Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Vento MK III (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Kogel door de kerk, Geen V8 maar VR6 TURBOWWW (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=5797)

Roelsmoel 04-11-2004 20:20

Kogel door de kerk, Geen V8 maar VR6 TURBOWWW
 
....
Kan niet veel zeggen behalve, ik wou voor de V8 in laten bouwen gaan, maar na checken qua opbrengst en garantie's en levensduur ga ik toch voor de turbo in de VR6...

Deze zal me Vr6 (inclusief bewijs) brengen naar de 320 pk en mocht ik nog niet tevreden zijn kan ik voor een klein bedrag hem verder laten tunen naar de 400 pk...

Dit zal vandaag nog niet gebeuren ;) Maar volgend seizoen zal hij er zeker inhangen! De VR6 turbo :D

Nu:



Straks:



Met:
stage I 310-330 pk, standaard motor.


* Ultra High Grade Stainless Steel Exhaust Manifold & downpipe
* Custom Turbonetics T-4 turbocharger (optional trims available)
* Custom High Volume / High Efficiency Intercooler
* Turbonetics Evolution External Wastegate
* Turbosmart 38 External Wastegate option add $100 (:: Info ::)
* Integrated Engine Management (fuel & ignition control) For excellent driveability!
* Fully coated mandrel bent piping set
* Greddy S-TYPE Blow off-valve
* Complete mounting and assembly hardware
* Direct fitment to factory catalytic converter
* Direct bolt-on, no head gasket or internal mods required
* Simple 8-10 hour installation
* Same high quality components as the full system, less the head gasket & oil cooler
* Fully upgrade-able for future modifications
* Instant spool up with virtually no turbo lag (full boost @ 2500 rpm)
* Superior to any supercharger system in performance,appearance, and reliability
* Your choice of front mount or side mount intercooler

En uiteraard staat de inercooler 't mooist vooraan achter dit gaas zodat de mensen weten dat ze opzij moeten :lol:


MauSeR35 04-11-2004 21:00

klinkt leuk maar met hoeveel boost ga je rijden? aangezien ik geen dikkere koppakking in deze set zie staan..
verder gaaf als t lukt! suc6

Roelsmoel 04-11-2004 21:08

Die koppakking is pas nodig vanaf 380 pk volgens Vr6specialist en engineering...

MauSeR35 04-11-2004 21:12

ow dan heb ik nix gezegd, maar je hoord altijd zo vaak over compressie verlagen bij geblazen motoren vandaar vroeg ik het me af, no offence hoor verder!

MelG60 04-11-2004 21:49

EIP stage 1 set; 5000 dollar. Koppakking hoef je je niet druk over te maken bij een VR6 met lage druk, het zwakke punt zijn de ringlands die veel te kort ruimte hebben maar zolang je wegblijft van hoge drukken is er niks aan de hand.

Roelsmoel 04-11-2004 22:08

Quote:
Originally Posted by MelG60
EIP stage 1 set; 5000 dollar. Koppakking hoef je je niet druk over te maken bij een VR6 met lage druk, het zwakke punt zijn de ringlands die veel te kort ruimte hebben maar zolang je wegblijft van hoge drukken is er niks aan de hand.


Als het goed is 1 bar... is dat goed? Kijk het word door pro's ingebouwd en ik eis 3 jaar garantie op motor en turbo en onderdelen...

sixpack 04-11-2004 22:18

wat ik raar vond is dit :

Had mijn auto verkocht , nieuw blok van de vw fabriek , verkoop 26000 gelopen ,bewijs , rekening etc.

en de koper laat de auto nakijken door de vr6 specialist en dan dit :

we zijn afgelopen maandag bij de vr6 specialist geweest en die vertelde ons dat hij nodig een kettingrevisie kan gebruiken...

Dus voorlopig zijn we er nog wel ffies mee bezig.... Voor de rest een top autootje!

Groetjes!


misschien verkeerde diagnose ofzo , maar vond het wel raar. dus niet om de vr6 specialist af te kraken , want misschien is er een misverstand in het spel.

Roelsmoel 04-11-2004 22:39

Quote:
Originally Posted by sixpack
wat ik raar vond is dit :

Had mijn auto verkocht , nieuw blok van de vw fabriek , verkoop 26000 gelopen ,bewijs , rekening etc.

en de koper laat de auto nakijken door de vr6 specialist en dan dit :

we zijn afgelopen maandag bij de vr6 specialist geweest en die vertelde ons dat hij nodig een kettingrevisie kan gebruiken...

Dus voorlopig zijn we er nog wel ffies mee bezig.... Voor de rest een top autootje!

Groetjes!


misschien verkeerde diagnose ofzo , maar vond het wel raar. dus niet om de vr6 specialist af te kraken , want misschien is er een misverstand in het spel.


Das wel sucks man, toch nog goeie deal kunnen maken?

vwleusden 04-11-2004 22:51

Ik moet eerlijk zeggen, vind die VR6 specialist een prutser. Jacco van vw-speed bracht zijn 6 pitter daarheen voor een goede service beurt voor de rit naar Worthersee. kreeg hem terug... slecht lopen, stotteren enz enz... bij die vent geen gehoor natuurlijk. Afijn, in oostenrijk was jacco het zat. Naar de dealer, aan de VAS... zooi ff resetten en klaar.

Ik heb geen goede woorden voor zo'n man, hij geilt op mannen die van niks weten en hij lult ze de oren van de kop, laat ze een leuke auto zien en die mannetjes zijn in de zevende hemel en geloven alles.

Marco 05-11-2004 00:14

1 Tip, ga eens naar Verhoeven Tuning, leg daar uit wat je wilt en laat je door hem nog eens vakkundig adviseren.

http://www.verhoeventuning.nl/

Roelsmoel 05-11-2004 00:24

Ik heb 3 van zijn turbo klanten gebeld, (opgezocht via via) en 1tje daarvan rijd er al 2 jaar mee (135.000 km) en die zijn allemaal super tevreden erover...

dan kan ik toch met enige zekerheid zeggen dat het goed spul is...

sixpack 05-11-2004 11:18

(mijn auto was al verkocht , was hun keuze om daar een checkup te laten doen , kan met hand op mijn hart zeggen dat mijn auto eerlijk was/is)

laten we geen ondernemers zwart maken. het viavia verhaal is nooit goed...
iedereen zal goede danwel slechte ervaringen hebben met bedrijven.

SplitBien 05-11-2004 11:45

VR6 specialist sucks big time.
Schoonbroer heeft er met zijn 95'er vr6 highline ook genoeg problemen mee
gehad. Hij zou hem flowen en binnen een week klaar zijn, na een week komen we hem halen staat de vr6 er nog net zo als dat wij hem er neer gezet hadden, fijn als je ff moet rijden om er te komen en hij belt niet.... :mad: Een week later belde hij op, hijs klaar, dus schoonbroer afrekenen, is het dus veel duurder dan afgesproken. Geen probleem maar bel dan ff van te voren dat het duurder wordt dan kan je er rekening mee houden. Eenmaal thuis (en rustig ingereden) begint de vr6 ineens heel hard te tikken, heel fijn want ze weten bij de VR6 specialist dus niet wat het is en nu zit mijn schoonbroer met de shit........

SplitBien 05-11-2004 11:45

Maar net als wat peter zegt, iedereen beleeft het anders bij de vr6 specialist.

MelG60 05-11-2004 19:56

Ik zou er geen cent uit willen geven, heb er al genoeg van gezien.

frankvr6 12-11-2004 23:42

als er 1 is die niet meer aan mijn auto komt is hij het wel this guys s*****s

GTI powerrr 16-11-2004 14:54

Beetje erug veel pk voor een golfje 3 op de openbare weg?

M.I.V.W 25-11-2004 14:56

Ik zou helemaal niet beginnen aan deze troep,Sascha (zilvere corrado) heeft ooit bij Rothe een turbo er op laten zetten ,hoeft niks aan te passen gaat allemaal makkelijk zo.JAJA
6 maanden later ,motor verliest vermogen enz enz,Bij Rothe terug geweest en die zei ,ja meneer u wilde een goedkope turbo kit!
De enige goede set kost 9000 euro en is betrouwbaar,Andere zuigers ,zuigerstangen,kleppen,nokkenassen,Brandstof pomp,Koppakking.

Ik zou er nog eens goed over na denken,ik ken meer mensen met ellende dan goede verhalen over zo'n turbo op een vr6.

M.I.V.W 25-11-2004 15:01

Quote:
Originally Posted by M.I.V.W
Ik zou helemaal niet beginnen aan deze troep,Sascha (zilvere corrado) heeft ooit bij Rothe een turbo er op laten zetten ,hoeft niks aan te passen gaat allemaal makkelijk zo.JAJA
6 maanden later ,motor verliest vermogen enz enz,Bij Rothe terug geweest en die zei ,ja meneer u wilde een goedkope turbo kit!
De enige goede set kost 9000 euro en is betrouwbaar,Andere zuigers ,zuigerstangen,kleppen,nokkenassen,Brandstof pomp,Koppakking.

Ik zou er nog eens goed over na denken,ik ken meer mensen met ellende dan goede verhalen over zo'n turbo op een vr6.


Het staat zelfs al in de spec lijst!!!!

"Direct bolt-on, no head gasket or internal mods required "

REQUIRED!!!!!! (niet nodig) wel aan te raden.

Het zelfde verhaal dus

Black Devil 25-11-2004 16:08

Inderdaad, ben ik helemaal mee eens.

Niet om je te ontmoedigen ofzo maar het zou toch zonde zijn als je na een paar duizend kmers alles in de soep draait

serge pot 27-11-2004 21:02

voor turbo projecten idd leon verhoeven .ken geen betere bedenken

sixpack 27-11-2004 21:23

heb vanaag nog eff met Mr verhoeven gepraat , over het feit dat mijn oude G3 vr6 een revisie nodig had volgens vr6 spec.

geintje koste de nieuwe eigenaar 900 € en er was bij 1 geleider een stuk af , en de ander was doormidden volgens de vr6 spec.

raar volgens onze bevindingen , na 26000 kms ( fabrieks nieuw blok incl rekeningen )

voor kwaliteit zonder vraagtekens zou ik toch voor verhoeven tuning gaan . kost iets meer maar , goedkoop is vaak duurkoop ( helaas )

( voorbeeld : verhoeven laat een rvs uitgefreesde compressor montage steun , voorzien van zijn naam in sierletters en gepolijst. met alles gewoon zo secuur ,voor mij gewoon de puntjes op de i .. )

Michiel86c 27-11-2004 23:36

Zijn uitlaatspuitstukken zijn ook echt een kunstwerk! :cool:

M.I.V.W 28-11-2004 00:38

Heb verhoeven gezien vrijdag op Essen,valt NIETS op aan te merken,ziet er allemaal gelikt uit en heb ook nog geen kwaad woord gehoord over dit bedrijf.
Inderdaad ,Goedkoop is duurkoop.
Ik heb in de USA ook nog met een aantal mensen gesproken en die hadden ook hetzelfde verhaal,na een maand of 6 hele motor verkracht ,maar het was wel lekker goedkoop :rolleyes:
Doe of alles of niks

MelG60 28-11-2004 11:38

En hoe staat het met Roelsmoel?

vwg60 09-12-2004 13:40

roelie veel suces met je turbo bij de specialist;]

René 09-12-2004 13:43

ben benieuwd!!!!

Zal wel flink van z`n plek af gaan!!!

Tommy 09-12-2004 13:54

er is dan zeker geknipt, want ik zie geen rare reacties ofzo...

Maar ben ook wel benieuwd hoe het er mee staat... tell us! :cool:

Marcski 09-12-2004 14:11

Quote:
Originally Posted by Tommy
er is dan zeker geknipt, want ik zie geen rare reacties ofzo...

Maar ben ook wel benieuwd hoe het er mee staat... tell us! :cool:


Hoe bedoel je?
Er is hier niet één bericht verwijderd...

Tommy 09-12-2004 14:18

Dan snap ik René niet... ow, heeft zen bericht ook al veranderd... :)

naja, en terecht ;)

René 09-12-2004 14:49

ja :D

vwg60 09-12-2004 14:51

he rene wat is lulig?

René 09-12-2004 15:03

@ vwg60: je hebt pb

laten we nu maar weer verder gaan over de dikke vr6 turbo!! :D:D:D

Tommy 09-12-2004 15:29

stadje... ;)

pirelli 31-12-2004 20:28

www.eiptuning.com die gasten kunnen hetpas.

en Leon Verhoeven is ook zeker niet slecht (woont vlakbij mij) maar werkt op dit moment veel met compressors dact ik.

serge pot 01-01-2005 20:08

turbo en compressor alvin .

Allart-Ghetta 01-01-2005 20:16

Misschien blufpost. Ik ben er ook uit, het wordt geen W16, maar een 2.0 16VT.

Tommy 01-01-2005 21:09

Heb ook mijn twijfels...

anyway... de info verliest zijn waarde niet.

vwleusden 01-01-2005 22:58

Las aan de overkant dat ie hem te koop had.

Met al die oorlogsbelettering erop is ie de helft minder waard ;)

Volkswagenaar 01-01-2005 23:04

Hij staat idd te koop.
Daar gaan de grote plannen...


All times are GMT +1. The time now is 16:05.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.