Nog even en je krijgt geld toe..(BBS NEPPERDS)
Voor onder de Octavia lijkt het mij geweldig om de Le Mans replica's aan te schaffen(zwart met rode rand) 19" 8,5 + 9,5j. Ik blijf gewoon wachten... De prijzen blijven zakken en over een paar maanden kan ik ze ophalen en krijg ik geld toe... 4 velgen nu Eur 750,- :screwy:
BBS Replica 19" |
edit: Nog even en je krijgt geld toe..( BBS NEPPERDS) ;)
|
Quote:
Aangepast. ;) Dan nog steeds... 19" velgen nieuw voor Eur 750,- :screwy: Toch ben ik wel benieuwd wat de ervaringen zijn van mensen die er al langer meer rijden. Hoe zijn de velgen na bv. 1 jaar. |
wat ik van die andere BBS replica's weet (lenso bsx)
is dat ze erg snel lelijk worden, lak bladderd af, occidatie onder de lak etc. |
Als je ze koopt zijn het mooi wielen...... als je ze erg goed bijhoud dan blijven ze ook nog wel mooi. Maar bij de meeste krijg je steenslag op de lak en dan begint de ellende.... de lak gaat bladeren. En dan kun je er niks meer mee.
Je kan ze niet spuiter of coaten omdat de boutjes er niet uit willen... of afbreken. Konden alleen de boutjes er maar uit dan kun je er nog heel veel dingen mee als je er wat mee krijgt. Maar voor de prijs heb je best wel leuke wielen en er is zeker met de crisis een hele grote groep mensen die ze koopt. Zag in Oostenrijk al veel meer types nep bbs onder de dikste auto's... beetje jammer maar voor het oog staat het best mooi. Deze waren ook nep...... maar wel erg mooi. En als je er toch maar 1 jaar oprijdt........ |
Quote:
Betreffende het spuiten / coaten heb je wel een goed punt. Als ze slecht worden zijn er maar weinig mogelijkheden(buiten het uitboren van de boutjes en dure nieuwe plaatsen) Deze zag ik ook op mp. Inc. banden ook een mooie originele set. Op dit moment ga ik sowieso niet aanschaffen, omdat er gelijk een verlaging bijkomt om het mooi te maken. Het is altijd leuk om te kijken wat er allemaal aangeboden wordt. Jammer vind ik van MP dat de laatste jaren er duizend aanbiedingen staan van nieuwe velgen en dat het 2e hands assortiment helemaal ondersneeuwd. :( Had nog een keer A8 Gullideckels gevonden voor Eur 275,- :) Zulke vondsten zijn nu moeilijk te vinden, omdat 99 van de 100 advertenties nieuwe velgen zijn. Originele BBS A6 |
Quote:
dat is ook mijn grootste ergernis op MP de laatste tijd. zoek voor de lol eens op 'bbs'. 9 vd 10 advertenties heeft 0,0 met bbs te maken ('zoekterm') of zijn nepperts,... blaghhh! |
dat is idd. met veel meer (vooral) auto-onderdelen het geval. Bijv. bij banden of verlagindssetjes, daar zie ik door de bomen het bos niet meer.
|
Quote:
Hier is niks neps aan hoor, origineel BBS voor Audi A6. |
die zijn ook in nep te krijgen Gerk ;)
|
Quote:
Zoals dit bedoel je(ik zocht op verlaging octavia)... Iemand met teveel tijd over en die dan maar elke type auto erop zet. Eigenlijk moeten ze gewoon weer een klein bedrag per advertentie vragen. Dit zou een hoop dubbele voorkomen. http://www.marktplaats.nl/index.php...ats.nl/10699142 |
jep, precies wat ik bedoel. Zo irritant...
|
Quote:
nee dank je, dan staan al dat soort ads ineens hier bij ons. |
Vind ze toch wel geslaagd, zeker met dat diepe velgbed. Heb 2x moeten kijken of ze überhaupt nep waren. :)
|
kan het mis hebben maar dan zijn ze nu alweer goedkoper...
525,- |
Quote:
Dat zijn de 16" Ik had het over 19" ;) |
Nou ik vind ze wel mooi! Ook al zijn ze nep!
|
Tuurlijk, ze lijken op BBS dus zijn ze mooi :D
|
De boutjes zijn volgens mij wel vervangbaar.
Ik heb me ooit laten vertellen dat ze ze gewoon met een tang eruit draaien of afbreken en dan nieuwe plak net boutjes terug plakken. Maar of dit waar is ....................... :confused: |
Quote:
Klopt, heb ik ook eens gedaan. En heb er later gewoon draad in getapt, zodat je altijd de boutjes kan vervangen. Het is wel een verschrikkelijk langdradig werkje! :screwy: :D |
Quote:
Nou heb ook echt op men knieen ervoor gelegen maar ze waren toch echt wel nep..... Maar maakt niet uit staat super. |
mooi setje, zeker het proberen waard.
|
ik heb mijn le-mans replica's eens goed bekeken, maar die boutjes kunnen er echt niet uit die lijken alleen op boutjes en volgens mij is dat "gepolijste" gewoon een soort verf ofzo?? maar stel dat ik nou bijv. de harten in kleur laat spuiten en dan de complete velg lakken dan zijn ze toch voldoende beschermd?
|
Ja maar wat doe je dan met de boutjes..... allemaal netjes afplakken?
|
nee, gewoon meelakken? ik bedoel het hart in carr.kleur en dan de hele velg ook dat nep-gepolijste en de boutjes met blanke lak afwerken...
|
Quote:
Neem eens contact op met www.leosautoservice.nl die verkopen volgens mij ook de losse nep boutjes en kunnen je waarschijnlijk ook vertellen hoe de originele eruit kunnen. |
Quote:
ze hoeven er voor mij niet uit hoor.... maar volgens mij gaat dat ook niet lukken,bij de paron's die ik eerst onder men golf had zitten kon je de plastic nepboutjes er gewoon uitdraaien maar hier zit niet eens een kop o.i.d. op.... |
dit bedoel ik dus,maar dan netter:D:D |
Quote:
zit idd verschil in je hebt gepolijste en gespoten replica's |
ik heb ze nog even goed bestudeerd,denk dat de complete velg zilver is gespoten,daarna is de rand afgedraaid en gepolijst en als laatste zijn de boutjes erin gelijmd....het glimmende is dus gewoon kaal alu en zou IMO hetzelfde behandeld kunnen worden als elk ander gepolijst wiel.enige punt van aandacht wat er volgens mij overblijft is dat het hart wat met een flinterdun laagje zilver is gespoten snel lelijk word....weet niet of het een optie is om gepolijst materiaal af te lakken?? misschien kan een kenner hier z'n licht over laten schijnen??
|
zit wel blanke lak op de meeste dat wel maar zijn niet allemaal gepolijst sommige replica zijn die randen gewoon gespoten. maatje heeft zo set. koste niets bijna. maar ja. nu valt zijn gepolijste :shake: verf laag eraf :mad:
|
Tja, wat verwacht je dan... Kan ook niet anders met die prijzen, kijk eens wat orginele moeten kosten, is wel duidelijk dat dat verschil ergens in moet zitten toch?...
Maakt verder niet uit, maar verwacht er niet te veel van denk ik dan. |
Quote:
zit gewoon verschil in ik heb ze al 1,5 jaar en nog netjes, |
je kan de dopjes vervangen voo r sierdopjes of inderdaad draad in tappen maar dat is wat meer werk
sierdopjes of boutjes in chroom kosten vrijwel evenveel dopjes verkoop ik veel voor de meerdelige look velgen want ook keskin en dz is allemaal met sierdopjes gevuld |
niemand?? ik wil dus het hart in carr.kleur laten spuiten en de rand die nu dus kaal gepolijst alu is samen met het hart in de blanke lak laten zetten.....
KAN DIT? |
Quote:
Vaak zijn de velgen afgedraaid en af fabriek met blanke lak gespoten. Ik denk niet dat de blanke lak zal hechten op een gepolijste velgrand. |
Quote:
kijk,daar heb ik wat aan...het is wss dus het allerbeste met zulke wielen om ze gewoon goed bij te houden en er niet aan te spuiten/klooien?? |
Quote:
Er zijn veel verschillende lm replica's in verschillende kwaliteiten. Ik heb zelf de lenso's gehad en deze zijn kwalitatief goed te noemen,echter niet te vergelijken met de kwaliteit van bbs zelf natuurlijk. De vrouw heeft er ooit een beschadigd waarvoor ik een nieuwe heb besteld. Op de oude velg heb ik wat testjes gedaan om te kijken of ze goed te polijsten waren,dit viel tegen. Hiervoor moeten ze toch eerst in de afbijt en de nep boutjes zitten in de weg. De blanke lak eraf polijsten lukte niet. Mijn advies is ze gewoon elke week wassen en goed droogmaken ,dan is er niks aan het handje :thumbup: |
Quote:
Het is alleen jammer dat we de betere replica's niet kunnen onderscheiden van de slechte immi's |
Nu, 3 jaar na dato is de kwaliteit toch wel toegenomen lijkt me? ;)
|
All times are GMT +1. The time now is 13:56. |