1960 Jade Green Metamorfose
Hoi. Ik ben Willem-Aart, 21 jaar en ik woon in Elim, een klein plaatsje bij Hoogeveen.
In 2007 kocht ik m'n tweede Kever, een Jade Green '60er uit Zweden. De auto bleek in redelijk goede en originele staat, ik heb er dan ook een jaar mee rond gereden in deze vorm: Al voordat ik de auto had, had ik er plannen mee. Hij moet in elk geval een stuk omlaag aan de voorkant, er moet een set knappe velgen onder, de motor moet wat opgevoerd worden en verder moeten er subtiele details aan toegevoegd worden die het een unieke auto zullen maken zonder dat het smaakloos wordt. Er werd een set originele Porsche 356 wielen aangeschaft: In de herfst van 2008 was het dan zo ver. Rasterplaatjes werden aangeschaft, en de zaag werd in de vooras gezet: Toen de as klaar was riep ik een vriend erbij om 'm te monteren. Ik wist dat de binnenschermen en de chassiskop niet zo fraai waren, en hij drukte me dan ook stellig op het hart dat ik dat eerst maar eens in orde moest gaan maken. Lange dagen, weken en maanden zijn we bezig geweest met laswerk, spuitwerk en uiteindelijk montagewerk. De binnenschermen zien er weer als "nieuw" uit, fris in de kleur van de auto en klaar voor de komende jaren. Al die tijd was ik benieuwd hoe de auto eruit zou komen te zien. Nu de voorkant er weer netjes uitzag kon de as eronder. En de tank erin. En de spatborden eraan. En de verlichting gemonteerd. De claxon aangesloten. Er kon gereden worden! En op dit punt zijn we nu. Zoals je ziet is er behalve de verlaging op dit moment weinig verschillend van hoe ik de auto kocht. De bedoeling is dat de auto de komende tijd steeds een stukje verder naar m'n smaak gevormt zal worden, en dat wou ik in dit topic bij gaan houden. Ik neigde eerst naar California Look, maar ik ben een beetje besmet geraakt met het Old Speed/Vintage Racing virus. De Porsche 356 velgen zijn inmiddels in de juiste kleur gespoten en worden op 7 mei van banden voorzien. Achter heb ik Bridgestone Duelers 175/80/15 in de planning staan, vooraan Vredestein Classic Sprints in de maat 155/15. Ik ben op zoek naar 5,5J 356 wielen voor de achterkant, zodat ik daar Vredestein Classic Sprints 185/70/15 op kan monteren. James Dean had ze vroeger al op z'n Porsche 550 Spyder, m'n Kever heeft er straks twee op de quarter panels zitten: Ook komt er een bijzonder zeldzaam Simo motorklepslot m'n kant op: Het is ook de bedoeling dat m'n auto versiert gaat worden met twee mooie plateframes uit Californië. Ik moet alleen nog even twee kentekenplaten laten maken. Dit jaar wordt er ook een Riechert set besteld voor m'n 30 PK motor. Het vermogen gaat er nauwelijks op vooruit, maar het past bij het beeld dat ik van de auto in m'n hoofd heb zitten. Verdere plannen: - Cabriosleuven in motorklep - Porsche 356B stuur - Sperrwolf of soortgelijke schakelpookvergrendeling - ... |
welkom hier , mooi project , en fijn foto werk
|
welkom mooi kever!
Elim? dan zijn we zowat buren jah haha woon in alteveer :D |
Welkom,
Old speed/racing ziet er inderdaad geweldig uit! maar mag je zomaar met (ik neem aan) met nederlandse kentekenplaten op amerikaans kentekenformaat rondrijden? mooie foto's en ben benieuwt wat het gaat worden.. |
Quote:
Je moet inderdaad een bepaalde code op je kentekenbewijs hebben staan, die ik dus (uiteraard) niet heb. Nou, om eerlijk te zijn maakt het me weinig uit, ik neem gewoon m'n originele platen mee voor het geval ik aangehouden wordt. Quote:
Zo, dat kan je wel stellen ja. Ik kan me niet herinneren dat ik je ooit heb zien rijden. Ik werk in Zuidwolde, da's nog dichterbij. |
Leuke kever W.A.! Heb op deze auto ook nog eens een oogje gehad voordat ik de '61-er kocht.
Verlaging staat em goed, nu achter nog even ;) Nice fotoos ook!! Quote:
Heb ze er al een tijdje op en niets dan lof van oom agent :D Voor heb ik wel een originele plaat, en de originele van achter ligt altijd in de auto. Vaak laten ze je er wel mee rijden maar let wel op dat je niet met US-platen door de keuring komt! |
Quote:
Dankje! De achterkant staat prima zo, dik tevreden met deze stance. Quote:
Ja jij hebt echt een ontzettend mooie auto, dat mag duidelijk zijn. Mag ik vragen waar jij de kentekenplaten hebt laten maken? Ik heb wel een adresje, maar als jij iets beters weet.. |
heb zelfs nog een tijdje in elim gehokt met de meid :D
|
Hey Willem-Aart
mooi project zal hem vast nog wel eens in het echt mogen bewonderen aangezien ik 4 km verderop woon haha ej succes en als je keer handje nodig bent ff mailen! gr Kevin |
Die riechert setjes worden toch nog nieuw gemaakt?
Wat kost zoiets?...er staan geen prijzen op de website. Lijkt me wel heel vet op m'n 30pk :) (hoewel ik een Judson ook heel erg vet vind :D) |
Quote:
Hey Kevin, wat grappig, ik reed vandaag nog door Dalerpeel. We zullen elkaar inderdaad wel eens tegenkomen. Quote:
Die Riechert setjes worden inderdaad nieuw gemaakt. Er staan wel prijzen bij "stuckliste". Moet je wel de Duitse versie hebben, want op de Engelse staat haast niks. Als je al een extra carburateur en luchtfilters hebt gaat je het ongeveer 300/400 euro kosten. Ik vind de luchtfilters die hij levert niet zo sjiek, kan je beter even zelf zoeken dus. Ik heb nog wel twee Mushroom filters te koop, die zijn super gaaf. |
Quote:
Bedankt! Ik zat idd op de engelse versie van de site te kijken (pauper site trouwens :rolleyes: ) Je kan alles los bestellen als ik het goed zie :), dat bespaart weer een hoop. Ziet er wel heel vet uit :thumbup:, beetje Okrasa achtig! (toch maar eens serieus over nadenken als m'n keef klaar is :) ) |
Geen dank. Okrasa is echt heel anders. Aan de 1200 koppen (ook van 25 en 30 pk) valt weinig eer te behalen. De inlaatkanalen zijn klein en er is ook te weinig vlees om ze groter te frezen. Okrasa heeft dubbelpoorts koppen en ook dubbelpoorts spruitstukken (duh..). Zit ook een andere nokkenas bij, andere krukas, luchtfilters, carbs, everything. Met een Okrasa motor ga je serieus verschil merken in vermogen, met een Riechert set valt het allemaal wel mee.
Maar goed, ik heb geen poen voor Okrasa, dus zo'n set komt er over een paar jaar als het goed is ;). |
Quote:
Thnx! Platen heb ik laten maken bij een Ferwerda. Zit ook in Hoogeveen en Zwolle! Vergeet niet de binnenafmeting van de houder (of de afmeting van een US plaat) op te meten, standaard formaat US-plaat hier is kleiner. |
Quote:
Dankje! Ben meteen naar Ferwerda gereden (ik kwam er al vrij regelmatig) en heb daar twee platen besteld. Ik heb de houder meegenomen en de maten correct overgenomen dus dat moet goed gaan. Lijkt me wel uniek dat ik straks twee identieke platen + houders op m'n auto heb, vaak zie je er maar eentje achterop met een joekel van een plaat voorop. |
Quote:
doe je zeker ook aan mee :thumbup: |
Nou, dat weet ik eigenlijk niet. Er is ook een meeting in Geeste (Duitsland) die zelfs nog dichterbij is en waar je ook weer 's wat andere auto's ziet dan de grotendeels bekende Nederlandse auto's.
Ik heb niet zo'n zin om naar twee meetings te gaan dat weekend, dus ik denk dat ik op zondag naar Geeste ga. |
Hee ouwe brommerforum idioot :D
|
Hallo W-A,
Los van de erg mooie kever en de grondigheid van je aanpak wil ik je complimenteren met de stijlvolle foto's. Topper! :thumbup: Immer gute fahrt ! grtz. Miez |
Gaaf ding! Heb je ook nog een link naar die flash/gif applet die je hebt gemaakt van je dashboard?
|
|
:eek: das cool kun je ook een keer zoiets voor me maken van mijn polo? hoeft uiteraard niet voor niks ;)
|
Haha dankjewel. Ik kan zoiets wel maken, 't kost alleen erg veel tijd. Om je een indicatie te geven, dit was al twee weken werk.
Ik ga dit nog een keer uitbreiden met andere perspectieven die ik met mekaar ga verbinden enzo, wordt heel bizar. |
|
strakke platen kerel! Ben zelf net een beetje begonnen met fotografie :D
|
Dank, ik was er eigenlijk zelf niet zo tevreden over, misschien had ik te hoge verwachtingen van de foto's.
Kan je eens wat van je werk laten zien? |
Quote:
PM ;) |
|
:thumbup:
|
All times are GMT +1. The time now is 19:51. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.