M,n Touareg even opleuken!
Van morgen al vroeg op pad gegaan richting Assen om een setje goedkope rims te scoren :D :D
Daarna gelijk door gereden naar Bovensmilde om een setje dempers en verlagings veren op te halen, ook voor weinig uiteraard :D :D Daarna rap up huus an en alles er onder choppen :cool: :cool: met dit als resultaat. Heb nog wat windingen van de veren afgeslepen net tot ze nog opgesloten zitten. Resultaat, 6cm lager :thumbup: Van de week even opnieuw uitlijnen en we zijn happy de pappy :tongue: Benieuwd wat jullie er van vinden |
... windingen van de veren afgeslepen? :screwy:
Dat doen sommige mensen bij een oude golf twee maar bij een Touareg? Sorry maar dat snap ik echt niet... Geef me anders even tekst en uitleg! Groeten |
Ziet er goed uit!
Alleen met een touareg onder je kont heb je toch wel geld voor echte verlagingsveren?:P |
snap dat van die windingen van de veren afslijpen ook niet :eek: lijkt mij toch wel een beetje link met zo'n auto zou toch maar een setje goeie veren kopen als ik jou was maar ja het is jouw auto:D maar verder ziet het er goed uit
|
Hij kan nog wel 6cm zakken!
|
Even voor de duidelijkheid dit is een originele verlagingset van VW deze is maar 2,5 cm lager :cool:
Dat zet geen zoden aan de dijk, ken je het net zo goed zo laten. Deze set , dempers en veren heb ik dus op marktplaats gekocht en was 1000 KM mee gereden . Dus vanmiddag de set even grondig bestudeerd en tot de conclusie gekomen dat er wat windingen af konden :D :D Ik heb ze zover korter gemaakt dat ze nog wel netjes opgesloten zitten. Dus er kan niets mis mee gaan, en van slijpen worden ze echt niet zwakker :shake: De vorm van de windingen waren ook dusdanig dat het korter slijpen nix uitmaakte voor de pasvorm. Nou ja en als ik nog lager wil zal ik moeten overstappen op een schroefset, en dan ben ik 2400 euries armer En bij nog lager hoort eigenlijk ook minstens 22inc Nou ja misschien voor later ;) |
Het kan zijn dat je progressieve veren hebt.
De progressieve vering werkt als volgt: hoe meer druk er toegepast wordt, hoe groter de weerstand wordt. Dit zorgt er voor dat de schokdemper de druk absorbeert voordat de slag bereikt wordt. De auto wordt beter controleerbaar doordat de vering de klappen opvangt in plaats van het wiel. Ook slijten je banden hierdoor aanzienlijk minder. Wanneer er druk op de vering wordt uitgeoefend stijgt deze druk geleidelijk. Dit wordt "constante stijging" genoemd. Bij standaard (non-progressieve) vering is dit niet mogelijk. |
Wat heeft dit betrekking op mijn volgens sommige brute verlagings wijze :confused:
|
ik denk het wel:D
|
Veren van de Touareg korter slijpen... :screwy:
Zal ik de ANWB al effe bellen dat ze binnenkort "a wrek kennen towen"? |
had dat rondje vandaag even gemaakt
had je ook nog een meeting in bergum mee kunnen pakken |
HAHAHAHAHAHA jongens maak jullie geen zorgen hij ligt heerlijk op de weg ben gisteravond ook nog ff aant hoeken geweest!!
Nix mis mee :thumbup: :thumbup: Enne Alberto jammer dat ik eeen BBQheb anders was ik van de partij geweest :D :D |
Ik zie jullie zekers 12 juli in onze achtertuin, MIVW meeting :thumbup: :thumbup:
|
Een "terreinwagen" verlagen, okay.. Maar door de veren af te zagen?! Ieder z'n ding natuurlijk, maar ik kom je niet graag tegen... :redface:
|
Gijs, wat is nou het probleem leg me dat nou eens uit....
Zijn ze na het sukje afslijpen ineens minder sterk.. want als dat zo is moet ik ze er dus afhalen :eek: :eek: |
wow, hmmmm tjsa....
ikzelf had die gok nooit genomen met een auto die bijna 2,5 ton weegt. neemt niet weg dat het er gaaf uitziet hoor! Maar om veren korter te slijpen... ik durf het al niet eens op een auto van 900 kilo. |
aantal argumenten:
1: je veren hebben geen draagring meer. 2: als je wiel/wielen los komen van de grond willen de wielen naar beneden en de schokbrekers gaan mee, waardoor de veer lo komt te zitten en vaak schuin terugkomt. 3: als ze het bij de apk zien word hij afgekeurd 4: er zijn niet voor niet schroefsets en verlagingsveren op de markt gekomen |
Quote:
punt2; zoals de TS aangeeft komen de veren niet los bij volledig uitveren. Punt4 is een kulargument. punt1 en 3 ; :thumbup: |
Quote:
Naja, de sterkte zal wel meevallen. Je zegt dat de veren er nog strak genoeg tussen zitten, maar wat gebeurt er als de auto maximaal uitveert? Valt ie er dan niet tussenuit (achteras), met als je volg dat je dan echt laag rijdt? :) Wat ik ook niet helemaal begrijp (maar dat gaat me overigens niks aan) is dat je een relatief dure auto koop, zeker voor een Volksforummer :D, en deze dan op een Macgyver manier verlaagd. Wat op zich wel weer bij een Volksforummer past ;) |
Het idee is leuk, maar ik begrijp die mensen niet..... Waarom niet gewoon op zoek naar een "normale" oplossing. Je kan wel een Touraeg rijden, maar niet het geld investeren om hem dan juist te verlagen... Wacht dan even iets langer, zodat het goed kan gebeuren.
|
punt 2, overheen gelezen..
punt 4, mij mening dan :P en bij het inveren lijkt het me ook niet erg lekker als je ermee gaat ''hoeken''. alsje schokbrekers op hun eind komen heb je een probleem, dan stoten ze tegen de onderkant aan en dan gaan ze lekken. hebben wij een keer gehad met een auto vol met parket, is echt geen lekkergevoel om mee te rijden. |
ik vind het toch maar een triestige situatie hier
wel met een touareg willen rijden, maar dan te gierig zijn om deftige ophanging te steken al eens aan gedacht dat er ook maar iets zou gebeuren en je hebt een ongeval met een overlijden bij de andere partij, als ze dan beginnen te zoeken naar een oorzaak, dan weet ik toch wel dat ge meer dan 2400 euro aan betalen zijt wat ge nu al teveel vindt voor uw en anderen hun veiligheid |
Om hem verder te verlagen kun je van die klemmen kopen om de windingen bij elkaar te klemmen, wordt hij nog lager van:D
Maar FF zonder dollen, heb je de uiteinden van de veren wel een beetje netjes afgewerkt? Een afgeslepen veer staat bij de APK gelijk aan een gebroken veer wat afkeur betekent. Voor de rest denk ik dat een afgeslepen veer net zo gevaarlijk is als een schroefset van 200/250 Euro. En daar hoor je tegenwoordig ook niemand meer over klagen. |
Quote:
mits netjes afgeslepen en wat verf eroverheen is dit geen afkeur. aantal windingen van de veer hoeft niet gecontroleerd te worden. owjah en de veer moet deugelijk vastzitten |
Ik lach mee de tandjes van jullie reacties :D :D
Denken jullie nu echt dat ik niet weet waar ik mee bezig ben... Mensen hier die mij beter kennen weten weten waarschijnlijk wel dat ik weet waar ik mee bezig ben. Maar ik kan jullie nog wel een keer uitleggen wat ik heb gedaan :) Deze originele dempers en veren zijn VAG materialen Ze zijn dus standaard al 3cm lager Blijft er nog een veerweg over van 10cm In deze setting moet je ze met veertangen weer inelkaar zetten De veren hebben aan 1 zijde een draagvlak en loopt ook taps toe De andere zijde stopt alsof die zoo is afgekort Heb er vervolgens 1 ring afgeslepen en die weer netjes gelakt. Vervolgens demper en veer weer onder spanning gemonteerd Dus voor iedereeen die niet kunnen lezen ZE BUNGELEN ER NIET LOS TUSSEN :D :D Wat het geld betreft kan ik als ik wil er wel twee schroefsets op zetten maar ik wil eerst even op een goedkope manier kijken of ik dit wat vind :cool: Misschien ben ik dit na een paar maanden wel weer zat en moet ie weer omhoog... Dan is 2000 eutjes voor een set schroefveren wel zonde terwijl ik nu 200 kwijt was (nieuw in de doos) |
Quote:
waarom word je auto met schroefset dan wel goedgekeurd, en met afgeslepen windingen afgekeurd? en als het echt zo veilig was, zou men dat allang bewezen hebben. dan kunnen alle schroefset fabrikanten hun fabrieken wel sluiten want dan gaat iedereen zijn veren afslijpen. en Veerzes, als je zo wil rijden zullen niet veel mensen je tegenhouden, je word alleen op de risico's gewezen. |
[quote}Ik lach mee de tandjes van jullie reacties
Denken jullie nu echt dat ik niet weet waar ik mee bezig ben... Mensen hier die mij beter kennen weten weten waarschijnlijk wel dat ik weet waar ik mee bezig ben. Maar ik kan jullie nog wel een keer uitleggen wat ik heb gedaan Deze originele dempers en veren zijn VAG materialen Ze zijn dus standaard al 3cm lager Blijft er nog een veerweg over van 10cm In deze setting moet je ze met veertangen weer inelkaar zetten De veren hebben aan 1 zijde een draagvlak en loopt ook taps toe De andere zijde stopt alsof die zoo is afgekort Heb er vervolgens 1 ring afgeslepen en die weer netjes gelakt. Vervolgens demper en veer weer onder spanning gemonteerd Dus voor iedereeen die niet kunnen lezen ZE BUNGELEN ER NIET LOS TUSSEN Wat het geld betreft kan ik als ik wil er wel twee schroefsets op zetten maar ik wil eerst even op een goedkope manier kijken of ik dit wat vind Misschien ben ik dit na een paar maanden wel weer zat en moet ie weer omhoog... Dan is 2000 eutjes voor een set schroefveren wel zonde terwijl ik nu 200 kwijt was (nieuw in de doos) [quote] Je begrijpt er echt helemaal niks van he? verenstaal ontstaat uit uit een warmte behandeling en een legering. die warmtebehandeling heb jij zojuist onklaargemaakt. Zelfs in een blote poten land in Afrika vinden ze dit nog te vergaan. En dan doodleuk roepen dat je weet waar je mee bezig bent. Dennis |
Quote:
:rolleyes: Pak die rust :tongue: Een warmtebehandeling wordt niet tenietgedaan door een kortstondige verwarming. 1 winding doorslijpen is zo gedaan, waarbij de molecuulstructuur niet hevig verandert. De veer zal plaatselijk iets verzwakt zijn, meer niet. Wederom paniekdenken.. heerlijk :D |
Volgens mij lezen een aantal mensen maar de helft en begrijpen ze daar dan weer geen kwart van:D
|
Quote:
:own: |
Quote:
klopt,stukje materiaal zal even tussen de 2 a 300 gr worden, dat is echt bij lange na niet voldoende om de molecuulstructuur dusdanig te verzwakken dat het gevaar oplevert. Aan de andere kant had ik even naar een officiƫle verlaging gezocht.. :rolleyes: |
dikke bak hoor, en als jij het logisch vind om hem zo te verlagen, lekker doen, vindt het "schuddende vingertjes" gehalte wel weer hoog in dit topic. Als je nou met je met draagarmen al vonkend over de snelweg heen aan het schuren bent, is het vroeg genoeg voor eeen : "DOH!" momentje... En met 22" tover je het ding meteen om tot compensatiemobiel voor andere tekortkomingen. Goed bezig, en nou doorsparen voor dat schroefsetje ;)
|
Quote:
Klopt Jurg ,daarom zitten we ook op volksforum :) Maar als je die handgeschakelde 3,2 v6 perse wil verlagen koop dan een golf R32 ;) En Cor wilde hem toen zelfs nog hoger hebben :) |
ik snap echt jullie punt niet,heb al zoveel auto's laten keuren die zo verlaagd waren en nog nooit op/aanmerkingen gehad....zolang de veer allebei de schotels nog raakt als de wielen los van de grond zijn is er niks aan de hand,komt nog bij dat een set verlagingsveren echt geen high-tech iets is je betaalt alleen voor hetzelfde wat je dus ook prima zelf kunt:screwy:
wil er wel bij zeggen dat dit niet bij alle veren mogelijk is,maar omdat VW meestal maar 1 of helemaal geen taps toelopende kanten aan eeen veer heeft kan dit prima.... |
Als je geen windingen van je veren wil missen kun je de veren ook verhitten met een brander. Op die manier kun je de verlaging tot op de mm nauwkeurig uitvoeren.
Gewoon blokjes onder de dorpels plaatsen op de hoogte dat je ze wilt hebben. |
Quote:
dan vern=uk je dus wel de sterkte,die veren breken geheid als je dit doet :shake: |
Quote:
niet bang Emiel .... ;) |
Ja Jurgen dat mag je echt niet doen :screwy: :screwy: hihihihihih
Mare het is weer leuk geweest, er is leuk gereageerd :D :D :D Zullen we deze topic maar afsluiten ;) |
Nou ik wilde eigenlijk ook nog iets zeggen.....
Mooie wielen! |
Nou vooruit dan maar :D :D :D
En dank je voor het compliment :thumbup: :thumbup: Die zijn uiteraard altijd welkom :) :) |
All times are GMT +1. The time now is 23:14. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.