'86 golf 2 16v
Tijd om m'n nieuwe (daily) project eens voor te stellen...
Twee weken geleden gekocht, afgelopen zaterdag opgehaald :) Een originele nederlandse 2 GTI 16V met slechts 158.000 km's. De auto is (op de schade na) in een goede originele staat met alle details nog aanwezig. Het interieur is ook nog compleet en gatenvrij (op de bestuurdersstoel na, maar er zitten ruim 2 interieurs bij :) )Ook kreeg ik er een nieuwe originele stikkerset bij, evenals naafkapjes voor het GTI staal. Er zit nu nog 15" G60 staal onder maar dat moet ik nog omruilen voor het originele 14". ok heb ik een aantal weken geleden een set BBS design 5000 gekocht welke ik nu aan het opknappen ben en onder deze golf komen samen met een schroefset. Zijn ook de enigste aanpassingen die ik doe, verder houd ik de auto helemaal origineel ;) Het leuke aan dze auto is voor mij dat de boekjes er nog bij zijn waarin ik ontdekte dat de auto nieuw geleverd is door de VW dealer die bij mij in het dorp was welke ook een goede vriend van m'n vader is. Hij wist deze auto zich ook nog goed te herinneren aangezien het de eerste GTI 16v was die hij verkocht had, maar ook vanwege de onmogelijke plaats waar het slot voor het Bosch alarm moest komen, namelijk het linker achterscherm..... Waarschijnlijk heb ik deze auto vast wel eens gewassen nadat ie een beurt gekregen had :) De schade: En na een keertje wassen en wat poetsen: Verder heb ik de achterremmen al losgemaakt omdat ze bleven hangen en gisteren een defecte schakelstang, nu ff tijdelijk gerepareerd, nieuwe is besteld... Volgende week steek ik het schroefset over van m'n bruine '86-er en komt er een nieuwe distributie op evenals olie en filter. Dan maar eens rustig gaan sparen om de auto over te laten spuiten en nog meer (nieuwe) originele delen te kopen. Grz Niels |
Gaaf, vooral het verhaal erachter!
|
Beter....!!! Weer een nieuw project in goede handen...
Veel plezier Niels. gr, Lars |
weer een originele 16v op het forum;)
beetje jammer van de schade maar das ook wel te overzien toch? groet frank |
Word vast wel weer wat moois en inderdaad leuk dat je die history zo ontdekt :)
|
heb je 14 inch velgen anders heb ik ze wel .
wil het wel ruilen tegen het 15 inch staal. |
kijk kijk, gaat weer de goede kant op met het wagenpark...
|
Deze had ik ook zien staan, maar had net het erf vol gekocht :D . Leuke auto, beetje tlc en dan heb je een pracht wagen. Veel plezier ermee :thumbup:
|
Ben er zeker wijs mee, het is echt een eerlijke auto. De schade valt inderdaad mee, misschien een andere deur en scherm in kleur zoeken voor tijdelijk, achterscherm moet wel strakgemaakt en gespoten worden. Dan zouden ook gelijk de andere kleine plekjes meekunnen.
Ik zoek trouwens nog een GTI 16V embleem voor in de grille, dus als er iemand nog één heeft liggen..... ;) @ red bull, er hoort 14" staal bij, maar daar lagen nog geen banden om. Deze wielen zijn dus nog van de vorige eigenaar ;) |
Nu herken ik hem, die was van Maikel :).
|
U gaat door voor de koelkast :)
|
Btw voor het embleem zou ik een ad hier maken. Dat is niet nieuw te krijgen.
|
Quote:
Dacht ook al... bekende auto.. bekende achtertuin :tongue: Maar hier is zeker iets heel moois van te maken! |
Zo... Na een weekje 16v-loos heb ik vanavond eindelijk weer een rondje gereden :)
Vorige week dinsdag liet ie me staan onderweg, eerste gedachte kapotte brandstofpomp. Die maakte namelijk herrie en de auto kwam duidelijk zonder brandstof. Zaterdag een andere pomp gehaald bij Jan (golf mkII 16v) en gemonteerd. Toen nogsteeds geen brandstof. Het zou de opvoerpomp nog kunnen zijn, dus die getest en daar kwam brandstof uit. Van alles gechecked maar 0 bar druk op de spinnekop :( Volgende idee was het brandstofpomp relais aangezien ik de pomp wel hoorde als het contact aan zette, maar niet als ik startte. Vanavond dus wel en was ik het ff kwijt. Toen alle leidingen losgemaakt en de pomp laten lopen maar nergens brandstof dus het moest de opvoerpomp wel zijn. En jawel, toen de auto toevallig aan één kant opgekrikt stond geen brandstof. Dus weer snel ff naar Jan geweest (bedankt :thumbup: )en een andere opvoerpomp er in en jawel! Na veel starten (alle leidingen vol lucht natuurlijk) weer brandstof :) Enne Gerard: :thumbup: Ook de verdelerkap en rotor vervangen, komend weekend hopelijk de distributie, bougiekabels, olie en schroefset en weer een heerlijke auto.... Hij loopt nu in ieder geval al een stuk beter :D |
Quote:
:thumbup: :thumbup: :thumbup: De laatste twee voor Gerard natuurlijk ;) |
Goed Bezig! deze 16V is gelukkig in goede handen gekomen, er zijn er al te veel verprutst en gesloopt.
veel rijplezier er mee! |
Weer 1'tje bij de liefhebber, had deze ook al zien staan op het forum.
Goede basis voor een mooi project!! |
Niels hebben we nog up-dates...???
|
Euh... behalve een kapotte ruitenwisser (asje dol, fijn met 140 in de regen, komt ineens de wisser je zijraam wissen... :screwy: ) niet zo veel... Hopelijk kan ik eerdaags bij een vriend van me binnen om de veerpoten om te wisselen met het schroefset van de bruine 86-er en verder onderhoud te plegen.
Verder bezig m'n BBS-en te ontlakken en twijfelen over de kleur van de velgen... ;) @ Bugs en Skinnmeister: |Thnx, ik doe m'n best :) Grz Niels |
Leuke 16v Niels! Goede basis voor een échte en nette klassieker :cool:
|
Zaterdag eens geprobeerd of ik de BBS-en met afbijt kaal kan krijgen...
Het gaat best goed, dus van de week de banden er af en dan allemaal goed in de afbijt... Zo kunnen ze worden: (foto ff geleend van Harry PoLow) Grz Niels |
hé hé.... eindelijk laag... :)
Eindelijk laag.... Afgelopen vrijdag was het zo ver. Donderdag avond een compressor geleend (nog bedankt pa!) om de aandrijfas van m'n oude golf te vervangen. Dit zat helaas tegen (geen passende lange imbus op een dop) Dus toen als tijdelijke oplossing de schroefset die er onder zat maar omgewisseld met de originele poten van de 16v. Dit moest toch nog gebeuren, dus waarom niet gelijk ;) Jens kwam z'n Corrado showen en wilde wel ff snel meehelpen, dan is het tenslotte zo gebeurd.
Dat werd na een half uurtje al duidelijk.... Regen! En niet één keer, maar 2 keer... Ondanks dat gewoon doorgewerkt en na een uurtje was alles om. Jens, :thumbup: Het was niet het lekkerste weer :screwy: Zaterdag de auto achter nog 2 cm laten zakken. Nu wil ik voor nog 1 cm omlaag maar dan moeten er eerst de BBS-en onder met 175 of 165-ers... |
goed bezig :thumbup:
|
hoe lager hoe beter :D
gaat helemaal goedkomen zo te zien |
Behalve wat onderhoud weinig met de GTI bezig geweest. Alleen uit noodzaak (velgen ff uitgeleend voor de APK...) even de andere BBS-en (RA's) die toch maar in een hoek lagen gemonteerd:
Het kan erger dacht ik.... :D |
Ziet er goed uit, ga zo door!!!
|
Quote:
:D Ja met die andere BBS´en :D |
ziet er inderdaad wel goed uit, maar wachten wel op de andere ;)
|
Piewie zunne Golf toch Niels? Ziet er goed uit man. Altijd al een strak en orginele kar geweest.
|
Is die van Piewie geweest? Zou het niet weten, weet alleen dat ie nieuw bij Bron verkocht is aan de tandarts uit Werkendam. Als het idd zo is dan is er weer een stukje historie ontdekt en zou de auto nooit ver uit de omgeving geweest zijn... Grappig.
|
Piewie werkte toch bij Bron en/of van Bebberen? Hangt mij ook nog iets bij dat hij een poosje in de buurt van Vuren gereden heeft en dat hij een jaar of 3 geleden nog bij Rinus van B. te koop heeft gestaan.
Man ik word oud als ik zo ga graven......... |
Quote:
D'r is niks mis met een beetje graven op latere leeftijd. Als je klaar bent kun je d'r gelijk in gaan liggen. ;) :D |
Quote:
Hij wekte bij van Bebberen idd. Diegene uit Vuren zal wel de schade hebben gereden, Piewie was altijd zuinig op z''n spullen. Maikel zal de auto dan wel bij van Bebberen hebben gered, hij had em namelijk al en goeie 2 jaar staan voordat ik em kocht. Enne, vooral doorgraven, hier heb ik wat aan. Had het donderdag nog over jou ex-GTI, voelde me toen ook ineens oud... |
Veel meer kan ik zo niet meer naar boven toveren :screwy: . En dat allemaal door dat ene stomme slotje in het achterpaneel :wow:
|
Quote:
Zorgde toen ook voor heel veel hoofdbrekens hoor...... Verplicht een alarm op de auto voor de verzekering, en je laat een tandarts niet iedere keer onder de bumper zoeken naar het slot toch..... :screwy: Overigens heeft Piewie nooit bij Bron gewerkt. Wel Piet van der Mast die ook bij van Bebberen werkte. Of de Golf van Pieiwie is geweest kan ik me niet echt herinneren, ook ik wordt wat ouder. :D |
Ping! Lampje gaat aan... Hij is idd van Piet van de Mast geweest, niet van Piewie... Thnx dad! ;)
|
Quote:
:) Ook die was / is altijd erg zuinig op z´n auto´s geweest. |
Topic mag dicht... Was voor mij helaas niet meer haalbaar deze auto als daily te rijden en ook nog netjes te maken. :(
Maar hij heeft weer een goed tehuis gevonden, terug bij Maikel ;) |
zonde man, better dat die weer in goede handen is gekomen.
|
Quote:
Ach, hij kan het toch niet laten, dus de variant waar ie op dit moment mee naar huis rijdt ;) zal ook wel niet gewoon blijven :D |
All times are GMT +1. The time now is 20:13. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.