Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Vento MK III (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Eerste auto :) (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=55557)

MrKikker 26-05-2009 16:07

Eerste auto :)
 
Hola!

Even mijn eerste auto showen, puur voor de pats :D












Is een Golf 3 2.0 GTI 8v. en ik ben TROTS :D
nu nog een rijbewijs haha :rolleyes:

Anyway:
Stationair loopt ie nogal brak. hoog/laag/hoog/laag toeren en compressie die zomaar wegvalt (waardoor ie afslaat).
Zou dit komen omdat de vorige grapjas-eigenaar één lange rechte pijp vanaf de flens (scooterwoord hihi) tot de 'demper' (die er niet is, zoals je op de foto's kunt zien :screwy: ) heeft geplaatst?
Iets in de trend van te weinig tegendruk? :)

Ander commentaar, suggesties en dergelijke zijn meer dan welkom!

Kasper

Mot 26-05-2009 16:10

Mrkikker van sf toevallig?

compressie kan niet weg vallen omdat je een lege pijp heb van voor tot achter;) alleen 2takt heeft tegendruk nodig

MrKikker 26-05-2009 16:12

Correct ;)
en nog van wat andere fora's, ik hou het bij één naam :D

haha, mijn motorische kennis houdt op bij de grenzen van 2 takt scooterblokken, vandaar dat ik er geen meter verstand van heb :D

Mot 26-05-2009 16:13

Vriend van heeft ook last van hetzelfde probleem.

Hoe zit het met de vacuum die normaal op je luchtfilterhuis en nu dus weg is?

mkIIvr6 26-05-2009 16:15

Heb ik ook eens gehad, ik meen dat het de stappenmotor was,
maar ik durf het niet met volle zekerheid te zeggen.....

MrKikker 26-05-2009 16:26

Quote:
Originally Posted by Mot
Vriend van heeft ook last van hetzelfde probleem.

Hoe zit het met de vacuum die normaal op je luchtfilterhuis en nu dus weg is?

werkelijk _geen flauw idee_.
als je me uitlegt waar ik naar moet kijken, ga ik zo even de motorkap opentrekken :D

Mot 26-05-2009 16:36

Weet het niet precies, maar op dat grijze blok achter je kleppendeksel zitten links 2 slangetjes, is er een afgedopt?

MrKikker 26-05-2009 16:45

zal zodrect even gaan spieken :)

Thomas 26-05-2009 18:56

manmanman, ik leef met je mee, zo'n wagentje voor de deur en er niet mee mogen rijden
(kunnen & doen is natuurlijk een andere zaak), succes!

MrKikker 26-05-2009 19:07

haha, ik spendeer er elk mogelijke seconde van de dag in, ookal kan ik er nog niets mee :D

oja, ben nog opzoek naar een complete standaard pijp (incl middendemper etc) voor een 2.0, iemand ideeën of wordt het een ritje autosloperij?
hoorde zoiets dat als ik het kenteken op naam van m'n vader laat schrijven ik er met die uitlaat en het powerfilter wel door de keuring kom, maar ik ben daar niet zo van overtuigd :D

Mitta 26-05-2009 19:29

Quote:
Originally Posted by Mot
Weet het niet precies, maar op dat grijze blok achter je kleppendeksel zitten links 2 slangetjes, is er een afgedopt?


idd, is er 1 afgedopt.

schuin er onder zie ik ook een nippel waar niks op aangesloten zit.

Sjeesbeest 26-05-2009 19:57

controleer je carterontluchtingsslang op sponsigheid en scheurtjes

Mot 26-05-2009 20:06

Als je gaat rijden valt hij waarschijnlijk ook uit.

Dit is te verhelpen door er weer een std filter op te zetten.

Maar hierdoor blijft hij zwaaien in zijn toerental. Vriend van mijn gti heeft hetzelfde probleem en zijn ernaar opzoek

Matheo 26-05-2009 20:56

Quote:
Originally Posted by MrKikker
hoorde zoiets dat als ik het kenteken op naam van m'n vader laat schrijven ik er met die uitlaat en het powerfilter wel door de keuring kom, maar ik ben daar niet zo van overtuigd :D

Welke keuring bedoel je? Als je de APK bedoelt, die is voor iedereen hetzelfde en rechte pijp naar achter is geen afkeur (mits gas-dicht), evenals het luchtfilter. Er is geen geluidsmeting bij de apk.. De mannen in blauw zijn er misschien iets minder blij mee.
Verder heb ik niet echt een idee wat het probleem kan zijn, ik zou beginnen met het vaccuum systeem na te kijken. Ik weet niet of hier nog zo'n terugslagklepje tussen vaccuumslangen en rembekrachtiger zit? Dit was bij mijn golf2 wel zo, deze willen nog wel eens verduren, scheuren en daardoor lekken. geeft vergelijkbare symptomen (bij mij tenminste). Ding is zwart met geel.
Als ik trouwens op de foto kijk zie ik dat daar ook iets afgedopt(schroeft) is, ook niet echt de bedoeling.

MrKikker 26-05-2009 20:59

bedankt voor jullie reacties!

Matheo, weet je zeker dat ik op deze manier door de APK keuring kan?
ik hoor namelijk alleen maar berichten dat dit niet mogelijk is door de rechte pijp en luchtfilter.

het uitvallen is verder alleen bij stationair; rijdend merk je er weinig tot niets van. net even met het gas gespeeld (in z'n vrij uiteraard) en er kwam wel wat rook voorbij zetten :D
binnenkort tijd om ermee te gaan rijden denk ik zo.

ik zal een goede vriend (en autotechnicus) naar het motorblok laten kijken zodra m'n auto de weg op mag. :)

Mot 26-05-2009 21:08

Zolang je je kat er niet ondervandaan is kan het gewoon

MrKikker 26-05-2009 22:18

Nagoed, bij nader inzien is het gewoon slimmer om een standaard Golf 3 2.0 uitlaat te nemen. dan plaats ik daar wel een ander einddeel op, puur voor de pats.
denk ook dat de motor beter loopt met een normale uitlaat :)

dus als iemand toevallig nog een 2 liter uitlaat van spruitstuk tot einddemper incl. katalysator en dempers heeft liggen, geef even een gil :D

Der Typ Siebzehn 26-05-2009 22:49

roestprobleempje...
 
Quote:
Originally Posted by MrKikker
ik zal een goede vriend (en autotechnicus) naar het motorblok laten kijken zodra m'n auto de weg op mag. :)





over 't motorblok zou ik me minder zorgen maken, maar meer over...zie waar rode pijltje's naar toe wijzen... :eek:

MrKikker 26-05-2009 22:54

jup, bekend en wordt opgelost voordat ie naar de APK gaat :)

dat gedeelte wordt er met de snijbrander uitgehaald en er wordt een nieuw stuk ingelast met CO2.
maar bedankt voor je reactie! :thumbup:

Der Typ Siebzehn 26-05-2009 22:58

Geen dank! Het is altijd beter dat 't je iemand zegt voor in 't geval je 't niet zou hebben gezien, maar 't was dus bekend en wordt gerepareerd :thumbup:

MrKikker 26-05-2009 23:19

gaat absoluut gerepareerd worden.

overgens: de temperatuurmeter blijft uit tot op het laatste moment (dat de motor dus erg heet wordt) en daarna slaat deze vol het rode gebied in. de vorige eigenaresse vertelde me dat "heethoofden" een bekend probleem bij Golf 3's zijn, en dat hij in bv. een file nog wel voor wat problemen kan zorgen (hetzij uit de file, hetzij motor uit).

ik ga sowieso het KVS systeem opnieuw laten doorlopen, maar ik zit te denken aan een dode/half dode thermostaat waardoor de koelventilator niet meer werkt.
iemand een idee?

MrKikker 27-05-2009 19:38

oja, sinds ik opzoek ben naar een nieuw uitlaatsysteem, kwam ik dit tegen:

http://autos.tweedehands.net/volksw...-vanaf-kat.html

mis ik dan nog iets, of kan ik deze set er direct onderschroeven?

martiepartie 27-05-2009 19:42

via ebay bestellen, kost je nog minder en je krijgt dezelfde uitlaat.

MrKikker 27-05-2009 19:46

zal eens spieken op ebay :)
thanks voor je reactie!

MrKikker 28-05-2009 10:39

Quote:
Originally Posted by MrKikker
oja, sinds ik opzoek ben naar een nieuw uitlaatsysteem, kwam ik dit tegen:

http://autos.tweedehands.net/volksw...-vanaf-kat.html

mis ik dan nog iets, of kan ik deze set er direct onderschroeven?


Maar is dit wel een complete set? of mis ik dan nog bv. de middendemper oid? :redface:

Arne 28-05-2009 10:47

Nee, als het vanaf de katalysator is heb je alle dempers.

MrKikker 28-05-2009 11:37

Haha, zónder de katalysator zeker :D

oja, misschien een bekend probleem oid dus ik vraag het maar even:
Motor laat ik een tijdje draaien tot deze redelijk op temperatuur is. de ventilator bij de radiateur slaat dan nÃ*et aan. wanneer ik het draad van de thermostaat loshaal en weer bevestig, slaat de radiateur gedurende ~5 seconden aan waarna deze weer stopt. de ventilator slaat hierna niet meer aan. pas wanneer ik de stekker op de thermostaat weer loshaal en vastklik, slaat deze aan en herhaalt het verhaal zich opnieuw.

nieuwe thermostaat voor de zekerheid of ligt het probleem hier niet?

MrKikker 29-05-2009 15:09

enn we hebben een rijbewijs hehe.
Quote:
gaat absoluut gerepareerd worden.

overgens: de temperatuurmeter blijft uit tot op het laatste moment (dat de motor dus erg heet wordt) en daarna slaat deze vol het rode gebied in. de vorige eigenaresse vertelde me dat "heethoofden" een bekend probleem bij Golf 3's zijn, en dat hij in bv. een file nog wel voor wat problemen kan zorgen (hetzij uit de file, hetzij motor uit).

ik ga sowieso het KVS systeem opnieuw laten doorlopen, maar ik zit te denken aan een dode/half dode thermostaat waardoor de koelventilator niet meer werkt.
iemand een idee?


bleek een dode thermostaatschakelaar te zijn.
2 tientjes bij je lokale autoboer, en wég probleem!

LuukGTI 01-06-2009 11:24

Quote:
Originally Posted by MrKikker
jup, bekend en wordt opgelost voordat ie naar de APK gaat :)

dat gedeelte wordt er met de snijbrander uitgehaald en er wordt een nieuw stuk ingelast met CO2.
maar bedankt voor je reactie! :thumbup:


Beter dat je eventjes met een dremeltje dat rotte stuk eruitslijpt :thumbup: Ik weet niet wat voor een snijbrander je van plan bent te gebruiken, maar meestal geeft dat behoorlijk veel warmte dus ivm al dat kunststof en spatborden etc etc. zou ik dat niet zo doen! ;)

Ook nog een tip voor als je gaat lassen, pas goed op met die lasspetters, die zijn rood gloeiend en branden zo in je lak, met als gevolg dat je over 3 maanden een mooi roodbruin motorruim hebt :D En als ze bovenop kunststof tankjes en reservoirs vallen kunnen ze hier gaten in branden :thumbup:

Hoop dat je wat hebt aan deze tips ;)

indewarre 01-06-2009 11:54

Quote:
Originally Posted by Mot
Als je gaat rijden valt hij waarschijnlijk ook uit.

Dit is te verhelpen door er weer een std filter op te zetten.

Maar hierdoor blijft hij zwaaien in zijn toerental. Vriend van mijn gti heeft hetzelfde probleem en zijn ernaar opzoek



waarschijnlijk gasklephuis al vaker gehoord

MrKikker 01-06-2009 13:11

Quote:
Originally Posted by LuukGTI
Beter dat je eventjes met een dremeltje dat rotte stuk eruitslijpt :thumbup: Ik weet niet wat voor een snijbrander je van plan bent te gebruiken, maar meestal geeft dat behoorlijk veel warmte dus ivm al dat kunststof en spatborden etc etc. zou ik dat niet zo doen! ;)

Ook nog een tip voor als je gaat lassen, pas goed op met die lasspetters, die zijn rood gloeiend en branden zo in je lak, met als gevolg dat je over 3 maanden een mooi roodbruin motorruim hebt :D En als ze bovenop kunststof tankjes en reservoirs vallen kunnen ze hier gaten in branden :thumbup:

Hoop dat je wat hebt aan deze tips ;)


Sja, heb nu met een staalborstel, krabber en rubber hamer die plek schoongemaakt. Ga nu met hammerite in de weer om die roestplekken weg te werken, en dan kijken of het te lassen valt.
Toen ik goed ging kijken zag ik inderdaad een hoop plastic van de spatborden etc, dus snijbranden viel meteen al af :D

Quote:
Originally Posted by indewarre
waarschijnlijk gasklephuis al vaker gehoord

als het probleem blijft verschijnen terwijl ik de uitlaat al wel heb vervangen, zal ik die nakijken :)

MrKikker 05-06-2009 09:17

Toch even een kleine kick:
ik kreeg net bericht dat mijn uitlaatsysteem pas dinsdag aankomt. ik heb nu dus alleen een katalysator thuis liggen.

nu zat ik te denken om deze gewoon onder de auto te schroeven (en dus die lange rechte pijp te onderbreken) en naar de APK te gaan.
zou dit lukken?
ik weet namelijk dat het uitlaatsysteem "gas-dicht" moet zijn, maar eerlijk gezegd heb ik geen idee wat daarmee wordt bedoeld. :D

tim_j 05-06-2009 10:56

gasdicht= uitlaat mag niet lekken ergens in het systeem.

de gassen mogen alleen via de einddemper naar buiten.

MrKikker 05-06-2009 12:30

dan gooi ik die kat ertussen en ram ik hem door de keuring :)

indewarre 05-06-2009 20:25

staat er u9 op het kenteken? als dit niet zo is hoeft ie er niet onder te zitten

MrKikker 05-06-2009 23:00

Quote:
Originally Posted by indewarre
staat er u9 op het kenteken? als dit niet zo is hoeft ie er niet onder te zitten

zit nu naar m'n kentekenpapieren te kijken maar kan geen U9 vinden?

of ik kijk verkeerd natuurlijk :D

Bootje 05-06-2009 23:03

controleer heel het papiertje tot dat je U9 tegen komt. zo niet heb je geen kat nodig ;)

MrKikker 05-06-2009 23:07

haha, heb dat ding al binnenstebuiten gekeerd en ik zie geen U9.
Niw, ik ga lekker eigenwijs doen en morgen naar de lokale turk, kijken of die hem wil goedkeuren.
je bent jong en je wil wat..

Bootje 05-06-2009 23:13

haha goedzo doe ik ook altijd zijn de beste apk-keurders die ik ken ;) vorig jaar was mijn ex golf 1 drie keer afgekeurt bij de rdw daarna gezegt laat maar ik laat hem ergens anders wel keuren bij de eerste beste garage met het bord apk 25 euro naar binnen gelopen en met keuring weer naar buiten. overgens uit welk jaar is je auto? geloof dat auto's van voor 1993 geen kat hoeven. overgens kan ik dit niet met zekerheid zeggen :tongue: owja waarschijnlijk niet ouder als 1993 :tongue:

MrKikker 05-06-2009 23:25

ding komt uit 2 juli 93. Kat moet er naar mijn weten wel onder, maar er komt als het goed is geen co2 meting (alsof die turken daar geld voor hebben om zo'n installatie te kopen :'D)

ik gok het er gewoon op.


All times are GMT +1. The time now is 13:09.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.