is; water netjes vullen tot de rand,koelwater moet goed circuleren.LET DAAROP,WANT ZONDER CIRCULATIE FLIKKERT ZO"N BLOK ALLES ERUIT!stationair laten lopen,dan zullen er als de pakking lek is allemaal bellen in het reservoir naar boven komen.....dit verhaal lijkt mij eerder een circulatie-probleem(wat dan ook de rook verklaart)

gti-er 06-09-2009 15:03

thnx de Pul mijn zwager komt er zo aan, en dan gaan we eens goed kijken. Maar nogmaals bedankt voor de tip, en de rest van mensen ook!! :thumbup:

gti-er 06-09-2009 15:47

Ik heb net mijn zwager laten kijken en die zegt: het is absoluut niet de koppakking!! :cool:
Ga hem van de week wel een goede beurt geven en een spoelingkje van de olie en het koelsysteem! ;)
Dus alles vernieuwen!! ;)

De Pul 06-09-2009 16:49

geen dank,check je waterpomp en thermostaat even,en of je vin wel aanslaat!
;)

gti-er 06-09-2009 17:38

Quote:
Originally Posted by De Pul
geen dank,check je waterpomp en thermostaat even,en of je vin wel aanslaat!
;)


alles wordt dinsdag gedaan, dus een spoeling van het koelsysteem en het oliesysteem!! Thermostaat komt er nieuw in, de waterpomp is nog goed!! :thumbup:
Olie en oliefilter wordt ook vervangen! ;)

De Pul 06-09-2009 17:43

Quote:
Originally Posted by gti-er
alles wordt dinsdag gedaan, dus een spoeling van het koelsysteem en het oliesysteem!! Thermostaat komt er nieuw in, de waterpomp is nog goed!! :thumbup:
Olie en oliefilter wordt ook vervangen! ;)

:thumbup:

golf mkII 16v 06-09-2009 20:46

Controleer ook even of het gaatje van de radiateuroverloop[dunne slangetje naar expansie vat]open is

gti-er 07-09-2009 10:16

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Controleer ook even of het gaatje van de radiateuroverloop[dunne slangetje naar expansie vat]open is


thnx man!! Die tip kreeg ik 10 min.geleden ook al van een collega!! :thumbup:

T!m 07-09-2009 13:16

Quote:
Originally Posted by De Pul
zulke klanten heb ik ook vaak mee te maken op m'n werk,dan brengen ze hem;de koppakking is net vervangen maar het probleem is hetzelfde.o,is de kop ook gevlakt?nee,dat hoefde niet ik heb hem goed bekeken.trek je de kop eraf,kun je er in het midden en tussen de verbrandingskamers gewoon 0.20mm tussendoor halen.terwijl ie er idd als nieuw uitziet. niet doen dus :shake:


Zo knullig ben ik niet :D

martiepartie 07-09-2009 13:32

Quote:
Originally Posted by De Pul
zulke klanten heb ik ook vaak mee te maken op m'n werk,dan brengen ze hem;de koppakking is net vervangen maar het probleem is hetzelfde.o,is de kop ook gevlakt?nee,dat hoefde niet ik heb hem goed bekeken.trek je de kop eraf,kun je er in het midden en tussen de verbrandingskamers gewoon 0.20mm tussendoor halen.terwijl ie er idd als nieuw uitziet. niet doen dus :shake:


Als je de vraagbaak er bij pakt;

Met een rei en voelermaatjes (of op het oog tegen een felle lamp) kan je heel simpel controleren of de kop krom is of niet. Vlakken is niet persé nodig, alleen als er beschadigingen op de aansluitvlakken zitten of de kop krom is.

De Pul 07-09-2009 14:22

Quote:
Originally Posted by martiepartie
Als je de vraagbaak er bij pakt;

Met een rei en voelermaatjes (of op het oog tegen een felle lamp) kan je heel simpel controleren of de kop krom is of niet. Vlakken is niet persé nodig, alleen als er beschadigingen op de aansluitvlakken zitten of de kop krom is.

ik zeg ook niet dat een kop ten allen tijde gevlakt moet worden,ik bedoel dat het goed gecontroleerd moet worden,met een rei en voelermaatjes idd :thumbup:

martiepartie 07-09-2009 15:18

ik zeg toch ook niet dat jij dat zegt :D (snappen we elkaar nog?? :D:D)

stein69 07-09-2009 15:51

Hallo ik heb precies hetzelfde met mijn golf 1 cabrio.
als ik op de snelweg 120 rij en ik kom in de stad komt er witte rook onder de motorkap vandaan.
De koelvloeistof in het vat is aan het koken maar ik heb geen lekkage of wat .
Ben benieuwd wat dit is .
er zit ook olie in de koelvloeistof.
lees aandachtig mee

boolean 07-09-2009 16:49

Voordat je de gehele auto verbouwd zou ik eerst de thermostaat maar eens op werking controleren. Je zal niet de eerste zijn waarbij het eigenlijke probleem binnen drie minuten verholpen had kunnen worden terwijl er voor een motorrevisie wordt gekozen..

gti-er 07-09-2009 17:59

Quote:
Originally Posted by boolean
Voordat je de gehele auto verbouwd zou ik eerst de thermostaat maar eens op werking controleren. Je zal niet de eerste zijn waarbij het eigenlijke probleem binnen drie minuten verholpen had kunnen worden terwijl er voor een motorrevisie wordt gekozen..



gaat morgenavond gebeuren!! :thumbup:

gti-er 09-09-2009 22:49

Getest en wel, en gelukkig niks aan de hand!! :thumbup:
Gelijks alles vervangen, dus de auto is loop weer lekker!! :thumbup:


All times are GMT +1. The time now is 11:47.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.