Doodergeren aan prutsers !!!
Gister en vandaag heb ik me verschrikkelijk dood zitten ergeren aan mensen die denken verstand te hebben van auto maar gewoon gigantisch aan het kloten zijn.
De volgende punten vindt ik echt heel erg. Ik heb een ander afdekkapje gehaald voor mijn abs en airbag controle lampjes. Die van mij hadden ze met een schroevendraaier vernield. Ik blij met een nieuw kapje en besloot hem gisteren erin te zetten. Tot mijn verbazing zie ik dan het lampje van de airbags kapot geknepen is met een tang!!! Nou je raad het dus al, een foutmelding in de airbags. Nou gaf hij aan dat de bestuurdersairbag dus waarschijnlijk niet werkt als je een ongeluk krijgt. Dus heb ik maar eens het stuur eraf gehaald aangezien de leren stuur is vervangen door een kunstoffen exemplaar. De sleepring doorgemeten en die was goed. Blijkt gewoon dat ze de stekker niet goed in de airbag hebben gedrukt en na het verwisselen van het stuur niet hebben gereset. Dus gewoon met boeren verstand het lampje kapot geknipt. Ik vandaag de dealer gebeld, kost zo'n kastje met 2 lampjes gewoon 140 euro. Ik heb vandaag op de sloop een ouder type gehaald (6 polig ipv 7) en heb het lampje eruit gehaald en in mijn eigen gesoldeerd, probleem opgelost. Hij gaat nu ook gewoon weer uit dus de storing is voorbij. Zo simpel kan het dus zijn. De 2e ergenis. Na direct naar aanschaf aan de kant te hebben gestaan zonder benzine was ik al goed flauw. Was 3 km van het tankstation verwijderd en hij was al leeg terwijl hij net wel, net niet in het rooie stond. Dus dacht dat is balen mijn meter deugt niet. Na 2 tanken brandstof had ik hem weer vol gegooid en liep dit maal eens achter de auto langs na het tanken, lag er een plas benzine niet normaal gewoon. Het regende gewoon onder de auto. Ook heb ik geconstateerd dat hij soms hoger in toeren in een dalletje zakt qua vermogen. Dit alles bijelkaar opgeteld en om mijn vermoeden te bevestigen heb ik de nummers na gekeken en ja hoor, een gti pomp in de vr6 gezet door een stel beunhazen die ook nog eens de pakking ring onder de achterbank hebben laten verdwijnen. De motor heeft een foutcode en ja de motor vraagt dus om meer benzine. Een gti pomp drukt maar 3 bar en een vr6 heeft 4 nodig. Zeker met deze motor erin. Ga de pomp vervangen en dan trek hij weer goed, geen lekkage meer en de meter werkt weer naar behoren. Conclusie : Als je er geen verstand van hebt moet je er met je vingers vanaf blijven. Dat voorkomt een hoop ergenissen en geld. En als je geen geld hebt zo'n auto te rijden moet je maar iets goedkopers zoeken. |
Quote:
AMEN! :thumbup: |
ja gebeurd vaak. meestal van buiten zijn ze leuk. maar van binnen en onder..
hot/tec/weet ik wat voor china schroefset. eronder. dikke wielen maar vaak krom. met linhlong glade banden. idd als je geen vr6 ofzo kunt betalen ga dan een 1,3 rijden. succes met de auto. maar dat komt wel goed zo te horen |
dat gebeurt meer wel dan niet hoor... Paar jaar terug bij een leon nog gehad. Schakelaar van de stoelverwarming kapot. Met een platte schroevendraaier eruit gehaald bij de dealer... overal om het nieuwe knopje de afdrukken van de schroevendraaier... Of wat denk je van de dealer die bij onze leon cupra 4 (v6) de distributieriem wil vervangen en belt dat dat wel duur kan worden.....Als ik dan zeg dta dat niet hoeft bij de v6 zegt hij jawel hoor na 90.000km of 5 jaar... (v6 heeft geen riem)
Bij dealers al laat staan bij handelaren. Dan heb ik veel liever een hot tec schroefset eronder of gladde linglong banden.. weet je iig waar je aan toe bent. |
Quote:
Ik denk dat deze ex-eigenaren hier perfect aan voldaan hebben. - Benzinepomp vr6 te duur...nou zoek je een goedkopere :D - Geen geld om uit te laten lezen..hopsa lampjes stuk..iesj gratiesj.. :D Hulde voor deze creatieve geesten! |
Ik zwem echt niet in het geld maar ik weet gewoon als je een auto koopt met veel opties er ook veel stuk kan gaan. Ik laat mijn auto liever een maand staan en dat hij goed gerepareerd wordt als dat ik moet gaan prutsen.
Gelukkig ben ik in het bezit van vagcom en etos dus heb veel middelen om te kijken hoe alles hoort. Ik ben bezig met het leer in te bouwen en heb daarom gewoon een kabelboom besteld voor de stoelverwarming. Het kost wel een paar centen maar om nou leer erin te zetten, super strak en onbeschadigd en dan zonder verwarming kan ook weer niet vindt ik. Het moet netjes en anders had ik beter een stoffen stoel kunnen kopen. Reply stn1 : Er worden inderdaad veel mensen opgelicht doordat ze weinig of geen verstand van hun auto hebben. De vr6 heeft inderdaad geen riem maar een ketting en het is het mooiste dat hij tussen de 150.000 en 200.000 km vervangen wordt. Dit is wel te horen aan de spanners. Als je geluk hebt dan rij je er veel meer mee. Mijn auto staat denk ik ook op een chineese schroefset maar dat maakt me niet heel erg veel uit. Ik vindt het airbag verhaal veel erger. Gelukkig kwam ik er nu achter want hij moet binnen 14 dagen gekeurd worden en had nu dus even tijd om de storing te verhelpen. Want als het lampje het niet doet is het zoiezo afkeur. Ik wacht nu nog op een rvs uitlaat en dan kan hij voor de keuring :) |
je rijd op v-max dus hoef je die niet te kopen als het niks is....
|
ik ben het hier helemaal mee eens heb er op mijn werk dagelijks mee te maken dat zulke beunhazen het zelf wel even zullen maken,om er daarna achter te komen dat ze de boel nog verder naar de verdommenis hebben geholpen en dan mag jij(ik in dit geval) het oplossen...
schoenmaker blijf bij je leest! |
mischatdi:Hoe weet jij nou dat hij op v-max rijdt?
|
wel beunwerk waar we allemaal niks aan hebben. ik heb ooit ook een blauwe golf3 vr6 gehad, waar ook het 1 en ander aan mankeerde, kep dit stuk ellende maar verder verkocht aan een stel antillianen uit leeuwarden. heb een hekel aan om om de troep van een ander op te gaan lossen.
|
hehe , ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.
Wat ik ook niet snap is wanneer je ergens een imbus uitdraait of bout/moer, en deze slijt vertoont, er toch mensen zijn die ze hergebruiken. Volgens mij kost het meer moeite en en slijt aan je spullen dan dat je nieuwe steekt. Kan er echt fuckt up van worden wanneer je iets vervangt en je een halve dag aant klooie bent om de afgeronde inbus/bouten los te krijgen. :mad: Gewoon vervangen die handel. :thumbup: |
Quote:
ach ja zal altijd zo blijven. het is maar goed dat er handige mensen onder ons zijn. en zo blijven we van de straat toch :) |
Quote:
daar heb je dan ook wel weer gelijk in. |
De garage waar ik de GTI heb laten keuren wilde beweren dat de 16v origineel geleverd is met trommelremmen achter. Tuurlijk... :rolleyes: Toen vervolgens ook de V-snaar half doormidden bleek te liggen werd er gezegd: die is bekeken en goed genoeg bevonden. Maar het was allemaal mijn schuld, want het was maar een 'vage auto'.
|
"kun je het niet betalen, dan moet je iets goedkopers rijden"
helemaal mee eens, tis nog levensgevaarlijk ook! en als iets kapot is en je hebt geen geld... dan maar een maandje fietsen ;) |
Kennis van me had zijn Transporter naar de VW/Audi dealer gebracht voor wat onderhoud. Op de weg naar huis hoorde ie een vreemd gerammel en gebonk.
Terug naar de dealert, bus de brug op en daar vonden ze de hamer die nog tussen de achtervering stak. De monteur had die daar even weggehangen tijdens het sleutelen. Vergeten weer in zijn kist te doen na de gedane werkzaamheden.. |
Quote:
met het gereedschap wat ik op mijn werk al uit auto's heb gevist kun je ook een leuk gereedschapkarretje vullen..... en over die imbus-bouten en dergelijke,ik maak het vaker mee dat die gewoon met een hamer en beitel weer vast getikt worden :screwy: |
Verhalen genoeg hier lees ik, Normaal vindt ik het niet erg om wat te sleutelen en iemand anders zijn rommel opruimen, voelt soms wel goed omdat je het dan wel klaar krijgt en goed :) . Alleen vindt ik dat er niet gekloot moet worden met controle lampjes enz. Vaak weten mensen niet voor hoeveel geld ze aan het vernielen zijn.
Het brandstofpomp verhaal wordt me al een stuk duidelijker, die klere dingen zijn nergens te krijgen. Ja de versie van de oudere vr6 en gti (zijn gelijk namelijk) die zijn er wel, maar die ik moet hebben, vergeet het maar. Zet hem zo even op de onderdelenlijn. Reply De Pul : Ja schoenmaker blijf bij je leest dat weet ik zo net nog wel niet, dan moet ik gaan timmeren in plaats van sleutelen :) Reply Heleen : Dus je hebt een hele speciale 16v???? Met schijfremmen op de achteras nog wel. Zal wel een zeldzame uitvoering zijn haha Ik zet ook liever alles vast met de oude bouten. Vooral remklauwen enz. De schijven en blokken kosten helemaal niets, maar die rottige bouten daar kun je wel falliet aan gaan :) |
Heb hier ook een geval beunhaas staan
Is een golf cabrio GLI daar hebben ze meer fout aan gedaan dan goed Delen van de injectie eraf gesloopt en dan gek vinden dat ze het niet mer doet Maar als dan weer iets gemaakt is en het werkt weer geeft dat tog voldoening |
Het is altijd mooi om alles weer goed werkend te krijgen. Ik heb net een brandstofpomp gekocht voor de vr6, en als het goed is is dit het laatste puntje knoeiwerk en moet het dan allemaal weer kloppen :)
|
De vorige eigenaar heeft de elektronica van me mk1 echt helemaal verprutst, ik heb er zelf ook geen verstand van dus zolang het werkt vind ik het best ook al kan er niet veel meer aan verprutsen:P
Binnenkort maar is kijken of ik er wat van kan maken, ook al roep ik dat al een jaar :) Eigenlijk heeft hij wel meer verneukt dan alleen elektronica bedenk ik me net :screwy: maar dat heb ik zelf allemaal al gefixt :D |
als je het uiteindelijk zelf goed op kan lossen geeft het een goed gevoel :D
|
Wat voor electronica problemen heb je dan Mitta ?
|
ach ja,blijft een mooie wagen
|
ach, het is ook een kwestie van leren.
zo ben ik inmiddels aan mn 4e vw'tje bezig (steeds oudjes) en als er iets mis mee is doe / probeer ik het eerst zelf. als het dan nog niet goed is, of later weer kapot is, dan laat ik er wel door iemand naar kijken. oefening baart kunst :D |
'Schoenmaker blijf bij je leest'... Ik wil ook wel eens wat aan de auto sleutelen in plaats van alleen maar stucadoren. Dan zit ik op mijn vijftigste met versleten knieen, schouders, polsen, ellebogen en een beste stel stoflongen.
'Wie niet waagt wie niet wint' vind ik een betere. Iedereen heeft wel eens wat foutjes gemaakt met de auto, als je het ook maar zelf weer oplost. Bakolie vervangen eindigde bij mij in versnellingsbak vervangen :) . De Golf2 (toen nog van mijn moeder) naar de garage gebracht om naar de koppeling te kijken want ik had zelf geen tijd. We kregen de auto terug met 5 moeren tussen de koppelingskabel. Dezelfde auto voor de keuring gebracht. "Hier is vorig jaar al veel aan gebeurd toch?" "uhhhh ja..?". Auto gebracht om 10:30 en om 10:45 was deze afgemeld...... verdacht :D . |
Quote:
Niet zo zeer een probleem, maar de vorige eigenaar heeft alles zo amateur in mekaar gezet dat ik het verprutst vind :) |
ik bedoelde met dat spreekwoord dat als je niet weet waar je aan begint je er gewoon af moet blijven..... wie niet waagt wie niet wint is vanzelf grote kolder,je gaat bijv. toch ook niet je show-golf1 met spuitbussen spuiten want wie niet waagt wie niet wint misschien word het wel superstrak:screwy:
|
Eerst vondt ik al die electronica maar niets. Ik dacht altijd van die rotcomputers dat is echt niets. Nou ben ik er wel blij mee want ik zie bij de vr6 eerder een oplossing voor problemen als bij mijn type 1 :)
Ik heb altijd "respect" voor electronica. Daar bedoel ik mee dat alles origineel moet blijven zonder knippen en snoeien. Ik heb me een originele cassettebandjes houder gekocht voor in mijn auto. Daar hoort ook verlichting in te zitten. De vorige eigenaar dacht ik knip de kabels even door en aan 15 cm kabel hebben ze wel genoeg. Ik kreeg het advies om hem maar aan te sluiten op de verlichting van de schakelaar van de achterruitverwarming want die zat er toch dichtbij. Nou deze man gaat mooi naar de dealer, daar bestel je een kabelboompje met stekkers en dan is het plug en play :) |
Quote:
Dat bedoelde ik niet helemaal, maar ik snap zeker je punt. Beetje basiskennis is wel van belang. Aldoende leert men is misschien beter. En volgens mij ben je autospuiter of niet. En ik kan me voorstellen dat er zat mensen zijn die een half in de motip primer staande auto langsbrengen. |
Quote:
Wie zegt jou dat de vorige eigenaar het gedaan heeft en niet iemand 4, 5 eigenaren terug..... Jammer dat je hier de vorige eigenaar gaat zitten zwart maken,terwijl die van jouzelf niks heeft gehoord. Zei het toen al tegen je op msn,het wereldje is klein en de forums zijn landenlijk. Als jij wat tegen hebt op de vorige eigenaar los dat ff zelf met hem op. Hij woont 5 kilometer bij je vandaan. Hij heeft nog geen telefoontje van jou gehad ergens over,terwijl hij hier wel moet lezen hoe jij hem belachenlijk maakt. Ben erg blij dat je de g60 niet van mij gekocht hebt,dit soort vuilspuiterij had ik zeker niet geaccepteerd. Grote mond op het forum is erg makkenlijk,en dat terwijl je van de vorige eigenaar zijn telefoonnummer en adres hebt en hem dus zo kan opbellen of er kunt langsgaan om de boel met hem te bespreken. ;) Zie hem hier ook niet ******en wat er allemaal aan die golf 1 mankeerde. En die was ook zeker niet in nieuwstaat.. :rolleyes: Beetje kinderachtig gedrag zo. Had een goede indruk van je maar die is wel heel erg minder geworden. |
Quote:
daar gaat het mij om,als je een beetje weet waar je mee bezig bent en je gebruikt de juiste spullen kan er weinig misgaan.... trouwens ik heb mijn mk3 ook zelf strakgemaakt en daarna half in de motip-primer bij de spuiter gebracht dat is toch geen probleem?? wat ik uiteindelijk bedoel is dat er figuren over de aardbol lopen die geen flauw benul hebben wat ze aan het doen zijn en er gewoon een potje van maken..... |
reply vw Roadwarrior : Ik had het over de middenconsole die ik heb gekocht en niet over de auto. Ik heb niets tegen op de vorige eigenaar laten we dat voorop stellen. Ik zit hier helemaal niemand zwart te praten, en aangezien dit al een "öude" wagen is kan er voor dat de eigenaar voor mij hem had al veel zijn gebeurd.
Als ik problemen had met de vorige eigenaar dan had ik hem dat wel laten weten. We hebben beide de auto's bekeken en aan beide auto's zat wat werk. Ook mijn ex gti moest nog de nodige aandacht hebben, net als bij de vr6. Als je hem nog spreekt en als hij dit zich aantrekt dan mag je hem wel zeggen dat ik niet hem zwart maak, en dat ik verder blij ben met de auto. Hij heeft ook genoeg aandacht aan de auto gegeven door airco afvullen, condensor vernieuwen, nieuwe keeringen en kettingrevisie, schroefset en noem maar op. Ik ben hier niet op het forum om mensen zwart te praten, wou alleen even mijn bevindingen van mijn auto delen met de rest en daarbij wordt niemand persoonlijk aangewezen. De vorige eigenaar is monteur dus die zal echt wel weten hoe hij met een auto om moet gaan. Je kent overigens de auto en de desbetreffende persoon zelf. Grts Ronald |
Zucht @ vw roadwarrior
Ga je nou alweer beginnen? |
Quote:
Quote:
beetje tegenstrijdig niet? ;) |
als je goed leest heeft ie het over de vorige eigenaar van de nieuwe/andere middenconsole...
|
zo is het bij mij ook gebeund. Had mijn Golf afgelopen mei laten keuren met nieuwe koppeling e.d. bij de Automat bij ons in de stad. Mn auto staat nu in de schuur, na veel problemen sindsdien, had toen geen zin meer om het te fixen, maar goed..mn auto wacht een complete resto. Maar om ff trug te komen op de feiten. Ze moesten natuurlijk toen mn versnellingsbak achterweg hebben, en raad is..zitten weer vast met dezelfde bouten. Dus ik probeer nu mn blok te demonteren, en ja hoor, alles helemaal dol en over de kop gedraaid, kan geen enkele bout van mn aandrijfassen nog los krijgen.
Dankjewel stelletje beunhazen. |
inderdaad fabbi,, je leest het helemaal goed, heb via pm al even contakt gehad met de vorige eigenaar en nieuwe eigenaar van mijn gti. Alles oke en dus niets aan de hand. :)
|
jihoeee ik mag een andere katalysator gaan kopen, vrijdag afgekeurd door teveel co. Nou ik me er even in verdiep is het een kleinere als wat eronder hoort dus waarschijnlijk een van een gti :(
Andere is wel onderweg maar toch, heb geschikt een kunnen kopen maar je wordt er wel gek van |
Quote:
Zo blijf je bezig.. Heb hetzelfde gehad met m'n vorige auto, Gti 8V edition one. Aandrijfas die half los zat enz. De auto was net gekeurt en de beste man beweerde niks te hebben gezien... Verder nog een aantal tegenslagen toen de auto verkocht aan een forumlid, deze heeft hem in orde gemaakt en ondertussen is ie nu in het bezit van De Limburger. |
All times are GMT +1. The time now is 04:30. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.