"Nieuwe" oldtimer erbij --> Jetta MKI 1.5 Verlaging pagina 2
Aangezien het angstig leeg is geworden op het erf na de verkoop van de Vento VR6 en de blauwe Vento moest er toch weer wat anders komen. Na een twijfel tussen een Alfa en een VW toch voor het "goede" merk gekozen :thumbup: .
Dit is inmiddels mijn 8e auto in de 3.5 jaar dat ik mijn rijbewijs heb. Het is de 6e Volswagen... Ik ben begonnen met 2 clio's waarna een Jetta werd aangeschaft welke ik krap 2 jaar heb gehad, een super wagen. Aangezien hier een blokswap voor moest plaatsvinden heb ik tijdelijk een Passat uit '77 gehad welke na de swap weer is verkocht. Vervolgens kon ik van Dasher de Brood-Vento kopen en deze heb ik vervolgens blauw gerold maar uiteindelijk deed ik hier niks mee en stond ie langzaamaan in de weg. Daarna een Vento VR6 mogen berijden nadat de Jetta werd geruild met deze eigenaar. Leuke ervaring, veel gesleutel, want alles zat me tegen, maar wel super half jaartje. Vorige week zijn zowel de blauwe Vento, als de VR6 naar Limburg verkast en heb ik de Jetta MKI aangeschaft van PvH hier van het forum. De Jetta heeft een 1.5 motor met een automaat. De auto ziet er nog best strak uit en heeft eigenlijk vrijwel geen schade. Helaas bleek thuis aangekomen wel de waterpomp stuk te zijn, dus kon meteen sleutelen aan de nieuwe auto, welke bedoeld is om te rijden en verder niks meer of minder. Waterpomp is vervangen en de auto rijdt super nu :thumbup: . Volgende week even een nieuw keurinkje erop en daarna wellicht toch een schroefsetje :rolleyes: . Goed, genoeg gelult, de foto's: Alle foto's van de auto komen op de vertrouwde site te staan: http://www.picturetrail.com/JurjenV Nou mensen, ist wat? |
toch de pomp ? nu alles weer cool ?
ziet er goed uit veel plesier er van |
Leuk ding, veel meer als een leuke verlaging heeft hij niet nodig.
|
Ja, was de pomp, de oude draaide erg zwaar, bedankt nog Alberto :thumbup:
En ja, meer als een verlaging hoeft idd niet en is ook niet de bedoeling. |
Alweer een mooie Jetta erbij!
Met een schroefsetje eronder ziet hij er nog beter uit ;) Jan :) |
Quote:
Die jetta is nooit weg geweest hoor ;) Reed hier al op het forum rond :cool: Leuke Jetta Jurjen! :) |
Mooi spul :)
|
Mooie aankoop.
Geniet er van ;) |
Dikke jetta stond toch al even te koop op het forum ?
succes met je "nw" jetta gr. sebomax |
ziet er goed uit !!
gr. Martijn |
Leuke auto jurjen, ziet er knap uit :thumbup:
|
Beetje jammer dat de waterpomp al stuk was bij thuiskomst...
Maargoed, we gaan kalm an verder. We houden de moed er gewoon in ;) |
ziet er netjes uit succes met de plannen.
johan joure |
Hele mooie nette auto! Had al wel verwacht dat ie wat eerder verkocht zou worden :)
Geen geld genoeg, anders had ik 2 van zulke bakkies in die kleur gehad! Veel plezier met deze aankoop ;) Trouwens, hij staat op onze flyer :D |
Vet :D
Wat verdiend zulks? |
Nou vandaag maggie dan eindelijk voor de APK, verloopt de 16e namelijk.
Ik ben benieuwd of ie nog "verborgen" gebreken heeft of dat ie er zo doorrolt. Qua plannen heb ik nog wat nagedacht over de auto,: - Verlaging --> komt er niet, vind het geen meerwaarde voor deze auto hebben, alleen maar nadelen. - Radio --> originele radio blijft er in zitten en ook werkend, enkel komt er een 2e radio bij in welke wat speakers op de hoedenplank zal krijgen. Ook heb ik nog 2 kisten met subs staan dus die kan ik er nog wel eens inleggen. Enkel geen idee waar ik met de kabels langs moet, ideeën? - Velgen --> Vind maar eens iets leuks in 13 of 14 inch, wellicht Renault Twingo Velgen? - Voor de rest --> gebeurd er niks, auto is nu goed en moet dat blijven. |
Precies, lekker origineel geveerd laten :)
Ideaal om te cruisen, geen gestuiter en geschraap ! |
Radio: Ik heb de kabels gewoon onder de vloerbedekking langs de dorpels lopen.
Velgen: Twingo velgen? Of bedoel je clio 16v (Erik M heeft nog een setje te koop staan) |
vergeet je in je rijtje de golf niet ;)
ziet er puik uit de jetta :thumbup: |
Quote:
Verrek, dis de 8e :D |
APK wordt volgende week afgemeld. Heb enkel een nieuw remslangetje en een nieuwe einddemper nodig welke zijn besteld.
Trouwens besteld op www.onderdelendirect.nl en das een aanrader. Op H-base was ie 100 euro, heb em nu voor 60 euro. We kunnen weer lekker cruisen nu. Volgende week eens een radio erbij inzetten. |
al wat aan gedaan?
(je vertelde bij het ophalen trouwens dat je pa gek werd van al die auto's op de dam maar...) |
Ja klopt, maar het is nu gereduceerd tot 2, en ik zit erover te denken de Golf 1 weer van de hand te doen. Er is volgende week oldtimerfeest 400 meter verderop dus ik zet hem wel aan de weg, we zien het wel.
De Jetta is goed en project heb ik geen tijd meer voor blijkt... |
aha vandaar, moet zeggen dat het weer jeukt naar een golf 1 voor erbij.
al iets opgeschoten met de jetta? |
Vind subs ook niet echt een meerwaarde
voor wat voor auto dan ook, maar dat is maar waar je interesse ligt :) Originele radio heb ik er ook nog in en zit ook met een probleem. Niet zozeer waar de kabels langs moeten lopen, maar eerder waar ik de luidsprekers moet plaatsen. Heb geen deurbakken en wil de "hoedenplank" intact houden... Ben trouwens van mening dat je Jet ook heel erg mooi staat zoals op de foto! Andere wielen hoeven niet :D |
Ik koop van die speakers die je op de hoedenplank kunt leggen. Kan het mooi. En de reden voor subs is dat ik het zonde vind voor een dure radio om enkel 2 speakertjes erop te zetten. Maar ik zie nog wel even hoe of wat...
|
onder de hoedeplank van de jetta zitten als het goed is al gaten voor luidsprekers, ga je naar de lokale audio boer en koopt je van die opzet ringen waardoor je luidpsrekers er verder vanaf zitten, en klaar is kees.
|
heb zelf een einzer cabrio van 81. en een radio wou ik er niet in. maar toch maar gedaan. heb ook geen deurbakken en de hoedenplank was ook geen optie. dus heb de tweeters op het dashboard met een stukje dubbelzijdig tape. ziet er strak uit en zo weer los te halen. en de bijbehorende boxen zitten onder het dashboard. bij de bijrijders kant zat bij mij zo'n afdekplaat onder het dashboard, heb daar een gat ingemaakt en heb er vervolgens een box ingezet. aan de bestuurderskant zat niet zo'n ding maar heb zelf van mdf een soort van houder gemaakt en daar de box op vast geschroeft en met 1 bout door een stukje kniebalk gemaakt. past net bij de pedalen. het geluid is net zo goed als dat je ze in de deuren plant. en als je ze eruit haalt zie je er niks van terug. heb ook nog een versterker en sub achterin liggen maar zonder zou het ook prima gaan. :)
poeh, wat een verhaal. :thumbup: :redface: |
Verlagingsveren mensen, wat is 40mm en wat is 60mm onder zoon auto?
Zijn er voorbeeldfoto's? Schroefset doe ik niet bij deze, verniel je alles mee ben ik van mening. |
Ziet er kreas uit Jurjen :cool:
|
Quote:
Hoezo? Je bepaald toch zelf hoe laag je ermee gaat? Jan :) |
Ja maar ik bedoel te vragen wat nog netjes lijkt, zijn er voorbeeldfoto's van 40/40 en 60/60?
|
Quote:
Originele radio zit er bij mij nog in, staat wel ff fraaier dan zo'n glimmend front met 2 miljoen kleuren. ik heb een mp3 speler in de dashkastje geplaats, 2 hoge toon speakers op de plek van de oude enkele centrale speaker. Vanuit de kofferbak steuntjes gemaakt zodat ik onder de hoedenplank 2 speakers kwijt kon, sub in de trunk (dies groot zat) en bekabeling onder tapijt onzichtbaar gemaakt, versterker zit op de sub vast, gaat prima zo en het geluid is aardig mag ik wel zeggen. succes. |
Succes gewenst met de wielen :thumbup:
|
Kogel inmiddels alweer uit de kerk, de verlaging zit eronder. Precies goed zoals ik het voor ogen heb.
De wieltjes van bovenstaande passen er ook super bij nu. Burgum here we come ;) |
pica's ???
|
ja laat ns wat zien.
|
Zondag in live te zien he ;)
Daarna mag iedereen zijn gemaakte foto's hier plaatsen :D |
Mooie Jetta ben benieuwd naar de pics met de wielen.....
|
Vraag me trouwens ook af of de bumpers origineel grijs zijn bij deze of toch gewoon zwart horen te zijn...
|
All times are GMT +1. The time now is 06:00. |