type4 in type3
Eindelijk...
Gisteravond het originele 1600 blokkie (of wat daar van over is) uitgebouwd en de type4 CU vast een beetje gepast... Moet nog wel het een en ander gebeuren maar de eerste stap is weer gezet!!! Met dank nog aan Dickmans voor zijn eindeloze geduld, kr@k voor z'n opbouwende doch vriendelijke kritiek en Gert voor de koffie met choc en ranzige opmerkingen!!! |
Ik heb zo'n vermoeden dat dat er weer tip top en helemaal oke uit gaat zien en rijden natuurlijk!
|
Oei! Dat ziet er smakelijk uit! :D
|
He top Ries.
Is zo'n CU een 2 liter?? |
Graag gedaan broer T
Volgende keer wel een vijllughijtzbwil op hoor ... |
Quote:
Las net ergens een stuk over Seeftie-lenzus... lijkt me ook nog een optie! @ bussie: klopt, is 2 liter! Goed zat lijkt me... |
Riessie,dat ziet er mooi uit!!!
Zonde dat ik gisteren avond niet mee kon genieten van een beetje ouderwetse Haagse gezelligheid.. (ik moest ff op huizenjacht) |
Komen er nog kortere spruitstukken op, of ga je zonder motordeksel rijden ???
|
Mymy, that does look sweet! :cool:
|
Ja,Usertje ... je moest zelf ff zwemmen maandagavond :D
Ik had nogal wat mensen over de vloer voor onderdelen en/of wijze raad/advies. Maar we hadden nog veel meer kunnen doen,want Miss L. vondt dat ik vroeg thuis was .... @Brazen;Je topicje kan nu zeker wel dicht hé ;) http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=5242 @Keverpech;Na het weekend weer een update nu je je tussendorpeltje hebt ?? http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=2638 @62notchback;heb je die leen TT wel weer netjes & leeg teruggebracht ? (dus zonder de NOS typ3 vooras) @BKZ;laat Ries eerst maar eens aan de power van een twee liter typ4 wennen, voordat we er een 2.4 of 2.7 van gaan maken :tongue: @VA;Nu de typ4 erin hangt,kunnen de inlaatspruitstukken worden ingekort, want het dekkie mot dicht kunnen !! @Volkswouter;geeft niks ... de komende maaanden zijn we op de maandagavond wel bezig. Ries met z'n typ3/4,Dick met de ex Miss L. fastback en ik met de variant :rolleyes: |
Ziet er nu al goed uit.
He kruk, als je het goed vind kom ik binnenkort ff aanwaaien met de variant. Wordt nu wel een keer tijd. Zijn jullie op zaterdag ook bezig of alleen op maandagavond? Mijn voorkeur gaat uit naar een zaterdag, hebben we een beetje licht. Zaterdag a.s. misschien? |
UPDATE!!!
Ingekorte inlaatspruitstukken hoeven alleen nog afgewerkt te worden.... past perfect, dekkie kan mooi dicht! thanks to MacGaifurt!!! |
wat voor luchtfiltertjes ga je erop plaatsen.
|
Quote:
btje late reactie....xcuus.....gheghe:D ...die kan wel dicht! nah....weer wat lulligs meegemaakt.....1 van de 4 boutjes van (in engels gloof k) "pump cover" brak af....:o ff uitboren maar.....:confused: nee...boortje (1.5mm) breekt strak af in carb :mad: duurt nog wel ff voor k ze gemonteerd heb gloof ik ;) |
Quote:
dit belooft wat !!! |
Quote:
Dat ziet er goed uit Ries! Die dingen moeten inderdaad echt belachelijk kort zijn, wil het passen. Een nadeel blijft dat je idd ook met heel, heel korte luchtfilters moet werken en dan dus zeker niet meer een zgn 'velocity stack' kan plaatsen. Maar ja, no pain, no gain. Jij hebt door de aanwezigheid van versnelingsbakvorken op het oude model nog een klein nadeeltje dat je je motor niet een klein beetje lager kan ophangen aan de achterkant, mocht het toch nog net niet helemaal passen. Bij de latere modellen, waar de motor alleen aan de bakneus en de achterste ophanging vastzit, kun je de ophangingshoogte - binnen grenzen - 'aanpassen'. Kijk ook uit als je een BAS 'trek-duw' stangenstelsel wilt plaatsen: Met heel lage spruitstukken, komen die soms al snel tegen je cylinderbeplating aan. Zorg verder ook dat je bij voorkeur een type 4 koelhuis gebruikt met een zo'n grote zwarte 'ontstekingsafstelopeningdop' hebt, Anders wordt de ontsteking op tijd zetten wat lastig (of je neemt de electronische CU onsteking en stelt hem 1x goed af naast de auto op de bank oid; die hoef je daarna namelijk nooit meer te stellen :D ) 3x raden hoe ik dat allemaal te weten ben gekomen... :biggrin: Groetjes, Walter |
Quote:
< 5 cm in iedergeval, 6 hooguit!! Later zorg voorlopig... :confused: @ beetspeed Heb heel je bericht uitgeprint en we nemen het mee in de komende maandagavond-vergadering... thanks!!! |
Quote:
Toch stiekumpies nog ff bezig geweest gister???? |
HEEL FF was t maar, eigenlijk te noemen...
om kr@k voor te zijn!!! |
Volgende keer als we in Area-51 zijn moeten we deze ook maar es goed bekijken!! Damn, ziet er ook al zo goed uit allemaal.
Jullie moesten eens een zaakje beginnen ;) Een en ander komt er wel allemaal netjes in te zitten!! Goed bezugh :cool: |
Quote:
Vettttttttttttttttttttt Man?? Kruk zij niks hoor |
Quote:
Goeeeeeeeed bezig toch??????? once a hok, always a hok! |
Quote:
Echt Dope schit Goserrrrrrt. |
Stoeah! En die spruitstukjes zijn wel ECHT kort geworden zeg.... Knap laswerk trouwens.
|
Usertje,hij staat weer binnen !!!
|
Quote:
Wordt zwaar sleutelen volgende week!!! Dacht dat je m wel ff naar de andere kant zou dauwen??? Nou moet ik steeds heen en weer voor t gereedschap!! :( |
Quote:
Kan ik mooi aan de gereedschapszijde aan de bus werken. great job kw@rk :p |
Quote:
Rustig maar Usertje,dat ga ik straks nog ff doen,anders sta je zo helemaal alleen,en mis je hoop gezelligheid bij "ons" achter ;) |
Quote:
Oh ja, kan die yank ook nog naar binnen? Kan ik tussendoor poetsen! En de polo misschien? Wout komt voor een nauwkeurige inspectie! En mar kwam ook nog met de beemer langs... koelwater controleren! |
Lijkt the Thunderbirds wel... Fleet is ready for take off, Thunderbirds are GO :D:D
Spoel die piep 3 maar door de plee dan :p Quote:
|
Quote:
Niks daarvan !! Ik heb net in Zevenhuizen je K & N filters opgehaald,dus maandagavond kun je eindelijk weer eens wat gaan doen,ipv iedere keer weer aan die yank te gaan lopen klooien ;) *on topic;deze filters zijn 45mm hoog,en de platste die er zijn voor 40mm Weber IDF's |
Idd. wanneert gaat die motor eens draaien. het is zo zomer en moet toch een keer cruisen met je.
Goed Bezig Kruk!!! zet hem maar aan het werk.Die ouwe jank wordt er toch niet mooier van, van al dat gepoets. |
Hier een voorbeeldje als de filters erop zitten :)
Walter |
Quote:
Begint gelijk weer te kriebelen.... Moet idd nou echt weer eens wat gaan doen!! :) @ blussie: wij cruisen???? Mot ik die koreaan slepen zeker?? |
De meeste zijn inmiddels gewend geraakt aan het "razende" tempo van dit project...
Maar toch weer even een update!!! Vrijdag nieuwe RVS spruitlaat (Ahnendorp) voor de Type 4 in de type 3 gehaald :D De komende weken zal hij nog dienst blijven doen als vaas!!! |
Design vaas
Kijk dat is nog eens een design vaas………………………..cool.
|
Quote:
Je hebt vanavond zat te doen :D ik heb al een lijst voor je gemaakt,dus niet te zwaar (en te lang !!) gaan zitten (na)tafelen hé ;) |
Quote:
bakkie!!!! :D :D :D |
Hey Ries,
Gave uitlaat! Zit er nu ook op in mijn kever (volgens mij). Is deze speciaal bedoeld voor een type 4 met standaard koelhuis? Het lijkt er van de fotos vrij veel op dat de individuele bochten niet veel 'langer' zijn dan de 'gewone' 53211E (nummer weet ik niet exact meer uit het hoofd) van Bernd en je hebt echt meer ruimte nodig voor om vrij te lopen met het originele type 4 koelhuis. Of is deze speciaal gemaakt voor jou door BAS? Ben benieuwd, groeten, Walter |
(ik zal namens Usertje maar ff het woord voeren ... kwas tenslotte vrijdagmiddag mee naar Duitsland ;) )
Het is een "gewoon" RVS 42mm uitlaatspruitstuk voor een typ4 CJ motor met een 911 style koeling. Ahnendorp maakt ze helaas niet voor CU motoren met een orgineel koelhuis,dus dat gaan we aanpassen. Gisteravond heeft Ries alle CJ uitlaatbevestigingen eraf geslepen,en zijn de pijpjes richting de uitlaatpoorten 32mm ingekort,daar de CU uitlaatpoorten verder naar buiten komen. Ahnendorp verkoopt gelukkig wel losse flenzen voor de CU motoren,dus die hebben we maar gelijk meegenomen. Het volgende wat gaat gebeuren is dat de CU motor met koelhuis wordt opgebouwd,en dan kunnen we pas goed gaan meten wat dit uitlaatspruitstuk verlengd :eek: moet gaan worden. Een type4 met standaard koelhuis en beplating is grof gemeten zo'n 100mm langer,dus dat zal er ergens tussen gelast moeten worden. De uitlaat onder de auto gaan we pas maken als het blok met uitlaatspruitstuk op z'n plek hangt ... btw,mooie zaak,dat Ahnendorp ... bij Arnhem de grens over en dan nog een kleine 20 km Duitsland in. (en in de vitrine lag een setup van een setje 911 koppen voor een type4 ;) ) |
All times are GMT +1. The time now is 12:26. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.