schroefset en stabi bora!
hallo
iemand hier ervaring met een schroefset voor een bora uit 99. ze zeggen dat je dan de stabilisatorstangen ook moet vervangen bij een verlaging van meer dan 4cm is dit ook nodig? en welke set kun je het best kopen voor een betaalbare prijs? |
even de search gebruiken. kom je een hoop tegen denk ik.
|
heb ik net gedaan en staat wel wat bij dat er veel gekloot wordt met die stabistangen, wanneer ze wel moeten en wanneer de originelen.
Ik snap het systeem nog niet helemaal maar dat kom ik wel tegen als ik hem ga verlagen. staat niet veel over welk setje nu goed is! |
Hey,
Heb een Bora van 2000 met een KW Schroefset. Als je echt laag wil gaan raad ik je aan om de hele stabilisator stang te vervangen en niet van die koppelstukjes te gebruiken. Dan heb je het in 1x goed. Ik heb dat in het begin niet gedaan, dus bleef maar klote! |
Ik zal je proberen het wat duidelijker uit te beelden,
Zo is het standaard, de stabi loopt over de aandrijfas door, dus op het moment dat je de auto naar beneden schroeft komt de as omhoog en loopt hij tegen de stabi aan. Met een andere stabi, bijvoorbeeld 1 van een v6 loopt hij onder de as door zodat hij niet tegen je as kan komen als je stevig verlaagt. Hoop dat het wat duidelijker is zo, Heb eventueel wel de nr's van volkswagen van de v6 stang en de rubbers. Gr. |
Hallo
Ik zelf heb ook een bora En ja die wil ik ook gaan verlagen. Maar wat mag die stabi kosten bij de dealer gr |
ik dacht dat hij 55 euro was.
rubbers rond de 8 euro. Gr. |
vindt ik best mee vallen die prijs
|
Goede tip!
|
hey boss
netjes dat je het zo goed uitlegt met foto's!!! bedankt Het is inderdaad duidelijk nu, hoe ver heb jij hem of had je hem verlaagt? en was het er makkelijk onder te zetten? |
De stabi zelf is er voor mij makkelijk onder er te zetten zet hem gewoon op me werk op de brug, dus dat was het probleem voor mij niet :D
En op de eerste foto is de auto wel al wat naar beneden geschroeft. Je kan het ook oplossen met verstelbare stabi stokjes, had ik eerst ook maar als je echt lager wil als bv. cm of 5.5 a 6 dan hebben ook die geen zin meer. Het makkelijkst is gewoon andere stabi, zo kom je nooit met problemen en echt een hele dure uitgave is het ook niet. Gr. |
Mischien dat je hier nog wat aan hebt http://volksforum.com/forum/showthr...schroefset+bora
|
Quote:
thnxx richard, had ik ook gelezen toen ik op de search optie zocht, toen kwam ik jou topic ook tegen. gr |
Heeft iemand voor mij de nr's van de v6 stang + rubbers die je op de laatste foto ziet?
|
Quote:
ik zou Boss even een pm sturen die kan je waarschijnlijk wel helpen. succes |
1x 1JO 411 305 AD (stang)
2x 1J0 411 314 (rubbers) 2x 1J0 411 336 (beugels) |
Vwoila ;)
|
Danku :thumbup:
|
Quote:
Domme vraag waarschijnlijk, maar dit lijstje is dus ook plug and play voor een tdi ? Heb nu verstelbare koppelstangen maar rechts toch behoorlijk last van aanlopen... |
De stabi van een V6 is echt een goed idee, simpel & relatief goedkoop, waarbij je echt niets afdoet aan het rijgedrag...
Mss zijn er andere meningen maar het probleem oplossen met koppelstukjes vind ik echt niks. Als je voor de bovenstaande onderdelen gaat kan je hem er zo onder schroeven. |
ik heb een kw40 verlagings set onder mijn bora , veren en dempers.
Daarnaast heb ik de stabi van een audi TT/R32 laten monteren. Deze zit vast aan de veerpoot en niet aan de draagarm, dus nooit meer aanlopen. Daarnaast heb ik de fusees/remmen van een R32/TT incl. draagarmen onder mijn bora , nu met 4cm verlaging staan de draagarmen nog steeds horizontaal. Wegligging is super , geen gedein meer. grtn yal |
Met 40mm verlaging zal jij ook met al je originele delen geen problemen krijgen,
dan kan je zelfs je originele stabi nog wel laten zitten. Wel netjes spul trouwens. |
Quote:
Dat is mooi :thumbup: Ga eerst eens kijken hoe ver hij nog omlaag komt. Andere stabistang is zo besteld. |
Om hier nog even op in te haken: ik lees dus v6 stang is beste maar in andere topic wat gelinkt staat op de eerste pagina staat weer iets over het feit dat het schuin komt te zitten en erg onder spanning komt te staan...
Kan iemand hier duidelijkheid over geven? het komt in mijn geval onder een diesel die aardig wat km's maakt dus ga ik liever voor safe ;) |
Komt inderdaad iets onder spanning, maar dit is minimaal en heeft geen gevolgen.
Heb heel veel mensen gezien die dit zo hebben gedaan, waaronder ik. En heb nog nooit iets gehoord over dat het mis was gegaan e.d. Stang eronder monteren en alles vast zetten zoals normaal, pas laten zakken op zijn wielen als alles vast zit dan komt alles goed. ;) |
Quote:
Ok thnx, Als ik er helemaal geen spanning op zou hebben moet ik dus zo'n stang van bijv H&R moeten monteren? (waarvan de prijzen niet misselijk zijn vandaar :tongue: ) Is het zo dat hoe lager je gaat des te meer spanning er op komt te staan trouwens? want ik weet nog niet hoe laag ik vandaar ;) |
Nee, komt niet meer spanning op.
Zodra je draagarmen zakken komt de stabi mee omhoog maar die draait mee in je rubbers op je subframe ;) |
Dit topic maar weer eens omhoog kicken :redface:
Wou vandaag stabi + rubbers gaan halen bij de dealer maar er zit verschil kwa afmetingen in de rubbers Weet 1 van jullie toevallig welke ik precies moet hebben voor een bora tdi uit 2005? |
De nummers stonden hier?
Dan kan je niets verkeerds stuuren. |
Klopt de nummers staan hier maar rubbers zit verschil in, die zijn er in 17,18,20 en 21 mm dus daar zit het hem in
Stang weet ik maar de rubbers gaat het dus om Dit nummer stond er hier gepost maar hier moet dus nog een letter achter die aangeeft welke maat rubber het is 2x 1J0 411 314 (rubbers) Ik heb zelf al even wat info gezocht en als het goed is moet het 1J0 411 314 S zijn voor de rubbers kan dat kloppen? |
De nummers die Misha hier op de vorige pagina post... zo heb ik ze besteld voor mijn tdi en past prima.
|
:thumbup:
|
Ik rij zonder stabi, en heb tot nu toe nog geen problemen gehad.
|
Idd, Gerk rijdt ook zonder stabi..
Je moet er alleen wel voor zorgen dat je laag blijft rijden dan. |
Quote:
Die van mij staat indd bijna in de laagste stand :thumbup: :thumbup: |
1x 1JO 411 305 AD (stang)
2x 1J0 411 314 (rubbers) 2x 1J0 411 336 (beugels) Ik ga deze week de stang bestellen. Nu had ik alleen nog wat vraagjes. Die beugels waar zitten die precies? En neem aan dat de rubbers die twee zijn wat om de stang heen zitten onder de motor zeg maar? Is dit simpel te vervangen. Had gelezen dat je de bevestigingsbouten van het het vooraslichaam moest verwijderen. Dit zullen de bouten van het subframe zijn. Heeft iemand een foto welke dit precies zijn? Of heeft iemand nog een ander manier om hem eronder te zetten. Ga het buiten op de oprit doen en hem dan gewoon voor op bokjes zetten. Alvast bedankt :thumbup: |
Quote:
Voor het plaatsen van een andere stabi zul je het hele subframe moeten laten zakken (dus ook naderhand uitlijnen) . De bbersru en beugels zie je van eigens wel zitten als je kijkt waar de stabi vast zit ;) Veel succes als je het op bokjes wilt doen, op brug is het veel makkelijker. |
Dus op een smeerput zou het makkelijker moeten gaan?
Iemand anders nog beetje ervaring met het vervangen? |
Ik heb nog een oem 21mm stabi liggen van mijn bora, ivm. plaatsing TT stabi.
Stabi is in nieuw staat. Voor het plaatsen moet idd. het subframe los. Groet Yal |
Quote:
Is makkelijker, maar je moet wel beide voorwielen van de grond zetten ;) |
All times are GMT +1. The time now is 02:13. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.