Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Nieuw leven voor Frank's tdi. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=58717)

Franky B 21-08-2009 13:34

Nieuw leven voor Frank's tdi.
 
Hallo allen!

Hehe! eindelijk kan ik eens een project topic openen voor de tdi! Loop er al een poos tegen aan te hikken maar nu is eindelijk de kogel door de kerk. Heb vervangend vervoer (audi 80 zie sig) en ben dus gelukkig nog mobiel. Wel zo handig hier opt platteland, je moet nog wel eens een stukkie rijden om ergens te komen :rolleyes:

Maar nu terzake. Eind augustus 2007 ben ik de (on)gelukkige eigenaar geworden van een golf 3 tdi 81kw ui '96. ding beviel prima. Ligt prima op de weg, is behoorlijk vlot en ook nog eens lekker zuinig. De auto is gechipt, er zaten leuke wieltjes onder en hij was voorzien van een weitec 40/40 verlagings setje. Kon de auto kopen van een bekende die hem ook weer van een bekende had gekocht dus de historie was bekend wat altijd wel fijn is.

Nu heb ik helaas een boel pech gehad met de auto. Blok liep steeds niet helemaal ok en na hem meerdere keren te hebben laten repareren is me een zuiger gebroken. Ding heeft waarschijnlijk geen goeie koeling gehad waardoor de zuiger is gescheurd. Auto weer weg gebracht waarna het hele blok is gereviseerd. nieuwe kop, verstuivers, pd zuigers, pd drijfstangen the whole lot... Nu een maand of 2 later... klapt me de drukgroep eruit. Ben er helemaal flauw van, dus heb ik ervoor gekozen om de wagen maar eens goed aan te pakken. Had al wat last van roest her en der dus ben maar begonnen de auto te strippen.

Doel is om de auto weer helemaal opnieuw op te bouwen. Heb er nog een paar andere plannen mee maar dat komt vanzelf wel. Nou genoeg gelult! tijd voor een paar foto's :D

Zo heb ik de auto gekocht:



Met de "nieuwe" wielen (bbs rw) en met een paar familie leden er achter bij de nurburgring :D



En nog 2 van na een poetsbeurtje





En nog 1tje van het interieur



En zo staat de auto er nu bij, Sorry, heb alleen een foto van de binnenkant. En de foto's zijn niet echt mooi. Maar zal van het weekend even betere maken.



En je raad het nooit... overal roestgaten in de bodem en de dorpels. Auto is van '96 maar hij zou zo 30 jaar of ouder kunnen zijn. Hier even een voorbeeldje van 2 plekjes. maar heb iets van 6 zulke gaten in de bodem.



heb trouwens al wel even een vraagje... Je koplampen geel maken, dat kan toch met een folie? Die kan je dan toch gewoon over je koplamp glas heen plakken?

Groeten Frank

floris-jan1 21-08-2009 13:47

Klasse dat je de auto na zoveel problemen toch nog gaat maken! Erg mooi interieur zit er trouwens in!;) Succes ermee gewenst.

Ja, je kan gele folie kopen:

http://www.typ-17.de/product_info.p...folie-gelb.html

Gr. Floris

Franky B 21-08-2009 13:52

Quote:
Originally Posted by floris-jan1
Klasse dat je de auto na zoveel problemen toch nog gaat maken! Erg mooi interieur zit er trouwens in!;) Succes ermee gewenst.

Ja, je kan gele folie kopen:

http://www.typ-17.de/product_info.p...folie-gelb.html

Gr. Floris


Top bedankt voor de tip! En jah... er zit al zoveel geld in dat het een beetje zonde is om um weg te doen. Anders had ik er ook niet lang over na hoeven denken. woon nog geen 300 meter bij mn werk vandaan dus een diesel is ook niet echt meer nodig.

martinus83 21-08-2009 22:14

zoek het topic van stijntje eens, die heeft folie over zn jetta koplampen getrokken. Al had hij het even moeten verwarmen. Er zitten namelijk wat vouwtjes op de hoeken.

Volgens mij bekende plekken die gaten in een mk3.. Succes met het herstel.

Verder mooie tdi, enkel een stukje laten zakken nog?

Franky B 22-08-2009 11:47

Quote:
Originally Posted by martinus83
zoek het topic van stijntje eens, die heeft folie over zn jetta koplampen getrokken. Al had hij het even moeten verwarmen. Er zitten namelijk wat vouwtjes op de hoeken.

Volgens mij bekende plekken die gaten in een mk3.. Succes met het herstel.

Verder mooie tdi, enkel een stukje laten zakken nog?


Hey Martinus!

Heb al even een berichtje achter gelaten in stijn z'n topic.

En het zijn idd bekende plekken. Maar sta er gewoon versteld van dat het al zo snel weg rot. Had ook niet verwacht dat het zo erg zou zijn. En zakken gaat ie ook zeker nog wel :D

stij 22-08-2009 12:30

Die folie kost hier 7,50 bij een truckshop overgins ;-) succes ermee

Franky B 22-08-2009 15:39

Quote:
Originally Posted by Stijntje
Die folie kost hier 7,50 bij een truckshop overgins ;-) succes ermee


pff 7,50? nou dan kan je nog eens een paar velletjes verprutsen.
Maja, tis wel altijd mooier als het in 1 keer lukt natuurlijk :cool:

Franky B 23-08-2009 18:40

Nou, bij deze nog maar eens een update. Het was mooi weer vandaag, en wat doe je dan? Naar het strand? Nee! Met de golf bezig natuurlijk :D

Heb nog even een paar (betere) foto's gemaakt van de roest schades. En ben bezig geweest het interieur zo veel mogelijk leeg gemaakt.
















En zo staat de auto er nu bij



Groeten Frank

breadfan83 23-08-2009 18:53

Daar heeft Croky geen chips van gegeten!

Goed dat ie dan toch wordt aangepakt.

jetta mk1 '82 23-08-2009 19:26

lijken wel kever foto's :eek:

succes met het opknappen !



gr. Martijn

cabby tdi 23-08-2009 19:44

Je zou er van staan kijken hoeveel mk3's hier last van hebben...

floris-jan1 23-08-2009 19:53

Tjee, jammer dat ie zo'n krokant laagje heeft.
suc6!;)

Franky B 24-08-2009 12:16

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Daar heeft Croky geen chips van gegeten!

Goed dat ie dan toch wordt aangepakt.


neej, het is iets van de snackbar... geen picanto maar een krokanto :cow:
Zal wel heel vaak verkeerd op de krik hebben gestaan denk ik.

Heb net de vw dealert bij mij in de buurt eens gebeld wat een setje vervangend plaatwerk moet gaan kosten. bodemplaten links plus rechts 195,55 ex btw per stuk. En de dorpels, 131.50 ex btw per stuk. Had al wel verwacht dat het niet goedkoop zou zijn maar het valt me eigenlijk nog wel een beetje tegen. Maar denk toch dat ik het origineele plaatwerk wil hebben. Of is immitatie ook goed te doen?

Weet iemand misschien ook hoe ik de aanjager en en de aircobox eruit kan halen? Neem aan dat de vloeistof van de airco ook hier op aangesloten is en deze heb ik nog niet af laten tappen...

gz frank

Pedaalemmer 24-08-2009 12:22

Die is croky...dan zou ik een golf 3 sloper erbij kopen en daar de delen uithalen en over zetten/lassen. Lijkt me goedkoper en je hebt daarbij nog eens een hoop extra onderdelen

martiepartie 24-08-2009 13:42

maar een golf3 sloper zal ook niet overal even hard zijn? Bij nieuw en origineel plaatwerk weet je wel dat het goed past en van goede kwaliteit is. De Golf3 staat bekend om het niet al te beste plaatwerk. Roest &rot bij de doppen in de bodem en achter de spatborden zie je helaas erg vaak.

Moedig dat je het aandurft :thumbup: Deze is niet heel erg hard meer (helaas).

Succes!!

tim_j 24-08-2009 14:13

lijkt wel of er oorlog is gevoerd met dat plaatwerk,
wat een hoop plekken voor een 13 jarige auto.. allomal, de auto is het waard :D

Franky B 24-08-2009 19:42

Quote:
Originally Posted by martiepartie
maar een golf3 sloper zal ook niet overal even hard zijn? Bij nieuw en origineel plaatwerk weet je wel dat het goed past en van goede kwaliteit is. De Golf3 staat bekend om het niet al te beste plaatwerk. Roest &rot bij de doppen in de bodem en achter de spatborden zie je helaas erg vaak.

Moedig dat je het aandurft :thumbup: Deze is niet heel erg hard meer (helaas).

Succes!!


Ben het met je eens. Denk ook niet dat een sloper overal even hard zal zijn. Wel mooi dat je dan extra delen hebt maar de golf is opzich wel comleet.

Toen ik de dealer belde vooor de plaat delen en vroeg of ze er veel problemen hebben gezien met roestige 3's deed ie heel verbaast. terwijl het toch echt bekende plekken zijn. :screwy:

Iedereen kent het wel... je legt je parkeer bonnetje op je dashboard. en als je die later eens weg wil gooien ben je hem kwijt. Nou, ik heb achter het dashboard een hele stapel terug gevonden! zelfs eentje een van een paar maanden nadat de auto op kenteken is gezet. Wel grappig :D

niemand een idee hoe het zit met de aanjager met de aircobox? (zie laatste foto interieur rechterkant) kan ik die gewoon los halen of moet ik dan eerst de airco af laten tappen? neem aan dat zoiets ook bij een garage moet gebeuren?

gz frank

breadfan83 24-08-2009 20:33

Ik zou ook gewoon een sloper er bij zoeken, en dan gewoon kijken naar de punten die bij jou weg zijn. Als dat goed is, is alles andere dat in orde is alleen maar mooi meegenomen.

De Pul 24-08-2009 21:37

zou ik ook doen,er zijn erbij die veel minder rot zijn als deze.heb er al aardig wat gesloopt maar nog nooit eentje die zo krokant was als deze....ik heb er nog eentje staan wil wel voor je kijken hoe dat ervoor staat dan mag je die stukken die je kunt gebruiken zo meenemen.....

Franky B 25-08-2009 12:30

Quote:
Originally Posted by De Pul
zou ik ook doen,er zijn erbij die veel minder rot zijn als deze.heb er al aardig wat gesloopt maar nog nooit eentje die zo krokant was als deze....ik heb er nog eentje staan wil wel voor je kijken hoe dat ervoor staat dan mag je die stukken die je kunt gebruiken zo meenemen.....


Je hebt PM :D

Ron mk1 25-08-2009 20:27

Eventueel heb ik op het werk nog een golf 3 rollende carresorie staan.
Het is wel een benzine , maar 100% roest vrij, 70.000 km op de teller. bouwjaar 1997.

Misschien kan je alles ombouwen?

Is denk ik minder werk dan wat je nu gaat doen.

Franky B 26-08-2009 09:51

Quote:
Originally Posted by Ron mk1
Eventueel heb ik op het werk nog een golf 3 rollende carresorie staan.
Het is wel een benzine , maar 100% roest vrij, 70.000 km op de teller. bouwjaar 1997.

Misschien kan je alles ombouwen?

Is denk ik minder werk dan wat je nu gaat doen.


Je hebt PM! :thumbup:

De Pul 26-08-2009 18:57

hey frank heb even gekeken voor je het is wel hard maar heeft toch wel beginnende roest bij de rubberstoppen e.d. denk dat ron's voorstel helemaal zo gek nog niet is......
700 euro is geen geld als je nagaat dat je niet hoeft te klooien met roest,onderdelen zoeken,ga zo maar door........in principe zou je dan gelijk kunnen gaan spuiten en weer opbouwen.

Franky B 27-08-2009 10:39

Quote:
Originally Posted by De Pul
hey frank heb even gekeken voor je het is wel hard maar heeft toch wel beginnende roest bij de rubberstoppen e.d. denk dat ron's voorstel helemaal zo gek nog niet is......
700 euro is geen geld als je nagaat dat je niet hoeft te klooien met roest,onderdelen zoeken,ga zo maar door........in principe zou je dan gelijk kunnen gaan spuiten en weer opbouwen.


Denk ook dat dat de beste optie is. Ga er nog even over nadenken... maar denk wel dat ik dat maar ga doen. Ombouwen en omkeuren moet niet een heel groot probleem zijn denk ik. Er is immers een type goedkeuring voor.

Heb Ronald al even gebeld en het was een 1.8... dus met een beetje mazzel blijf ik ook binnen de 40% vermogens toename. Of is dat hier niet van toepassing omdat er al een type goedkeuring voor is? Weet iemand misschien ook of ik mijn tdi blok er zo in kan lepelen of zal er nog wat aan de steunen aangepast moeten worden?

Wil je nog wel even bedanken voor de moeite!

martiepartie 27-08-2009 11:28

omkeuren is een piece op cake, er is al een typegoedkeuring voor, de beide auto's zijn practisch gelijke oud.

Enige dat je hoeft te doen is alles over te bouwen, naar de RDW voor omkeur (van benzine naar diesel) aanmelden, papieren in orde maken en je bent klaar.

Ideale optie lijkt mij!

Pedaalemmer 27-08-2009 12:22

Of je zet de parafaan over van de ene carroserie naar de ander :D

martiepartie 27-08-2009 12:36

shhhttttt!! Niet zo hard, anders komt de AIV(riendelijke)D er achter :D

Franky B 27-08-2009 13:40

Quote:
Originally Posted by Pedaalemmer
Of je zet de parafaan over van de ene carroserie naar de ander :D


Ben eigenlijk niet zo van het omkatten... Dus denk dat ik hem gewoon om laat keuren. Is een kleine moeite als ik dat zo lees.

En dan heb ik iig geen last van die AIV(riendelijke)D :D

Maar het blok is wel zo over te zetten? Neem aan de de motorsteunen enz wel gewoon hetzelfde zijn?

Franky B 27-08-2009 13:44

Trouwens nog een vraagje... als ik hem om laat keuren krijg ik zeker geen um zeker niet meer als gt op kenteken of wel?

Ron mk1 27-08-2009 21:46

Motorsteunen, onderstel alles past 1 op1 .

Geloof mij maar, heb al genoeg van dit soort dingen gedaan.

De basis auto`s zijn 100% hetzelfde, gt op kenteken is ook geen probleem.
Rdw keuren , foto`s en kenteken meenemen van je oude auto. En de ombouw foto`s .

Had vandaag een steekproef van het rdw , dus even gevraagd voor je. Hun doen dit wel vaker en voorzien geen problemen met jou plannen.

Je kan dan meteen de auto netjes laten spuiten van binnen en buiten.
Ik zou ook gewoon de deuren en achterklep van mijn auto gebruiken.
Is 100% roest vrij en geen verborgen gebreken onder de lak.
Jou auto is al een keer gespoten en je weet dus niet over er roest op je deuren of achterklep heeft gezeten.
Deze auto is gewoon netjes en strak, dus het is gewoon een kwestie van schuren en laten spuiten.

Je moet natuurlijk zelf weten wat jij doet, maar het is de makkelijkste , snelste en goedkoopste oplossing.
En je hebt er meteen weer jaren plezier van.

De Pul 27-08-2009 21:47

Quote:
Originally Posted by Franky B
Trouwens nog een vraagje... als ik hem om laat keuren krijg ik zeker geen um zeker niet meer als gt op kenteken of wel?

nee,dat vervalt allemaal er komt dan alleen 4cil. diesel op te staan,zou wel gewoon de parafaan omlassen.is in jouw geval niet strafbaar omdat beide auto's eerlijk zijn....

Ron mk1 28-08-2009 07:06

Het kan dus wel hoor, gewoon gt op kenteken.

De Pul 28-08-2009 20:03

Quote:
Originally Posted by Ron mk1
Het kan dus wel hoor, gewoon gt op kenteken.

hoe dan??nooit meegemaakt en al verschillende auto's ingevoerd :confused:

Ron mk1 29-08-2009 05:46

Gewoon zoals ik het zeg, en dat zijn de woorden van de rdw zelf

De Pul 29-08-2009 08:18

Quote:
Originally Posted by Ron mk1
Gewoon zoals ik het zeg, en dat zijn de woorden van de rdw zelf

dan zal ik er wel helemaal naast zitten....

Franky B 29-08-2009 15:44

Quote:
Originally Posted by De Pul
dan zal ik er wel helemaal naast zitten....


We zullen het snel genoeg zien dan :rolleyes: Ik dacht ook altijd dat het niet mogelijk was. Maar als het RDW het zegt? Neem aan dat ze weten waar ze het over hebben.

heb vandaag Ronald eens opgezocht in Heerhugowaard. Pff wat een eind rijden... Maar het is voor een goed doel. Het red mijn golf doel! dus als er nog mensen zijn die willen doneren? ;)

Ronald heeft iig niet overdreven. Golfje zag er erg netjes uit. Voor zover dat ik het heb gezien, alleen een plekje op het linker voorscherm. Maar deze moet ik toch vervangen want wil het antenne gat eruit hebben.

Auto stond al bovenop een container op me te wachten :D










Nou Ronald heb je gelijk wat gratis reclame :rolleyes:

Ron mk1 29-08-2009 16:44

Thanks, ziet er op foto toch minder goed uit moet ik zeggen.

Maar goed, jij hebt een mooie basis .

Succes ermee.

De Pul 29-08-2009 18:16

idd,goede oplossing zo:thumbup:
mocht je nog wat klein grut nodig hebben met de ombouw hou ik me aanbevolen;):D

Franky B 31-08-2009 10:06

Quote:
Originally Posted by De Pul
idd,goede oplossing zo:thumbup:
mocht je nog wat klein grut nodig hebben met de ombouw hou ik me aanbevolen;):D


Bedankt :thumbup: zal aan je denken als ik wat nodig ben!

Moet vandaag alleen nog transport regelen... dan kan ik aanstaande zaterdag de auto ophalen.

houd jullie op de hoogte!

Franky B 06-09-2009 19:51

Nou, gister de auto gehaald! Een hele trip maar heb het weer gehad. in totaal 6 uur in de auto gezeten maar heb de golf nou thuis staan.

Bij deze even een foto. had jammer genoeg alleen mn telefoon bij me...



Dus nu van de week weer verder :D Ga denk ik al het tektiel afsteken en de bodem weer opnieuw beschermen. Wil niet dat de boel weer verroest :rolleyes:

Waar kan ik straks de bodem het beste mee gaan beschermen? Heb het een en ander over de RX serie gelezen? RX5 en RX7? heeft iemand hier ervaringen mee? Of weet iemand anders nog een goed middel om de bodem wielkasten enz te beschermen?

Alvast bedankt!


All times are GMT +1. The time now is 17:49.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.