Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   cloontje zijn 1er (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=56072)

cloontje 08-06-2009 21:35

cloontje zijn 1er

hey,

Na 2 jaar niks aan de 1er te hebben gedaan (druk met het werk en motivatie wat was zoek :screwy: ) ben ik er eindelijke echt aan begonnen.

Het is dus een 1er uit '77 met Tittenteller en kleine lichtjes uiteraard :thumbup: en orgineel schuif kanteldakje. er komt nu een 2.0 8v klepper van een golf 3 in met dubbele webers :thumbup: !

Ik wil eddyvw alvast bedanken voor de hulp want zonder hem was het allemaal niet gelukt! en Vains voor zijn maffe ideeen en ook zijn hulp

Dit is hem dan :

de binnenkant, het dashboard is ook in kleur gespoten.

het kontje :tongue:

motor ruimte

het hart erin lepelen

operatie geslaagd en gelijk even de webers erop

webers

zoals je kunt zien is er nog veselijk veel te doen. er moeten nog een aantal dingen van de motor verchroomd worden. ook aan de start motor moet het nodige nog aan gedaan worden maar ik weet nog niet wat.
de versnellings bak gaat er nog vanaf en die word zwart gespoten want dat zilver staat me niet aan (net zoals de water pomp).

Het interieur staat ook al te trappelen om erin geplaatst te worden (met nieuw leer overtrokken , golf 2 gti interieur) maar ik wil eerst dat de motor loopt en dan komt de rest pas.

De kabelboom heb ik ook al verlengt want die komt via de binnenkant van het spatbord te lopen.

Maar zoals ik al zei , nog genoeg te doen en ik probeer om dit project uptodate te houden.

Gr cloontje

lager 08-06-2009 21:56

ziet er nu al super uit ga zo door :thumbup:

LRR 08-06-2009 21:56

Leuk project !!! Complimenten

Mister Cool 08-06-2009 22:27

Leuk project, ziet er keurig uit! Gaat dat dashboard straks niet enorm schitteren in je ogen als de zon er op staat :confused:

Reuvers 09-06-2009 06:40

Ziet er heel goed uit. Motor is echt mooi opgeknapt zo met gepolijste (of zijn het vergroomde) delen

Wat voor pk's levert zo'n blok nou?

desnelders 09-06-2009 07:02

mooi project maar dat dashboard vind ik niet zo men ding, ik zeg niet dat het geen netjes werk is, maar dat lijkt altijd zo "spuitbusje van de halfords"

motor ziet er dan weer wel enorm lekker uit :thumbup:

cloontje 09-06-2009 08:25

Quote:
Originally Posted by Mister Cool
Leuk project, ziet er keurig uit! Gaat dat dashboard straks niet enorm schitteren in je ogen als de zon er op staat :confused:

geen idee maar daarvoor heb je een :cool:

cloontje 09-06-2009 08:27

alles wat blinkt is verchroomd. maar zoals ik al zei moet er nog een aantal dingen verchroomd worden. Het daschboard is ook in de cabine gespoten dus je ziet toch wel dat het geen spuitbussen werk is!

en hoeveel pk met de webers? geen idee :confused:

desnelders 09-06-2009 08:57

ik zei al dat ik niet betwijfel of het netjes gedaan is of niet, maar dat ik het feit dat het gespoten is niet zo top vind, maar das iedereen zen persoonlijke spraak he :thumbup:

cloontje 09-06-2009 09:12

mocht het er toch niet mooi uitzien als alles erin zit dan is het altijd nog snel vervangen! en inderdaad > ieder zijn mening!

Vains 09-06-2009 15:46

Wat heb ik voor een maffe ideeën dan :D

Ik moet zeggen dat het gespoten dashboard ook niet geheel mijn ding is, maar het is echt superstrak gespoten. Dat zie je maar zelden :thumbup:

toth75 09-06-2009 16:08

bizaar, zo mooie auto, Heb je chassisnummer om laten slaan? wat heb je om de uitlaat/spruitstuk heen zitten?

cloontje 09-06-2009 16:26

Quote:
Originally Posted by toth75
bizaar, zo mooie auto, Heb je chassisnummer om laten slaan? wat heb je om de uitlaat/spruitstuk heen zitten?

om het spruitstuk zit "heatwrap" . is bedoelt om de hitte van de uitlaat beter af voeren en zodat je dus een beetje vermogens winst hebt (dan moet je wel de hele uitlaat doen). bij mij zit het gewoon voor de show erom.

cloontje 09-06-2009 21:48

vanavond weer wat kleine (niet foto waardige dingen) gedaan. Koppeling stangen zover mogenlijk aangesloten/gemonteerd maar we kwamen er achter dat er WEER iets niet aanwezig is. dus weer eerst het onderdeel zoeken/bestellen en dan naar de verchromer. zo gaat er veel tijd verloren. een ouwe deurklink en vanger gemonteerd zodat de deur uitzich zelf dicht blijft in plaats van met een spin.
morgen weer verder en dan hoop ik wel wat optische veranderingen te hebben

Gr

Hight 09-06-2009 22:58

Jeezuss lekker bezig man :d

k hou m in de gaten

goed bezig JB ;)

Oliver® 09-06-2009 23:00

Klasse! Ziet er goed uit cloontje :thumbup:

Tjaap 09-06-2009 23:03

Quote:
Originally Posted by cloontje
om het spruitstuk zit "heatwrap" . is bedoelt om de hitte van de uitlaat beter af voeren en zodat je dus een beetje vermogens winst hebt (dan moet je wel de hele uitlaat doen). bij mij zit het gewoon voor de show erom.

denk dat je er met die webers toch wel degelijk baat bij gaat hebben hoor :thumbup:

RubenD 09-06-2009 23:25

Kokende benzine is ook niet alles ;)

Maar geen crossflow kop dus, dat zou met de webers wel mooi zijn.

Verder een mooi project.

cloontje 10-06-2009 09:36

crossflow zou nog zeer welkom zijn! nu nog het hoe en wat!

egon 10-06-2009 11:33

f*ck wat ziet die motor ruimte er netjes uit man..
dit zal ik zeker blijven volgen
gr en VEEL succes
egon

De Pul 10-06-2009 12:24

netjes allemaal:thumbup:
alleen dat dash zou mijn eerste keus ook niet zijn maja,je kunt het niet vaak genoeg zeggen;SMAKEN VERSCHILLEN:D;)

B-ram 10-06-2009 12:40

super project met lekker motorke. webers is altijd super in een mk1 vinnek.

enige wat niet mijn smaak is zijn de achterlichten en het dashboard. Mja dat moet je helemaal zelf weten natuurlijk. Als iedereen dezelfde smaak heeft word het ook een saai verhaal.

Verder super en succes met dit project.

cloontje 10-06-2009 15:28

Quote:
Originally Posted by B-ram
super project met lekker motorke. webers is altijd super in een mk1 vinnek.

enige wat niet mijn smaak is zijn de achterlichten en het dashboard. Mja dat moet je helemaal zelf weten natuurlijk. Als iedereen dezelfde smaak heeft word het ook een saai verhaal.

Verder super en succes met dit project.

De achterlichten vind ik ook niet mooi staan en die worden ook zeker nog veranderd. zo heb ik ook eens blijkbaar op een geestelijk slecht moment angel eyes koplampen gekocht :screwy: :screwy: :screwy: :screwy: :screwy:

Die zie je op de foto's nog maar die hebben snel plaats gemaakt voor kruis lampen.

Eerst dacht ik ook dat de versnellings bak er mooi uit zou zien in het zilver maar nu hij erin hangt staat het me niet aan. zo zullen er nog wel meer dingen volgen.

Gr

cloontje 10-06-2009 21:06

zo hier nog wat foto's van de rest van de wagen.

heb nog wat onderdelen schoon gemaakt en nog wat nieuwe binnen gekregen.

stabilisator klem voor

stabilisator klem na (lang leve de dremel) :thumbup:

de remschijf

de onderkant van de wagen waar ook alles gespoten is.

en zoals de auto er nu uitziet met de kruislampen

Gr

Campion 10-06-2009 21:59

Lekker

Erik 11-06-2009 10:55

Waar heb je nog de heatwrap vandaan kunnen halen?
Goed bezig natuurlijk! :)

desnelders 11-06-2009 11:24

mooi! :thumbup:

cloontje 11-06-2009 12:36

Quote:
Originally Posted by Erik
Waar heb je nog de heatwrap vandaan kunnen halen?
Goed bezig natuurlijk! :)

Marktplaats. iemand in kerkrade. ik heb zijn email nog dus als je nodig hebt dan geef ik je de mail zaterdag wel op eddy zijn verjaardag.

Gr

cloontje 11-06-2009 18:51

ik ben nog op zoek naar een brandstof pomp voor de webers. nu heb ik effe zitten snffelen op het net en nu kwam ik deze tegen op ebay.

Is deze uberhaupt geschikt?

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VW-C...VehicleQ5fParts

Alvast bedankt!

Gr

cloontje 03-02-2010 18:26

Eindelijk vandaag de ontbrekende delen binnen gekregen van de verchroomer. Heeft allemaal veels te lang geduurd omdat er wat fout gegaan was met wat andere spullen. Eerst de Passat maar eens klaar maken en dan door naar deze.

Gr

Vains 03-02-2010 18:52

Sow eindelijk!
Ik was al bijna vergeten dat dit spul nog bij de verchromer lag haha...
Maar nu eerst de passat in orden maken :thumbup:

De Limburger 03-02-2010 19:28

Heey Cloontje, zeg ik wist helemaal niet dat jij een golf1 hebt.??!!! Wel een leuk ding hoor. Ziet er vgoed uit. Gr Ronnie

SHReK 03-02-2010 20:11

Hey

Is dit oude golfje van Roel/Dave D
of heb ik het nu helemaal fout?

Ziet er goed uit,weer mooie 1er er bij in het zuiden!!!

Grtz

cloontje 03-02-2010 21:07

ja dit is de ex 1er van dave d. Ik heb hem al 2 jaar ofzo maar geen tijd.

Gr

T.C.Z.L 03-02-2010 21:27

Ziet er heel netjes uit!!
Echt hele dikke mk1 :thumbup:
Waar heb je alles laten verchromen?
Heb zelf laatst ook vanalles voor de cabrio laten verchromen vandaar.

cloontje 03-02-2010 21:42

Quote:
Originally Posted by T.C.Z.L
Ziet er heel netjes uit!!
Echt hele dikke mk1 :thumbup:
Waar heb je alles laten verchromen?
Heb zelf laatst ook vanalles voor de cabrio laten verchromen vandaar.

Bij Metamorfose. http://www.chroomtechnologie.nl/

Doen het netjes en niet al te duur. En ze doen eerst koper en dan chroom.

Gr

Tiefleger 03-02-2010 21:56

Zier er goed uit. Ik wou dat die van mij al zover was.

René (Tiefleger)

SHReK 05-02-2010 19:14

Quote:
Originally Posted by cloontje
ja dit is de ex 1er van dave d. Ik heb hem al 2 jaar ofzo maar geen tijd.

Gr

Bouw die auto ff af man!!!

maak gewoon retro strak..
heb jij ook de velgen set er bij gekocht?

Grtz

cloontje 05-02-2010 19:25

nee. die velgen waren denk ik al weg want het zegt me niks.

En van "even afbouwen" is geen sprake want heb je mijn andere project gezien? daar gaat nog heel veel tijd in zitten. het geen wat me nu tegen houdt met de 1er is dat nu het electrisch gedeelte moet. en daar ben ik zo slecht in.

Gr

mk1diesel 05-02-2010 19:46

ziet er allemaal strak uit

All times are GMT +1. The time now is 00:13.