Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Alvast begonnen mk2 16v project. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=53163)

kb2 24-03-2009 18:46

Alvast begonnen mk2 16v project.

Vandaag maar alvast begonnen met mijn mk2 16v project.Na ongeveer 1 1/2 geleden mijn 16v gekocht te hebben heb ik toch maar gesloten om deze helemaal tot de laatste bout te gaan demonteren en daarna natuurlijk weer helemaal opnieuw op tegaan bouwen.Het zal nog wel even duren voor het echt interesant gaat worden maar vandaag toch maar alvast begonnen.Je kent dat wel je handen jeuken om aan de gang te gaan.
Ik had toch al enige tijd een orginele g60 bumper liggen die nog in kleur gespoten moest worden.
Vanmiddag dus de kenteken uitsparing strak gezet en de naat die over de bumper loopt.
Eerst als onder laag een dunne laag glasvezelplamuur voor extra sterkte

Daarna de gewone plamuur er tegenaan

Plamuur ff uitlaten harden zodat de deze te bewerken is dan kunnen we morgen beginnen met schuren om hem echt strak te maken.

chris 24-03-2009 19:01

Hoop voor je dat die plamuur in die naad blijft zitten...maar op de manier hoe je het nu doet is de kans van scheuren en aftekenen na het spuiten erg groot...

Erik 24-03-2009 19:43

Kun je beter kunstoflassen inderdaad.

VwGolfMK2VW 24-03-2009 21:52

ik heb mijn bumper ook zo glad gemaakt, toen verkocht en die persoon rijd er al een goed jaar mee.. zie er nog niks aan :thumbup:

The Skinnmeister 24-03-2009 22:08

Heeeej Mies,

Komt wel goed met het project, straks mooi gespoten. Kan de kleine man mee ;)

redbull 25-03-2009 17:44

ik ga het ook zeker volgen.
wat voor kleur word ie ???

kb2 26-03-2009 09:36

Quote:
Originally Posted by redbull
ik ga het ook zeker volgen.
wat voor kleur word ie ???

Hey menne

De kleur wordt ld7s.Is grijs die redelijk veel ziet op de touran.Het word dus wel een vw kleur.

kb2 31-03-2009 16:17

Gisteren en vandaag maar weer verder gegaan met de voorbumper.Gisteren nog een dun laagje plamuur om alles netjes strak te krijgen en vandaag de is ie in primer gezet.Is best netjes geworden al zeg ik het zelf.

jetta91 31-03-2009 17:18

zeker netjes, die witte bak ook trouwens :)
mooi dat je die naden nu niet ziet

The Skinnmeister 01-04-2009 17:59

Ziet er goed uit!!! Nu de auto en gaan lakken ;)

kb2 17-04-2009 20:02

Vandaag alvast weer wat klein spul binnen gekregen.Een nieuwe G60 onderlip en een adapter voor een afneembaar stuur.Ook vandaag een orgineel nieuw front gekocht.Morgen even ontvetten, schuren ,en de in primer zetten samem met de gril lijst.En zondag komen deze delen als eerste al in de kleur te staan.Kunnen dan als ze droog zijn in gepakt de zolder op.Morgen en overmorgen de foto's.
@ skinnmeister weer bedankt voor de snelle levering.Zoals ik dat gewend ben.

Vento Vice 17-04-2009 23:29

ik ga 'mijn trouwe poster' natuurlijk ook in de gaten houden!
De bumper is netjes geworden.

EDIT: Doe eens wat foto's van de hele Golf; op je andere thread zie ik slechts allemaal kruisjes èn alleen een foto van je 'nieuwe grille'; that's it!
Dus: show us what you got! ;)

volksfahrer 18-04-2009 01:12

ziet er goed uit, ben benieuwd naar de rest!

knedel16vweber 18-04-2009 06:32

wel netjes zo! ik hoop dat de lak niet gaat scheuren voor je!
ennuh, totaal plaatje of moet de rest nog aangeschaft worden :D
groet frank.

kb2 18-04-2009 14:25

@ vento vince: Zal hem straks wel eens ff wassen en foto's maken van hoe hij er nu bij staat.

@Frank: De rest is ook al een tijdje geleden aan geschaft,ben alvast begonnen met de losse delen die ik al had liggen.Zal snel even wat foto's maken.

De Pul 18-04-2009 15:41

mooi geworden die bumper....en die kleur ken ik,staat super op een mk2:thumbup:

kb2 18-04-2009 17:38

Quote:
Originally Posted by De Pul
mooi geworden die bumper....en die kleur ken ik,staat super op een mk2:thumbup:

Bedankt voor het mooie compliment,maarrrrr dit is pas de primer :thumbup: :D .De bumper wordt straks met de rest van de auto in slate grey gespoten oftewel ld7s maar toch bedankt.

De Pul 18-04-2009 17:50

Quote:
Originally Posted by kb2
Bedankt voor het mooie compliment,maarrrrr dit is pas de primer :thumbup: :D .De bumper wordt straks met de rest van de auto in slate grey gespoten oftewel ld7s maar toch bedankt.

dat bedoelde ik ook stond immers in een van je eerste posts....
is een beetje parelmoerachtig grijs als ik me niet vergis,topkleur!

kb2 18-04-2009 18:46

Quote:
Originally Posted by De Pul
dat bedoelde ik ook stond immers in een van je eerste posts....
is een beetje parelmoerachtig grijs als ik me niet vergis,topkleur!

Oeps mijn fout.De kleur die je voor je hebt is inderdaad de juiste.Wederom bedankt :redface: :redface:

De Pul 18-04-2009 18:47

haha graag gedaan hoor..

kb2 20-04-2009 18:39

Na een druk weekend op het terras ben ik vandaag begonnen aan mijn front.
Vanmorgen eerst even op het werk het front gestraalt.Om al die hoekjes en naatjes te gaan schuren had niet echt veel zin.Dus snel de straalcabine in.

Foto:

Vanmiddag dus ook in de primer gezet.Moet nog 1 laag op en dan kan ook deze in kleur gezet worden.

Larsv5 20-04-2009 18:51

Ziet er goed uit allemaal... Maar ben je niet bang dat je de bumper kapot rijdt en dat de plamuur gaat schuren...???

Lars

redbull 20-04-2009 21:26

goed bezig mies ,waneer kom je een bakkie doen kun je mijn projecten ook eens zien.

kb2 22-04-2009 16:20

@ Larsv5:Als de bumper kapot gereden wordt en de plamuur gaat scheuren beginnen we op nieuw en proberen we iets anders.

@ Menne: Moet inderdaad snel eens doen kunnen we weer eens bij buurten.

kb2 23-04-2009 18:12

Vandaag het front en de gril lijst in de kleur gespoten.Weer even een fotootje.

The Skinnmeister 23-04-2009 18:22

Ziet er goed uit kerel :thumbup:
Hoest verder, en met de kleine??

kb2 23-04-2009 19:22

Quote:
Originally Posted by The Skinnmeister
Ziet er goed uit kerel :thumbup:
Hoest verder, en met de kleine??

Bedankt maat.Met de kleine gaat het super goed.Slaapt sinds 1 1/2 week 'snachts al lekker door.Krijgt de ouwe ook z'n rust :thumbup:
Komen snel een keer bij jullie langs naar de aanbouw kijken.Spreek je nog voor full speed..

kb2 08-06-2009 18:52

Donderdag of vrijdag als het goed is mijn nieuwe wielen.Porsche wielen zijn dan verkocht en komt er iets van audi voor terug.Zodra de wielen er zijn en (tijdelijk)onder de auto liggen komen er foto's
Heb ondertussen ook wat klein spul binnen zoals een bra (bedankt Erik) en snap of koppeling voor een afneembaar stuur.

VwGolfMK2VW 09-06-2009 16:47

mooi projectje, ben benieuwd naar foto's van de gehele auto.

waar heb je die adapter voor het stuur gekocht? (voor hoeveel) en past het zo tussen elke naaf en sportstuur?

mvg

kb2 09-06-2009 18:14

Quote:
Originally Posted by VwGolfMK2VW
mooi projectje, ben benieuwd naar foto's van de gehele auto.

waar heb je die adapter voor het stuur gekocht? (voor hoeveel) en past het zo tussen elke naaf en sportstuur?

mvg

De auto staat nu nog helemaal in elkaar en eind deze zomer of iets eerder uit elkaar.

De stuurnaaf voor afneembaar stuur heb ik gewoon bij de automaterialen zaak besteld en kosten iets van €50,- en past inderdaad op elke andere naaf voor sort sturen.Volgens mij staan ze ook in het autostyle boek.

Als ik de nieuwe wielen heb gehaald zal ik er meteen foto's maken.En zal ook even een foto's plaatsen van hoe de auto er nu bij staat.

kb2 09-06-2009 20:05

Foto voor de liefhebbers van hoe de auto er nu bij staat.

The Skinnmeister 10-06-2009 16:40

Waaarom mag mijn auto er niet op ???? ;)

kb2 19-06-2009 18:19

Van de week een goede deal kunnen maken met een maat van mij.Porsche wielen zijn en er zijn audi wielen voor terug gekomen.Ook maar meteen omgeruild en meteen aan het polijsten gegaan.Ook meteen foto's gemaakt en zoek de verschillen.

Voor:

Na:

En allebei:

redbull 19-06-2009 18:25

zo goed bezig ben benieuwd hoe ze onder je golf gaan staan.

Maykel1986 20-06-2009 16:21

netjes! heel netjes! :)

vind het alleen minder dat de kunstof delen van de bumper gespoten zijn en de randen van die wielenkassen en de sideskirts niet.

DeeDub 20-06-2009 16:26

die wielen gaan er zeer dik uitzien onder de mkll, heb ze zelf ook gehad...
goed bezig!!

Alberto 20-06-2009 17:51

Quote:
Originally Posted by kb2
Foto voor de liefhebbers van hoe de auto er nu bij staat.

Waarom de moeite gedaan ,om de keteken uitsparing uit te vlakken .
Als je toch het kenteken terug hangt op die plek ?

sdi-tje 20-06-2009 19:26

Quote:
Originally Posted by Alberto

Waarom de moeite gedaan ,om de keteken uitsparing uit te vlakken .
Als je toch het kenteken terug hangt op die plek ?

ik weet dat commetaar niet gewenst is alberto
maar ieder zijn eigen toch???

waren ook jou woorden meen ik :D

leuke auto

kb2 20-06-2009 23:01

Voor iedereen.Het is de auto zoals hij er nu bij staat.Hij zal eind dit jaar helemaal uit elkaar gaan en zal niet meer en zeker niet deze kleur zijn.
En de wielen gaan zeker goed staan bij de nieuwe kleur en als alles met de kleur mee gespoten is.
@ Alberto: Het kenteken komt daar niet meer op die plaats terug als het al terug komt.Het wordt echt een meeting/weekend auto als het goed weer is. :thumbup:

kb2 20-07-2009 18:47

Afgelopen weekend eindelijk de wielen klaar en natuurlijk voordat hij over een paar maanden uit elkaar gaat toch er nog even onder gelegd.

Zo was hij nog op full-speed

En zo is ie nu met de nieuwe wielen

All times are GMT +1. The time now is 19:48.