verschil tussen gti en gewone mk2 carroserie
weet iemand hier of er verschil(versterkingen)is tussen een gti carroserie
en een gewone mk2??(g60 met hoge tunnel niet meegerekend) |
die zijn er niet, zijn hetzelfde
golf g60 is voorin wel iets anders, heeft een "deukje" in de rechterbalk groetjes |
Het heeft niks met versterking te maken, maar volgens mij is de uitlaatuitsparing bij een GTI breder!
(...en je ziet bij 'normale' Golfjes, met smalle bumpers, precies wáár het stukje extra is/ kan worden verwijderd ;)) |
oke,omdat iemand me verteld had dat een gti extra verstevigd zou zijn op de
lassen en chassisbalken.larie dus |
uitlaatuitsparingen zijn ook hetzelfde
|
Quote:
dat heb ik ook nog nooit gehoord. maar bij een g60 zijn de voor balken ook anders waar de voorbumper in komt zit nog een scheve rand in. en er zit een plakraam in een mk2 gti g60 |
Quote:
Middentunnel hoger en een kruis in het dak toch ook? |
Quote:
De uitlaatuitsparing bij een GTI is breder, hier moet namelijk een dubbele einddemper doorheen kunnen. Bij een 1300 hoeft maar een enkel pijpje er dorheen te kunnen en hebben ze de uitsparing kleiner gemaakt :thumbup: |
waarom zijn er bij een g60 eigenlijk de vooruit gekit en bij andere mk2`s niet.
is dat voor de stabiliteit of zo??????? |
Quote:
ja klopt is veel sterker met plakraam er in. |
en usa uitvoeringen hebben dat ook, als ik het goed heb kan een g60 ruit ook in een standaard golf II geplakt worden
|
Quote:
ja klopt dat past wel maar is wel duur grapje.zon raam. |
dus in principe is alleen de g60 carroserie verstevigd en de andere moddelen
zijn allemaal eender.thanks voor de info |
jep..g60 is wat verstevigd, en heeft andere middentunnel, meer verschil is er niet..en zo'n plakruit is wel erg gaaf natuurlijk
|
Dan is zo'n plakraam beter voor mijn Golf MK2 VR6?
Is vergelijkbaar met G60. Is het nou een stukje veiligheid met hoge snelheden? |
ik denk dat de carosserie er stijver van wordt. Gezien de standaard usa uitvoeringen het ook hebben, gezien de strenge usa veiligheids eisen.
Maar goed, ik ben benieuwd wat zo'n g60 ruit kost met rubber..lijkt mij nog wel iets grappigs |
Quote:
Uitsparing heeft niets met GTI te maken :) Mijn 1300 pasadena heeft ook een grote uitsparing orgineel. |
Quote:
dan hebben ze wss wat weggeknipt..want normaal heeft alle standaard golfjes 2 een uitsparig, met daarin een verzonken dun plaatje, wat bij de gti of de golfjes met dikke bumpers wordt weggeknipt :D |
welles...
Quote:
Kijk hier maar eens; natuurlijk is dat alleen maar zichtbaar bij 'oude' Golfjes met 'dunne' bumpers ;) Je ziet rechts naast de uitsparing het deel wat bij de GTI ook weg is gehaald. |
Een geplakte voorruit zorgt voor een stevigere/stijvere constructie van de complete carrosserie. Zit tegenwoordig 9 van 10x geplakt bij nieuwere auto's.
|
Quote:
Dat bedoel ik ja ;) |
Bij 83/84er Golfjes 2 is die verdunning niet eens aanwezig. Daar heb je puur en alleen de smalle uitsparing. (bij non gti althans)
|
Quote:
yep, alleen een smallen, tevens de eerste type 2 gti-tjes.. van 84 hadden een smalle uitsparing, dus enkele pijp |
Hoi,
Sorry dat ik dit topic gebruik. Maar ik zou een G60 blok in mijn 84 willen leggen. Maar aangezien een G60 een hogere tunnel heeft. Ga ik dan problemen krijgen met het schakelmechanisme? Groeten, Mike |
Nee, dit past gewoon. Je kunt de kabelpookbak gewoon klemmen met de boutjes van je stangenpookbak.
|
merci :)
|
om nog even door te gaan met dit topic vervuilen ;) als je dan die kabelpook bak erin hangt komt die dan niet tegen je uitlaat aan omdat de tunnel bij een g60 hoger is? alvast bedankt :)
|
beetje oud topicje zie ik nu ;)
|
ik denk dat kabel minder plek innemen dan stangwn, maar kan het ook verkeerd hebben.
|
All times are GMT +1. The time now is 10:37. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.