![]() |
Vraag mbt gasklep 1800 dx
Hallo,
IK heb een vraag mbt de volgas schakelaar die op de gasklep zit van een 1800 gti. Ik twee gaskleppen liggen die allebei hetzelfde zijn maar voorzien zijn van een andere type volgas schakelaar contructie. De bovenste foto is zoals het was maar deze is volgens mij kapot De onderste is zoals het gaat worden en heeft een andere aansluiting. Kan ik de stekker eraf knippen en hier twee standaard schuifstekkers aanmaken en deze aansluiten op de nieuwe gasklep? En werkt alles dan ook weer zoals het hoort. Ik snap het is lastig te omschrijven maar weet hier iemand wat van? oude gasklep ![]() nieuwe gasklep ![]() stekker ![]() Groet, Arno |
ik helemaal niks van die troep op mn DX...
|
Ik heb ook geen stekkers op mijn gasklep zitten
|
Quote:
Ik moet er wel bij zeggen dat de oude klep uit duitse auto komt en de tweede klep (met de schakelaar bovenop) van een amerikaanse motor is. Dus misschien heeft dit iets te maken met de emmissie eisen daar. Weet iemand precies wat dit schakelaartje doet? |
volkswagen heeft ook uitvoeringen speciaal voor koude landen, misschien is dit ook zoiets? heb je geen onderdeel nummer ?? Ik heb hier nog 2 gaskleppen liggen van een dx en zijn beide gelijk en zonder stekker
|
Lijkt ij een JH gasklephuis deze heeft dus wel deze stekkers.. Je weet zeker dat het een DX is? Jh is in principe gelijk alleen lagere compressie en hydraulische klepstoters, late dx`en hebben dit ook.
|
Quote:
Ik zal even kijken naar de onderdeel nummers. De gas klep met de schakelaar bovenop komt van een amerikaanse motor af. Ik heb niet naar de motorcode gekeken maar dat moet een dx zijn. Het is een 1800 met komstoters en alles is identiek aan mijn oude dx. Zal het vanmiddag eens bekijken allemaal. Groet, Arno |
Nou even gekeken en op mijn oude blok staat duidelijk dx maar op de nieuwe staat er helemaal niks.
Dit is mijn nieuwe blok ![]() Lijkt me toch een dx of zie ik het verkeerd |
Volgens mij is het geen dx hoor. Een dx heeft geen watergekoelde oliekoeler maar een thermostaathuis voor de olie en een radiateur. Ook heeft een dx een koude start voeler zitten op de plek tussen de peilstok en waterspruitstuk.
Als dit een gti motor is dan moet de nokkenas ook 5x gelagerd zijn. Alle hydro klepstoters hebben maar 4 lagerschalen. |
Quote:
Bedankt voor je reactie: Mijn oude dx heeft dezelfde olie koeler. Geen idee over die koude startvoeler Zit ook niks op mijn oude blok. Ik heb alles al overgebouwd. 5 keer gelagerd zie foto. De meest linkse valt buiten de foto. ![]() |
Dat is een goeie :) Snap er dan ook niks van. Ik heb een dx gehad, en heb nog een ouwe liggen en daar zit dat allemaal wel op. Zal dit dan geen jh zijn met een dx kop?
Maar jij hebt alles van jou dx afgehaald en hierop gezet ? Is het geen ev ???? |
Ik zou het ook zeggen dat het een EV is.. Maar die moet in principe gelijk zijn aan een DX een vroege EV heeft ook gewoon mechanische kop. GTI hoeft niet altijd 5x gelagerd te zijn hoor een DX is er ook hydro en EV ook. Alleen hydro heeft 4 lagerkappen i.v.m oliesproeier. Warmteregelaar zit gewoon op de juiste plek. btw. ik zou die `oliekoeler` gelijk een rottrap meegeven! Stel hij lekt van binnen lekt het koelwater je blok in. Ik haal ze er altijd gelijk tussen uit. Monteer een gewone oliekoeler kost de wereld ook niet.
|
EV heeft toch de wateraansluiting op de kop meer naar links zitten ?
|
Nee mike dan ben je in de war met de EG. Dat is een 1600.
|
Quote:
owja, sorry about that... Kan t niet zijn dat die stekkers erop zitten omdat je een cabrio heb uit 85? :rolleyes: |
Ik word hier allemaal niet zo vrolijk van. Heb het blok een jaartje geleden gekocht en ben nu pas aan het ombouwen begonnen. Zijn er verder nog punten waar je een dx aan kan herkeken?
Hoeveel pk heeft een ev dan? |
een ev heeft hetzelfde vermogen. Het is een motor uit een golf2. Dat zou heel goed kunnen omdat jou cabrio stamt uit de golf2 tijd. Uiterlijk zijn ze bijna allemaal gelijk dus wel moeilijk te zeggen.
|
Quote:
Dat zou kunnen maar mijn orginele blok is wel een dx. En de gti uit een golf twee heeft de gasklep aan de linkerkant zitten. Dit blok had al een inlaatspruitstuk erop met de gasklep aan de goede kant. Het blok komt wel uit een amerikaan en heeft ook een veel kleiner/korter uitlaatspruitstuk. Ik denk dat dit te maken heeft met de emissie eisen daar. Als dit een ev zou zijn. werkt mijn huidige injectie systeem hier dan wel op? |
Jazeker werkt dat..EV is gewoon exact hetzelfde als deze ook met mechanische stoters is. EV is gewoon de nieuwe DX. Latere EV heeft hydrostoters. K-jet zit ook gewoon op een EV. Zou me helemaal geen zorgen maken.
|
Quote:
Ok thanks dan kunnen we weer verder. |
Als ik er zo naar kijk is het gewoon een DX-motor.
Ik heb dezelfde in mn 85er cabrio GLI liggen en heb ook dezelfde oliekoeler. Als het een amerikaans blok is kan het een EN-motor zijn, dit is een 1.7liter met K-jectronic van bouwjaar 80 tot 83. Of een JH-motor van 83 tot 93. Andere motoren met K-jetronic kennen ze daar niet. Motorcodes |
Of een GX met DX kop??
|
kan best zijn dat het een amerikaan is. Mijn oom had zijn uitlaatspruitstuk kapot en ik had er nog wel een liggen. Hij had dus ook een amerikaanse motor achteraf en die ziet er optisch ook anders uit en het pruitstuk paste dus ook niet.
Denk dus dat je dan mischien wel zo'n 1.7 hebt. De EN |
Quote:
Het spruitstuk was idd anders dan van mijn oude motor. Veel korter. Maar het is wel een 1800 dit staat op het onderblok. |
Dan zou het best een en kunnen zijn. Ik heb ook ooit eens zo'n motor hier gehad. Daar hadden ze een 1.6 gti eg kop op geschroeft.
Je hebt dan een 1.8 met waarschijnlijk andere zuigers en/of krukas omdat deze motoren aangeduid worden als 1.7 |
Maar wat ik vraamd vind is dat de motor er exact hetzelfde uitziet als mijn oude dx blok afgezien van het uitlaatspruitsuk. Is het niet gewoon een dx?
Waarom denkt iedereen dat dit een samengesteld blok is? Arno |
All times are GMT +1. The time now is 05:15. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.